Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881585#p881585:idhwmher je napisao(la):
RegentAL » Ned Sep 19, 2021 1:08 pm[/url]":idhwmher]Da li neko od forumaša zna da li će u budućnosti vozovi zaobilaziti ŽS Ćuprija i koristiti koridor?

Neki međunarodni su jedno vreme zaobilazili, onda su počeli svi da ulaze u stanicu. Danas svi ulaze. Budućnost, ko zna...
 
To oko Ćuprije je baš izglupirano. Možda je rešenje da se uradi peron na novom koloseku, ali to jeste dosta daleko od grada, još dalje od sadašnje stanice.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881553#p881553:10jn0apu je napisao(la):
WLABmz » Sun Sep 19, 2021 10:13 am[/url]":10jn0apu]
Pendolino":10jn0apu je napisao(la):
Deonica od Stalaća je vrlo loša, možda čak i gora od one kod Ralje.
Bolja je. Brzina je 50 km/h Stalać - Braljina
Pa (na papiru) je i Ripanj-Ralja-Spot 50km/h, a svi znamo kako je zaista.
:mrgreen:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881553#p881553:10jn0apu je napisao(la):
WLABmz » Sun Sep 19, 2021 10:13 am[/url]":10jn0apu]
Pendolino":10jn0apu je napisao(la):
BG centar - Resnik je teorijski 100km/h, realno manje zbog glupe rasputnice G, krivina u Kneževcu,...
Maksimalna moguća brzina je 70 do 80 km/h, u zavisnosti od deonice. Rasputnica G - Resnik ne može brže nego sad sa ovom trasom.
Pruga do Resnika je projektovana za 100km/h a problemi se mogu lako i jeftino rešiti:
-rasputnica "G" koju treba dovesti u projektovano stanje, jer je sadašnje totalno izgubilo smisao ukidanjem Glavne.
-krivina kod stadiona Rakovica, a ispred stanice, koja nije ispravljena.
A problem prolaska ispod Požarevačke pruge je na žalost trajno us**an, tako da tu mora LV.

Negde od Kusadka skroz do Trupala može 160km/h bez ikakvih većih problema, uz sređivanje mostova i tih par devijacija (od kojih je jedino ona ispred Jagodine veća) ali bi 200km/h koštalo čitavo bogatstvo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881553#p881553:10jn0apu je napisao(la):
WLABmz » Sun Sep 19, 2021 10:13 am[/url]":10jn0apu]
Pendolino":10jn0apu je napisao(la):
Deo oko Ralje mora da se radi nov. A ovo što su skoro radili bolje da nisu.
Šta su skoro radili oko Ralje? Nisu ništa radili tamo-
Radili su Sopot Kosmajski-Kovačevac i nisu se proslavili, odnosno nisu stvarno završili a otišli su i naplatili. Sledeća deonica je bolje odrađena.

U stvari, kad šta su uradili sa prugom za Pančevo, nemam dalji komentar.
 
Pendolino":22jb49t5 je napisao(la):
Pa (na papiru) je i Ripanj-Ralja-Spot 50km/h, a svi znamo kako je zaista.

I to je tačno. Nisam se par godina vozio niškom prugom. Kad sam se vozio, Stalać - Braljina je bila u mnogo boljem stanju nego Ripanj - Sopot.

Pendolino":22jb49t5 je napisao(la):
Pruga do Resnika je projektovana za 100km/h

Odakle ti to? Projektovano je Rasputnica G - Rakovica 80 km/h i Rakovica - Resnik 70 km/h. Krivine ne dozvoljavaju veće brzine od ovih! Za 100 km/h bi morala da se radi korekcija trase.

Pendolino":22jb49t5 je napisao(la):
A problem prolaska ispod Požarevačke pruge je na žalost trajno us**an, tako da tu mora LV.

Napisao si glupost. Lagane vožnje su privremena smanjenja brzine (koja bi trebalo da se saniraju brzo i koja nisu uračunata u red vožnje). Ako se ne saniraju, sledeći red vožnje moraju prerasti u ograničenu brzinu, koja su trajna i uračunata su u red vožnje. Zašto bi nešto što je, kako si rekao, trajno bilo lagana vožnja, koja je po definiciji privremena?

