Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zavisi po kom kalendaru novembar po julijanskom imaju jos fore
 
borris_":34k7lf9y je napisao(la):
Veza izmedju Budimpeste i Pariza bi trebala biti oko dva sata i to bi bila daleko najbrza veza izmedju ta tva grada (centar centar).
borris_":34k7lf9y je napisao(la):
Naravno, Beograd :lol:

Borise ovaj lapsus ti je fantastican, dabog da ti se rec pozlatila i jednog dana imali vezu Pariz-Budimpesta za 2 sata :kk:
(Maglev, vakum ili stogod)

Inace sto se brze pruge do Budimpeste tice u principu nikako ne mogu biti protiv, zvuci fantasticno!
Magistrala Beograd-Budimpesta-Bec bi od ovog dela Evrope napravila cudo.

Sad fakat da nesto i nemamo novca ni za realizaciju tog poduhvata niti za koriscenje njegovog kapaciteta ali ipak je to razvojni projekat koji ce se isplatiti tek na duge staze a otvara ogromnu perspektivu: Silikon Panonija :D
 
zidar":mj5drm2j je napisao(la):
Magistrala Beograd-Budimpesta-Bec bi od ovog dela Evrope napravila cudo.

Kad već fantaziramo, ja bih tu dodao i Sofiju, jer bi to sem Bugarskoj nama bilo najviše u interesu. A i potrencijalno čudo bi se tek tada uvećalo. :)
 
Ja bi tradje preko nisa skopla do soluna da mogu da skoknem na kupanjac
Припреме за изградњу брзе пруге

Састанком са делегацијом "Кинеских железница" у Министарству саобраћаја практично почиње реализација пројекта брзе пруге од Београда до Будимпеште. Ако све буде текло по плану, грађевински радови на прузи до Будимпеште требало би да почну за две године.

Два дана после договора премијера Мађарске, Србије и Кине у Букурешту да Кинези граде пругу брзине до 160 километара на час, између Београда и Будимпеште, делегација "Кинеских железница" већ данас, састанком у Министарству саобраћаја, започиње овај посао.
Кинези треба да направе пројекат, финансирају га и ураде за три године. Из ресорног министарства кажу да смо у предности са пројектима и да би први радови могли да почну већ 2015.

Брзине од 160 километара на час за путничке возове и 120 за теретне возове које су предвиђене на прузи Београд-Будимпешта, одавно су стандарди многих железница у Европи.

Брзим пругама сада се диче они који имају возове за брзине преко 250 км на час, тако да је наш пројекат у оквирима реалних граница и када су у питању инвестиције и исплативост.

Када буде готова пруга која би требало да се гради из кинеског кредита од 2,4 милијарде евра, раздаљина од Будимпеште до Београда од 400 километара прелазиће се за свега три часа.

"Према садашњој ситуацији, студија изводљивости за пругу трајаће до шест месеци уколико узмемо у обзир да је пројектована брзина 160 километара на час. Надамо се да ћемо са партнерима из Мађарске и Србије утврдити оптималне рокове да се тај посао заврши за три године", каже Хе Хуав из "Кинеских железница".

Министар саобраћаја Србије Александар Антић каже да не постоји ниједан разлог да пројекат не буде спроведен.

"Веома сам задовољан људима који су само два дана после политичког договора дошли да тај договор реализујемо", рекао је Антић.

Средства потребна за наш део пруге су око 900 милиона евра. Тај новац биће потрошен на обнову постојећег и изградњу другог колосека.

Треба имати у виду и то да ће се део од Старе Пазове до Новог Сада у дужини од 43 километра модернизовати из руског кредита, а из ИПА фонда обезбеђено је 3,95 милиона евра за израду пројектне документације од Новог Сада до Суботице.

Jедан од кандидата за градњу пруге Будимпешта-Београд јесте и кинеска фирма "Путеви и мостови", која тренутно гради мост Борча-Земун.

Ова компанија већ има искуства са оваквим пословима у Кини, а њена референца је и једна од најдужих пруга великих брзина, Пекинг-Тибет, на којој је радила неколико деоница.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... D0%B5.html
 
Donji stroj može da se uradi za 200 km/h a gornji za 160 km/h i uz kasniju dogradnju da se brzina podigne na 200km/h.
 
