Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Не причам о такту возова за који је потребно вишеструко пута више машиновођа него што их има у Србији, више нових депоа, пар стотина нових возова и удуплавање колосечних капацитета пруга...

Колико је од Батајнице до Нове Пазове?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888309#p888309:33db9m4i je napisao(la):
overdrive » 10 Oct 2021 04:34 pm[/url]":33db9m4i]
Не причам о такту возова за који је потребно вишеструко пута више машиновођа него што их има у Србији, више нових депоа, пар стотина нових возова и удуплавање колосечних капацитета пруга...

Колико је од Батајнице до Нове Пазове?

Isto koliko od Nove Pazove do Batajnice!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888233#p888233:1syefnec je napisao(la):
Užice » 10 Oct 2021 02:55 pm[/url]":1syefnec]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888206#p888206:1syefnec je napisao(la):
Пантограф » Ned Okt 10, 2021 2:50 pm[/url]":1syefnec]Ne na 10 min, to možda neće biti nikad, ali na pola sata smo morali odmah da uvedemo, bar između 7 i 9 i u popodnevnom špicu. Jer, ti iz Pazove neće imati voz ni na sat vremena, pošto ekspresni tamo neće da staju... Jadno je to i bedno. 'Brzu prugu' pobeđuje - Lasta.

I za Valjevo može da ide na svaki sat i sa jednim kolosekom opušteno.
Stara i Nova Pazova će verovatno imati vozove na svakih sat,sat i po najviše,ako pored novosadskih vozova ostane 6 dnevnih regio polazaka iz Šida(sve do Prokopa,a ne do Golubinaca,što je sada privremeno rešenje dok se izvode radovi), i ako se vrate 3 međunarodna voza Budimpešta-Beograd i 1 voz dnevno iz Ciriha, koji trenutno ne saobraćaju zbog Korone.
Što se tiče Valjeva, pitanje je koliko su tehnički izvodljivi polasci na sat vremena, ne samo zbog malog broja raspoloživih garnitura, već i zato što bi bilo neophodno mnogo ukrštanja. Ali da bi bilo putnika da se tako visok takt vozova isplati,bilo bi.
Polasci iz Beograda za Staru, a posebno za Novu Pazovu 'na svakih sat, sa i po' su smešni, jer je to praktično periferija Beograda, i tu treba vozovi da idu kao za Batajnicu, na 15 minuta. Moglo bi i na 10 komotno. Ajde da idu na 30, da progutamo. Sa polascima 'na sat, sat i po' gubi se ogroman broj putnika.

Za Valjevo - sasvim su tehnički izvodljivi polasci na sat vremena. Eto, naš forumaš Karlo je živeo u Holandiji, i tamo imaju vozove i na 15 minuta na jednokolosečnoj pruzi.

Da ponovim stoti put da ja pišem šta može i šta treba, a ne šta mislim da će da urade degenerici koji ne mogu da puste voz (isplativ!) za Pančevo ni 'na sat, sat i po', jer štite - državnim resursima - gradsko autobusko preduzeće. Od njih ne očekujem ništa.
 
Polasci iz Beograda za Staru, a posebno za Novu Pazovu 'na svakih sat, sa i po' su smešni, jer je to praktično periferija Beograda, i tu treba vozovi da idu kao za Batajnicu, na 15 minuta. Moglo bi i na 10 komotno. Sa polascima 'na sat, sat i po' gubi se ogroman broj putnika.


Треба направити линију Нова Пазова - Панчево. Постојећу линију БГ:воза Батајница - Овча продужити за по једну станицу са обе стране, за почетак. Касније, ако се набаве нови возови, да се продужи до стајалишта Панчево Војиловица.
 
Решен проблем, а не да се EC или IC заустави 10 пута до Новог Сада.
 
Има да иде IC до Новог Сада, барем је тако писало овде.
 
Ići će sve isto, samo će ekspres stajati i u Inđiji. I u Zemunu. Verovatno i u Staroj Pazovi. To će sigurno da se desi, jer će shvatiti da gube putnike zarad nebitnog dobitka u vremenu. I to će da se desi vrlo brzo.
 
Biće dovoljno brz i manje skup. Kad krene za Suboticu, nek se nekoliko polazaka dnevno ne zaustavlja do NS, a kad se produži za Peštu, onda na svaka dva sata.
 
