Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@wlab

Jeste to je brzina za teretne tako je ali posto u americi skoro da postoji isključivo teretni saobraćajni da je putnički na nivou statističke greške možeš tou vrednost uzeti kao referentnu, eventualno da zaokružis na 40 milja ako već hoćeš da uzmeš u obzir i putnički.

Aha ovaj traktor na steroidima je najbolja i najmodernija dizel lokomotiva na svetu. :lol: :lol: :lol: :lool: :lool: :lool:

@Nsb
Ja sam karikirao za 1961 i tu godinu sam lupio kao referencu koliko joj je izgled savremen.
Može američka filozofija da bude bilo kakva i da prevozi nenormalno visoku količina tereta. Ta zeleznica jednostavno nije moderna.

Jak je ovde američki železnički lobi na forumu, bas sam impresioniran ovim spontano stvorenim US Rail Fanboy klubu moram da priznam, šta ti je snaga kontraša kad se udruže pa to je čudo. Alstomu i siemensu ćete nabiti ozbiljne komplekse sa ovim američkim čudom ako nastavite toliko da ih hvalite a SNCF i DB će morati da priznaju apsolutnu superiornost AMTRAKa i BNSFa vidim ja. :lool:

Sad priznajte da ste previše igrali Railroad tycoon, ništa vam ne verujem! :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895345#p895345:g1kgf3ud je napisao(la):
spatiotecte » Pon Nov 01, 2021 6:45 pm[/url]":g1kgf3ud]Jasno je da oni putuju vise avionom i kolima i to je skroz ok neka im je filozofija takva.

Ali činjenice su tu, prosečna brzina vozova u americi je 38 milja na sat što mu dodje 60 km/h. Od prilike koliko i Srbija...
Lokomotive, vozovi, stanice, sve im je staro.
Skoro su sve pruge jednokolsečne, elektrificiranih pruga skoro pa i nema.

Za zemlju sa najvećim BDPom na svetu to je veoma jadno.
Tako da ne, to ne moze biti železnička sila, makar imali onoliki teretni tranzit i onoliku mrezu pruga.
Sve je to staro i dotrajalo.

Ali sami su izabrali da bude tako kad im je vojska bitnija od zeleznice.
To što su američke putničke železnice danas krajnje zakržljale je pre svega uslovljeno veličinom i prostorno-populacionom konfiguracijom te zemlje.
Jedine iole isplative putničke linije u Americi su Njujork-Boston, Vašington-Filadelfija-Njujork, Čikago-Detroit, San Dijego-Los Anđeles-San Francisko, a i tamo su im jaka konkurencija autoputevi i avionski saobraćaj. Čikago je već predaleko da bi železničko povezivanje Njujorka i njega bilo isplativo,tamo svi sa istočne obale već putuju avionom, a o zapadnoj obali da se ne govori.
Amerika je imala razvijen putnički saobraćaj u 19. i početkom 20. veka, kada avionske kompanije i međudržavni autoputevi još nisu postojali ni u najavi, a jedina konkurencija vozovima su bile diližanse sa konjskom vučom,koje su bile mnogo sporije. Tada je bilo sasvim uobičajeno da putnik sedne na transkontinentalnu železnicu u Njujorku,i njome putuje nedelju dana do San Franciska ili Los Anđelesa, kada mu je jedina moguća alternativa dvomesečno klackanje u diližansi ili čak duže i opasnije putovanje na konju. Danas se putničkim avionom ta ogromna razdaljina prelazi za najviše nekoliko sati.
Ni Kanada i Australija nemaju neku putničku železnicu,iz istog razloga.
Rusija (barem evropski deo), ima mnogo velikih gradova koji međusobno nisu udaljeni više od 500 ili manje kilometara, i tu je isplativ razvoj železnice brzine 200 ili 300 kilometara na sat. Zato je RŽD Spejs Šatl u poređenju sa Amtrack-om.
 
У америци се ствари гледају просто, да нешто доноси паре, или да га нема. Они неће правити пруге за брзине од 200кмч само да би рекли да их имају као ми, али ће им ове дизелке са 60кмч донети пуно пара и исплатити себе, одржавање пруге и плате железничког особља. Што се тиче дизајна американци су и ту прагматични, њима су и друге машине које су радни коњи дизајном остали у 60тима, погледајмо њихове камионе њушкаше, погледајмо коцкасте санитете и ватрогасне камионе, поготову погледајмо дизајн аутобуса. То су радни коњи, и нису препознали потребу да их дотерују ако добро одрађују посао.
 
