Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=883972#p883972:2sj07scg je napisao(la):
Дошљак » 27 Sep 2021 12:09 pm[/url]":2sj07scg]Ту јесте задовољавајуће стање, изузев пар ескалатора на излазима за које се не зна чија су надлежност. Мени су спорне станице Панчевачки мост, Карађорђев парк, па и новије станице ка Панчеву.
Вероватно најснажнији мирис мокраће забележен досад је у ходнику којим се регуларно из подземне гараже "Вуков споменик" иде на површину... па се стога чешће иде пешке рампама за аутомобиле.

Не бих баш стање код Вука назвао задовољавајућим.
 
Тај део је ваљда "ничија земља", тј. ТЦ центар који је изграђен заједно са станицом. Али јесте катастрофалан. Сами улази у станицу и станични хол, као и покретне степенице до перона и перони су задовољавајући, изузев тоалета и пар ескалатора који нису у функцији.
 
Dakle, kao što sam rekao deo Vukovog spomenika koji je u nadležnosti IŽS je u dobrom stanju. Deo Vukovog spomenika koji treba da održava grad se uopšte ne održava, tako da tvoja tvrdnja, Došljače, je potpuno pogrešna. Ista je situacija i na Pančevačkom mostu.

A stanje stanica u Srbiji zavisi od mnogo faktora, najviše od toga koliko su stare, tj. kad su poslednji put obnovljene, od odnosa zaposlenih u konkretnoj stanici i od lokacije, tj. količini vandala koji je "posećuju". Obezbeđenje bi rešilo deo problema, jer vandali su razlog katastrofalnog stanja velikog broja stanica, ali je to nešto što ni IŽS ni lokalne samouprave ne bi mogle da priušte.
 
VAŽNO OBAVEŠTENJE!
Počev od 1,10,2021. za železnički saobraćaj se UKIDA ŽELEZNIČKA STANICA TOPČIDER.
Odlukom grada Beograda, železnička stanica Topčider se ruši (nadamo se ne i stanična zgrada), radi izgradnje novog bulevara za drumski i tramvajski saobraćaj. Ovim činom, Beograd ponovo ostaje bez istorijske železničke stanice i automatski bez druge najvažnije železničke stanice u istoriji glavnog grada a i države.
Sav železnički saobraćaj ove stanice, koja je imala ulogu Glavne stanice grada Beograda pune 3 predhodne godine, od rušenja Glavne železničke stanice, prenosi se na nedovršenu i nefunkcionalnu železničku stanicu Beograd Centar. Te polaske su činili međunarodni voz 433/432 za Crnu Goru (Bar) i obratno, kao i putnički voz 2907/2900 iz Topčidera za Niš i obratno.
Poslednji polazak voza sa stanice Topčider, biće 30.9.2021. u 21:10h. Do tada možete iskoristiti priliku da posetite ovaj simbol grada, poslednji put u ovakvom izdanju.
Železničku stanicu Topčider pamtnićemo kao jednu od najlepših železničkih stanica u Srbiji, kraljevsku stanicu, sa nekada, ne tako davno, veoma obimnim železničkim saobraćajem i uvek ljubaznog osoblja, ušuškanu u prelepom Topčideru.

Preuzeto sa https://www.facebook.com/viziteam.net
 
Simbol grada i druga najvažnija železnička stanica u zemlji. :shock: Ala ga pretera. Čekaonica bivše kraljevske železničke stanice simbol grada? I po čemu je to druga najvažnija stanica? :lol:
 
Па тако испада. Где још може да се називати аутовоз?
 
Na sajtu SV i IŽS još nema nikakvih informacija o ukidanju stanice. Realno,ta stanica jeste zabačena za 90% beograđana, i bolje da barski vozovi polaze sa Prokopa koji je koliko-toliko povezan trolom i BG Vozom,ali nisam siguran ni da će po završetku dva dodatna koloseka Prokop moći da primi auto-vozove.
U komentarima tvrde da stanična zgrada ostaje, jer ona nije na samoj trasi novog bulevara, ukloniće samo šine i prateću infrastrukturu. Navodno, na javnom uvidu idejnog rešenja kažu da nije predviđeno rušenje nijedne zgrade. I bio bi pravi kulturocid da sruše tako lepu zgradu, na stranu njena funkcionalna nemogućnost da bude glavna gradska stanica, nemoguće da takav objekat nije pod zaštitom države kao spomenik kulture. To je bivša dvorska stanica, ona nikada nije ni bila zamišljena da služi za masovni prevoz običnog naroda.
 
Имају планови на форуму, булевар ће бити тачно где су данас колосеци, тако да ће зграда станице бити сачувана. То што је Барац полазио одавде је последица прераног гашења старе главне станице.
 
