Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886350#p886350:1gsi5bmm je napisao(la):
stex_pb » Pon Okt 04, 2021 6:21 pm[/url]":1gsi5bmm]Ispitivanje cele deonice do Vrbnice je rađeno još proletos, kačio sam ja neke vesti tada ovde. Koliko je stanje loše govori podatak da se između Priboja i Prijepolja putuje sat i 5 minuta (po redu vožnje), a razdaljina je manje od 30km. Ivicom Potpećkog jezera i uzvodno pored Lima je toliko usporeno da sumnjam da je uopšte bezbedno voziti tako
Jeste usporeno, ali zbog čega nije bezbedno?
 
Вероватно због нагиба кривине. Да би неко тело могло да се креће под нагибом, мора да га држи центрифугална сила. Што је брзина тела већа, јача је и центрифугална сила.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886592#p886592:2yagsc8x je napisao(la):
overdrive » Uto Okt 05, 2021 12:05 pm[/url]":2yagsc8x]Вероватно због нагиба кривине. Да би неко тело могло да се креће под нагибом, мора да га држи центрифугална сила. Што је брзина тела већа, јача је и центрифугална сила.

Naravno da to nije razlog. Nadvišenje spoljne šine u krivini je ograničeno na maksimalno 150 mm upravo da bi se i pri stajanju ili kretanju malom brzinom očuvala bezbednost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886634#p886634:2ag4lme6 je napisao(la):
overdrive » 05 Oct 2021 12:01 pm[/url]":2ag4lme6]Ако је све како треба, да.
Ako na pruzi nešto nije kako treba onda se smanjuje brzina a ako je na pruzi nešto kako ne sme da bude onda se
obustavlja saobraćaj i tu nema kompromisa. Na tom delu pruge odavno stvari nisu kako treba te je u skladu sa tim
brzina takva kakva jeste, ali još uvek nisu kako ne sme da bude tako da nema obustave saobraćaja. U svakom
slučaju bezbednost nije ugrožena. Redovitost da, bezbednost ne.
 
Prostorije na zemunskoj ''kuli'' odakle će se regulisati saobraćaj. Ona dalja za stanicu Zemun
a ova iz koje je slikano, za TPS Zemun.
IMG_20210920_081355.jpg


Pogled na TPS Zemun sa ''kule''
tps iz kule.jpg


Prva dva koloseka su utegnuta, podbijena i spremna za upotrebu. Mislim da će se pustiti u naredna dva meseca.
IMG_20210929_064343.jpg

IMG_20210929_064414.jpg

IMG_20210929_065235.jpg


Na šemi to izgleda ovako:
Untitled.jpg
 
Rile, da li se vagoni za 432/433 i 2900/2907 i dalje gariraju u garaži Plavog voza ili su prebačeni u TPS Zemun? Kada će se kompletno putnički vagoni iz garaže Plavog voza prebaciti u TPS Zemun i šta će od tih vagona o(p)stati u saobraćaju? Video sam da su 4 A vagona u Goši na remontu.
 
Za sada sve je u garaži plavog voza i barac se po dolasku u Prokop, kao i niški voz, prevlaće tamo.
Kada se u TPS Zemun završi i druga grupa prijemno - otpremnih koloseka sve što je za saobraćaj
biće tu prebačeno a za ono ostalo čini mi se da nema jasne vizije šta s tim.
A što se tiče vagona na remontu pitanje je kako će to biti plaćeno jer je SV u finansijskom kolapsu
i da nije dotiranja države letelo bi perje na sve strane jer ne bi bilo para ni za plate.
Koliko znam trebalo je da bude raspisan tender za seču RVR krševa, koji su bili čak i popisani, ali ne znam
dokle je to došlo.
Inače u stanici Zemun utabava se deo puta kojim će se dolaziti do utovarne rampe za automobile.
Utovarna rampa iz Topčidera biće prebačena u Zemun u produžetku 11. koloseka prema Z. Polju čim
se taj kolosek otvori za upotrebu. Siguran sam da će barac od početka letnje sezone polaziti iz Zemuna.
 
Да ли ће вагони плавог воза остати на Топчидеру или ће и њих превући у Земун?
 
Do rampe za utovar prilazi se levo od one Europetrol pumpe, sa leve strane nove stanične zgrade.
Neko je ovde sjajno konstatovao da je mesto dobro zbog povezanosti sa oba auto-puta i lakog prilaza.

Navozna rampa u produžetku 11. koloseka na situaciji st Zemun



rampa.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886921#p886921:31yfyp5y je napisao(la):
Дошљак » 06 Oct 2021 11:36 am[/url]":31yfyp5y]Да ли ће вагони плавог воза остати на Топчидеру или ће и њих превући у Земун?
Kažu da garaža Plavog voza ostaje pa će verovatno i vagoni Plavog voza ostati tamo.
Sa strane Rakovice postoji kolosečna veza koja treba malo da se dovede u red tako
da će to biti funkcionalno nezavisno od st Topčider.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886925#p886925:2xc4bns0 je napisao(la):
Rile » Sre Okt 06, 2021 12:45 pm[/url]":2xc4bns0]
Kažu da garaža Plavog voza ostaje pa će verovatno i vagoni Plavog voza ostati tamo.
Sa strane Rakovice postoji kolosečna veza koja treba malo da se dovede u red tako
da će to biti funkcionalno nezavisno od st Topčider.

Hoće li onda preurediti Rasputnicu G tako da relacija Rakovica - tunel Dedinje ne ide u skretanje nego u pravac s obzirom da se ukida pravac ka ž.st. Topčider?
 