Pendolino":22jb49t5 je napisao(la):
Negde od Kusadka skroz do Trupala može 160km/h bez ikakvih većih problema

Ne može! Merio sam radijuse krivina postojeće pruge i maksimalno dozvoljene brzine sa maksimalno dozvoljenim nadvišenjem spoljne šine u krivini (uz 2-3 krivine izuzetka gde se mora malo spustiti brzina dodatno):

Kusadak - Velika Plana 100 km/h
Velika Plana - Jagodina 140 km/h
Đunis - Trupale 120 km/h

Morale bi se raditi ozbiljne korekcije trase. Na nekim mestima, kao što je Bagrdanska klisura gde sadašnja trasa dozvoljava 140 km/h, što je sasvim solidno, pitanje je koliko je to isplativo.

Pendolino":22jb49t5 je napisao(la):
Radili su Sopot Kosmajski-Kovačevac i nisu se proslavili, odnosno nisu stvarno završili a otišli su i naplatili.

Izvođač radova je odradio sve što je ugovorom predviđeno! Zašto naručilac nije tražio više? Znaš adresu, pa se raspitaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881597#p881597:3og5w416 je napisao(la):
Pendolino » Ned Sep 19, 2021 1:59 pm[/url]"]To oko Ćuprije je baš izglupirano. Možda je rešenje da se uradi peron na novom koloseku, ali to jeste dosta daleko od grada, još dalje od sadašnje stanice.

Po meni je jedino resenje da se napravi nova stanicna zgrada na novom mestu, oko 400m dalje od sadasnje. Stanica je svakako vec daleko od grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881597#p881597:vr5aiwn9 je napisao(la):
Pendolino » 19 Sep 2021 12:59 pm[/url]":vr5aiwn9]
A problem prolaska ispod Požarevačke pruge je na žalost trajno us**an, tako da tu mora LV.
Na šta tačno misliš? Ne mogu da shvatim o čemu pričaš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881565#p881565:36gci40l je napisao(la):
WLABmz » Ned Sep 19, 2021 11:41 am[/url]":36gci40l]Zar je stvarno problem postaviti par perona i nastrešnica i napraviti 2 stajališta umesto kupovati autobuse koji će dodatno zagađivati životnu sredinu i komplikovati život meštana? A da ne pričam o tome da taj autobus verovatno niko neće uvesti i meštani će napustiti sela i ovom prugom će se na taj
način pospešiti trend iseljavanja sa sela. Hajde razmisli malo...

Da li je uopšte moguće uvesti stajalište s obzirom na tunele? Koja će biti najbliža stanica?
 
Po predlogu za novi red vožnje 2021/2022, pruge Zrenjanin-Pančevo,Orlovat-Novi Sad i Požarevac-Majdanpek(najnovije) ostaju bez putničkog saobraćaja. Inače, sve 3 pruge su remontovane pre samo 2 godine i osposobljene za brzinu od 70-80 km/h :bash: :bash: :bash: pitam se,ima li u rukovodstvu Srbija Voza jednog normalnog čoveka,kojem je više stalo do životnih potreba korisnika železnice, nego do poslovnih interesa privatnih i skupih autoprevoznika? :violina: Nekako sam uspeo da skinem i otvorim zip fajl sa novim redom vožnje,ali kao laik ne uspevam da rastumačim sve te linije i grafikone,bolje bi bilo da su red vožnje izrazili u tabelama. Može li mi neko ko se više doznaje reći:

- Da li će biti neki RE polazak dnevno više Prijepolje-Beograd Centar(sva 3 trenutna polaska su pre podne) i da li će polazna stanica te linije možda ponovo biti Vrbnica na samoj granici?
-Da li će linija Kraljevo-Kosovska Mitrovica Sever ponovo saobraćati do Mitrovice,ili barem do Leposavića?
-Da li će od stupanja na snagu novog reda vožnje u decembru napokon krenuti voz Beograd Centar-Požarevac?
-Da li će uvesti još neki polazak Niš-Dimitrovgrad(trenutno postoji samo jedan polazak do Pirota i Dimitrovgrada+dva polaska do Bele Palanke).
-Da li će RE liniju Niš-Prokuplje ponovo produžiti do Merdara?

