Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Неће да троше себе и аутомобиле. Друго, на границама и наплатним рампама су огромне гужве у сезони. Ту аутомобил може да прокува или неком да позли, a joш нико не воли да чека.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887007#p887007:28f2iukr je napisao(la):
Boki123 » Sre Okt 06, 2021 5:06 pm[/url]":28f2iukr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887004#p887004:28f2iukr je napisao(la):
andre » Sre Okt 06, 2021 5:53 pm[/url]":28f2iukr]Za mene je fascinantno da i dalje ima potraznje za auto-voz pored danasnjih cena za rent-a-car.
Iznajmljivanje auta postalo je toliko jeftino, da ne kapiram kako se prevoz sopstvenog automobila isplati. Mi smo na primer u letnjoj sezoni 2019 u Splitu iznajmili auto za 7-8 evra na dan, a ove godine pocetkom jula u Tivtu za oko 10-11 evra dnevno (svi troskovi, osim benzina su bili ukljuceni).

Evo isečak iz septembarskog izdanja časopisa Pruga o popunjenosti vozova između Srbije i Crne Gore, svakako dobri rezultati, mada mislim da će naredna sezona biti još bolja jer vozovi za Bar kreću iz Zemuna i prolaze kroz stanice u samom gradu, a ne sa Topčidera i drugi faktor je otvaranje pruge Beograd-Novi Sad (kao i indirektno Beograd-Šid, Beograd-Loznica, Beograd-Sombor preko Novog Sada), dakle možemo očekivati veliku popunjenost, čak možda dovoljnu da se vrati Panonija koja bi saobraćala između Novog Sada i Bara tokom sezone.


PS. Skoro sasvim siguran sam da je ovo napisano istinito jer negde početkom avgusta sam pokušao 6 dana unapred da kupim bilo kakve karte za noćni voz, rekli su mi na blagajni da su rasporodate već par dana.
file.php
Kad smo se već dotakli autovoza ja sam isto krajem jula otišao da rezervišem kartu za autovoz i spavaća kola za sredinu avgusta i jedva uspeo i to samo zato što su bukvalno ljudi ispred mene rekli da idu da se dogovore šta će tačno, a ja iza njih uleteo odma rezervisao i oni kad su se vratili više nije bilo mjesta za njih. :D
Prvi puta sam tovario auto na voz i mogu reći da sam zadovoljan i da ima svoje velike prednosti i da ću ubuduće svakako uzimati autovoz ako budem išao u CG:
1. Dovezeš se do stanice utovariš auto, ostaviš stvari ko čovjek, ne vučeš sve sa sobom, već samo osnovno
2. Kad dođeš u Bar više ne brineš čime ćeš do krajnjeg odredišta, dali ćeš naći taxi , dali će da te odere i slično, već te čeka tvoj auto, istovariš ga popiješ kafu lagano i ideš dalje.
3. Ne moraš da tražiš mjesto za ljetovanje blizu Bara ili Sutomora, odvezeš se bilo gde, npr Budva.
4. Uštediš nebrojeno živaca i gledanja smrti u oči zbog odvratnih vozača u kanjonu Morače, a nije bolje ni kroz Srbiju do Užica, i svakako daleko daleko sigurnije. Ne znam koliko su ljudi uopšte svjesni koliko je opasan put od npr. Užica pa do Podgorice, ali jako jako opasan.
5. Naspavaš se po noći, a ujutro dođeš odmoran na more, i tako u dolasku i povratku uštediš 2 noći koje bi platio u apartmanu, a dan iskoristiš, što npr. nije moguće ukoliko se vozi po danu ili ako se vozi po noći, onda dan prespavaš pošto budeš umoran.
6. Ne trošiš auto, ne praviš kilometre.
7. Nema čekanja i maltretiranja na granici, policija na polasku prije samog utovara formalno pogleda kola i napiše neki papir i to je sve.

U svakom slučaju velike su prednosti autovoza i mislim da će uvijek da bude atraktivan.
 
