Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zato si ti pobegao u francusku

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Feanor,

Reci to Tibetancima ... za početak.

2012,

Ja i držim raspravu na "višem nivou" iako je ti konstantno guraš na dno. Uopšte se ne radi o "ličnoj patnji" već o kompletnom srednjem sloju stanovništva koji živi od male i srednje privrede koja je upropaštena međudržavnim dogovorima sa Kinezima i Turcima. Moja porodica je kap u moru finansijski upropaštenog stanovništva. ja i pričam o širem društvenom interesu u realnom vremenu a ti o fiktivnoj pruzi za Maglev.

Delija,

Kao i Feanor, i ti za početak objasni Tibetancima da Kinezi nisu kolonijalna sila, da su dobrice i sveci, da će im izgraditi bolnice, pruge od 8 milijardi ... a pre toga će im ispoštovati njihova manjinska prava ... Eto, lepo si pomenuo kineska ulaganja u afričke zemlje i zašto to rade. Ne zato što su dobrice, već zato što imaju interes. Da su dobrice, uložili bi u njihova polja i ostavili im da prehrane svoju sirotinju koja se meri desetinama hiljada.

Imperija je imperijai razmišlja imperijalistički.
 
Ако смем да дам своја 'два цента'' у овој расправи, мислим да су сви овде заборавили да је прилично детињасто пословне аранжмане оцењивати на основу личних склоности према неким нацијама или из других емотивних разлога.

Вероватно никада нећу престати да говорим о свим злим и неправедним стварима учињеним нама од стране западних држава последњих деценија, али то не значи да ћу унапред мрзети све што долази оданде. По тој логици Руси никада не би тебали да уводе Сименсове возове, с обзиром шта су Немци радили по њиховој земљи током другог светског рата. Таквих примера је у Европи и свету безброј. Када је ЕУ у питању, познајем делимично начин њеног функционисања, има доста тога што не подносим, али се много може и научити ради користи ове земље.

С друге стране, не верујем да неко овде има више пријатељски став према Кинезима од мене, с обзиром на моје личне везе са њима. Моја породица је неколико година уестовала у одгајању једног малог Кинеза, који ми је и данас као млађи брат, да ни не говорим о свим заједничким прославама и сличном. Али нећу да због тога сваки предлог који долази од стране Кине прихватим тек тако. А када је већ поменто, чисто да напоменем да је прича да је Кина искоренила глад међу својим народом шарена лажа, као РТС деведесетих или ''независни медији'' после 2000. Нажалост.

Ствар је једноставна. Свака држава и нација има своје интересе. Интереси великих често утичу на многе којима то смањује простор за остваривање својих жеља, али је то тако и не може другачије. Сваки посао треба проценити хладне главе и само и једино из угла да ли ова држава и народ у целини од тога имају користи, а не само понеки корумпирани појединац. Притом, све личне ставове треба оставити са стране, што нам као народу ретко успева.

Знам да је ово за неке откривање топле воде, али такође знам из личног искуства на основу којих смешних критеријума се често воде расправе, заузимају ставови и доносе важне одлуке, па није згорег поново ово написати.
 
Баркли,ништа од тога није спорно.У пар наврата сам овде написао - тренутно нам се са једнима поклапају интереси,са другима не.
stf":1khfm8ow je napisao(la):
Delija,
Kao i Feanor, i ti za početak objasni Tibetancima da Kinezi nisu kolonijalna sila, da su dobrice i sveci, da će im izgraditi bolnice, pruge od 8 milijardi ... a pre toga će im ispoštovati njihova manjinska prava ... Eto, lepo si pomenuo kineska ulaganja u afričke zemlje i zašto to rade. Ne zato što su dobrice, već zato što imaju interes. Da su dobrice, uložili bi u njihova polja i ostavili im da prehrane svoju sirotinju koja se meri desetinama hiljada.
Imperija je imperijai razmišlja imperijalistički.
:shock: Па Кинези Тибетанцима јесу изградили болнице и пруге не од 8 него од много више милијарди. Последњих 20 и више година Тибетанцима нису угрожена никаква права а раније су им угрожавана у оној мери колико и самим Кинезима. Нема ту говора о колонијализму.У осталом колонијализам у правом смислу те речи услед демографског стања на Тибету као и услова на истом није ни могућ нити је икада био између осталог зато што тамо у великом проценту одувек живе и сами Кинези. Гомилу нелогичности си сад навео.

ПС: Ако је сарадња две земље или у овом случају сарадња Кине са највећим делом Африке на обострану корист чини Кину империјалистичком земљом онда ти и није баш најјаснији тај појам.
 
orion":2d8yi9x6 je napisao(la):
Delija":2d8yi9x6 je napisao(la):
Ево ја ћу теби да скинем илузију - Највећи део тог вишка пара иде на кредитирање афричких земаља у екваторијалном појасу,посебно у сектору пољопривреде а знаш ли зашто? Па користе њихова пиринчана поља да прехране тих 1,3 милијарди својих сународника. ;) А то раде пошто Кина јелте има пустиња и висоравни на извоз а плодног земљишта много мање па би било мало глупо да све те милијарде спуцају на неплодно тло.

