Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Gledao sam njegove klipove za Savski trg...ovde je pogodio sve za železnicu...i sa razlogom je šokiran


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Највећа грешка је што упорно ппокушавамо да копирамо моделе са запада, а при том рушимо системе које раде, али који требају оптимизацију.
 
Словенци испитују свој нови КИСС (160км/ч), надам се да ће наши овако за 3-4 месеца

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kXGXeqETZKs[/youtube]
 
Ваљда за 4 месеца треба да проради редован саобраћај до НС, а не да се испитује пруга и воз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887843#p887843:b9xyzi8h je napisao(la):
overdrive » Sub Okt 09, 2021 5:24 pm[/url]":b9xyzi8h]Ваљда за 4 месеца треба да проради редован саобраћај до НС, а не да се испитује пруга и воз.

Има још доста посла, видећемо.
 
Нећемо видети. Али ћемо слушати разноразна оправдања и гледати разне риалитире типа Јариње или Јовањица
 
Неко се ложи на политикантска спиновања и ријалитије, а мени је рецимо баш фасцинантно да се и поред сатирања које је протутњало преко ове земље и народа протеклих деценија, готово у исто време када и код `јанеза`, уводи у саобраћај модеран воз и отвара супериорнија пруга (160~200)
 
Словенија је давно набавила пендолино који постиже 160 км/ч.
 
Што је за класу ниже од 200 и онога што то технолошки подразумева
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888046#p888046:2yjubv06 je napisao(la):
overdrive » 09 Oct 2021 11:33 pm[/url]":2yjubv06]Словенија је давно набавила пендолино који постиже 160 км/ч.

Mislim da pendolino nigde ne vozi 160 u Sloveniji.
 
To je za Kopar, koliko znam. Na toj pruzi su trostruka ograničenja (teretni, putnički, nagibni)

Za to vreme, kod nas, novorenovirana stanica Ovčar banja resetovana na normalno stanje. Polupani prizori itd.
 
Slovenska različica vlaka Pendolino ETR 310 ima dva razreda: 2. razred in 1. razred. Vagoni so pri vsakem vlaku trije, prostora v njih pa je za okoli 160 potnikov. Največja dovoljena hitrost vlakov Pendolino ETR 310 je 200 km/h, vendar je zaradi veljavne zakonodaje v Republiki Sloveniji omejena na največ 160 km/h (na odseku proge Pragersko-Maribor). Rekordna hitrost, ki jo je vlak dosegel na slovenskih tirih, sicer znaša 207 km/h, dosežena pa je bila na odseku proge Pragersko-Maribor (v postopku testiranja in pridobitve homologacije vozila).

https://sl.m.wikipedia.org/wiki/Pendolino
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888059#p888059:24airnj0 je napisao(la):
Pendolino » Ned Okt 10, 2021 1:40 am[/url]":24airnj0]To je za Kopar, koliko znam. Na toj pruzi su trostruka ograničenja (teretni, putnički, nagibni)

Za to vreme, kod nas, novorenovirana stanica Ovčar banja resetovana na normalno stanje. Polupani prizori itd.

Uhapšen počinilac, nadamo se da u budućnosti se ovakvi činovi neće ponavljati.

Inače evo jedan dobar kanal koji vode naši ljudi, u ovom videu prikaz holandskih železnica (NS)
https://youtu.be/gB5Ndn7CbpA

Nekako mi je najzanimljiviji detalj da vozovi između Amsterdama i Utrechta (i falje ka Eindhovenu) voze na svakih 10 minuta! I to svi u IC rangu. I još zanimljivije je kada sam otišao na njihov sajt i ukucao Utrecht-Amsterdam i video da svi ti vozovi su označeni kao crowded, dakle ima putnika (u špicu sam gledao). Ova trasa je da kažem uporediva sa BG-NS (malo je bliže ali svakako), pa bi bilo zanimljivo videti da za 10ak godina kada se još ekonomski razvijemo i kada ljudi shvate koliko su prugom Novi Sad i Beograd blizu (i krenu da putuju dnevno radi škole, posla itd) da proračunamo da li bi ovakav neki potez bio isplativ? Možda ne na početku na 10 minuta, ali prvo 2 voza na sat, pa 3, pa 4 itd itd i dođošmo do 6 vozova na sat
 
Eto, ja obično pominjem Glazgov i Edinburg, a mogu i Amsterdam i Utreht. Tamo je raširena pojava da se živi u Utrehtu (niže kirije), a radi u Amsterdamu. Sve je to Randstad, holandski megapolis.