Ponuda ranije je svakako bila mngoo veća, ali evo sad imamo situaciju da je taj noćni izuzetno popularan. Dakle može Panonija da se uvede, to kupi Novi Sad i ono severno ako ima putnika, i nešto u Beogradu što nema mesta u Lovćenu. Kad se rekonstruiše pruga biće potrebno dosta vozova da bi se pokrila ova linija, možda bi bilo pametno da se uzmu recimo Pendelino vozovi kao što voze u Švajcarskoj koji bi išli dnevnim linijama Beograd-Bar. noćni vozovi bi bili klasični vagoni+autovagoni. Onda možemo čak i da maštamo o linijama Niš-Bar, Požarevac-Mala Krstna-Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Bar
 
Autovozovi su mnogo korisni. Šteta što ih odavno nije bilo ka Zapadu, mada pretpostavljam da kad bi ih bilo iz Beča ili Minhena onda bi ovi što uvoze polovnjake i drže auto placeve zakupili sva mesta.
Naši su mogli da urade sa Optimom neki aranžmanda se auto-vozom može u Villach kao i u Istanbul, kad već Optima ide kroz Srbiju, ali putnik je kod nas zadnja rupa na svirali.
 
Не би могли да закупе за увоз половњака, јер то није дозвољено.

Из Београда су реални ауто-возови за Бар (упитно када се, једном, направи аутопут), Солун, евентуално Стамбол, Бургас.
 
Пф, можда нешто за дијаспору, сезонски. Али да је даља дестинација, јер не знам баш ко ће у Бечу да стави кола на воз, уместо да вози.
 
Мења се свет, имаш сада намучене менаџере који би све дао мало да склопи очи
 
Да, новомученици менаџерски. За њих би могла и дневна спаваћа кола, да дремну.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887171#p887171:3rn06brl je napisao(la):
Пантограф » Čet Okt 07, 2021 10:59 am[/url]":3rn06brl]Да, новомученици менаџерски. За њих би могла и дневна спаваћа кола, да дремну.

Šta fali? Ako imaš nekoga ko bi to koristio, što ne bi ponudio. Sve je odnos ponude i potražnje. Toga imaš u Rusiji i ostalim bivšim sovjetskim republikama. Moram ti reći da mi je prijalo od Bresta do Minska 4 i po sata popodnevna dremka uz svežu uštirkanu posteljinu. I ne putuju menadžeri tako nego obični ljudi. Njima je nezamislivo da neko sedi u vozu duže od 4-5 sati. Ali oni imaju potpuno drugačiju kulturu putovanja vozom od zapadne Evrope.
 
Извод из VHS архиве Београдчвора:
Посета градилишту подземнe железничке станице Вуков споменик тадашњег градоначелника Београда Небојше Човића. Делегацију, у обилазак градилишта и презентацију, водио тадашњи директор Београдчвора дип.инж.грађ. Александар Богдановић. Београдчвор д.о.о. је на том пројекту водио инвеститорске послове на изградњи као заступник Инвеститора (превасходно град Београд од тадашње таксе 3%, Република Србија и Железнице Србије).

Наручилац видеа за архиву: Београдчвор д.о.о.
Аутор видеа: Филмске новости
Година снимања видеа: 1994.

- - -

Детаљније о подземној железничкој станици "Вуков споменик":