Do sada sam saznao da će ponovo uvesti 3 polaska Niš-Zaječar,jedan polazak Zrenjanin-Subotica,polaske na sat vremena Beograd Centar-Novi Sad i noćni voz Beograd-Bar će ubuduće kretati sa Beograd Centra,umesto iz topčiderske v*****bine. To je otprilike jedini boljitak u novom redu vožnje za koji sam uspeo da saznam,ima li neko više informacija?
 
1)Vozovi na barskoj pruzi ostaju isti kao i sad, sem što je poslednji voz Beograd Centar-Valjevo pomeren za 4 sati ujutro
2)Ima jedan jutarni polazak Kraljevo-Raška-Kraljevo i 2 polaska Kraljevo-Kos. Mitrovica sever-Kraljevo mada mislim da to više zavisi do politike a ne do RV.
3)Kreće sa 2 polaska u smeru Beograd Centar-Požarevac-Beograd Centar, vreme putovanja 2 sata. Ovi polasci se uvide čim se završi rekonstrukcija pruge
4)Svi vozovi istočno i južno od Niša se ukidaju zbog rekonstrukcije pruge, tj do njenog početka će saobraćati kao i danas
5)Pruga Doljevac-Kuršumlija-Merdare nema putničkog saobraćaja

Grafik je jednostavan, čita se ovako. Horizontalna osa je vreme, vertikalna osa je daljina od jednog do drugom mesta (recimo od stanice Beograd Centar do Niša) sa krajnje leve i desne pored grafika imaš službena mesta, max dozvoljenu brzinu između dva službena mesta, nadmorsku visinu itd
Sam grafik sadrži linije, plave linije su teretni vozovi i prazni putnički koji idu od i do depoa, tanko crni su RE i PT vozovi, debele linije su IC, B i REx vozovi (dakle brži). Recimo gonja linija je Beograd Centar, donja Niš, prvi voz na dan je 2901 koji iz Beograd Centra kreće malo pre 4 sata (3 i 54 otp) i saobraća skroz do Niša uz stajanja usput zbog ukrštanja sa drugim vozovima.
Verovatno si otvorio prvi grafik koji je Beogradski čvor pa može biti zbunjujuće jer ima dosta vozova, probaj grafik 4.1 0-12 pa vidi da li možeš da razumeš. To su ti vozovi Beograd-Novi Sad od 00 do 12 sati, vidi se da posle NS nema polazaka
 
