Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Не знам одакле вам да ће се набављати ишта кинеско? Једна макета не чини пролеће. Уосталом, као што сам навео, једини воз за 200 км/ч који кинези развијају за Европу је двоспратни за Вестбан. Ниједан тај Фуксинг, ЦР200, ЦР300 итд. се не уклапа у европски РИЦ слободан профил, дакле преширок је и не може да саобраћа на пругама у Европи. Једноставно, заборавите на то.

Мађари имају КИСС, али је њихов КИСС другачији - за локални саобраћај за брзине до 160 км/ч. Исто као и Словеначки, с тим што се и њихов разликује од Мађарског. Словеначки је произведен у Белорусији, у фабрици Штадлер Минск у Фанипољу, а ако се не варам и Мађарски исто. Наш је произведен у Швајцарској. Наш КИСС је предвиђен да саобраћа искључиво Београд - Суботица, као што је и наведено у набавци. Дакле, не намерава се његова употреба у међународном саобраћају. Уосталом, са 3 КИСС-а се може одржавати такт на сат времена на делу БГ-НС и на два сата на делу НС-СУ. Коришћење ових гарнитура у међународном саобраћају би проузроковало проређење полазака у домаћем саобраћају. За међународни саобраћај треба набавити нешто друго, имајући у виду и Мађарску и Аустрију.

Што се међународног саобраћаја тиче, линија Београд - Будимпешта нема толики потенцијал путника колико има Београд - Будимпешта - Беч и с тим у вези, набавка возних средстава за међународни саобраћај (била то класична вучена композиција или ЕМВ) мора имати то у виду. У Аустрији је систем напајања 15 киловолти, а у Србији и Мађарској 25 киловолти, те се у случају ЕМВ или пуш-пул композиције (као Рејлџет нпр.), мора набавити двосистемска ЕМВ/локомотива. Мађари и Аустријанци наравно већ дуги низ година користе дво/више-системске локомотиве Таурус, Тракс, Вектрон итд. те аустријске локомотиве долазе до Будимпеште, а мађарске до Беча и Салцбурга.
 
Шта је проблем да се користе класичне композиције вагона са локомотивом?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901286#p901286:2um1jr9h je napisao(la):
Дошљак » Уто Нов 23, 2021 11:05 am[/url]":2um1jr9h]Шта је проблем да се користе класичне композиције вагона са локомотивом?

Није проблем. То је и најбоље, најпрактичније и за путнике најудобније решење.
 
Онда мислим да нема потребе да више расправљамо о кинеским гарнитурама. А и превише се прича само о овој брзој прузи и то из угла међународних возова, а нама су економски и социјално потребније локалне линије, пре поузданија свега веза главног града са градовима у унутрашњости.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901292#p901292:3r6lfq9f je napisao(la):
Дошљак » Уто Нов 23, 2021 11:13 am[/url]":3r6lfq9f]Онда мислим да нема потребе да више расправљамо о кинеским гарнитурама. А и превише се прича само о овој брзој прузи и то из угла међународних возова, а нама су економски и социјално потребније локалне линије, пре поузданија свега веза главног града са градовима у унутрашњости.

Управо. Али, на жалост, као што поменух на теми ж.ст. НБГ, власти је битнија представа у медијима, него да заиста ураде нешто што ће народу донети најбољи однос уложеног и добијеног.
 
Изашла је изјава о мрежи ИЖС 2023. Планирани почеци и завршеци радова су по ко зна који пут одложени:

Нови Сад - Суботица: почетак радова децембар 2021, завршетак радова 1. квартал 2025.
Ниш - Димитровград: почетак радова 4. квартал 2022, завршетак радова 3. квартал 2025.
Обилазница Ниша: почетак радова 3. квартал 2022, завршетак радова 3. квартал 2024.
 
Планирају ли и коначну електрификацију пруге Ниш-Димитровград?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901322#p901322:11nqnicm je napisao(la):
Дошљак » Уто Нов 23, 2021 12:26 pm[/url]":11nqnicm]Планирају ли и коначну електрификацију пруге Ниш-Димитровград?

Да и ево већ више две године одлажу почетак радова. Да не причам о претходних 20 и више година...Радиће се реконструкција и електрификација деонице Просек - Димитровград и изградња обилазнице око Ниша која ће се код Просека спајати на постојећу пругу. Постојећа деоница од Ниша до Просека ће се након завршетка радова укинути.
 
Ima li nekih naznaka o početku rekonstrukcije barske ili i to čeka izbore pa da opet odlože do daljnjeg ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901456#p901456:wsedrunq je napisao(la):
stex_pb » Uto Nov 23, 2021 6:32 pm[/url]":wsedrunq]Ima li nekih naznaka o početku rekonstrukcije barske ili i to čeka izbore pa da opet odlože do daljnjeg ?

Radi se dokumentacija, koliko se sećam menadžer u Infri mi je rekao da to tek kreće krajem sledeće godine
 
Гледам нешто. Ово АВ "отварање радова" на прузи НС-СУ није чак ни Инфра ЖС објавила. Раније су бар такве лажне вести објављивали. Сад чак ни они нису објавили.
 