Пројектантска решења за овај објекат су урађена на бази најсавременијих светксих искустава у изградњи подземних железничких станица и метроа у градским условима, а уз примену француских прописа и европских норми.
Део станице, површине 2.500m2, је на дубини од око 40m и састоји се из две тунелске цеви, ширине 7,2m (метро цев је max 5,4m) са колосецима, укључујући и централну тросводну тунелску конструкцију са бочним перонима, дужине по 220m.
Својим димензијама перона и тунелских цеви, као и целокуног станичног простора представља подземну грађевину која двоструко премашује димензије и захтеве стандардних метро станица, чија је макс. дужина 110m. Посебна пажња при пројектовању и изградњи станице посвећена је безбедности путника са аспекта противпожарне заштите, коришћењем до сада познатих светских искустава у подземним јавиним објектима. Четири евакуациона излаза омогућавају поуздан излазак људи на површину, у року од десет минута. Поред тога, сви материјали који су уграђени у овај објекат су негориви или не подржавају горење. Спроведене мере заштите су дуплиране у односу на постојеће европске прописе.
Успостављено је контролисано одвођење дима са перона на површину, а увођењем свежег ваздуха системом вентилационих канала ствара се надпритисак који онемугоућава продор дима у евакуационе излазе. Омогућено је гашење пожара на вагону и воденим завесамасе спречава ширење ватре на простор перона. За вертикалне комуникације уграђени су теретни лифтови, лифт за хендикепиране путнике који повезује перон директно са Рузвелтовом улицом, 7 ескалатора од којих најдужи у косом тунелу. Коси тунел – 30' нагиба, пречник 8,7m и 52,5m дужине, повезује пероне са вестибилом, савладавајући висину солитера од 15 спратова. Комфорни услови за боравак путника и особља у станици остварени су системом за климатизацију и вентилацију, у које је уграђено преко 70t канала. Специфичност објекта и различити садржаји захтевали су најсавременију опрему и уређаје, који у сваком тренутку треба са поузданошћу и квалитетом омогуће угодан боравак људи на 40m испод земље. Стабилно снабдевање електричном енергијом омогућено је напајањем са две стране из два независна електро система. Да би цео простор чинио амбијенталну целину, уређена је површина изнад станице и парк Ћирило и Методије. Много података говори о могућностима овог градитељског подухвата на 8.800 m2 (еквивалент 120 станова површине по 70m2).
Интерна телевизија са 30 камера покрива цео простор, као и савремени системи за озвучење. У командној соби станице смештен је централни рачунарски систем за надзор и управљање (“мозак станице”) који контролише рад станице, укључује и искључује уређаје, тренутно мења параметре рада уређаја које контролише, омогућава савремен, безбедан и поуздан рад станице, управља стабилним инсталацијама за гашење пожара...
Сви делови станице, као и пратећи комерцијални садржаји, савремено су ентеријерски обликовани и пружају пријатан амбијентални доживљај. Упоредно са станицом изграђен је пословно-комерцијални центар, који у функционалном смислу допуњује садржаје станице и даје могућност обављања пословних и комерцијалних делатности од интереса за Инвеститоре станице.
У склопу станице, изграђена је и прва подземна гаража којом је растерећен акутан проблем паркирања и гаражирања возила у овом делу града са веома фреквентним саобраћајем и део је будућих планираних подземних гаража које су предвиђене у решавању саобраћајних конфликата. Грађење овог дела објекта је успешно завршио извођач радова Енергопројект који је изводио радове на подземној гаражи код градске Скупштине.
При одређивању локације вестибила железничке станице, кроз Детаљни урбанистички план утврђено је да он буде вестибил и будуће линије метроа и да у коначном решењу буду повезани у једну целину, тако да путницима омогућава ефикасан прелаз са железнице на метро, и обрнуто. За ову везу у изграђеном конструктивном зиду вестибила, непосредно испод Рузвелтове улице остављен је “отвор”, који је сада покривен вајарским уметничким платном, које на симболичан начин приказује деспота Стефана Лазаревића (преселио престоницу у Београд, у његово време Београд доживео брз и значајан развој).

Београдчвор д.о.о.
- - -
https://youtu.be/9i5govF8Jxo
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9i5govF8Jxo[/youtube]
 
Србијанско друштво је преоријентисано на аутомобиле и то све због неадекватног јавног превоза. Аутовоз може да буде конкурентан само на оним трасама где је бржи и поузданији од аутомобила и где је безбедније путовати железницом. За сада је то најбоље према ЦГ јер не постоји аутопут, а после Златибора према ЦГ, није безбедно возити. Истина је да воз путује 11 сати, али је много опуштеније лећи и одморити него претицати и избегавати ризичне ситуације на путу.

Када се буде изградио аутопут до Јадранског мора кроз Србију и Црну Гору, већина која има аутомобил ће возити до приморја, пошто се предвиђа да ће укупно трајање путовања износити неких пет часова. Да би неко утоварио ауто на воз, мора да дође 3 сата пред полазак воза на станицу. На то време додајте и време путовања од куће до утоварне рампе. Саберите то са путовањем воза од Београда до Бара и добијате више од пола дана у садашњим условима.