Ne znam kog đavola su uopšte remontovali prugu Požarevac-Majdanpek pre par godina i stukli milione u nju,ako sad ukidaju i ona 2 putnička voza dnevno? Isto važi i za prugu Pančevo-Zrenjanin: ako je profit Banat Transa,Pantransporta i drugih autoprevoznika bitniji od potrebe građana,koji bi za približno isto vreme i upola nižu cenu od autobuske mogli da putuju vozom od Zrenjanina i usputnih stanica do Beograda, onda neka lepo privatizuju Srbija Voz, neka ga prodaju vlasnicima ovih autobuskih firmi, svako neka ima svoj udeo i neka vozovi saobraćaju, biće i vuk sit i ovce na broju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881681#p881681:12hlq0m3 je napisao(la):
Užice » 19 Sep 2021 07:31 pm[/url]":12hlq0m3]Ne znam kog đavola su uopšte remontovali prugu Požarevac-Majdanpek pre par godina i stukli milione u nju...
Kako zašto?? Pa da bi Ziđin prevozio bakar iz Bora kamionima za Dobanovce :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881682#p881682:1bq7it44 je napisao(la):
Пантограф » Ned Sep 19, 2021 8:35 pm[/url]":1bq7it44]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881681#p881681:1bq7it44 je napisao(la):
Užice » 19 Sep 2021 07:31 pm[/url]":1bq7it44]Ne znam kog đavola su uopšte remontovali prugu Požarevac-Majdanpek pre par godina i stukli milione u nju...
Kako zašto?? Pa da bi Ziđin prevozio bakar iz Bora kamionima za Dobanovce :lol:
A Pančevo-Beograd još pre 5-6 godina i 2018. Pančevo-Orlovat i Orlovat-Novi Sad? Sve te pruge su sada glanc nove i samo čekaju putničke vozove,ali neće ih dočekati zbog kriminalnih imbecila u vlasti koji su spremni da žrtvuju svaki javni interes da bi strpali stoti milion u svoj džep koji im je do pre samo par godina bio poderan. Zbog njih ni Pančevo nema BG Voz, jer napredni Pantransport mora imati apsolutni monopol u prevozu putnika na relaciji Pančevo-Beograd i Pančevo-Kovačica. Inače,malo skrećem sa teme,ali taj Pantransport osim na glavnoj liniji PA-BG pored svog tog monopola navodno "nema sredstava" ni da plati konduktere u vozilu,pa ukrcavanje putnika na jednom stajalištu traje u proseku po deset minuta,jer vozač mora svakom ponaosob da otkucava i naplaćuje kartu,a nekad na stajalištu uđe po pedeset putnika. Putovanje od Pančeva do Crepaje zadnjim polaskom u 22:30 uveče zato traje 50 minuta,jer taj polazak još saobraća dužim putem preko Kačareva,a sva ta mesta na pruzi između Pančeva i Zrenjanina,Kačarevo,Crepaja,Debeljača,Kovačica,Orlovat već 3 godine nemaju vozove,i neće ih možda više nikada ni imati. Dok je išao voz,od Pančeva do Crepaje se stizalo za 25 minuta,a do Kovačice za 40 minuta,iako pruga još nije bila ni remontovana kao danas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881614#p881614:1zq1666z je napisao(la):
WLABmz » Sun Sep 19, 2021 2:02 pm[/url]":1zq1666z]
Pendolino":1zq1666z je napisao(la):
Pruga do Resnika je projektovana za 100km/h
Odakle ti to? Projektovano je Rasputnica G - Rakovica 80 km/h i Rakovica - Resnik 70 km/h. Krivine ne dozvoljavaju veće brzine od ovih! Za 100 km/h bi morala da se radi korekcija trase.
Od one bifukacije i rasputnice ispod Dedinja do Rakovice je sigurno projektovano 100km/h, ali su izmenili projekat zbog rasputnice G, o čemu sam pisao i dokazao fotografijama. Sada to može da se vrati.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881621#p881621:1zq1666z je napisao(la):
mvbg1 » Sun Sep 19, 2021 2:27 pm[/url]":1zq1666z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881597#p881597:1zq1666z je napisao(la):
Pendolino » 19 Sep 2021 12:59 pm[/url]":1zq1666z]
A problem prolaska ispod Požarevačke pruge je na žalost trajno us**an, tako da tu mora LV.
Na šta tačno misliš? Ne mogu da shvatim o čemu pričaš.
knezevac.jpg

Ok, nisam se lepo izrazio, kaže se ograničena brzina.
Rakovica-Resnik imaju samo jednu baš jaku "S" krivinu, koja je potpuno veštačka, ali sada više tu ništa ne može da se uradi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881614#p881614:1zq1666z je napisao(la):
WLABmz » Sun Sep 19, 2021 2:02 pm[/url]":1zq1666z]
Pendolino":1zq1666z je napisao(la):
Negde od Kusadka skroz do Trupala može 160km/h bez ikakvih većih problema
Ne može! Merio sam radijuse krivina postojeće pruge i maksimalno dozvoljene brzine sa maksimalno dozvoljenim nadvišenjem spoljne šine u krivini (uz 2-3 krivine izuzetka gde se mora malo spustiti brzina dodatno):

Kusadak - Velika Plana 100 km/h
Velika Plana - Jagodina 140 km/h
Đunis - Trupale 120 km/h

Morale bi se raditi ozbiljne korekcije trase. Na nekim mestima, kao što je Bagrdanska klisura gde sadašnja trasa dozvoljava 140 km/h, što je sasvim solidno, pitanje je koliko je to isplativo.

