Не знам одакле вам да ће се набављати ишта кинеско? Једна макета не чини пролеће. Уосталом, као што сам навео, једини воз за 200 км/ч који кинези развијају за Европу је двоспратни за Вестбан. Ниједан тај Фуксинг, ЦР200, ЦР300 итд. се не уклапа у европски РИЦ слободан профил, дакле преширок је и не може да саобраћа на пругама у Европи. Једноставно, заборавите на то.
Мађари имају КИСС, али је њихов КИСС другачији - за локални саобраћај за брзине до 160 км/ч. Исто као и Словеначки, с тим што се и њихов разликује од Мађарског. Словеначки је произведен у Белорусији, у фабрици Штадлер Минск у Фанипољу, а ако се не варам и Мађарски исто. Наш је произведен у Швајцарској. Наш КИСС је предвиђен да саобраћа искључиво Београд - Суботица, као што је и наведено у набавци. Дакле, не намерава се његова употреба у међународном саобраћају. Уосталом, са 3 КИСС-а се може одржавати такт на сат времена на делу БГ-НС и на два сата на делу НС-СУ. Коришћење ових гарнитура у међународном саобраћају би проузроковало проређење полазака у домаћем саобраћају. За међународни саобраћај треба набавити нешто друго, имајући у виду и Мађарску и Аустрију.
Што се међународног саобраћаја тиче, линија Београд - Будимпешта нема толики потенцијал путника колико има Београд - Будимпешта - Беч и с тим у вези, набавка возних средстава за међународни саобраћај (била то класична вучена композиција или ЕМВ) мора имати то у виду. У Аустрији је систем напајања 15 киловолти, а у Србији и Мађарској 25 киловолти, те се у случају ЕМВ или пуш-пул композиције (као Рејлџет нпр.), мора набавити двосистемска ЕМВ/локомотива. Мађари и Аустријанци наравно већ дуги низ година користе дво/више-системске локомотиве Таурус, Тракс, Вектрон итд. те аустријске локомотиве долазе до Будимпеште, а мађарске до Беча и Салцбурга.