Ma sve će to ići svojim tokom i prilagodjavati se kako se pruga bude završavala.

Isto tako očekujem da kad bude porastao standard Srbije na preko 1000 evra da će onda moći da podignu brzinu i na 230-250.
 
ЖС је некада имала IC возове у реду вожње. Мислим да не би било поштено да се одустане од воза који не стаје нигде до НС-а, осим на станици НБГ.
 
Možda ne bi bilo pošteno, niti bi opravdalo Respiratorova frljanja vremenom putovanja, ali bi bilo racionalno.

@spatiotecte
Za 250 km/h moraće još jedna pruga (za putničke ili za teretne).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888251#p888251:3s2kgf2y je napisao(la):
overdrive » Нед Окт 10, 2021 4:19 pm[/url]":3s2kgf2y]
Проблем је што у првом сату имамо регио воз, у другом сату експресни, а у трећем сату брзи па онда нека већа места (Инђија, Стара Пазова, Нова Пазова) немају воз сваки сат. Чак и када се урачунају возови за Шид, поласци нису равномерно распоређени јер шидски возови често иду 10-15 минута пре или после новосадских, а има их много мање у току дана.

Требало би да постоји регио на сваки сат (тако да свако место има воз на сат времена), а онда да се у појединим сатима, пре свега у шпицевима, додају експрни и регио. То би било 25-30 возова дневно од Београда до Новог Сада.

То треба да ради воз градске железнице, а не неки бржи. Суштина је да ту постоје чешћи поласци на краћим релацијама.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888366#p888366:3s2kgf2y je napisao(la):
overdrive » Нед Окт 10, 2021 8:11 pm[/url]":3s2kgf2y]Решен проблем, а не да се EC или IC заустави 10 пута до Новог Сада.
Нигде нисам написао да IC треба да се зауставља у Инђији, Старој и Новој Пазови већ да треба на сваки сат да иде регио воз. А тај регио воз треба да стаје на мање-више свим станицама (Нови Београд, Тошин бунар, Земун, Земунско поље, Батајница, Нова Пазова, Стара Пазова, Инђија, Бешка, Сремски Карловци, Петроварадин) како би се сва та места повезала са Београдом и Нови Садом, али и међусобно. Ако хоћеш то да зовеш градском железницом, зови је тако. Ја бих рекао да је то регионални воз (некада се звао путнички). Ако си под градском железницом мислио да иде као продужени БГ воз до Нове Пазове, Старе Пазове или Инђије, нека буде и то (само је питање има ли гарнитура за то), али треба та места повезати и са Новим Садом, Карловцима и Бешком барем једном у сат времена. За те регио возове би била довољна три FLIRT-a (по реду вожње 2016/2017. на прузи Београд - Суботица било их је шест), a за брзе и експресне три нова KISS-a.

Горе сам грешком написао да треба у појединим сатима да се додају експресни и регио, а мислио сам на експресне и брзе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888459#p888459:32x5ow35 je napisao(la):
Пантограф » Ned Okt 10, 2021 11:22 pm[/url]":32x5ow35]Možda ne bi bilo pošteno, niti bi opravdalo Respiratorova frljanja vremenom putovanja, ali bi bilo racionalno.

@spatiotecte
Za 250 km/h moraće još jedna pruga (za putničke ili za teretne).

Онда не треба набављати нешто што иде 200 км/ч ако ће да стаје 4-5 пута до НС. За то ти треба средство које постиже 120 км/ч.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888473#p888473:39m1uh4a je napisao(la):
Nikola NS » Pon Okt 11, 2021 12:17 am[/url]":39m1uh4a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888251#p888251:39m1uh4a je napisao(la):
overdrive » Нед Окт 10, 2021 4:19 pm[/url]":39m1uh4a]
Проблем је што у првом сату имамо регио воз, у другом сату експресни, а у трећем сату брзи па онда нека већа места (Инђија, Стара Пазова, Нова Пазова) немају воз сваки сат. Чак и када се урачунају возови за Шид, поласци нису равномерно распоређени јер шидски возови често иду 10-15 минута пре или после новосадских, а има их много мање у току дана.

Требало би да постоји регио на сваки сат (тако да свако место има воз на сат времена), а онда да се у појединим сатима, пре свега у шпицевима, додају експрни и регио. То би било 25-30 возова дневно од Београда до Новог Сада.