Možda si propustio, već sam pisao o projektu ispravljanja krivina od Velike Plane do Niša, za brzine 160km/h.
Ova br. 3 je upravo ta kod Bagrdana.
Kod:
1_Devijacija-km91+150 do 94+139.50
2_Devijacija-km114+250 do 119+809.52
3_Devijacija-km125+200 do 133+850
4_Devijacija-km157+044.66 do 158+008.75
5_Devijacija-km172+350 do 173+435.38
6_Devijacija-km199+987.25 do 202+831.50
7_Devijacija-km226+350 do 229+650

Cela priča o 160km/h itekako ima smisla. Na kraju, kada su pre 100 godina mogli da urade prugu za 100km/h, a pre 50 da urade za 120km, valjda je naša generacija sposobna za 160km/h?

Za 200km/h bi morala skroz nova trasa i o tome niko normalan ne razmišlja.
 
Eh, generacije... Nije valjda cilj ko će malo brže, nego ko će brže a pametnije? Plana-Jagodina ima koliko, 40 km? Još ako stane u Lapovu... koliku razliku pravi da li je 160 ili 140 na sat, minut i po, ili ima malo više? Što na takve sitnice da trošimo pare, kad nam curi na 1.000 mesta?
 
120-140 je po meni sasvim ok ali smatram da je bitnije rešavanje putnih prelaza tj njihovo denivelisanje. Ograđivanje pruge tek da se doda na spisak lepih želja.
 
Još kad je rađena prethodna rekonstrukcija sedamdesetih je uvozna oprema bila za 160 a SFRJ za 120.
Tako i sada razlika u ceni pruge za 120 i za 160 se ogleda samo u trasiranju, tj. eksproprijaciji.
Kad napusti Beogradski atar pruga ide ravnicom, a kako se radi kapitalni remont (gde se zapravo gradi pruga od nule), nije mnogo skuplje ispravljati krivine.
Kao što se vidi u mom prethodnom postu, devijacije su vrlo kratke, osim te kod Jagodine i nove deonice kod Stalaća.
Na toj pruzi su glavni problem mostovi, koje treba ponovo graditi, osim onog novog na V. Moravi.

Zaista ne treba ići ispod 160, jer je minimalna ušteda. Ali isto tako ne treba maštati o 200.
Dosta je ovo za Suboticu da se hvalimo.
 
Уосталом, ако је стварно до брзине, може на обичном пругама и брже са пендолино возовима. Једино што, то неће бити љубљени Штадлер.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881745#p881745:4faqyq2w je napisao(la):
Pendolino » Pon Sep 20, 2021 1:16 am[/url]":4faqyq2w]
Tako i sada razlika u ceni pruge za 120 i za 160 se ogleda samo u trasiranju, tj. eksproprijaciji.

Ovo nije tačno. Zahteva drugačiji nivo osiguranja (danas se sve nove/rekonstrisane pruge za 160 km/h rade sa ETCS), veći razmak prostornih signala zbog dužine zaustavnih puteva, drugačiju kontaktnu mrežu (npr. kontaktna mreža je ograničila Batajnica - Nova Pazova na 100 km/h kod prethodne rekonstrukcije), 120 km/h može i sa šinom 49E1 (kao što se ugrađivalo na nedavnim rekonstrukcijama na koridoru X), a za 160 km/h već treba 60E1. Troškovi eksploatacije na 160 km/h su dosta skuplji nego na 120 km/h (ali nije takva razlika kao 160->200 km/h). Evo primera - cena prevlačenja voza u Poljskoj brzinom do 120 km/h je upola manja nego brzinom do 160 km/h - zbog toga su Ruske železnice svoje vozove Moskva - Nica i Moskva - Prag bili ograničili na 120 km/h kroz Poljsku. Računica im je bila da im se više isplati smanjeni trošak nego sat vremena kraće putovanje.
 