I u Areci je putnički saobraćaj debelo subvencionisam. Tamo je najveći problem što je većina infre u vlasništvu kargo kompanija, pa putnički imaju najniži rang, što dovodi do velikih kašnjenja.
Definitivno, SAD nisu ni za kakvo poređenje sa ostatkom sveta.
 
Ključna rečenica na 33:30. Inače, ko ne zna, radi se o vlasniku Stadlera.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PjzLFUP6cZw[/youtube]
 
Lepo je što su se već dogovorili sa Stadlerom oko tih 18 garnitura. Već imamo iskustva sa njima, lakše i za delove i za održavanje.
 
Ако су се договорили то је кривично дело, пошто је тендерска процедура још у току.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895524#p895524:3mtdkdo1 je napisao(la):
WLABmz » 02 Nov 2021 11:45 am[/url]":3mtdkdo1]Ако су се договорили то је кривично дело, пошто је тендерска процедура још у току.
Rekao je "We hope we can deliver..." - koristio je modalni verb, tako da jos nema dogovora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895532#p895532:1bh7gidm je napisao(la):
DzonTravolta » Uto Nov 02, 2021 1:22 pm[/url]":1bh7gidm]Kao da je vladaru strano da zaobilazi Ustav, a kamoli tenderčić.

За разлику од претходног тендера на који се јавио само Штадлер јер су услови конкурса били намештени да једино Штадлер КИСС200 и може да их испуни, а финансијер је била Р. Србија, на овом тендеру су поред Штадлера услове конкурса испунили и Алстом и Сименс. У случају да увиде било какве неправилности, Алстом и Сименс могу да уложе жалбу, у крајњем случају и тужбу, а то може само да значи даље одлагање набавке, с обзиром да се 18 ЕМВ набавља из кредита ЕБРД, а не средстава Р. Србије. Ту важе мало другачија правила.

orjen":1bh7gidm je napisao(la):
Rekao je "We hope we can deliver..." - koristio je modalni verb, tako da jos nema dogovora.

Управо.
 
Dobro, svakako ćemo ispratiti, ali, znaš šta je tu potencijalno sumnjivo: Ako "Stadtler" dobije tender, ovo može da se tumači da je namerno natezano za njih, i onda opet "Alstom" i "Siemens" imaju pravo žalbe.
 
Kada će se znati čija je ponuda bila najbolja? I ko o tome odlučuje, Srbija ili EBRD?
Voleo bih da Stadler dobije posao, samo da bi nam vozni park bio unificiran.
 
U ovoj zemlji tužilaštvo 8 godina ćuti na Briselski Sporazum i najteža krivična dela protiv ustavnog poretka, a i gomila krivičnih prijava povodom toga i dalje čame u fiokama. Zašto bi sada odjednom reagovali na jedan od mnogih nameštenih tendera,već ko zna koji po redu?
 
Zato što će ih ovi svakako odrati na višoj instanci ako ne ispoštuju proceduru, Srbija gubi milione evra od izgubljenih sporova na Evropskim sudovima svake godine jer ljudi nisu imali pravedno suđenje u nacionalnom pravosuđu.
 
А колико смо миллиона изгубили что смо тако брзо добили Штадлер?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894485#p894485:f1j70c43 je napisao(la):
WLABmz » Пет Окт 29, 2021 2:51 pm[/url]":f1j70c43]По тренутно важећој тарифи Србија воза, по којој су 10. априла ове године карте поскупеле за око 15% после више од деценије, цена карте у возовима категорије Интерсити са резервацијом седишта Београд - Нови Сад износи:

2. разред 640 динара
1. разред 825 динара

Осим ако не уведу неки специјални додатак за возове на релацији Београд - Нови Сад, ово ће бити цена карте. Такав додатак би до душе био незаконит, с обзиром да се путничке линије на железници субвенционишу. А ако ураде тако нешто после пар месеци ће спустити цену карте због малог броја путника у Интерсити возовима.
По даљинару Србија воза Београд - Нови Сад је 89 километара тако да није 91-100 већ 81-90 километара. Сећам се да је пре поскупљења редовна цена за путнички воз била 288 динара у једном смеру тако да је са поскупељењем од 15% цена 333 дин., што се поклапа и са подацима из Даљинара.

