Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Lepo je čuti da rekonstrukcija i modernizacija pruge Jajinci-Mala Krsna ulazi u završnu fazu, samo bi mogli i da kažu koliko dugo će ta završna faza trajati: ova pruga je trebala biti potpuno gotova u avgustu 2020.
 
Prijatelj mi priča kako je na stanici Batajnica gledao kako kopaju stope za stubobe, betoniraju ih a malo kasnije kompletan sloj tla oko njih uklone bagerom, i stope bukvalno više nemaju nikakav efekat.....
 
https://www.rts.rs/page/stories/ci/stor ... g-voz.html

"То подразумева изградњу нових стајалишта и станица, реконструкцију. Сада их има 31, а требало би да буде 51, изградњу депоа за нових 40 електричних композиција возова. Пошто је реконструисан београдски железнички чвор возови ће имати већу брзину кроз Београд, а то се очекује већ следеће године", наводи Нада Милутиновић, директорка Сектора за саобраћај ЈКП Београдски метро и воз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897407#p897407:1lrzzxz6 je napisao(la):
stex_pb » 09 Nov 2021 07:15 pm[/url]":1lrzzxz6]Prijatelj mi priča kako je na stanici Batajnica gledao kako kopaju stope za stubobe, betoniraju ih a malo kasnije kompletan sloj tla oko njih uklone bagerom, i stope bukvalno više nemaju nikakav efekat.....
Rupe za temelje stubova KM nisu baš toliko plitke. Tako da nema bojazni da će se bilo šta srušiti na zemlju.
Evo primera kako to izgleda.
Autor potpisan na fotografiji. Pozdrav za njega. :D :kk:

FB_IMG_1636540618747.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=889479#p889479:1ljszoed je napisao(la):
Dalmatinac » 14 Oct 2021 10:23 am[/url]":1ljszoed]Na deonici Subotica - Segedin isto su iskopali prvo temelje za stubove i izlili ih kasnije je dosla folija pa preko slojevi. Ali je pitanje kako bi Rusi uradili naknadno kopanje temelja za stubove? Onda bi vrv precutali samo, ovako imaju krivca. Mislim ako je uopste to sve tacno.

Ово није тачно. Обилазио сам радове и најпре је урађен доњи строј, а потом су бушене рупе и изливани темељи за стубове контактне мреже. То се још увек може видети јер је поступак са израдом темеља и даље у току.
Што је и логичан поступак, а не излити темеље па око њих насипати и набијати земљу.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896737#p896737:1ljszoed je napisao(la):
WLABmz » 07 Nov 2021 09:22 am[/url]":1ljszoed]Апликација за куповину карата већ постоји. И сасвим је пристојна. Као што рекох, потребно је само да се кондуктери на свим другим линијама осим Београд - Вршац где се већ користи опреме новим терминалима. Ако праве нову апликацију изнова, то ће бити треће по реду прање пара на изради система за куповину карата преко интернета, пошто је први постојао још пре 13-14 година када је постојао систем за резервацију карата преко интернета за возове на релацији Београд - Бар.

Иначе, информације око пропуста око модернизације пруге Београд - Нови Сад последњих дана се само нижу:

253166847_871010693597974_3317707050334620668_n.jpg

На вијадукту није ништа штемано, типа рупе за темеље. Нема видљивих трагова штемања. Пре бих рекао да су бушене рупе за анкере у бетону па је на њих изливен темељ да би се остварила веза између темеља стуба и вијадукта што је опет неуобичајена метода и није ми јасно што сам темељ није изливен приликом изградње вијадукта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=897847#p897847:3lwgztrx je napisao(la):
Železničar » Čet Nov 11, 2021 4:30 pm[/url]":3lwgztrx]На вијадукту није ништа штемано, типа рупе за темеље. Нема видљивих трагова штемања. Пре бих рекао да су бушене рупе за анкере у бетону па је на њих изливен темељ да би се остварила веза између темеља стуба и вијадукта што је опет неуобичајена метода и није ми јасно што сам темељ није изливен приликом изградње вијадукта.

Пројекат котактне мреже је компликован, подложан свакодневним изменама, и вероватно није било података кад је раћен вијадукт. Вероватно ће бити комплетиран тек кад се мрежа изгради.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898064#p898064:2j0hphnv je napisao(la):
Dalmatinac » 12 Nov 2021 12:25 pm[/url]":2j0hphnv]Zasto nije moglo ovako?

Nije moglo u ovom krugu. Zato što je ovaj remont podrazumevao vraćanje na projektovano stanje koloseka a ne njegovo izmeštanje i modernizaciju.
 
Ово ми изгледа као да ће за месец - два бити завршена пруга Јајинци - Мала Крсна можда чак и пре нове године. Јер пуштен је напон од Мале Крсне до Врчина, а ускоро ће и до Зуца.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898073#p898073:1o444p0b je napisao(la):
mvbg1 » Пет Нов 12, 2021 12:56 pm[/url]":1o444p0b]
Screenshot-2021-11-12-at-12-24-03.png


Nije moglo u ovom krugu. Zato što je ovaj remont podrazumevao vraćanje na projektovano stanje koloseka a ne njegovo izmeštanje i modernizaciju.