Да, писасмо већ да јефтине железнице престају после 120 км на сат.
Ми бисмо, очигледно, да будемо запад: скуп воз и јефтин аутобус. Само, да видимо како ће то код нас да прође...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881794#p881794:2tx178i3 je napisao(la):
WLABmz » Mon Sep 20, 2021 9:18 am[/url]":2tx178i3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881745#p881745:2tx178i3 je napisao(la):
Pendolino » Pon Sep 20, 2021 1:16 am[/url]":2tx178i3]
Tako i sada razlika u ceni pruge za 120 i za 160 se ogleda samo u trasiranju, tj. eksproprijaciji.
Ovo nije tačno. Zahteva drugačiji nivo osiguranja (danas se sve nove/rekonstrisane pruge za 160 km/h rade sa ETCS), veći razmak prostornih signala zbog dužine zaustavnih puteva, drugačiju kontaktnu mrežu (npr. kontaktna mreža je ograničila Batajnica - Nova Pazova na 100 km/h kod prethodne rekonstrukcije)
U konkretnom primeru je tačno 99%, tj. razlika u ceni 120 prema 160 je akademska, dok je razlika u ceni 160 prema 200 ozbiljna, o čemu smo pisali na primeru NS pruge.
U konkretnom slučaju, od Velike Plane do Trupala, treba da se radi tako što se sve skida do zemlje i sve radi ponovo, uključujući i signalizaciju i KM.
A kad se kupuje signalizacija i KM ona je već za 160km/h.
Naravno da razmak prostornih signala mora biti veći nego sada, ali jednostavno nije tačno da za 160km/h mora ETCS. APB radi do 160km/h bez problema. Na kraju, vozovi su vozili 160 mnogo pre ETCS. A naravno da je bolje da postoji ETCS na bilo kojoj pruzi.
Što se tiče KM, ne razumem se, ali koliko znam i sadašnja oprema može da izdrži sile koje pravi pantograf pri 160 na otvorenoj pruzi ali su spojevi problem. Ali to se sve menja od trafo stanica do poslednjeg stuba i izolatora, tako da ne vidim kako bi se tu uštedelo ako se radi za 120.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881794#p881794:2tx178i3 je napisao(la):
WLABmz » Mon Sep 20, 2021 9:18 am[/url]":2tx178i3]120 km/h može i sa šinom 49E1 (kao što se ugrađivalo na nedavnim rekonstrukcijama na koridoru X), a za 160 km/h već treba 60E1.
Ako su 49E1 stavljali na magistralnu prugu, onda su prekršili Zakon:
PRAVILNIK O TEHNIČKIM USLOVIMA I ODRŽAVANJU GORNJEG STROJA ŽELEZNIČKIH PRUGA
("Sl. glasnik RS", br. 39/2016 i 74/2016)
Član 4
U koloseke pruga Republike Srbije ugrađuju se šine 49E1 i 60E1 u skladu sa SRPS EN 13674 - 1.
Kod obnavljanja i unapređenja magistralnih pruga, kao i izgradnje novih magistralnih pruga ugrađuju se šine 60E1 najmanjeg kvaliteta čelika R260.
Na regionalnim i lokalnim prugama mogu se ugrađivati i šine tipa 49E1 najmanjeg kvaliteta čelika R200.

Kada pričamo o eksproprijaciji, ovde se radi o vrlo malo zemlje, osim kod Jagodine.
 
Pendolino":13qnltb2 je napisao(la):
ali jednostavno nije tačno da za 160km/h mora ETCS. APB radi do 160km/h bez problema.

Idu i u Grčkoj vozovi 160 km/h bez autostopa, pa šta? Napisao sam da je se svugde gde se rade nove pruge ili rekonstruišu stare pruge za 160 km/h radi ETCS. Sve što nije ETCS za tu brzinu je zaostala tehnologija.