Онда би цена карте за IC за један смер требало да буде (РВЦ + додатак за IC + резервација седишта):
2. разред: 333 + 150 + 120 = 603
1. разред: 500 + 150 + 120 = 770

Цена за повратну карту за IC (РВЦ у одласку и повратку са попустом 20% + додатак за IC у одласку и повратку са попустом 20% + резервација седишта у одласку и повратку):
2. разред: 532 + 240 + 2 x 120 = 1012
1. разред: 800 + 240 + 2 x 120 = 1280


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894512#p894512:f1j70c43 je napisao(la):
WLABmz » Пет Окт 29, 2021 4:01 pm[/url]":f1j70c43]
NoLimit":f1j70c43 je napisao(la):
Ако је други разред 640 РСД тада је повратна 1024 РСД.

Тачније 1132 РСД. На износ резервације (120 РСД) и додатка за ранг Интерсити до 100 км (150 РСД) по новој тарифи од 10. априла не постоји попуст за повратно путовање. Он се рачуна само на основну цену карте (370 РСД у једном смеру).
Где тачно у тарифама пише да се попуст не примењује на додатак за воз вишег тарифског ранга? Ево овде цена за регио и брзе возове: https://www.srbvoz.rs/cene-prevoza/ Нпр. 2. разред брзог воза за Ваљево (103 км): 710 + 192 = 902 дин. Јасно је да се за додатак користи цена са попустом 20%.
 
U pravu si za naknadu za rang voza, obračunava se popust 20%. Za rezervaciju nisam siguran jer nigde ništa konkretno ne piše i nikad nisam putovao vozom koji je imao rezervaciju sedišta kod nas.

Što se tiče daljine do Novog Sada, ne znam da li su nešto menjali u odnosu na pre rekonstrukcije ali sad je 97 km u redu vožnje za putnike (inače je valjda nekih 20ak kilometara manje). Postoji li još negde u Evropi u današnje vreme praksa da su u redu vožnje za putnike drugačije udaljenosti od realnih?
 
Oduvek je bilo da na cenu karte imaš 20% za povratnu + neki dinar za "k15".
Na cenu rezervacije nikada nije bilo popusta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895701#p895701:3gib2idg je napisao(la):
Nikola NS » Sre Nov 03, 2021 1:11 am[/url]":3gib2idg]
По даљинару Србија воза Београд - Нови Сад је 89 километара тако да није 91-100 већ 81-90 километара.

У куриру је повећан је број тарифних километара Београд - Нови Сад на 97 километара. И мене је то зачудило. Где си ти нашао тај даљинар?

Nikola NS":3gib2idg je napisao(la):
Где тачно у тарифама пише да се попуст не примењује на додатак за воз вишег тарифског ранга?

Хм, погледаћу још једном кад будем стигао, али видео сам да за повратно путовање је писао дупли износ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895741#p895741:2rkfdakv je napisao(la):
Nikola NS » Sre Nov 03, 2021 10:21 am[/url]":2rkfdakv]https://www.srbvoz.rs/tarife/

Тај даљинар је из 2016. Тад је заиста и било 89 тарифних километара БГ-НС и у куриру. Сад је 97 тарифних километара. Вероватно су повећали због скупље експлоатације на новој прузи. Исто је и на барској прузи доста више тарифних од реалних километара због великих нагиба и повећане потрошње енергије.
 
Јесте основни текст из 2016, али било је неколико измена и допуна (последња у 2019), чак и за станице између Старе Пазове и Новог Сада.
У садашњем Куриру јесте 97 километара, али то је преко Голубинаца.
Можемо да нагађамо сада, али могуће је да опет буде неких измена.

У суштини, по тренутним тарифама повратна за 2. разред је нешто више од 1000 дин. Ако тако заиста и буде, велики број људи ће са аутобуса прећи на воз. Можда остану само они којима је Нови Сад успутна станица, а иду ка Суботици, Сомбору и Бачкој Паланци.
 
Vrh