Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882712#p882712:2p05d6fl je napisao(la):
WLABmz » Thu Sep 23, 2021 9:17 am[/url]":2p05d6fl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882677#p882677:2p05d6fl je napisao(la):
Pendolino » Čet Sep 23, 2021 9:25 am[/url]":2p05d6fl]
Konept BG čvora nije bio ovako koncipiran, da svi putnički vozovi idu preko mosta. Ali gospoda su pojela pare za Karaburmu i Kijevo pa sad rešavaju Zemunom.

Kako nije bio koncipiran da svi vozovi idu preko mosta? Vozovi za Srem i Bačku idu iz Kijeva preko Prokopa i mosta, vozovi za centralnu Srbiju i Banat idu iz Zemuna preko mosta i Prokopa. Dakle svi vozovi idu preko mosta po konceptu novog čvora.

Pendolino":2p05d6fl je napisao(la):
Zbog čega se odmah ne rade 4 koloseka, bar od NBG do tunela?

Nema potrebnog saobraćaja za više od 2 koloseka. Čak i da ima dva puta više saobraćaja od planiranog za novi red vožnje opet bi 2 koloseka bila dovoljna. Čak i da ima, dodatna dva koloseka od Novog Beograda do bežanijskog tunela ne bi donela ništa u pogledu povećanja kapaciteta pruge. Moralo bi se izgraditi u potpunosti Novi Beograd - Zemun da bi imalo nekih benefita od dodatnih koloseka. No, u ovom trenutku je to nepotrebna investicija.
Što volim kad me neko ubeđuje u ono što i ja mislim :mrgreen:

Razlika sadašnjeg plana u odnosu na prvobitni je što će sada vozovi koji idu sa severa i terminiraju na Prokopu morati da se vrate preko mosta u Zemun, pa kad dođe vreme za postavljanje opet da pređu most, što se ne bi desilo da je depo u Kijevu ili Karaburmi. Sve ostalo jeste isto i zapravo smatram da je odlično da vozovi kreću iz Zemuna ili Rakovice.

A naravno da nema potrebe za 4 koloseka, ali kažem da ako postoji takav plan, totalno je neracionalno sada graditi dvokolosečnu a za godinu i po, najviše dve četvorokolosečnu.
:gobb:
 
Pendolino":98n06j27 je napisao(la):
Razlika sadašnjeg plana u odnosu na prvobitni je što će sada vozovi koji idu sa severa i terminiraju na Prokopu morati da se vrate preko mosta u Zemun, pa kad dođe vreme za postavljanje opet da pređu most, što se ne bi desilo da je depo u Kijevu ili Karaburmi.

Moraće samo kad izlaze iz depoa i vraćaju se u depo, kao i sad, a to je uglavnom jednom dnevno i uglavnom rano ujutru i kasno uveče, kad nije špic. Voz ne mora da svaki put kad terminira u Beograd Centru ide do TPS Zemun i nazad. Ne postoji racionalna potreba za tim. TPS Kijevo je projektovan za vreme SFRJ, kada je planiran bio veći obim saobraćaja od postojećeg planiranog. A tad nije bilo planirano više od dva koloseka nigde. Što će reći - ako se ikad bude povećao obim saobraćaja, prvi logičan potez bi bio izgradnja TPS Kijevo, pa tek onda dogradnja novih koloseka. Karaburba nikad nije bila predviđena da bude TPS. Jedno vreme (dok je ŽS bila jedna firma) je postojala ideja da Makiš ima ulogu drugog TPS-a pored Zemuna, ali kako je on iracionalnom podelom pripao Srbija Kargu, ta ideja je propala. Mogli bi da se ugledamo na Mađare i Slovence pa da Srbija Voz i Srbija Kargo spoje u jednu firmu.
 
Баш тако, требало је само издвојити ИЖС из ЖС као засебно предузеће. Е сад, што се тиче одласка возова са Прокопа у депо, да ли би било рационално и оправдано за те потребе користити обилазну теретну пругу? Или можда да сваки воз одради одлазак у депо као неки скраћени полазак БГ воза до Земуна?
 