Pendolino":13qnltb2 je napisao(la):
A kad se kupuje signalizacija i KM ona je već za 160km/h.

Da, ali recimo na primeru Golubinci - Ruma gde je rađen remont za 120 km/h su ostali stara signalizacija i KM. Tu je već ušteda.

Pendolino":13qnltb2 je napisao(la):
Ako su 49E1 stavljali na magistralnu prugu, onda su prekršili Zakon:

To nije zakon već pravilnik, koji ako se dobro sećam da je neko pisao, više nije na snazi.

Šine 49E1 su na magistralnim prugama ugrađivane na remontima: Sopot - Kovačevac, Mala Krsna - Velika Plana, Vinarci - Đorđevo, Vranjska Banja - Ristovac, Bujanovac - Bukarevac, Resnik - Valjevo, Beograd Centar - Novi Beograd, Jajinci - Mala Krsna. Za Golubinci - Ruma nisam siguran u podatak, ali pretpostavljam da su i tamo šine 49E1. Dakle, praktično na svim remontima.

Većina ovih remonata je rađeno dok je ovaj pravilnik bio na snazi, tako da toliko o poštovanju pravilnika...
 
да се лакше надовежем на причу

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881455#p881455:4035m8xk je napisao(la):
JohnnyLee » 18 Сеп 2021, 21:03[/url]":4035m8xk]и једна илустрација како сам замислио био ИЦС и ИЦЕС возове

ИЦС:


ИЦЕС:

ево у бољој резолуцији (десни клик->отвори слику на новој картици за бољи преглед)

црвена варијанта:
ИЦЕС:
ICES.jpg


ИЦС:
ICS.jpg


плава варијанта

ИЦЕС:
ICES.jpg


ИЦС:
ICS.jpg
 
Juče i danas sam išao vozom do Batajnice i nazad (od Tošinog bunara).

Ne pratim ovu temu nešto mnogo, znam šta se sve radi, ali to, po onome što sam video, ide tako sporo i aljkavo da me je zaboleo mozak.

Grupice Kineze nešto prčkaju, ali to deluje veoma smešno i zaista ne znam kako oni misle da sve to završe. Na sve strane su podignute one ploče što prekrivaju kablove uz prugu.

Ponegde neki bager radi. Recimo, na jednom mestu trasira neki pomoćni kolosek, a smeta mu neka napuštena kuća.

Nove stanice već izgledaju staro, naročito kontakti sa starom infrastrukturom - tipa zemljana staza koja vodi do perona. Hromirani rukohvati, a ploče se raspadaju i slično. Gomile đubreta se podrazumevaju.

O đubretu da ne pričam. Mini deponije na svakom koraku.

U Batajnici tunel koji vodi na perone je napravljen baš onako u duhu naših podzemnih prolaza - usko. Na šta će to da liči kada budemo imali više od jednog voza na sat koji staje na tu stanicu?

Nego, da li bandere treba da stoje na ovim "postoljima" ? Meni je logično da se čak ni ovi šrafovi ne vide.

Mislim da smo to pominjali na temi o stanici NBG, ali nisam siguran.

zemun polje stanica.jpg
bataja stanica.jpg
 
Isto su izdignute bandere radili i u 27 marta i izgleda odvratno, naravno da ne treba da se vide postolje i šrafovi.
 
Dobar dan svima,
Kako sam početkom leta otkrio varijantu voz+bus do Zlatibora (što sam opisao u jednom postu), još 2 puta sam otišao istim tim načinom pa evo nekih dodatnih zapažanja, kritika i pohvala.