Ja sam za Maglev tehnologiju...prosto kad Kinezi zavrse prugu..bice to zastarela tehnologija voza na sinama,ovako bi modernizovao postojecu prugu za kargo iz kredita ,a novu maglev prugu pored kargo pruge bi radili Kinezi pod koncesiju,nas ne bi nista kostalo a oni bi u Evropi pokazali svoju najnoviju tehnologiju.. :kafa:
 
Genijalno

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
2012":11myjfwi je napisao(la):
Ja sam za Maglev tehnologiju...prosto kad Kinezi zavrse prugu..bice to zastarela tehnologija voza na sinama,ovako bi modernizovao postojecu prugu za kargo iz kredita ,a novu maglev prugu pored kargo pruge bi radili Kinezi pod koncesiju,nas ne bi nista kostalo a oni bi u Evropi pokazali svoju najnoviju tehnologiju.. :kafa:

Juhuuuu!!!!!
kako ti je u oblacima???
:D :wink:
 
2012":34qmeicq je napisao(la):
Ja sam za Maglev tehnologiju...prosto kad Kinezi zavrse prugu..bice to zastarela tehnologija voza na sinama,ovako bi modernizovao postojecu prugu za kargo iz kredita ,a novu maglev prugu pored kargo pruge bi radili Kinezi pod koncesiju,nas ne bi nista kostalo a oni bi u Evropi pokazali svoju najnoviju tehnologiju.. :kafa:

Malo si se prevario. Maglev tehnologija potiče iz Evrope, tačnije iz Nemačke koja je prva izgradila Maglev liniju za komercijalnu upotrebu u Kini. Nemaju oni tu šta da se pokazuju u Evropi.
 
2012":2w2o6hoc je napisao(la):
Ja sam za Maglev tehnologiju...prosto kad Kinezi zavrse prugu..bice to zastarela tehnologija voza na sinama,ovako bi modernizovao postojecu prugu za kargo iz kredita ,a novu maglev prugu pored kargo pruge bi radili Kinezi pod koncesiju,nas ne bi nista kostalo a oni bi u Evropi pokazali svoju najnoviju tehnologiju.. :kafa:

а ја сам за то да сваки грађанин има свој телепорт, па да иде где хоће кад хоће
 
Železničar":2zbpmhcm je napisao(la):
2012":2zbpmhcm je napisao(la):
Ja sam za Maglev tehnologiju...prosto kad Kinezi zavrse prugu..bice to zastarela tehnologija voza na sinama,ovako bi modernizovao postojecu prugu za kargo iz kredita ,a novu maglev prugu pored kargo pruge bi radili Kinezi pod koncesiju,nas ne bi nista kostalo a oni bi u Evropi pokazali svoju najnoviju tehnologiju.. :kafa:

Malo si se prevario. Maglev tehnologija potiče iz Evrope, tačnije iz Nemačke koja je prva izgradila Maglev liniju za komercijalnu upotrebu u Kini. Nemaju oni tu šta da se pokazuju u Evropi.
A ja kao to neznam da je Nemačka tehnologija,ali koju su Kinezi otkupili i unapredili i u praksi proverili. Japanci imaju svoj koncept,drugačiji od Nemačkog.Predpostavljam da znaš..da u nemačkoj postoji samo eksperimentalna linja...dok se u Kini i Japanu eksploatiše,već stotine kilometra..čak su razvili i maglev tehnologiju za sporu upotrebu u metro sistemima...zajedno s južnom Korejom :kafa:
800px-Transrapid-emsland.jpg
Transrapid,Emslan Test Facility,Germany
Although based on similar concepts, the German and Japanese trains have distinct differences. In Germany, engineers have developed an electromagnetic suspension (EMS) system, called Transrapid. In this system, the bottom of the train wraps around a steel guideway. Electromagnets attached to the train's undercarriage are directed up toward the guideway, which levitates the train about 1/3 of an inch (1 cm) above the guideway and keeps the train levitated even when it's not moving. Other guidance magnets embedded in the train's body keep it stable during travel. Germany has demonstrated that the Transrapid maglev train can reach 300 mph with people onboard.
There are currently three types of magnetic levitation railway available to China – its own version, which has been tested in Dalian, German technology from Transrapid and Japanese
 
Delija":1vo9chap je napisao(la):
stf":1vo9chap je napisao(la):
Pitaš odakle mi informacija? Odatle što je to isuviše neverovatna slučajnost. Privreda ti "šljaka ko leptir" za vreme sankcija i ratova i sve krene u majčinu par nedelja posle medjudržavne posete i ugovorenih infrastrukturnih projekata po "prijateljskim" kamatama....
Чак и да то није случајност та посредна камата западњачких кредита се мери у десетинама милијарди евра,15% територије,униптеним читавим привредним гранама и то све нерачунајући санкције,бомбардовање,девастирање нашег друштва,реалну контролу српске власти итд итд. Не кажем да нема наших заслуга за скоро све наведено али барем мени је јасно ко је режирао све те догађаје и коме плаћамо камату на то што су нас уништавали.