To bi bilo racionalno ali za tako nešto nisam čuo da se planira.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886980#p886980:tvvhb6g3 je napisao(la):
tragac » Sre Okt 06, 2021 4:33 pm[/url]":tvvhb6g3]Zemunska stanica ima kose rampe za izlazak kolima na čak tri pwrona, osim ako nisu uklonjene tokom rekonstrukcije.

Te rampe nemaju veze sa utovarom automobila na autovoz. Automobili nisu predviđeni, niti mogu izaći na perone. Te rampe vode do pothodnika kojem su izgradili pešačke ulaze sa obe strane pruge:

rampamunze2.jpg


Rampa za automobile će se nalaziti na slepom 11. koloseku pored same stanične zgrade, kao što je Rile već rekao:

rampamunze.jpg
 
Za mene je fascinantno da i dalje ima potraznje za auto-voz pored danasnjih cena za rent-a-car.
Iznajmljivanje auta postalo je toliko jeftino, da ne kapiram kako se prevoz sopstvenog automobila isplati. Mi smo na primer u letnjoj sezoni 2019 u Splitu iznajmili auto za 7-8 evra na dan, a ove godine pocetkom jula u Tivtu za oko 10-11 evra dnevno (svi troskovi, osim benzina su bili ukljuceni).
 
Odlično rešenje za paradajz turizam, nakupuješ se jeftinih namirnica u Plusu (natočiš gorivo na EP ako je na destinaciji skuplje) i pravac na voz :) a tu je i onaj kineski TC i Roda Mega...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887004#p887004:3tmnp0a3 je napisao(la):
andre » Sre Okt 06, 2021 5:53 pm[/url]":3tmnp0a3]Za mene je fascinantno da i dalje ima potraznje za auto-voz pored danasnjih cena za rent-a-car.
Iznajmljivanje auta postalo je toliko jeftino, da ne kapiram kako se prevoz sopstvenog automobila isplati. Mi smo na primer u letnjoj sezoni 2019 u Splitu iznajmili auto za 7-8 evra na dan, a ove godine pocetkom jula u Tivtu za oko 10-11 evra dnevno (svi troskovi, osim benzina su bili ukljuceni).

Evo isečak iz septembarskog izdanja časopisa Pruga o popunjenosti vozova između Srbije i Crne Gore, svakako dobri rezultati, mada mislim da će naredna sezona biti još bolja jer vozovi za Bar kreću iz Zemuna i prolaze kroz stanice u samom gradu, a ne sa Topčidera i drugi faktor je otvaranje pruge Beograd-Novi Sad (kao i indirektno Beograd-Šid, Beograd-Loznica, Beograd-Sombor preko Novog Sada), dakle možemo očekivati veliku popunjenost, čak možda dovoljnu da se vrati Panonija koja bi saobraćala između Novog Sada i Bara tokom sezone.
Pruga BG-Bar.png


PS. Skoro sasvim siguran sam da je ovo napisano istinito jer negde početkom avgusta sam pokušao 6 dana unapred da kupim bilo kakve karte za noćni voz, rekli su mi na blagajni da su rasporodate već par dana.
 
Paradajz turisti će pre sesti u kola i voziti celu noć ili ceo dan, nego ići vozom. Gorivo potrošeno tamo i nazad i putarine su neuporedivo jeftinije nego povratna karta u spavaćim ili kušet kolima + auto za četvoročlanu porodicu, pa čak i u Hrvatskoj gde su najskuplje putarine.

A ova rekordna popunjenost je samo ako se računa procentualno od ponude. Do pre 10-ak godina je ponuda za vozove do Bara je bila 5-6 puta veća nego danas.
 
Lepo je putovati vozom, mozda cak i najlepsa vrsta putovanja, gde i Samo putovanje zna da bude dozivljaj, ako je u pitanju dnevna voznja do 6-8 sati ili nocna ne duza od 12-14 sati. Meni je samo cudno sto nositi sopsten automobil. Dali nije prakticnije, jeftinije i cak ekoloski pogodnije otici vozom (ili avionom, ako je putovanje vremeski dalje), pa ako ti treba na odredistu kola, iznajmiti na toliko dana, koliko ti treba.
 
Svako ima svoje preference. Neko voli da ima svoja kola na raspolaganju sa sobom ceo odmor. Doveze se svojim kolima do železničke stanice u mestu stanovanja i svojim kolima od železničke stanice do smeštaja na odmoru i ne mora stvari 2 puta da prepakuje iz taksija u voz, pa iz voza u rent-a-car. U svojim kolima ostavlja većinu stvari, a u voz ponese samo šta je neophodno za tu noć. U slučaju porodice s decom, mislim da je ovo presudno. Takođe, ukoliko se ostaje na odmoru 7 ili više dana, uglavnom je rent-a-car skuplji nego prevoz automobila u autovozu.
 
Људи утоварају кола на воз јер постоји опасност од погибије на путу до ЦГ.
 
Колико кошта аутовоз по аутомобилу?

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Mислим да је 30 евра у једном правцу, а 60 повратна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887028#p887028:3irm3ssj je napisao(la):
overdrive » Sre Okt 06, 2021 8:01 pm[/url]":3irm3ssj]Људи утоварају кола на воз јер постоји опасност од погибије на путу до ЦГ.

Ali nije jedini razlog. Utovaruju ljudi kola na voz i iz Beča, Bratislave i Zagreba za Split, iako postoji autoput. Pre 10 godina je bio i autovagon na vozovima iz Beograda za Solun i Split.
 
Vrh