Чуј прерано :roll: време јој је било још пре минимум 50 лета :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884205#p884205 je napisao(la):
Veliki Vracar » Pon Sep 27, 2021 10:05 pm[/url]"]Чуј прерано :roll: време јој је било још пре минимум 50 лета :wink:

Не. То решење се показало као погрешно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884205#p884205:2s6e2ajj je napisao(la):
Veliki Vracar » Пон Сеп 27, 2021 9:05 pm[/url]":2s6e2ajj]Чуј прерано :roll: време јој је било још пре минимум 50 лета :wink:
Прерано из угла да су Прокоп и Земун недовршене станице. :D Касно ако гледамо када је започет пројекат. :o
 
Novi Sad i Subotica su imali autovagone u sastavu vozova za Bar u toku leta. Iz Subotice su ukinuti pre 10-ak godina (znam da su 2007. išli), a iz Novog Sada su ukinuti ukidanjem voza Subotica - Bar pre par godina.
 
Па колико би воз онда стајао у Прокопу? То није полазна станица ка југу, већ Земун.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884351#p884351:2wxi2341 je napisao(la):
Пантограф » 28 Sep 2021 09:57 am[/url]":2wxi2341]Па колико би воз онда стајао у Прокопу? То није полазна станица ка југу, већ Земун.
Pa kada bi postojala utovarna rampa na Prokopu onda bi on bio polazna stanica.
 
Исто важи и за Ресник, али такав није план нити смисао чвора са пролазним станицама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884355#p884355:11fwln36 je napisao(la):
Пантограф » Uto Sep 28, 2021 10:59 am[/url]":11fwln36]Исто важи и за Ресник, али такав није план нити смисао чвора са пролазним станицама.

Odakle sad Resnik u celoj priči? :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884355#p884355:2ztr3nno je napisao(la):
Пантограф » 28 Sep 2021 09:59 am[/url]":2ztr3nno]Исто важи и за Ресник, али такав није план нити смисао чвора са пролазним станицама.
Ma jasno. Ne sporim. Moj komentar se odnosio na tvoje pitanje o usputnom zadržavanju u Prokopu radi utovara automobila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884357#p884357:q3xnp1pw je napisao(la):
WLABmz » 28 Sep 2021 10:01 am[/url]":q3xnp1pw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884355#p884355:q3xnp1pw je napisao(la):
Пантограф » Uto Sep 28, 2021 10:59 am[/url]":q3xnp1pw]Исто важи и за Ресник, али такав није план нити смисао чвора са пролазним станицама.

Odakle sad Resnik u celoj priči? :lol:
Што? У Реснику је сплитски аеродром, па може и београдска штајга.
Молим лепо, стално се овде позивамо на примере из света...
 
Utovar automobila u Zemunu će biti privlačan i stanovnicima Vojvodine, pošto voz Novi Sad/Subotica - Bar nije predviđen u novom redu vožnje. Blizu je autoputa. Putnici se mogu posle sat-dva lagane popodnevne vožnje dovesti u Zemun, utovariti automobil, ukrcati se u spavaća kola i ujutru su na moru.
 
То је тачно. Мада, кад се изгради аутопут до Црне Горе, ауто-воза можда више ни не буде било: онда би то била атрактивнија опција за Солун, јер је даље.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884362#p884362:3mcnmaud je napisao(la):
Пантограф » Uto Sep 28, 2021 11:15 am[/url]":3mcnmaud]То је тачно. Мада, кад се изгради аутопут до Црне Горе, ауто-воза можда више ни не буде било: онда би то била атрактивнија опција за Солун, јер је даље.

Iskreno ne verujem. Kompletiranjem autoputa do Soluna i s obzirom na katastrofalno stanje pruge od Beograda do Preševa za čiju će obnovu biti potrebna sigurno jedna decenija, nema tu mnogo potencijala.

Putovao sam više puta od Beograda do Soluna i nazad vozom. Kroz Grčku i Makedoniju je solidna brzina putovanja i voz je tačan u minut bio svaki put od Soluna do Tabanovaca. Kroz Srbiju su kašnjenja bila 3 sata minimalno. Jednom je kašnjenje kroz Srbiju bilo 9 sati. Do duše, to je bio ekstrem zbog toga što su se čak dve lokomotive pokvarile i zato što su Srbija Voz i Srbija Kargo odvojene firme, te slobodna lokomotiva Srbija Karga koja je stajala u Tabanovcima nije mogla da nas odvuče nego smo morali da čekamo rezervnu lokomotivu čak iz Niša da dođe. Eto jednog razloga zašto je bolje da su Cargo i putnički prevoz objedinjeni.
 
Vrh