Šta je novo?

Železnice - infrastruktura




Bogte, kakve krivine nisam ni shvatio ovo dok sam se vozio vozom.
Pitam se, da nije postojala možda alternativa za barem jednu od ove dve krivine? Da su pukli tunel ovuda barem gde se danas ukršta autoput sa prugom ili još ispred kod mesta Klopot? To i nije neka dužina od 2km recimo, pravili su oni mnogo duže tunele. Mada pretpostavljam da su oni sve to izvagali izračunali da im se verovatno ne isplati?
 
Pogrešna ti je pretpostavka. Nije problem isplativost nego savladavanje visinske razlike. Najviša tačka na pruzi je ž.st. Kolašin - 1032 m. Od Podgorice do Kolašina se savladava uspon od skoro 1000 m! Maksimalni dozvoljeni uspon/pad na železničkoj pruzi je 25 promila, a na ovoj deonici je upravo uspon/pad 25 promila. Skraćivanje trase bi zahtevalo veći uspon/pad od 25 promila, što nije moguće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882106#p882106:1dedgo4s je napisao(la):
Boki123 » Уто Сеп 21, 2021 10:28 am[/url]":1dedgo4s]Dobar dan svima,
Smatram da uz bolji marketing i ukoliko bi voz kretao sa Prokopa a ne sa Topčidera (do kog je skoro nemoguće doći javnim prevozom) da bi bilo dosta više putnika.

Како је немогуће стићи до Топчидера превозом? А аутобус 3А? Креће са Савског трга, стаје на Сајму. И иде много чешће од ових аспирина на Прокопу: https://www.bgprevoz.rs/documents/timetable/10003_070421_082646.pdf.
 
Поражавајућа чињеница и да је импровизација од станице као Топчидер имала бољу повезаност јавним превозом него што ће Прокоп имати.
 
А тешко да ће се нешто променити кад крену возови Београд - Нови Сад. Највећи део путника ће и даље излазити на Новом Београду. Радним данима ће БГ воз до Карађорђевог парка, Вука и Панчевца бити добра опција. И овако несрећна линија 36 уопште не залази у круг двојке тако да се треба пењати до Кнеза, Трга, Булевара итд. А 95 каква год била, иде чешће, има већим делом до центра жуту траку, стаје на 150 метара од Трга.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882219#p882219:14wqg7c2 je napisao(la):
Nikola NS » Uto Sep 21, 2021 6:55 pm[/url]":14wqg7c2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882106#p882106:14wqg7c2 je napisao(la):
Boki123 » Уто Сеп 21, 2021 10:28 am[/url]":14wqg7c2]Dobar dan svima,
Smatram da uz bolji marketing i ukoliko bi voz kretao sa Prokopa a ne sa Topčidera (do kog je skoro nemoguće doći javnim prevozom) da bi bilo dosta više putnika.

Како је немогуће стићи до Топчидера превозом? А аутобус 3А? Креће са Савског трга, стаје на Сајму. И иде много чешће од ових аспирина на Прокопу: https://www.bgprevoz.rs/documents/timetable/10003_070421_082646.pdf.

Meni lično ne odgovara, ja živim blizu Tošinog bunara kako ja mogu da dođem do Topčidera? Kolima mi je 5 minuta preko mosta, prevoz jedino 94 pa peške. Meni je Prokop bolje povezan od Topčidera
 
Имаш право, сада је тешко стићи и до Савског трга осим трамвајима 2, 7 и 9 и аутобусима 83, 78 и 36.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882256#p882256:2dsmdc41 je napisao(la):
Boki123 » Уто Сеп 21, 2021 9:33 pm[/url]":2dsmdc41]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882219#p882219:2dsmdc41 je napisao(la):
Nikola NS » Uto Sep 21, 2021 6:55 pm[/url]":2dsmdc41]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882106#p882106:2dsmdc41 je napisao(la):
Boki123 » Уто Сеп 21, 2021 10:28 am[/url]":2dsmdc41]Dobar dan svima,
Smatram da uz bolji marketing i ukoliko bi voz kretao sa Prokopa a ne sa Topčidera (do kog je skoro nemoguće doći javnim prevozom) da bi bilo dosta više putnika.