Кинеска империја није упоредива у негативном контексту са британском или америчком. Ми смо искусили разлику.

Тачно, да ли је некад неко чуо за покрете отпота против Кинеза у Африци, није, јер они где дођу не изграде само пругу којом елсплоатишу сировине, већ и школе и билнице, труде се да привуку локално становништво а не да изазову рат међу њима како би могли са мало људи да их контролишу.

Шта ће бити у будућности нико не зна, али сада су ови пројекти дошли као сламка спаса, да нам нису ушли у пројекат за Костолац били бисмо у великом проблему, јер су нас други завлачили за тај пројекат а са друге стране нас притишћу да угасимо капацитете у Обреновцу.
Не кажем да је све идеално, али ови пројекти са Кинезима су конкретни, уосталом без икаквих проблема можемо да им кажемо "не", други који стоје у реду са својим пројектима би једва дочекали.

Evo ja sam cuo kako se afrikanci bune. Moj sofer u Etiopiji se bunio, kao i inzenjer koji je bio sa nama, bunili su se jer kinezi dodju sa svom radnom snagom i ne zaposljavaju domacu radnu snagu. Cak su i vozaci kamiona kinezi.
Slicna stvar je bila i u Bangiju a i u Alziru.
 
U tom slučaju svaka čast na angažovanju na ovom sajtu.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Делија,

Тибет је у Кини исто што и Палестина у Израелу па те стога молим да не релативизујеш кинеске злочине према том народу само зато што према Кинезима имаш наклоност. Као што Баркли речем не треба ставове према пословним аранжманима формирати према личним склоностима ка одређеној нацији.

Лично сам далеко наклоњенији арамнжманима са Кинезима или Русима него са Американцима или Немцима, али сигурно због тога нећу да причам како аранжмани са западом имају последице а са истоком их нема, кад их има. То што те последице ти лично ниси осетио, не значи да их нема. Толико.
 
Проучи мало боље историју Тибета.А ако је по теби исто што и Палестина реци ми која је онда империја колонизовала Палестину?Или си можда одустаод те тезе у вези Тибета?

То што си ти осетио последице које су се овде осећале годинама пре споразума са кинеском државом не значи да оне имају икакве везе са тим међудржавним споразумом.
 
Delija":1rmwkot5 je napisao(la):
Или си можда одустаод те тезе у вези Тибета?

Одустао сам ја од било какве дискусије са тобом. Ипак се твоја памет и знање у свим сегментима живота не може мерити ни са чијим. Ко сам ту ја да те оспоравам.
 
Да и ја парафраизам Берклија - овде је тема инфраструктура.
Осим Тибета, наравно, постоји и Синђијанг, а и држава Кина је заправо нека врста Азијске Уније којом више хиљада година доминира један народ - Хани. Отприлике нешто као Европска Унија после три миленијума нечије (нпр. немачке) доминације. Али то није тема овог топика.

Ово са Африком, већ, јесте итекако. Одличан је пример Нигерије. Та земља је пребогата нафтом, и то најквалитетнијом. И уместо да буде бар толико организована да развије, макар и уз помоћ странаца - као Азербејџан, своју грађевинску оперативу, она упошљава Кинезе. Заиста, врло мудро. Али, пошто је мој покојни теча десет година био саветник председника Нигерије, знам понешто о тамошњој политици. Ниво корупције је сразмеран природном богатству и, нажалост, децентрализацији. Приходе од нафте буквално разграбе главешине савезних држава, за развој и за народ (који ће 2050. године бројати 400 милиона!!!) не остане ништа. Лобији су јачи од државе - напор да се електрификује земља је, например, страховито успорио лоби продаваца агрегата на нафту. Итд. Звучи познато, бар у назнакама, зар не?

Наша земља је, док је још иоле била држава, а не пуки географски појам, наравно, зарађивала на разним Нигеријама и Гвинејама. Говорећи им (лицемерно, али ко им је крив) о томе како су их колонијалисти израбљивали и продавали им рог за свећу да "нико не може, нити смије, да дијели од Замбије", сами смо слично чинили и слали сопствену радну снагу (чак и физичку) у њихове земље. И зарађивали силне паре. Зато што смо били иоле држава, а они нису. Зато су неки слојеви становништва код нас и живели као људи, а они - као пси. Сад су Аустријанци, Кинези, Руси... Азербејџанци државе, а шта смо ми? Арнаутлук обичан. Незапослених 26 одсто, Кинези нам граде мостове. Е, наздравље, свака нам част - само напред у светлију будућност Трећег света.

Кад се тако води земља, крај пропадању се не види. Црнотравски мајстори? Не, тамо више нема живе душе. Зидаће за коју годину Кинези и викендице у Гроцкој, и на Власини, а Турци ће отварати пекаре, као што су у Румунији, опустошеној до те мере Чеушескуом и његовом бабом, да више нико тамо није умео да пече хлеб. А кредит ће да узимају од швапских и руских банака. Ми ћемо, за то време, да бистримо глобалну политику, изумирући.
 