BG i NS su srpski Randstad, sa Rumom, S. Mitrovicom, Šapcem, Valjevom, Aranđelovcem, S. Palankom, Smederevom, Požarevcem, Zrenjaninom.

Bez voza na pola sata u špicu sa ovakvom prugom je smešno i počinjati - ali šta je onda ono za Pančevo...
 
Slažem se sa tobom potpuno, mada moramo ići postepeno. Nemamo ni infrastrukturnih ni voznih sredstava da se odmah krene na ultra veliki takt. Uostalom još uvek nije to došlo do ljudi taj koncept Randstad. Recimo, dosta mojih vršnjaka koji žele u Novi Sad da studiraju tamo se sele, a da ne pričamo o nekima iz Nove Pazove recimo koji su uzeli domove po Beogradu (nisam mogao da poverujem, ali to je zato što mu sada treba 2 sata da dođe do grada u gužvi, već sledeća generacija ima voz pa neće ni pomisliti na ovo). Prvu godinu rada nove pruge videćemo mali broj ljudi koji će krenuti tako da radi, onda naredne još više, onda naredne još više i tako imamo godišnji rast. Da odmah uvedemo takt od 10 minuta ti vozovi bi bili prazni jer jednostavno nema potražnje. Stoga, ajmo prvo da krenemo sa BG-NS na sat vremena, pa ajmo da dodamo sledeće ili one tamo godine dodatne vozove u špicu, pa ajmo onda na 30 minuta da idemo itd. Moraju dva koloseka do Valjeva pa kad se to izgradi ajde tamo da uvedemo na sat vremena voz. I to tako ide, u međuvremenu dođe onih 18 EMV za Regionalni saobraćaj, pa onda još vozova (recimo KISS 160)
 
Ne na 10 min, to možda neće biti nikad, ali na pola sata smo morali odmah da uvedemo, bar između 7 i 9 i u popodnevnom špicu. Jer, ti iz Pazove neće imati voz ni na sat vremena, pošto ekspresni tamo neće da staju... Jadno je to i bedno. 'Brzu prugu' pobeđuje - Lasta.

I za Valjevo može da ide na svaki sat i sa jednim kolosekom opušteno.
 
Зашто би експресни воз стајао у Пазови? То треба да ради путнички и воз градске железнице.
 
О чему ви причате док је стање овакво?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886917#p886917:1jypbqdc je napisao(la):
Rile » Sre Okt 06, 2021 12:25 pm[/url]":1jypbqdc]
A što se tiče vagona na remontu pitanje je kako će to biti plaćeno jer je SV u finansijskom kolapsu
i da nije dotiranja države letelo bi perje na sve strane jer ne bi bilo para ni za plate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888206#p888206:8mi3a9e9 je napisao(la):
Пантограф » Ned Okt 10, 2021 2:50 pm[/url]":8mi3a9e9]Ne na 10 min, to možda neće biti nikad, ali na pola sata smo morali odmah da uvedemo, bar između 7 i 9 i u popodnevnom špicu. Jer, ti iz Pazove neće imati voz ni na sat vremena, pošto ekspresni tamo neće da staju... Jadno je to i bedno. 'Brzu prugu' pobeđuje - Lasta.