Како је немогуће стићи до Топчидера превозом? А аутобус 3А? Креће са Савског трга, стаје на Сајму. И иде много чешће од ових аспирина на Прокопу: https://www.bgprevoz.rs/documents/timetable/10003_070421_082646.pdf.

Meni lično ne odgovara, ja živim blizu Tošinog bunara kako ja mogu da dođem do Topčidera? Kolima mi je 5 minuta preko mosta, prevoz jedino 94 pa peške. Meni je Prokop bolje povezan od Topčidera

601 до Савске (Николаја Кравцова) па 3А. Јесте мало около, али обе линије иду релативно често. Како дођеш до Прокопа?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882271#p882271:1qpdv7a8 je napisao(la):
Nikola NS » Uto Sep 21, 2021 10:50 pm[/url]":1qpdv7a8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882256#p882256:1qpdv7a8 je napisao(la):
Boki123 » Уто Сеп 21, 2021 9:33 pm[/url]":1qpdv7a8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882219#p882219:1qpdv7a8 je napisao(la):
Nikola NS » Uto Sep 21, 2021 6:55 pm[/url]":1qpdv7a8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882106#p882106:1qpdv7a8 je napisao(la):
Boki123 » Уто Сеп 21, 2021 10:28 am[/url]":1qpdv7a8]Dobar dan svima,
Smatram da uz bolji marketing i ukoliko bi voz kretao sa Prokopa a ne sa Topčidera (do kog je skoro nemoguće doći javnim prevozom) da bi bilo dosta više putnika.

Како је немогуће стићи до Топчидера превозом? А аутобус 3А? Креће са Савског трга, стаје на Сајму. И иде много чешће од ових аспирина на Прокопу: https://www.bgprevoz.rs/documents/timetable/10003_070421_082646.pdf.

Meni lično ne odgovara, ja živim blizu Tošinog bunara kako ja mogu da dođem do Topčidera? Kolima mi je 5 minuta preko mosta, prevoz jedino 94 pa peške. Meni je Prokop bolje povezan od Topčidera

601 до Савске (Николаја Кравцова) па 3А. Јесте мало около, али обе линије иду релативно често. Како дођеш до Прокопа?

10 min BGvozom (plus 3 min peske do stanice) ili idem 18, 17 do petlje Mostar. Meni je i dalje Prokop bolje povezana stanica nego Topčider. Do Topčidera bukvalno samo treba da pređem most, a prevozom bi kružio i presedao. A kako nekom ko je kod Starog Merkatora da objasnim da dođe do Topčidera? E moraćeš 2 ili 3 prevoza da menjaš da bi došao sa sve koferima. Neće niko to hteti.

Inače menadžer u Infrastrukturi železnice Srbije mi je rekao da radovi na Valjevo-Vrbnica kreću najranije krajem sledeće godine.

Ima još par informacija koje sam dobio na javnom uvidu za šinske sisteme od urbaniste i to:
1) Ostavlja se prostor za dvokolosečnu prugu ka Aerdromu i dalje ka Surčinu i Obrenovcu (tako im je infra rekla da ostave, a za početak možda stave samo jedan kolosek to je do njih).
2) Stanica Mekenzijeva će se možda graditi u sklopu metro stanice
3) Pitao sam da li je moguća stanica Ikea, on je rekao da nije planirana ali da je to odlična ideja pošto se tamo gradi i ritejl park, da nije previše tehnički zahtevno. Podržao me je da napišem predlog i da će se možda to i usvojiti
4) Predviđena je urbanizacija poljana kod stanica Ovča, Krnjača, Autoput (nova stanica na pruzi za Aerdrom)
5) Završava se BG čvor tj. Karaburma, teretna obilaznica (na kojoj će biti moguće uvesti BGvoz), i ostalo što nije završeno.
6) Prokop će biti povezan 3. linijom metroa koja će dolaziti iz Resavske i metro stanica će biti pararelna sa železničkim kolosecima.
7) Prokop dobija pasarelu Prokop-KCS (izlaz će biti kod Infektivne)
8 ) Radiće se još dva koloseka Beograd Centar-Batajnica uz novi most i tunel.