На жалост, данас враћање на пројектовано стање траје вишеструко дуже него што је некад сама изградња трајала.
 
Bio sam u prolazu, pa sam uslikao par fotki radova na nadvožnjaku za prugu Subotica-Segedin, čini mi se da rade dosta jakim tempom, pre malo jače od mesec dana tu nije bilo ništa, samo rupe za nove šipove nadvožnjaka. I ne zamerite za loš kvalitet i kadrova i slika, žurio sam, kamera na telefonu nije previše dobra i plus je sunce pržilo direktno u mene pa se nije moglo videti previše.

Jedino što nisam obratio pažnju ni kad sam slikao, jeste da mi ovaj nadvožnjak nešto mnogo nisko deluje.

 
Ima li nekoga da ovo protumaci? Tu je bio nadvoznjak sa jednim kolosekom a sada idu dva koliko vidim po ovim slikama grade dva nadvoznjaka?

Isto mi deluje da su prosirili sve na dvokolosecnu prugu najmanje do javnih skladista.

Ono sto je jedino mozda zanimljivo je da ce brza pruga BG-SU ici ovim pravcem
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898953#p898953:s81hg9ih je napisao(la):
Dalmatinac » Пон Нов 15, 2021 8:21 pm[/url]":s81hg9ih]Ima li nekoga da ovo protumaci? Tu je bio nadvoznjak sa jednim kolosekom a sada idu dva koliko vidim po ovim slikama grade dva nadvoznjaka?

Isto mi deluje da su prosirili sve na dvokolosecnu prugu najmanje do javnih skladista.

Ono sto je jedino mozda zanimljivo je da ce brza pruga BG-SU ici ovim pravcem

Nadvožnjak je evidentno širi od onog prethodnog mada ja ne znam tehničke detalje, ali brza pruga BG-SU neće ići ovim pravcem, već ide pravo prema Kelebiji, dok je ova pruga za Segedin ide prema Horgošu.

 
Upravo o tome pricam, brza pruga ce se spojiti negde iza javnih skladista pa ce preko ZS u Subotici ici dalje ka Kelebiji. Dakle bice velika krivina jer se u Aleksandrovu ne moze napraviti nadvoznjak kod mlekare
 
Da, s tim sto brza pruga u tom delu više nije brza i sigurno u tom delu spajanja neće vozovi ići 200 na sat zbog blizine stanice, samim tim ni to račvanje nije denivelisano kao sto je slučaj kod Batajnice i posle Stare Pazove.
 
Да појасним стање. Тај надвожњак је имао три колосека, гледано из станице Суботица ка Хоргошу. Од та три, крајњи десни је био за пругу ка Хоргошу а два су се спајала у један, по преласку надвожњака, и чинила су колосек - грбину за ранжирање возова у теретној станици Суботица. Како је цео надвожњак срушен, тако се сада ради нов за све те колосеке. Не знам да ли ће опет бити два за грбину или само један. Пруга ка Хоргошу ће целом дужином бити једноколосечна и ту нема забуне. Део бетонског зида који се види на фотографијама је потпорни зид за насип од колосека грбине јер се он пење у односу на колосек ка Хоргошу како би се маневрисало уз помоћ гравитације.
Друга ствар, брза пруга из Новог Сада неће ићи до Јавних складишта него после Наумовићева а пре Александрова скреће десно и у станицу Суботица улази коридором Сенћанске пруге. Тиме се избегава Александрово и индустријски колосеци у њему се задржавају на коридору старе пруге. Ко је колима улазио у Суботицу са аутопута на искључењу Суботица исток, зна да прелази три путна прелаза. Први је на прузи за Сенту, други на прелазу пруге за НС, а трећи је са бивше пруге за Црвенку тј. колосек Суботица болница. Прелаз на прузи за Сенту се укида, продужава се Бајнатска улица ка прузи и прави подвожњак у продужетку исте као замена за прелазе.
Ако треба још неко појашњење, јавите. ;)
 
Hvala na detaljnom opisu, ono sto me cudi je broj koloseka na tom nadvoznjaku jer bi trebalo da budu 2 za brzu prugo do beograda, 1 za prugu za Segedin i trebalo bi da bude četvrti pa čak i peti koji bi trebao da se skretnicom izdvoji za ranzirnu stanicu tj grbinu.

Edit sad videh da je taj kolosek iskljucivo za prugu ka Srgedinu a odmah pre stanice Subotica ima jedan podvožnjak sa 5 koloseka koji prolaze preko ali to nije to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898957#p898957:3oo9fz3e je napisao(la):
Duleban97 » 15 Nov 2021 06:42 pm[/url]":3oo9fz3e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898953#p898953:3oo9fz3e je napisao(la):
Dalmatinac » Пон Нов 15, 2021 8:21 pm[/url]":3oo9fz3e]Ima li nekoga da ovo protumaci? Tu je bio nadvoznjak sa jednim kolosekom a sada idu dva koliko vidim po ovim slikama grade dva nadvoznjaka?