I za Valjevo može da ide na svaki sat i sa jednim kolosekom opušteno.
Stara i Nova Pazova će verovatno imati vozove na svakih sat,sat i po najviše,ako pored novosadskih vozova ostane 6 dnevnih regio polazaka iz Šida(sve do Prokopa,a ne do Golubinaca,što je sada privremeno rešenje dok se izvode radovi), i ako se vrate 3 međunarodna voza Budimpešta-Beograd i 1 voz dnevno iz Ciriha, koji trenutno ne saobraćaju zbog Korone.
Što se tiče Valjeva, pitanje je koliko su tehnički izvodljivi polasci na sat vremena, ne samo zbog malog broja raspoloživih garnitura, već i zato što bi bilo neophodno mnogo ukrštanja. Ali da bi bilo putnika da se tako visok takt vozova isplati,bilo bi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888225#p888225:2hi2d8kw je napisao(la):
WLABmz » Ned Okt 10, 2021 3:40 pm[/url]":2hi2d8kw]О чему ви причате док је стање овакво?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886917#p886917:2hi2d8kw je napisao(la):
Rile » Sre Okt 06, 2021 12:25 pm[/url]":2hi2d8kw]
A što se tiče vagona na remontu pitanje je kako će to biti plaćeno jer je SV u finansijskom kolapsu
i da nije dotiranja države letelo bi perje na sve strane jer ne bi bilo para ni za plate.

А што ти онда причаш о Прокопу?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888103#p888103:1xx6x7o9 je napisao(la):
Boki123 » Нед Окт 10, 2021 11:20 am[/url]":1xx6x7o9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888059#p888059:1xx6x7o9 je napisao(la):
Pendolino » Ned Okt 10, 2021 1:40 am[/url]":1xx6x7o9]To je za Kopar, koliko znam. Na toj pruzi su trostruka ograničenja (teretni, putnički, nagibni)

Za to vreme, kod nas, novorenovirana stanica Ovčar banja resetovana na normalno stanje. Polupani prizori itd.

Uhapšen počinilac, nadamo se da u budućnosti se ovakvi činovi neće ponavljati.

Inače evo jedan dobar kanal koji vode naši ljudi, u ovom videu prikaz holandskih železnica (NS)
https://youtu.be/gB5Ndn7CbpA

Nekako mi je najzanimljiviji detalj da vozovi između Amsterdama i Utrechta (i falje ka Eindhovenu) voze na svakih 10 minuta! I to svi u IC rangu. I još zanimljivije je kada sam otišao na njihov sajt i ukucao Utrecht-Amsterdam i video da svi ti vozovi su označeni kao crowded, dakle ima putnika (u špicu sam gledao). Ova trasa je da kažem uporediva sa BG-NS (malo je bliže ali svakako), pa bi bilo zanimljivo videti da za 10ak godina kada se još ekonomski razvijemo i kada ljudi shvate koliko su prugom Novi Sad i Beograd blizu (i krenu da putuju dnevno radi škole, posla itd) da proračunamo da li bi ovakav neki potez bio isplativ? Možda ne na početku na 10 minuta, ali prvo 2 voza na sat, pa 3, pa 4 itd itd i dođošmo do 6 vozova na sat
Био сам 7-8 пута у Холандији. Увек када сам тамо, путујем возом, имам и пресонализовану картицу за воз (OV chipkaart). Називати ово што ми имамо и оно што они имају истом речју - железница - то је увреда за њихове железнице (Nederlandse Spoorwegen). Имају тактни ред вожње (између већих градова на 15 мин, на споредним линијама на 30 или 60 минута), одличне могућности за преседање, имају возове и после поноћи (линија Утрехт - Амстердам централ - аеродром Схипхол - Лајден - Хаг - Ротердам иде ноћу на сваких сат времена, а викендом постоје линије и за друге градове), уређење станице и возове, одличан сајт и апликацију (где осим редова вожње постоје информације о садржајима на свакој станици и стајалишту, нпр. колико има слободних бицикала за изнајмљивање, које продавнице постоје и које им је радно време итд.).


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888206#p888206:1xx6x7o9 je napisao(la):
Пантограф » Нед Окт 10, 2021 2:50 pm[/url]":1xx6x7o9]Jer, ti iz Pazove neće imati voz ni na sat vremena, pošto ekspresni tamo neće da staju... Jadno je to i bedno. 'Brzu prugu' pobeđuje - Lasta.
Није ни Ласта баш срећно решење. Пре неки дан нека жена у Земуну добацује кондуктеру Ластиног аутобуса за Нови Сад како сви аутобуси долазе, само нема аутобуса за Пазову.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888208#p888208:1xx6x7o9 je napisao(la):
overdrive » Нед Окт 10, 2021 2:58 pm[/url]":1xx6x7o9]Зашто би експресни воз стајао у Пазови? То треба да ради путнички и воз градске железнице.
Проблем је што у првом сату имамо регио воз, у другом сату експресни, а у трећем сату брзи па онда нека већа места (Инђија, Стара Пазова, Нова Пазова) немају воз сваки сат. Чак и када се урачунају возови за Шид, поласци нису равномерно распоређени јер шидски возови често иду 10-15 минута пре или после новосадских, а има их много мање у току дана.