To bi trebalo da je to što se tiče železnice bilo je još stvari oko tramvaja (izgleda da dobijamo dvosmerne tramvaje) i nova kostrukcija za javni prevoz (tram i autobus) pored Pančevca za levu obalu
 
8 ) Radiće se još dva koloseka Beograd Centar-Batajnica uz novi most i tunel.

koji novi most?
 
Novi most koji će biti paralelan uz ovaj sadašnji železnički. Na sadašnjem mosti nema mesta za više koloseka a plan je da dva koloseka budu samo za BGvoz, a 2 za RE, IC i ostale vozove
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882342#p882342:3fqyuhui je napisao(la):
Boki123 » Wed Sep 22, 2021 8:29 am[/url]":3fqyuhui]3) Pitao sam da li je moguća stanica Ikea, on je rekao da nije planirana ali da je to odlična ideja pošto se tamo gradi i ritejl park, da nije previše tehnički zahtevno. Podržao me je da napišem predlog i da će se možda to i usvojiti
svaka tebi brate čast, ali ako sami to nisu videli, a toliko je očigledno. Pruga prolazo na 10m od okretnice busa.

Inače, od svi drugih priča, nožda puste kolosek do surčina, ako zaživi nacionalni stadion i favela oko njega i verovatno most kod Vinče. A to za još dva koloseka do Batajnice odmah da kažem da nema pojma, a nema ni potrebe.
 
Ja baš mislim da ima, bez tih dodatnik 2 koloseka nećemo imati direktan BGvoz Aerdrom-BG Centar. Ako uzmemo nekih hipotetički špic za koju godinu gde imamo 2 linije BGvoza na 15 minuta plus vozove u smeru Novog Sada (recimo 30 min ili čak i 15 min takt) plus vozovi za Šid. Jasno je i da možemo sve te vozove da uguramo ukoliko se na pruzi nešto desi ili dođe do najmanjeg kašnjenja dolazi do još većeg kašnjenja i poremećaja
 
Neka si mi ti Boki123 živ i zdrav, ali ako ovo što si napisao bude urađeno za 50 godina, biće čudo...
 
Konačno, posle više decenija najavljivanja radova...

Raspisan tender za izvođača radova za prugu od Niša do Dimitrovgrada

Rekonstrukcija i modernizacija pruge od Niša do granice sa Bugarskom najavljena je za početak 2022. godine, a tender za radove od Sićeva do Dimitrovgrada, dužine oko 82 kilometra, raspisan je i ponude za izvođača se primaju do 21. decembra.

Specijalizovni portal Ekapija je objavio detalje tendera, a za tu investiciju se, kako je u maju najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom sastanka sa bugarskim kolegom Rumenom Radevim, izdvaja skoro 270 miliona evra.

Rekonstrukcija pruge Niš - Dimitrovgrad podrazumeva i, osim rekonstrukcije i elektrifikacije pruge, dugo godina najavljivanu izgradnju obilaznice oko Niša, ali ta deonica od 22 kilometra nije predviđena ovim tenderom.