Не знам у којој мери је Србија оштећена таквим прећутним аранжманом са кинеским шверцерима или шта су већ али нешто сумњам да се ради некој већој суми од пар милиона евра на годишњем нивоу.
Ne vidim niti jedan jedini razlog da pravdaš međudržavni ugovor sa Kinezima samo zato što je manje zlo od zapadnjačnog. Zlo je zlo. Kinezi nemaju potrebu da nam uzimaju 15% teritorije kao zapadnjaci. Da imaju potrebu, uzeli bi nam je, ništa se ti ne brini. :)
 
Kako će izgledati pruga ka Budimpešti
T. S. | 28. novembar 2013. 21:15 | Komentara: 0

Kineski inženjeri u četvrtak u Beogradu otkrili planove za izgradnju brze pruge ka Mađarskoj prestonici. Beograd može da bira između obnove postojeće pruge ili izgradnje nove
eko-vozovi.jpg

STUDIJA izvodljivosti za modernizaciju pruge Beograd - Budimpešta mogla bi da bude završena za šest meseci, najavili su eksperti iz „Kineske železničke korporacije“ u četvrtak na sastanku sa Aleksandrom Antićem, ministrom saobraćaja. Samo dva dana nakon samita u Bukureštu, gde su se premijeri Srbije, Mađarske i Kine dogovorili o realizaciji ovog projekta, u Beograd je stigla delegacija na čelu sa Hi Huavuom, glavnim inženjerom kineskih železnica, sa zadatkom da od nadležnih u Srbiji dobije informacije o tome šta su potrebe naše železnice, da se upoznaju sa tehničkim detaljima i obiđu prugu.

U igri su dve varijante, kaže Antić. Obnova postojećeg i izgradnja drugog koloseka za brzine od 160 kilometara na sat, što je realno, ili izgradnja potpuno nove pruge za velike brzine, što u ovom trenutku srpskoj strani ne odgovara zbog mešovitog saobraćaja, jer teretni vozovi ne mogu da saobraćaju velikim brzinama. Ako se radi modernizacija pruge za brzine od 160 kilometara, procenjena vrednost radova na našoj teritoriji je 885 miliona evra, dok je stanje infrastrukture u Mađarskoj lošije i za njihov deo vrednost posla je oko 1,5 milijardi evra.

- Nema nikakvih prepreka za realizaciju ovog projekta - naveo je Antić. - Biće formiran tehnički tim čiji je zadatak da istraži koje je rešenje najbolje za prugu Beograd - Budimpešta, nakon čega će moći da se prave ozbiljnije procene. Ovaj projekat je na samitu u Bukureštu ocenjen kao najkonkretniji. Naravno, moramo da vodimo računa i o finansijskom delu, jer javni dug ne sme da pređe limit i obaveze po novim zaduženjima moraju da se pomere na period posle 2016. godine. Koncesija za modernizaciju pruge nije realan model i nisu nam poznata takva iskustva u Evropi. Možda bi ta opcija bila moguća samo ako se gradi nova pruga za velike brzine.

Džang Vanšue, ambasador Kine u Beogradu, kaže da je Srbija u pogledu saradnje sa Kinom najbolja u regionu, s obzirom na to da Kinezi u Evropi prvi most grade u Beogradu, prvu termoelektranu u Kostolcu i prvi auto-put na Koridoru 11. Vanšue je dodao da će i prvu prugu u Evropi Kinezi graditi u Srbiji.
izvor
http://novosti.rs/vesti/naslovna/ek...:465993-Kako-ce-izgledati-pruga-ka-Budimpesti
 
Gde im nađoše onu sliku. :roll: ovo je novi inter city model
fab713a7-91df-467e-9099-916a5f2fa688.jpg

snow-train_1794925i.jpg

CSR-bullet-trains-400-x-300.jpg
 
stf":1p41gepx je napisao(la):
Ne vidim niti jedan jedini razlog da pravdaš međudržavni ugovor sa Kinezima samo zato što je manje zlo od zapadnjačnog. Zlo je zlo. Kinezi nemaju potrebu da nam uzimaju 15% teritorije kao zapadnjaci. Da imaju potrebu, uzeli bi nam je, ništa se ti ne brini. :)
Не видим нити један разлог зашто је међудржавни договор са Кинезима зло.
 
Ma priča gluposti,imamo sreću što nam Kina,Rusija,Eu omogućuju da završimo važnu infrastrukturu,a Eu to prihvata jer nemaju toliko novaca da nas finansiraju..ali nas nisu kočili da sa drugima to dovršimo..a Kinezi su i novac namenili i za druge istočno evropske zelmlje,ali nemaju gotove projekte,a mi imamo odavno idejni projekat brzih pruga koji će biti i osnova Kinezima da brzo završe studiju kao što imamo i gotov domaći projekat metroa,druge zemlje nisu imale da ponude gotove projekte već želje šta bi mogli da izgrade. .Sve dok nekrenemo u proces priključenja, sve što dobijemo od drugih velikih zemalja za razoj infrastrukture van Eu je veoma važno..
 