То треба да ради воз градске железнице, а не неки бржи. Суштина је да ту постоје чешћи поласци на краћим релацијама.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888366#p888366:39m1uh4a je napisao(la):
overdrive » Нед Окт 10, 2021 8:11 pm[/url]":39m1uh4a]Решен проблем, а не да се EC или IC заустави 10 пута до Новог Сада.
Нигде нисам написао да IC треба да се зауставља у Инђији, Старој и Новој Пазови већ да треба на сваки сат да иде регио воз. А тај регио воз треба да стаје на мање-више свим станицама (Нови Београд, Тошин бунар, Земун, Земунско поље, Батајница, Нова Пазова, Стара Пазова, Инђија, Бешка, Сремски Карловци, Петроварадин) како би се сва та места повезала са Београдом и Нови Садом, али и међусобно. Ако хоћеш то да зовеш градском железницом, зови је тако. Ја бих рекао да је то регионални воз (некада се звао путнички). Ако си под градском железницом мислио да иде као продужени БГ воз до Нове Пазове, Старе Пазове или Инђије, нека буде и то (само је питање има ли гарнитура за то), али треба та места повезати и са Новим Садом, Карловцима и Бешком барем једном у сат времена. За те регио возове би била довољна три FLIRT-a (по реду вожње 2016/2017. на прузи Београд - Суботица било их је шест), a за брзе и експресне три нова KISS-a.

Горе сам грешком написао да треба у појединим сатима да се додају експресни и регио, а мислио сам на експресне и брзе.

Експресни не сме и не може да стаје јер губи смисао. Регуо, путнички и БГ:воз могу и морају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888538#p888538:1ktlgjds je napisao(la):
overdrive » 11 Oct 2021 10:43 am[/url]":1ktlgjds]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888459#p888459:1ktlgjds je napisao(la):
Пантограф » Ned Okt 10, 2021 11:22 pm[/url]":1ktlgjds]Možda ne bi bilo pošteno, niti bi opravdalo Respiratorova frljanja vremenom putovanja, ali bi bilo racionalno.

@spatiotecte
Za 250 km/h moraće još jedna pruga (za putničke ili za teretne).

Онда не треба набављати нешто што иде 200 км/ч ако ће да стаје 4-5 пута до НС. За то ти треба средство које постиже 120 км/ч.
Па није ни требало набављати засад, то је тачно.
 
Бацање пара. Од тих 62 милиона евра, за 42 милиона евра су могли набавити 15 Смартрон локомотиве за 160 км/ч (толико су платиле Бугарске железнице) и од осталих 20 милиона евра модернизовати око 60 вагона за 160 км/ч на ниво као Црногорци (уградња статичког претварача, климе, вакум тоалета и утичница):

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Aeelm.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Beelm.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888459#p888459:1zkuhthv je napisao(la):
Пантограф » 10 Oct 2021 10:22 pm[/url]":1zkuhthv]

@spatiotecte
Za 250 km/h moraće još jedna pruga (za putničke ili za teretne).

Tačno.

Sledeći logičan potez kad dodje vreme bi bilo da se napravi alternativni teretni pravac preko Smedereva, Pančeva Zrenjanina i Kikinde pa dalje ka madjarskoj.
 
Сагласан!
На квалитету услуга се не губи, рециклира се део новца и остаје у Србији.

Једино, окретање гарнитура може да траје дуже? Или да буде слободна локомотива на последњој станици?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888571#p888571:2j3d5d93 je napisao(la):
Прле » Pon Okt 11, 2021 1:07 pm[/url]":2j3d5d93]Сагласан!
На квалитету услуга се не губи, рециклира се део новца и остаје у Србији.

Једино, окретање гарнитура може да траје дуже? Или да буде слободна локомотива на последњој станици?

А добија се на квантитету!

Не окреће се гарнитура, него локомотива обилази око воза. То није никакав проблем у пролазној станици. Тто се ради свугде у свету, као и код нас. Потребно је око 15 минута за целу операцију, обиласка и пробе кочница. Таман док се вагони мало почисте за нове путнике. Уосталом, обрт у коначним станицама у реду вожње је углавном предвиђен да буде дужи од 15 минута (осим БГ воза, где је ЕМВ 412).
 
Vrh