Taj posao se svakako može mnogo brže uraditi jer nema mnogo objekata, eksproprijacije i izmeštanja trase kao na deonici kroz Srem.
 
Па њих не терају, а ако објављују, онда њима питања. Овако ништа не кажу и то је то.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901700#p901700:1vvylr5e je napisao(la):
tragac » Сре Нов 24, 2021 1:08 pm[/url]":1vvylr5e]Taj posao se svakako može mnogo brže uraditi jer nema mnogo objekata, eksproprijacije i izmeštanja trase kao na deonici kroz Srem.

Кинези су радили деоницу Београд - Стара Пазова. Једина експропријација је ту рађена у зони тобогана између Батајнице и Нове Пазове за десни теретни колосек. Деоницу између Новог Сада и Суботице такође раде Кинези и она има више измештања трасе и експропријације него Београд - Стара Пазова. Пруга се измешта код Врбаса где иде потпуно новом трасом и вијадуктом, а такође се измешта на улазу у Суботицу. Као што написах пар постова раније, садашњи рок је први квартал 2025, а првобитни је био 2022. година. Радови подразумевају потпуну обуставу саобраћаја у трајању од 33 месеци. То се све може видети документима ИЖС црно на бело. Радови и обустава још нису почели!
 
Avala via Sombor bi imala slicno vozno vreme kao i via Vrbas, mogli bi da razmisle o njenom uvodjenju od kraja 2022.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901720#p901720:197hiryj je napisao(la):
tragac » Сре Нов 24, 2021 2:35 pm[/url]":197hiryj]Avala via Sombor bi imala slicno vozno vreme kao i via Vrbas, mogli bi da razmisle o njenom uvodjenju od kraja 2022.

Не би због стајања на путним прелазима (преко 20) и промене смера вожње у Богојеву. Такође, Србија воз не поседује дизел локомотиву у активном возном парку са могућношћу напајања вагона струјом. Даље, воз би морао да иде преко Сегедина, јер се мађарска деоница пруге Келебија - Будимпешта затвара по завршетку пруге Суботица - Сегедин.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901458#p901458:1p08h3ef je napisao(la):
Boki123 » Uto Nov 23, 2021 6:34 pm[/url]":1p08h3ef]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901456#p901456:1p08h3ef je napisao(la):
stex_pb » Uto Nov 23, 2021 6:32 pm[/url]":1p08h3ef]Ima li nekih naznaka o početku rekonstrukcije barske ili i to čeka izbore pa da opet odlože do daljnjeg ?

Radi se dokumentacija, koliko se sećam menadžer u Infri mi je rekao da to tek kreće krajem sledeće godine

Нешто имам осјећај да ће се прво радити Ваљево-Пожега (брзина 50км/ч), иако је тај дио у далеко бољем стању него Ужице-Прибој-Врбница, али то обично тако буде. Колико знам када сам путовао дио од Пожеге до Ужица је обновљен па претпостављам да ту неће бити потребни радови?
 
Дуж целе трасе пруге Нови Сад - Суботица има експропријације јер се шири пружни појас због другог колосека. Колико сам видео по катастру и чуо на терену, већи део је завршен.
 
Telekomanda sa obostranim saobraćajem, upravljanje iz Bgd Centra.
Na panelu je sekcija od Prokopa do Stare Pazove. Neposednute stanice
na tom delu pruge biće Z. Polje i Nova Pazova.
Gornji red s leva na desno: Bgd Centar , Novi Beograd, Zemun
donji red s leva na desno: Z. Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova.

TK u Centru.jpg
 
Кинеска "SCADA" у Топчидеру са све ћирилицом.. :D
Иначе они доле управљају Трафостаницама на деоници.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901867#p901867:1zlp1wo0 je napisao(la):
mario94 » Sre Nov 24, 2021 9:48 pm[/url]":1zlp1wo0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901458#p901458:1zlp1wo0 je napisao(la):
Boki123 » Uto Nov 23, 2021 6:34 pm[/url]":1zlp1wo0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901456#p901456:1zlp1wo0 je napisao(la):
stex_pb » Uto Nov 23, 2021 6:32 pm[/url]":1zlp1wo0]Ima li nekih naznaka o početku rekonstrukcije barske ili i to čeka izbore pa da opet odlože do daljnjeg ?

Radi se dokumentacija, koliko se sećam menadžer u Infri mi je rekao da to tek kreće krajem sledeće godine

Нешто имам осјећај да ће се прво радити Ваљево-Пожега (брзина 50км/ч), иако је тај дио у далеко бољем стању него Ужице-Прибој-Врбница, али то обично тако буде. Колико знам када сам путовао дио од Пожеге до Ужица је обновљен па претпостављам да ту неће бити потребни радови?
Ne rade šta god hoće samo nek krenu već jednom.
 
Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar mora biti jedan od glavnih prioriteta kada je u pitanju infrastruktura generalno. To je pruga koja ne samo da povezuje Srbiju i Crnu Goru već i veliki broj gradova tako da je i od velikog značaja za lokalni saobracaj. Na sve to treba dodati i Luku Bar…
 
Vrh