Sa dve frekventne metrolike linije BG voza na trasi i sa odvajanjem dvokolosečne pruge ka Surčinu, potrebna su još dva koloseka. Ako ništa, 2+2=4.

I ne možete kao krompire da zbrajate sasvim različite vozove, od kojih neki staju na svakom stajalištu a neki samo na NB. Nema tu govora o teoretskoj propusnoj moći, o 20 vozova na sat. To bi moglo uz kašnjenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882876#p882876:8s5kzcpf je napisao(la):
Дошљак » Čet Sep 23, 2021 7:22 pm[/url]":8s5kzcpf]Баш тако, требало је само издвојити ИЖС из ЖС као засебно предузеће. Е сад, што се тиче одласка возова са Прокопа у депо, да ли би било рационално и оправдано за те потребе користити обилазну теретну пругу? Или можда да сваки воз одради одлазак у депо као неки скраћени полазак БГ воза до Земуна?

Nema potrebe za tim.

Пантограф":8s5kzcpf je napisao(la):
Sa dve frekventne metrolike linije BG voza na trasi i sa odvajanjem dvokolosečne pruge ka Surčinu, potrebna su još dva koloseka. Ako ništa, 2+2=4.

Za dve metrolike linije ti treba gomila EMV-a i novi depo pod broj jedan, da ne pričam o drugačijoj signalizaciji...Ljudi, pričate o nečemu što je nerealno u sledećih 20-30 godina. Hajde malo se odaljite od Beograda i pođite ka Srbiji. Hajde da se remontuju i elektrifikuju Stalać - Kruševac - Kraljevo i Lapovo - Kragujevac - Kraljevo za brzinu do 100 km/h. Pa se napravi jedna kulturna mreža vozova u centralnoj Srbiji. Pa te pruge su na savršenim lokacijama, koji prolaze kroz gušće naseljeni deo Srbije. To je savršena prilika za razvoj putničkog saobraćaja. Beograd, Kragujevac, Kraljevo, Kruševac, Užice, Čačak, Niš, Jagodina, Paraćin. Pa sve to bi se moglo savršeno umrežiti polascima kao u Češkoj npr., da niko više ni ne pomisli da sedne u autobus, uz jako malo ulaganja.

Пантограф":8s5kzcpf je napisao(la):
I ne možete kao krompire da zbrajate sasvim različite vozove, od kojih neki staju na svakom stajalištu a neki samo na NB. Nema tu govora o teoretskoj propusnoj moći, o 20 vozova na sat. To bi moglo uz kašnjenja.

Zna se kako se konstruišu redovi vožnji. Ide voz najvišeg ranga, za njim srednjeg, pa za njim najmanjeg. 20 vozova na sat bi produžilo vreme putovanja nekih vozova za par minuta, ali je sasvim moguće da se odradi bez kašnjenja uz propuštanje vozova u pojedinim stanicama. No, 20 vozova na sat nikad neće ni biti na toj pruzi. Kao što rekosmo, najviše 6 vozova na sat u sledećem redu vožnje. Kada bi se uduplilo, to je 12, a to nije moguće dok se ne izgradi drugi TPS. 12 je sasvim moguće bez ikakvih usporavanja i kašnjenja.
 
U planu je pruga za aerodrom i nije nerealno da će se to graditi, možda za 5 godina, možda za 10, ili za 15, ali nije nezamislivo. Postoji i interes stranaca, tu je i taj đavolji plan metroa.

Budžet Beograda je sada 1,2 milijarde evra i nije baš ni ne znam kakav problem da se to isfinansira.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882151#p882151:17i0d174 je napisao(la):
Duleban97 » Uto Sep 21, 2021 1:56 pm[/url]":17i0d174]


Bogte, kakve krivine nisam ni shvatio ovo dok sam se vozio vozom.
Pitam se, da nije postojala možda alternativa za barem jednu od ove dve krivine? Da su pukli tunel ovuda barem gde se danas ukršta autoput sa prugom ili još ispred kod mesta Klopot? To i nije neka dužina od 2km recimo, pravili su oni mnogo duže tunele. Mada pretpostavljam da su oni sve to izvagali izračunali da im se verovatno ne isplati?

Железница је могла да иде другом трасом.
 