Novac za rekonstrukciju je obezbeđen iz kredita Evropske investicione banke - 134 miliona, oko 73 miliona su bespovratna sredstva iz Investicionog okvira za zapadni Balkan, a oko 61 milion evra izdvaja se iz budžeta Srbije.


https://www.juznevesti.com/Ekonomij...ova-za-prugu-od-NIsa-do-Dimitrovgrada.sr.html
 
6) Prokop će biti povezan 3. linijom metroa koja će dolaziti iz Resavske i metro stanica će biti pararelna sa železničkim kolosecima.

Teško mi je da zamislim ovo. I informacija je nepotpuna - da li će metro terminirati tu ili ima i drugi kraj? I ako terminira zašto mora da koloseci budu paralelni sa kolosecima postojeće železnice? Šta je uopšte treća linija?

4 koloseka ka NBGD u nepotrebna, možda eventualno ubaciti još jedan. Već sam naveo primer Berlin S-ring koji ima dva i frekvenciju koju mi nikada nećemo imati ni na tom pravcu. Sa druge strane, ako tamo mora 4 koloseka iz nekog meni nepoznatog razloga kako onda je rakovičkom kraku dovoljno dva? Veći problem bi bilo preopterećenje stanice Novi Beograd kojoj bi trebalo da se doda još par koloseka.

Pruga Prokop-Dušanovac-Voždovac-Kumodraž-Bubanj Potok/IKEA takođe fali a za nju uglavnom ima mesta.
 
Неће терминирати, возиће од Блока 45 до Бањице. Имаш на свим скорије објављеним мапама ту трећу линију.

Апсолутно су потребна 4 колосека на НБ. Осим тога што се планирају две линије БГ:воза са тактом од по 15 минута, ту је и сав остали саобраћај, као и техничка веза са депоом у Земуну, што се често заборавља.

И још нешто, што се увек заборави: дуплирајте број возова због преклапања траса, јер, услед концепта чвора, колосек који заузима воз Нови Сад - Београд користи, неочекивано, и воз Београд - Ниш, пошто и он креће из Земуна. Дакле, то никако није ситуација као са старом станицом, па да имаш два колосека на запад и два на југ, овде је мало друкчије: десним колосеком од Земуна до Прокопа ићи ће возови са запада и севера и ка југу, а левим - возови ка западу и северу и са југа.
 
Na staroj si imao dva do mosta, a onda do NBG jedan.
Konept BG čvora nije bio ovako koncipiran, da svi putnički vozovi idu preko mosta. Ali gospoda su pojela pare za Karaburmu i Kijevo pa sad rešavaju Zemunom.

Mnogo je bilo bolje i jeftinije da su uralili Kijevo.

A onda ključno pitanje.
Sada se radi rekonstrukcija pruge do Zemuna.
Zbog čega se odmah ne rade 4 koloseka, bar od NBG do tunela?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882677#p882677:131d6zg0 je napisao(la):
Pendolino » Čet Sep 23, 2021 9:25 am[/url]":131d6zg0]
Konept BG čvora nije bio ovako koncipiran, da svi putnički vozovi idu preko mosta. Ali gospoda su pojela pare za Karaburmu i Kijevo pa sad rešavaju Zemunom.

Kako nije bio koncipiran da svi vozovi idu preko mosta? Vozovi za Srem i Bačku idu iz Kijeva preko Prokopa i mosta, vozovi za centralnu Srbiju i Banat idu iz Zemuna preko mosta i Prokopa. Dakle svi vozovi idu preko mosta po konceptu novog čvora.

Pendolino":131d6zg0 je napisao(la):
Zbog čega se odmah ne rade 4 koloseka, bar od NBG do tunela?

Nema potrebnog saobraćaja za više od 2 koloseka. Čak i da ima dva puta više saobraćaja od planiranog za novi red vožnje opet bi 2 koloseka bila dovoljna. Čak i da ima, dodatna dva koloseka od Novog Beograda do bežanijskog tunela ne bi donela ništa u pogledu povećanja kapaciteta pruge. Moralo bi se izgraditi u potpunosti Novi Beograd - Zemun da bi imalo nekih benefita od dodatnih koloseka. No, u ovom trenutku je to nepotrebna investicija.
 