Требало би да постоји регио на сваки сат (тако да свако место има воз на сат времена), а онда да се у појединим сатима, пре свега у шпицевима, додају експрни и регио. То би било 25-30 возова дневно од Београда до Новог Сада.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888225#p888225:1xx6x7o9 je napisao(la):
WLABmz » Нед Окт 10, 2021 3:40 pm[/url]":1xx6x7o9]О чему ви причате док је стање овакво?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886917#p886917:1xx6x7o9 je napisao(la):
Rile » Sre Okt 06, 2021 12:25 pm[/url]":1xx6x7o9]
A što se tiče vagona na remontu pitanje je kako će to biti plaćeno jer je SV u finansijskom kolapsu
i da nije dotiranja države letelo bi perje na sve strane jer ne bi bilo para ni za plate.
Не сумњам да финансијске инјекције државе не могу да поправе то стање. Нарочито у овом предизборном периоду не могу да изгубе такав адут. Замисли да падну у воду сви они обиласци чортановачког вијадукта и тунела и толико пута спомињано позориште и кафа у Новом Саду. Кад је могло Ер Србији, за чије финансирање важе много строжа правила, не видим зашто не би могло за Србија воз. Макар је корисно већем броју грађана од финансирања Ер Србије.
 
Проблем је што у првом сату имамо регио воз, у другом сату експресни, а у трећем сату брзи па онда нека већа места (Инђија, Стара Пазова, Нова Пазова) немају воз сваки сат. Чак и када се урачунају возови за Шид, поласци нису равномерно распоређени јер шидски возови често иду 10-15 минута пре или после новосадских, а има их много мање у току дана.

Требало би да постоји регио на сваки сат (тако да свако место има воз на сат времена), а онда да се у појединим сатима, пре свега у шпицевима, додају експрни и регио. То би било 25-30 возова дневно од Београда до Новог Сада.

То треба да ради воз градске железнице, а не неки бржи. Суштина је да ту постоје чешћи поласци на краћим релацијама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888239#p888239:23fq1lno je napisao(la):
overdrive » Ned Okt 10, 2021 4:02 pm[/url]":23fq1lno]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888225#p888225:23fq1lno je napisao(la):
WLABmz » Ned Okt 10, 2021 3:40 pm[/url]":23fq1lno]О чему ви причате док је стање овакво?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886917#p886917:23fq1lno je napisao(la):
Rile » Sre Okt 06, 2021 12:25 pm[/url]":23fq1lno]
A što se tiče vagona na remontu pitanje je kako će to biti plaćeno jer je SV u finansijskom kolapsu
i da nije dotiranja države letelo bi perje na sve strane jer ne bi bilo para ni za plate.

А што ти онда причаш о Прокопу?

Не причам о такту возова за који је потребно вишеструко пута више машиновођа него што их има у Србији, више нових депоа, пар стотина нових возова и удуплавање колосечних капацитета пруга...Прокоп постоји. Ово је утопија.

Nikola NS":23fq1lno je napisao(la):
Не сумњам да финансијске инјекције државе не могу да поправе то стање. Нарочито у овом предизборном периоду не могу да изгубе такав адут. Замисли да падну у воду сви они обиласци чортановачког вијадукта и тунела и толико пута спомињано позориште и кафа у Новом Саду. Кад је могло Ер Србији, за чије финансирање важе много строжа правила, не видим зашто не би могло за Србија воз. Макар је корисно већем броју грађана од финансирања Ер Србије.

Добро, то ће бирачко тело попити. Али овде се причало о неким тактовима поласка као у Холандији.
 
Vrh