Kinezi u NS-u su konačno ozbiljnije krenuli sa radovima,nadstrešnica se ruši,prvi i drugi kolosek su zatvoreni,koristi se treći,do kraja meseca će verovatno završiti sa rušenjem ograđenog dela stanice,jedino mi nije jasno zašto nisu uklonili prugu,mogli su skroz do izlaza iz NS-a da uklone jedan kolosek i započnu radove,slično kao i BG- centar-Stara Pazova...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882934#p882934:kcf4wapz je napisao(la):
overdrive » Čet Sep 23, 2021 10:51 pm[/url]":kcf4wapz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882151#p882151:kcf4wapz je napisao(la):
Duleban97 » Uto Sep 21, 2021 1:56 pm[/url]":kcf4wapz]


Bogte, kakve krivine nisam ni shvatio ovo dok sam se vozio vozom.
Pitam se, da nije postojala možda alternativa za barem jednu od ove dve krivine? Da su pukli tunel ovuda barem gde se danas ukršta autoput sa prugom ili još ispred kod mesta Klopot? To i nije neka dužina od 2km recimo, pravili su oni mnogo duže tunele. Mada pretpostavljam da su oni sve to izvagali izračunali da im se verovatno ne isplati?

Железница је могла да иде другом трасом.
Kojom?
 
Po novom koneptu Bg cvora kad se nekad zavrsi TPS Kijevo, da li cu moci u Rakovici da udjem na svaki voz za NS bez presedanja na Prokopu? Ili ce se samo vrsiti prevlacenje bez putnika?
 
Mada očekujem da će većina terminirati na Karaburmi. Ma da mi prvo sredimo Prokop. Ono je jezivo, ili ja ne znam kako se koristi, izašao sam na gornju ploču i otišao ka Bulevaru mira, nigde nijednog putnika nije bilo na celoj na stanici da bar ispratim tok komunikacija.
 
Ja bih možda čak i uveo da neki vozovi umesto da terminiraju u Karburmi terminiraju u Pančevu ili čak i u Vršcu (kad se modernizuje pruga naravno), ali to sve pod uslovom da tunel ispod Beograda ima dovoljan kapacitet.
 
Ма има.

Да, и ја бих Панчево сматрао делом београдског чвора као Земун и тамо бих направио ТПС - све да се што више возова провуче под Вуков споменик, што нам је сад једина станица у центру (даљинске са југа ипак бих слао за Земун, приградске/регионалне у односу 2:1 за Панчево).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882794#p882794:2mg5y743 je napisao(la):
WLABmz » 23 Sep 2021 01:24 pm[/url]":2mg5y743]Oće l' to više? Svi odloženi rokovi su probijeni (poslednji je bio jul ove godine).

Jesu li to na slikama nove ili polovne šine?
Izgleda da su ih poterali. Mora biti gotovo do novog RV-a.
A što se tiče šina...
Nemoj me držati za reč ali mislim da gde god su menjali pragove da su i šine nove.
Ima naravno deonica ka Krsni gde je rađena samo mašinska regulacija uz dodavanje mestimično novog tucanika.
 
Несрећно Панчево би морало да промени свој административни статус. Панчево-дисктрикт Ни Београд ни Вовјводина. Препостављам да би то дало основу за развој железнице која је преко потребна граду на Тамишу (и Дунаву)
 
Може да буде и Београд и Војводина, нису то НАТО и Варшавски пакт, па да је немогуће преклапање.
 
Најлогичније би било да возови од Суботице, Новог Сада и Шида терминирају у Панчеву (Зворнички би могао да се споји са Вршачким, таман да оба имају главне станице чвора - Вуков споменик, Карађорђев парк, Прокоп, НБГ и Земун), а возови са југа да терминирају у Земуну. Глупо је што се административне поделе између Београда, Војводине и Панчева посматрају строго, то гуши развој и показује погрешни правац којим је кренула идеја аутономије код нас.
Што се тиче пруге за аеродром, ја бих ту преусмерио буквално све међуградске возове без гурања БГ воза ту и без пруге ка Обреновцу и Националном стадиону, већ да буде паралелна пруга од Батајнице до Земуна. Тако би и Београд и други градови имали адекватну везу са аеродромом, па би смо имали везе Суботица-НС-аеродром, Шид-Рума-аеродром, али и Панчево-Прокоп-аеродром, и Раковица-Прокоп-аеродром, што би била најбоља могућа повезаност аеродрома превозом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883047#p883047:g88qk3fb je napisao(la):
Пантограф » Пет Сеп 24, 2021 12:51 pm[/url]":g88qk3fb]Може да буде и Београд и Војводина, нису то НАТО и Варшавски пакт, па да је немогуће преклапање.