Kažeš - priča gluposti - a čovek napisa da mu je usled tog dogovora sa Kinom bankrotirala porodična firma. I ti mu u vezi sa tim ne protivrečiš, ali ga za svaki slučaj vređaš. Šta je, bre, ovo?!
 
Ničiji privatni poslovi me nezanimaju,a on vređa državu i međudržavni ugovor naziva zlom..?Šta je bre ovo? :wink:Jesi li ti odavle ili..?
 
2012":36fsb1cc je napisao(la):
Ničiji privatni poslovi me nezanimaju,a on vređa državu i međudržavni ugovor naziva zlom..?Šta je bre ovo? :wink:Jesi li ti odavle ili..?

Овога се никад не бих сетио. Ево теби још један плус! Ваљда ће ти бити доста... 8)
 
druže 2k12, koliko god cenio tvoj entuzijazam, vrlo si blizu ignor liste. Nije da to nešto posebno znači na nivou foruma, ali da znaš da sam ja jedan vrlo smiren čovek, koji se retko raspravlja. I kod mene lično ta lista ima neku težinu. Pa ti vidi da li ćeš i dalje da pišeš gluposti ili da se držiš teme.
 
Ajd malo 2012 iskuliraj malo forum smisli nesto pametno nemoj u svaku temu da ubacujes metro postao si gori od trolova po novinama nekad su tvoji postovi bili suvisli i korisni sad su se pretvorili u trla baba lan pricu ,Kao pokvarena gramfonska ploca .
Igore uvedi ponovo opciju da nemoraju da se mogu blokirati pojedini postovi po zelji korisnika .
Sto se tice kineza mozda je ugovr oko izgradnje po nizim kamatama itd ok ali propratna star tih ugovora su i tzv privredne delegacije nasih nazovi privrednka koji su uz zeleno svjetlo ekipe sa vlasti ugasili gomilu firmi kako bi uvozili bofl u ogromnim kolicinama bez ikakve kontrole .Jaka nam drzava i medju drzavni ugovor kad smo mi trula banana drzava
 
Delija":ud42ocby je napisao(la):
stf":ud42ocby je napisao(la):
Ne vidim niti jedan jedini razlog da pravdaš međudržavni ugovor sa Kinezima samo zato što je manje zlo od zapadnjačnog. Zlo je zlo. Kinezi nemaju potrebu da nam uzimaju 15% teritorije kao zapadnjaci. Da imaju potrebu, uzeli bi nam je, ništa se ti ne brini. :)
Не видим нити један разлог зашто је међудржавни договор са Кинезима зло.
1) Зато што истим нису пласирао НИШТА од српске робе и услуга на тржиште Кине
2) Зато што се улаже у погрешан пројекат. "Брзе пруге" и аутопутеви су генератори терцијарне, услужне економије, од које смо далеко. Нама треба железница да радници не би трошили пола плате на маркице аутобуских монополиста или кола, како би привреда мањих градова била конкурентна, ради економичног управљања природним богатствима, како би штедели нафту у доменима у којима се троши 90% нафте...
3) За концесију за Коридор 11 се нуди наплата путарине на целом аутопуту Сурчин - Пожега, иако је концесионар обавезан да изгради само Сурчин - Обреновац и Прељина - Пожега. Док Кинези убиру путарину, ми плаћамо кредит Кинезима и Азерима.
4) Питање је колико би било учешће српских фирми, са обзиром да небригом државе имамо железничку грађевинску оперативу само за брзине до 120км/с.
5) Крпеж економије кредитима нас води право у банкрот, са тим да ће нам завртати тестисе не ММФ него Кинези једног лепог дана.
 
:) Карло мислио сам на реализовани међудржавни договор који је везан за изградњу моста Земун-Борча па отуда и моје поређење са умп-ом.

Ништа од тога што си ти набројао није парафирано осим једног кредита за бахаћење са аутопутевима. А иначе,нису нам Кинези криви што имамо злочинце на власти,што нпр увозимо кинески лук и што градимо аутопутеве по вукојебинама што је иначе опробани патент управо ММФ-а за поробљавање земаља у транзицији.

ПС: Знаш и сам да они ни не планирају брзе пруге већ пруге до 160км/х или евентуално негде до 200км/х што опет по квалификацији није брза пруга.
 
Vrh