Isto mi deluje da su prosirili sve na dvokolosecnu prugu najmanje do javnih skladista.

Ono sto je jedino mozda zanimljivo je da ce brza pruga BG-SU ici ovim pravcem

Nadvožnjak je evidentno širi od onog prethodnog mada ja ne znam tehničke detalje, ali brza pruga BG-SU neće ići ovim pravcem, već ide pravo prema Kelebiji, dok je ova pruga za Segedin ide prema Horgošu.



Као што је Дулебан97 објаснио, брза пруга неће ићи преко овог надвожњака!
На доњој фотографији је црвеном бојом означена садашња траса пруге, а десно од ње је пруга из Сенте поред које ће да улази нова брза пруга из Новог Сада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898964#p898964:29x6g0e4 je napisao(la):
Železničar » Пон Нов 15, 2021 9:20 pm[/url]":29x6g0e4]Да појасним стање. Тај надвожњак је имао три колосека, гледано из станице Суботица ка Хоргошу. Од та три, крајњи десни је био за пругу ка Хоргошу а два су се спајала у један, по преласку надвожњака, и чинила су колосек - грбину за ранжирање возова у теретној станици Суботица. Како је цео надвожњак срушен, тако се сада ради нов за све те колосеке. Не знам да ли ће опет бити два за грбину или само један. Пруга ка Хоргошу ће целом дужином бити једноколосечна и ту нема забуне. Део бетонског зида који се види на фотографијама је потпорни зид за насип од колосека грбине јер се он пење у односу на колосек ка Хоргошу како би се маневрисало уз помоћ гравитације.
Друга ствар, брза пруга из Новог Сада неће ићи до Јавних складишта него после Наумовићева а пре Александрова скреће десно и у станицу Суботица улази коридором Сенћанске пруге. Тиме се избегава Александрово и индустријски колосеци у њему се задржавају на коридору старе пруге. Ко је колима улазио у Суботицу са аутопута на искључењу Суботица исток, зна да прелази три путна прелаза. Први је на прузи за Сенту, други на прелазу пруге за НС, а трећи је са бивше пруге за Црвенку тј. колосек Суботица болница. Прелаз на прузи за Сенту се укида, продужава се Бајнатска улица ка прузи и прави подвожњак у продужетку исте као замена за прелазе.
Ако треба још неко појашњење, јавите. ;)

Hvala na korisnim informacijama, neke stvari nisam znao od ovoga. Znači ako sam dobro razumeo brzi voz će ići postojećom trasom pruge NS-SU i pred Aleksandrovo će se račvati na desno (potpuno nova trasa) tj. ulivaće se na postojeću senćansku prugu, i onda u stanicu?

Takođe da li ovakve pruge moraju biti denivelisane ili ne? I kako se uređuju putni prelazi? S obzirom da će se ova pruga račvati i zaobilaziti Aleksandrovo, ona prelazi Čantavirski, zatim Bikovački i na kraju Senćanski put. Tu si me malo zbunio sa ovim pružnim prelazima i Bajntaskom ulicom.
Koja je poenta produžavanja Bajnatske ulice pravo do pruge tj. pravljenje podvožnjaka kad taj pravac svakako ne vodi nikuda? Ili će se senćanski put korigovati i spojiti sa tim podvožnjakom? Pogubio sam se malo tu, ne zamerite:D Ja ovo pratim iz hobija, nisam baš dobro obavešten.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898968#p898968:1l8e468m je napisao(la):
Železničar » Pon Nov 15, 2021 9:30 pm[/url]":1l8e468m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898957#p898957:1l8e468m je napisao(la):
Duleban97 » 15 Nov 2021 06:42 pm[/url]":1l8e468m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898953#p898953:1l8e468m je napisao(la):
Dalmatinac » Пон Нов 15, 2021 8:21 pm[/url]":1l8e468m]Ima li nekoga da ovo protumaci? Tu je bio nadvoznjak sa jednim kolosekom a sada idu dva koliko vidim po ovim slikama grade dva nadvoznjaka?

Isto mi deluje da su prosirili sve na dvokolosecnu prugu najmanje do javnih skladista.

Ono sto je jedino mozda zanimljivo je da ce brza pruga BG-SU ici ovim pravcem

Nadvožnjak je evidentno širi od onog prethodnog mada ja ne znam tehničke detalje, ali brza pruga BG-SU neće ići ovim pravcem, već ide pravo prema Kelebiji, dok je ova pruga za Segedin ide prema Horgošu.



Као што је Дулебан97 објаснио, брза пруга неће ићи преко овог надвожњака!
На доњој фотографији је црвеном бојом означена садашња траса пруге, а десно од ње је пруга из Сенте поред које ће да улази нова брза пруга из Новог Сада.

To bi znacilo da ce raditi novi nadvoznjak i kod Pionira
 
Vrh