Из неког разлога, у главама месних (панчевачких) политичара, то питање је или/или.
 
Пантограф":7uf0ndrc je napisao(la):
Budžet Beograda je sada 1,2 milijarde evra i nije baš ni ne znam kakav problem da se to isfinansira.

Kakve veze budžet Beograda ima sa železničkom infrastrukturom?

mihajloboric87":7uf0ndrc je napisao(la):
Kinezi u NS-u su konačno ozbiljnije krenuli sa radovima,nadstrešnica se ruši,prvi i drugi kolosek su zatvoreni,koristi se treći,do kraja meseca će verovatno završiti sa rušenjem ograđenog dela stanice,jedino mi nije jasno zašto nisu uklonili prugu,mogli su skroz do izlaza iz NS-a da uklone jedan kolosek i započnu radove,slično kao i BG- centar-Stara Pazova...

Zato što radovi na otvorenoj pruzi još nisu krenuli. Najavljivalo se da će radovi na otvorenoj pruzi Novi Sad - Subotica sa potpunim zatvorom krenuti 30. septembra, ali kako sam skoro čuo vrlo je moguće da će se sve odložiti za februar 2022, odnosno završetak pruge Beograd - Novi Sad jer se nema dovoljno dizel lokomotiva za prevlačenje teretnih vozova celom zaobilaznom trasom Beograd - Subotica.

tragac":7uf0ndrc je napisao(la):
Mada očekujem da će većina terminirati na Karaburmi.

Nijedan osim gradske železnice neće terminirati na Karaburmi! Ponavljam, Karaburma nije predviđena kao TPS!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883067#p883067:39ltfcz7 je napisao(la):
WLABmz » 24 Sep 2021 11:47 am[/url]":39ltfcz7]
Пантограф":39ltfcz7 je napisao(la):
Budžet Beograda je sada 1,2 milijarde evra i nije baš ni ne znam kakav problem da se to isfinansira.

Kakve veze budžet Beograda ima sa železničkom infrastrukturom?
Зашто не би Београд доградио та два колосека из свог буџета, ако ће бити коришћени за БГ:воз? И обнову пруге за Батајницу је ономад финансирао град. У Минхену је град нпр. купио колосеке за приградску железницу. Све се реши уговором.
 
Beograd bi mogao da ima lepu mrežu prolaznih regionalnih vozova koji bi povezivao gradove (po uzoru na pariski TER), na sat sat i po od Beograda. Recimo linija Valjevo-Beograd-Novi Sad (nakon dupliranja koloseka ka Valjevu). Jedan produži ka Novom Sadu, drugi terminira na Aerodromu. To je samo neka od ideja za linije. Odradiću neki plan sa sve taktovima itd. Recimo da zajedno daju takt Beograd-Novi Sad na 30 min
 
Мислиш париски РЕР? Пошто има и ТЕР у Француској (а и Трансилиен у Паризу, али он је са чеоних станица, а РЕР је пролазан).

Наши мозгови су били у Москви и тамо гледали Централне дијаметре, а то је у принципу исто што и РЕР. Тачно то нам и треба.
 
Пантограф":8lp8pzcp je napisao(la):
Зашто не би Београд доградио та два колосека из свог буџета, ако ће бити коришћени за БГ:воз?

I to je moguće, ali je nepotrebno u skorijoj budućnosti. Prvi korak bi bio nabavka dodatnih garnitura za BG voz koja bi dozvolila takt od 15 minuta u špicu i ka Resniku.
 
Кад дође време да треба, таман ће бити готово. Ако кренемо да градимо кад дође будућност, онда ћемо се злопатити као и са метроом сада
 
Vrh