Kijevo ostaje u planovima za depo.
Što se 4 koloseka tiče, da slažem se da su trenutno 2 dovoljna, ali do kad će to biti? Ovo su svakako planovi za neku budićnosti oni su proračunali da će im za koju godinu (nije bitno da li je 2, 5 ili 10 godina) biti potrebno 4. I šta da nismo imali u planovima? Onda bi donosili neke planove tada i žurili bi jer bi uskoro nastao haos ili je već nastao. Ljudi morate da razumete da 2 linije BGvoza na 15 minuta plus vosovi ka NS (koji će se skoro sasvim sigurno povećavati u broju jer će dosta više ljudi shvatiti koliko je ova veza značajna i koliko približava Beograd i Novi Sad) plus polasci za Šid i Loznicu koji će se sigurno proširivati jer će biti sve više i više ljudi pa će biti potrebe, da je jednostavno potrebno 4 koloseka ako nećemo da imamo ogromna kašnjenja itd. I to je sve računajući da će svi vozovi sa juga i iz banata terminirati u Prokopu što svakako nije ideja novog čvora. Uostalom oni su planirali da linija za Aerdrom kreće na Novom Beogradu, pa čak i iz Zemuna dok se ne izgradi 4 koloseka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882719#p882719:g1rm2yx0 je napisao(la):
Boki123 » Čet Sep 23, 2021 10:34 am[/url]":g1rm2yx0]
Što se 4 koloseka tiče, da slažem se da su trenutno 2 dovoljna, ali do kad će to biti? Ovo su svakako planovi za neku budićnosti oni su proračunali da će im za koju godinu (nije bitno da li je 2, 5 ili 10 godina) biti potrebno 4.

2, 5, 10 godina? :mrgreen: Budimo realni, tek možda najranije za 20 godina bude trebalo 2 dodatna koloseka. I to samo možda!

Boki123":g1rm2yx0 je napisao(la):
Ljudi morate da razumete da 2 linije BGvoza na 15 minuta plus vosovi ka NS (koji će se skoro sasvim sigurno povećavati u broju jer će dosta više ljudi shvatiti koliko je ova veza značajna i koliko približava Beograd i Novi Sad) plus polasci za Šid i Loznicu koji će se sigurno proširivati jer će biti sve više i više ljudi pa će biti potrebe, da je jednostavno potrebno 4 koloseka ako nećemo da imamo ogromna kašnjenja itd. I to je sve računajući da će svi vozovi sa juga i iz banata terminirati u Prokopu što svakako nije ideja novog čvora.

Ne moramo mi ništa da razumemo, naročito ne netačne podatke koje iznosiš. Kapacitet pruge Beograd Centar - Batajnica je 20 polazaka na sat po smeru! Po planiranom redu vožnje 2021/2022 najveći broj polazaka po satu u špicu je 6, dakle 3/10 kapaciteta pruge. U slučaju da se poveća duplo broj polazaka (12 polazaka po satu), to će opet biti 3/5 kapaciteta pruge. Da bi se povećao broj polazaka duplo, vozni park Srbija Voza mora da se poveća duplo, što se neće desiti u skorije vreme. Takođe mora da se poveća broj putnika, barem duplo. A i kad se sve to desi, opet su dovoljna dva postojeća koloseka. Postoje mnogo veći prioriteti u gradnji i rekonstrukciji pruga u Srbiji!
 
Malo svežih fotki sa remonta između Belog potoka i Zuca.

IMG_20210923_110902.jpg

IMG_20210923_110838.jpg

received_223081533194645.jpeg

received_1006617196844425.jpeg
 
Oće l' to više? Svi odloženi rokovi su probijeni (poslednji je bio jul ove godine).

Jesu li to na slikama nove ili polovne šine?
 
Vrh