Пантографе,све је то тачно само си превидео једну чињеницу.Нисмо више социјалистичка држава а данас је барем 70% српске грађевинске оперативе у рукама приватника и то приватника који израбљују запослене горе него да нам је дошао неки колонизатор,приватника који редовно не плаћају порез а сав профит и бонусе трпају у свој џеп или страначку касу. Толико смо пропали да је остало мало фирми и за које се као држава имамо потребе,па и права да се боримо.

Једном сам овде написао,кад се нађете на перону станице Вуков Споменик погледајте оне рекламне паное на зидовима тунелских цеви. Чак и те 97-8е смо имали државну фирму за практично сваки сегемент изградње и одржавања железница.Дакле у том сектору смо и тада били независни чега је сама станица одличан доказ.О осталим секторима инфраструктуре и градитељаства генерално да ни не говорим.

Између осталог и зато су истински колонизатори са запада морали да доврше посао 99е и 2000е.Како каже недавно објављени циа извештај из 1993. године са ког је скинута ознака тајности: "Нисмо довољно пропа(ти)ли.
 
Везано за брзину, чињеница да су брзине ниске и додатно да возови успоравају кад се приближе пружним прелазима јер је сигнализација и саобраћајна култура катастрофална, је заслужна што нема још више несрећа.
Прво треба причати о денивелизацији а потом о брзим пругама, а само изградња надвожњака код Батајнице тражи више рушења него надвожњак код Обилазнице а види се како то килаво иде.
 
Svaki sledeci post koji iskljucivo bude vezan za kreditne aranzmane a da nije u vezi sa temom o zeleznicama bice obrisan ;)
 
@Delija
Аустрија је капиталистичка држава. "Пор", који је градио Мост на Ади, је државна фирма. Шта је проблем нашој држави, кад је толико грађевинских фирми пукло, да преузме њих неколико и да направи српски "Пор"? Рећи ћу ти: странчарење, малодушност, неорганизованост дтржавног апарата и читавог друштва, корупција, неинформисаност и незаинтересованост тзв. демократске јавности итд.

Сад да повежем то с модернизацијом железнице, да ми Игор не избрише пост :) Имамо ли ми ЦИП, који може да пројектује пруге? Имамо. Имамо ли предузећа способна да изведу објекте нискоградње? Наравно. За мостове и тунеле? Дабоме. Треба нешто опреме да се увезе - увешће и страни извођачи од истих; ево, чујемо да Руси за Панчевачку пругу већ договарају са "Сименсом".
Али, шта се дешава у стварности? ЦИП пројектује Основну школу "Драган Лукић" на Бежанијској коси. Потписују се међудржавни уговори уз неодређену флоскулу "биће упошљено што је могуће више домаће грађевинске оперативе". То се, наравно поштује, колико и одредба из првог Устава Пољске да је "председник Републике одговоран Богу и историји". Држава се задужује по повољнијим условима него код комерцијалних кредита, али је на путу да изгуби читаву грану привреде; јер, ако та предузећа не могу да раде код куће, како ће по разним "Африкама", где им сада конкуришу исти ти Кинези, Арабљани, Турци, Азери, Руси... Западњаци?
Браво за наше премудре вође, али, моја неписмена чукунбаба би једнако добро као и они водила државне послове.
 
O medjudrzavnim sporazumima kreditima i sl predlazem da otvorite novu temu u relax delu foruma
 
MilisaV":3oqgptvk je napisao(la):
U tom slučaju svaka čast na angažovanju na ovom sajtu.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Hvala MilisaV-e

Uvek uz Beobuild :gobb: :wink:
 
Ovih dana je konacno doslo do uparivanja dva voza serije 711 u sinhroni rad na liniji Vrsac-Beograd. :kk:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd....x720/1461583_530544810393022_1934197451_n.jpg

1461583_530544810393022_1934197451_n.jpg

1422531_530466583734178_887358402_n.jpg
 
Da. Za sada ce ici samo vikendom u sinhronu,a od novog reda voznje koliko sam cuo i svaki dan.
Relativno dobra pruga,cena karte skoro duplo jeftinija nego kod autobuskih prevoznika i eto rezultata. :kk:
 
Zna li neko vikendom kada idu ti rusi do Vrsca i nazad do Beograda tj vreme odlaska i povratka.
 
mvbg1":2t0b6t7k je napisao(la):
Delativno dobra pruga,cena karte skoro duplo jeftinija nego kod autobuskih prevoznika i eto rezultata. :kk:

Sad samo da se nadamo da neće doći do "slučajnog" i "spontanog" kamenovanja.

Inače, koliko traje putovanje od Beograda do Vršca? Nadam se da je manje poražavajuće od onih dva sata do Novog Sada...
 
Vrh