Za one koji nisu upućeni, ova varijanta podrazumeva da se uhvati brzi voz za Bar (tkz. "Tara") do Užica, gde se onda hvata bus koji ide na 30 minuta do Zlatibora. U povratku je isto tako, Tara iz Užica kreće u 17h pa taman odgovara da se iskoristi i taj dan. Ovom varijantom sam putovao jednom u julu, 1. septembra (ka Zlatiboru, 17. (ka Zlatiboru) i 20. (sa Zlatibora). Ovaj polazak 20. je bio poslednji dan saobraćanja Barca ove sezone i bio je najzanimljiviji jer su išla samo 2 stara kupejca crnogorskih železnica :D

Sva tri puta je bilo mesta, popunjenost voza u julu je bila dosta veća, cenim nekih 80-100 putnika da je bilo iz Beograda. U Septembru nije bilo iznad 50, recimo 17. polazak je imao 47 putnika, dosta ljudi je izašlo u Užicu, mada je dosta i ušlo. Smatram da uz bolji marketing i ukoliko bi voz kretao sa Prokopa a ne sa Topčidera (do kog je skoro nemoguće doći javnim prevozom) da bi bilo dosta više putnika. Ljudi bi ga koristili u unutrašnjem daljinskom saobraćaju, a neki bi sigurno prešli na voz do Zlatibora (ili čak i Tare) ovom varijantom što sad niko ne radi jer jednostavno ne znaju ljudi. Ja svakom kome sam pomenuo ovu opciju je bio malo sumljičav, dosta njih nije verovalo da je to brže varijanta. Međutim kad su prošli to putovanje uvek su rekli da je bilo mnogo bolje nego da si išao autobusom. Ispromovisao sam Srbija voz samo tako :lol:

Redovno saobraćaju veoma čisti i uredni vagoni (tkz Z1), srpski Z1 su otvoreni bez kupeja dosta čisti i soldino očuvani, međutim ne bi im škodila neka modernizacija da se ubace neki displeji, malo svetliji nameštaj itd (trenutno nema ni razglasa nego moraš napolje da gledaš kako bi znao u kojoj si stanici što nekima može biti problem).

Iz nekog razloga mi keže da su slike prevelike, iako sam ih postavljao u prethodnom postu :?

Crnogorski kupejci su u mnogo boljem stanju, nekada u kompoziciji ide vagon 1. klase kao deklasiran vagon pa može da se sednje u njega sa kartom 2. klase. Kao što sam pom,enuo u prethodnom "putopisu" crnogorski vagon restoran je oronuo, unutra ljudi puše itd. Generalno sam primetio da u starijim vagonima (onim koji nisu Z1) ljudi samo izađu u hodnik i zapale cigaru. :roll:

Kašnjenja vozova faktički nije bilo, prvi put je došao u minu, drugi je kasnio 15 minuta, treći je došao 4 minuta pre, i na kraju je došao u Beograd sa 18 minuta zakašnjenja što je u granicama normalnosti.
Samo poslednji put su 3 pružna prelaza bila pokvarena pa je voz morao da stane, generalno su svi bili ispravni. Laganih vožnji ima i to na deoncii Resnik-Valjevo, što me jako nervira. Ima jedna od oko 50km/h kod Vreoca (samo par metara) i jedna na mostu nekom. Ovo nikako da poprave, stoji LV još od zime :bash:

Stanična zgrada u Užicu je lepo sređena, unutra je sve okrečeno i kolko tolko čisto, međutim peroni su užas. Neki od problema su, koloseci u fazi poluraspada, krov na platformi prokišnjava i vidi se buđ, klupe su neke polomljene i katancem zakačene za jednu drugu :roll: , beton na peronima je ispucao i vidi se da je u lošem stanju. Barem ima džingl kad objavljuju vozove :D . Lično šta bih uradio jeste da se autobuska i železnička stanična zgrada presele u jednu novu modernu zgradu sa šoping centrom, peronima za autobuse u lokalnom/međugradskom saobraćaju i svim sadržajima koje jedna takva stanica mora da ima. Ovako bi se oslobodio prostor za novogradnju, čak može i iznad perona da se napravi lep poslovni centar (Geografija Užica je svakako nepovoljna i prostora je malo)

Putovanje generalno treba probati, svakako mislim da je odlična varijanta i jaka konkurencija autobusu. Ali kao što sam pomenuo ljudi ne znaju za voz. To mora da se promeni.

Hvala na pažnji :sesir:
 
Vrh