Ако би се пруга вратила на пројектовану брзину и омогућила људима да стигну за 6-7 сати до мора, то би било знатно боље и далеко конкурентније, али више у дневној варијанти, јер утовар и време потребно за исти остаје, а на то додајте време истовара и путовања од жел. ст. Бар до смештаја.

Аутовоз и спаваћа кола нуде једну повољност која кола не могу, а то је да човек спава док се вози и тако уштеди целу ноћ. То би био други аргумент и корист железнице, поред претходног, али ћемо видети како ће то да изгледа када се буду завршили ремонт пруге и изградња пута.
 
Već sad većina vozi do primorja Crne Gore.
Većina, čitaj praktično svi.
Sad ove sezone je bio totalni kolaps od saobraćaja
dole, možda i najveći do sad.
 
Listam unazad, šta je realan rok za izlet do novog sada za 40 minuta vozom? Mart 2022?
 
Šta se tiće voza do Splita, vozi autobus tako da kola ne mogu. A rentacar je zbog kovida poskupio trostruko (mala ponuda vozila?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887360#p887360:3ojahr4b je napisao(la):
Dusko » Čet Okt 07, 2021 6:37 pm[/url]":3ojahr4b]Već sad većina vozi do primorja Crne Gore.
Većina, čitaj praktično svi.
Sad ove sezone je bio totalni kolaps od saobraćaja
dole, možda i najveći do sad.

Тај пут је опасан. Људи још више возе због лошег јавног превоза и зато што лако стигну до Чачка, а то је трећина пута. Ко има брз и удобан ауто, он не осети пут од Београда до Прељине, где стиже за сат и по.

Колоне и гужве настају већ на излазној рампи, а касније кроз сам Чачак. После тога закрчења и колоне се формирају код Ужица и Златибора. Даље је све проходније, али је пут лош. Део од Златибора до Нове вароши је озбиљан.

Лети се стварају гужве и на путу према Пљевљима тако да ни тај правац преко Јабуке није више добра и брза алтернатива. Сада се тај пут реконструише.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887401#p887401:1h64p9tk je napisao(la):
Igormartin » Čet Okt 07, 2021 8:32 pm[/url]":1h64p9tk]Šta se tiće voza do Splita, vozi autobus tako da kola ne mogu. A rentacar je zbog kovida poskupio trostruko (mala ponuda vozila?

Велика потражња возила. Због короне људи купују или изнајмљују кола. Свако сада жели да има индивидуалан превоз и да се не меша са другим људима.

Спаваћа кола и кушети су исто тражени јер људи могу да се издвоје у кабинама. У Европи постоји пораст тражње за ноћним возовима и спаваћим колима управо из овог разлога. Не мешате се са другим људима и путујете.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887400#p887400:3jgvbu8l je napisao(la):
Igormartin » Čet Okt 07, 2021 8:31 pm[/url]":3jgvbu8l]Listam unazad, šta je realan rok za izlet do novog sada za 40 minuta vozom? Mart 2022?

Jeste, IC voz prelazi za 36 minuta celu deonicu :)
 
