Dobar dan svima,
Kako sam početkom leta otkrio varijantu voz+bus do Zlatibora (što sam opisao u jednom postu), još 2 puta sam otišao istim tim načinom pa evo nekih dodatnih zapažanja, kritika i pohvala.
Za one koji nisu upućeni, ova varijanta podrazumeva da se uhvati brzi voz za Bar (tkz. "Tara") do Užica, gde se onda hvata bus koji ide na 30 minuta do Zlatibora. U povratku je isto tako, Tara iz Užica kreće u 17h pa taman odgovara da se iskoristi i taj dan. Ovom varijantom sam putovao jednom u julu, 1. septembra (ka Zlatiboru, 17. (ka Zlatiboru) i 20. (sa Zlatibora). Ovaj polazak 20. je bio poslednji dan saobraćanja Barca ove sezone i bio je najzanimljiviji jer su išla samo 2 stara kupejca crnogorskih železnica
Sva tri puta je bilo mesta, popunjenost voza u julu je bila dosta veća, cenim nekih 80-100 putnika da je bilo iz Beograda. U Septembru nije bilo iznad 50, recimo 17. polazak je imao 47 putnika, dosta ljudi je izašlo u Užicu, mada je dosta i ušlo. Smatram da uz bolji marketing i ukoliko bi voz kretao sa Prokopa a ne sa Topčidera (do kog je skoro nemoguće doći javnim prevozom) da bi bilo dosta više putnika. Ljudi bi ga koristili u unutrašnjem daljinskom saobraćaju, a neki bi sigurno prešli na voz do Zlatibora (ili čak i Tare) ovom varijantom što sad niko ne radi jer jednostavno ne znaju ljudi. Ja svakom kome sam pomenuo ovu opciju je bio malo sumljičav, dosta njih nije verovalo da je to brže varijanta. Međutim kad su prošli to putovanje uvek su rekli da je bilo mnogo bolje nego da si išao autobusom. Ispromovisao sam Srbija voz samo tako :lol:
Redovno saobraćaju veoma čisti i uredni vagoni (tkz Z1), srpski Z1 su otvoreni bez kupeja dosta čisti i soldino očuvani, međutim ne bi im škodila neka modernizacija da se ubace neki displeji, malo svetliji nameštaj itd (trenutno nema ni razglasa nego moraš napolje da gledaš kako bi znao u kojoj si stanici što nekima može biti problem).
Iz nekog razloga mi keže da su slike prevelike, iako sam ih postavljao u prethodnom postu :?
Crnogorski kupejci su u mnogo boljem stanju, nekada u kompoziciji ide vagon 1. klase kao deklasiran vagon pa može da se sednje u njega sa kartom 2. klase. Kao što sam pom,enuo u prethodnom "putopisu" crnogorski vagon restoran je oronuo, unutra ljudi puše itd. Generalno sam primetio da u starijim vagonima (onim koji nisu Z1) ljudi samo izađu u hodnik i zapale cigaru. :roll:
Kašnjenja vozova faktički nije bilo, prvi put je došao u minu, drugi je kasnio 15 minuta, treći je došao 4 minuta pre, i na kraju je došao u Beograd sa 18 minuta zakašnjenja što je u granicama normalnosti.
Samo poslednji put su 3 pružna prelaza bila pokvarena pa je voz morao da stane, generalno su svi bili ispravni. Laganih vožnji ima i to na deoncii Resnik-Valjevo, što me jako nervira. Ima jedna od oko 50km/h kod Vreoca (samo par metara) i jedna na mostu nekom. Ovo nikako da poprave, stoji LV još od zime :bash:
Stanična zgrada u Užicu je lepo sređena, unutra je sve okrečeno i kolko tolko čisto, međutim peroni su užas. Neki od problema su, koloseci u fazi poluraspada, krov na platformi prokišnjava i vidi se buđ, klupe su neke polomljene i katancem zakačene za jednu drugu :roll: , beton na peronima je ispucao i vidi se da je u lošem stanju. Barem ima džingl kad objavljuju vozove
. Lično šta bih uradio jeste da se autobuska i železnička stanična zgrada presele u jednu novu modernu zgradu sa šoping centrom, peronima za autobuse u lokalnom/međugradskom saobraćaju i svim sadržajima koje jedna takva stanica mora da ima. Ovako bi se oslobodio prostor za novogradnju, čak može i iznad perona da se napravi lep poslovni centar (Geografija Užica je svakako nepovoljna i prostora je malo)
Putovanje generalno treba probati, svakako mislim da je odlična varijanta i jaka konkurencija autobusu. Ali kao što sam pomenuo ljudi ne znaju za voz. To mora da se promeni.
Hvala na pažnji