Је ли се зна до када ће се завршити реконструкција Јајинци-Мала Крсна и када ће поново кренути воз до Пожаревца ?
Све рокове које сам видео су већ прошли, а нисам видео ништа ново о томе
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887428#p887428:2deqyjud je napisao(la):
ika » Čet Okt 07, 2021 10:07 pm[/url]":2deqyjud]Је ли се зна до када ће се завршити реконструкција Јајинци-Мала Крсна и када ће поново кренути воз до Пожаревца ?
Све рокове које сам видео су већ прошли, а нисам видео ништа ново о томе
Koliko sam video po reportažama, radovi su ubrzani. možda ih teraju da završe do novog RV u decembru. Što se vozova ka Požarevcu tiče, planirana su samo dva polaska iz Beograda i dva iz Požarevca. To je zato što je vreme putovanja 2 sata, tj nekonkurentno autobusima koji idu brže i na svakih sat pa i više. Moguće da nije previđeno više vozova jer će sadašnje vozove koji idu kroz Mladenovac da prebace tu, a ovu deonicu da rekonstruišu (Resnik-Sopot)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887501#p887501:3hisk4p7 je napisao(la):
Boki123 » Pet Okt 08, 2021 11:20 am[/url]":3hisk4p7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887428#p887428:3hisk4p7 je napisao(la):
ika » Čet Okt 07, 2021 10:07 pm[/url]":3hisk4p7]Је ли се зна до када ће се завршити реконструкција Јајинци-Мала Крсна и када ће поново кренути воз до Пожаревца ?
Све рокове које сам видео су већ прошли, а нисам видео ништа ново о томе
Koliko sam video po reportažama, radovi su ubrzani. možda ih teraju da završe do novog RV u decembru. Što se vozova ka Požarevcu tiče, planirana su samo dva polaska iz Beograda i dva iz Požarevca. To je zato što je vreme putovanja 2 sata, tj nekonkurentno autobusima koji idu brže i na svakih sat pa i više. Moguće da nije previđeno više vozova jer će sadašnje vozove koji idu kroz Mladenovac da prebace tu, a ovu deonicu da rekonstruišu (Resnik-Sopot)
Kako sad samo 2 polaska, lično sam na Prokopu video planirani red vožnje za Požarevac,po kojem bi trebalo biti 4 polaska dnevno u oba pravca? Pa i da sve niške vozove prebace na prugu Jajinci-Mala Krsna,oni nebi prolazili kroz Požarevac,jedina mogućnost bi bila presedanje na smederevski voz u Maloj Krsni. Ako stvarno budu 2 direktna voza dnevno,biće toliko puni da u njima neće moći ni da se stoji,a kamoli sedi. Autobuska karta Beograd-Požarevac je paprena,svako ko može bi i sada putovao vozom.
 
U trenutno važećem redu vožnje 2020/2021 jesu predviđena četiri para vozova Beograd - Požarevac, ali ne saobraćaju zbog kašnjenja završetka rekonstrukcije pruge Jajinci - Mala Krsna. U redu vožnje 2021/2022 koji važi od 12. decembra su predviđena dva para vozova Beograd - Požarevac. Mada, pitanje je da li će ići s obzirom na nedostatak garnitura i nerentabilnost te linije.

Ako budu bila dva polaska dnevno, vozovi će biti prazni, kao što su bili prazni i ranije kad su bila dva polaska dnevno na relaciji Beograd - Požarevac. Vozovi za Požarevac su bukvalno prazni išli. Sa dva polaska dnevno, potpuno nerentabilno.
 
Јесте лош термин поласка, али ко путује на више дана па не мари за који сат потрошен преко ће сигурно изабрати повратну од ~700 динара уместо оне од ~1400, па макар путовао дуже, бар за себе знам да бих тако.
 
Evo tačan red vožnje koji važi od decembra sa presedanjima ka NS:

Požarevac-Beograd Centar
RE 3900 - 4:57 ---> 6:57
RE 3902 - 16:35 ---> 18:35

Beograd Centar-Požarevac
RE 3901 - 7:40 ---> 9:38
RE 3903 - 19:05 ---> 21:07

Presedanje ka Novom Sadu u Beograd Centru
RE 3900 ---> 63 minuta ---> RE 2402 (RE 2400 polazi 1 minut posle dolaska RE 2900)
RE 3902 ---> 35 minuta ---> RE 2414

Presedanja iz Novog Sada u Beograd Centru
RE 2401 ---> 75 minuta ---> RE 3901 (IC 541 dolazi isti minut u Beograd Centar kada RE 2901 polazi)
REx 745 ---> 10 minuta ---> RE 3903

Ne znam ko bi ovde koristio voz, radnik može doći ujutro u Beograd, ali se ne može vratiti. Loše konekcije dalje ka NS (dakle niko neće ići na ovaj način do tamo, niti studenti niti radnici). Svi ovi faktori će uticati na to da ovaj voz ostane prazan, iako će cena karte biti znatno povoljnija. Ukoliko bi imali polaske na svakih sat vremena (što bi bilo normalno u razvijenim državama), voz bi bio popularan i sa ovim vremenom putovanja.
 
Simpatičan lik, njegovi utisci o našoj železnici.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gb1ysazYgkI[/youtube]
 
Vrh