Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ни тих 160км/с нам неће требати наредин макар 7-8 година, сем нека деоница ради каљења ДОМАЋЕ инжењерско-техничке оперативе, и развоја ДОМАЋЕ индустрије возила и опреме за исто. Са брзинама од 120км/с би могли имати јефтин и квалитетан превоз, који наш грађанин ниског дохотка може платити.

То значи Београд - Суботица 2 сата, пуна капа, а возови Београд - Будимпешта буду пуни кроз Србију и Мађарску, а границу прелазе јако слабо попуњени. То је реалан показатељ стварног тока путника на овом правцу, односно наше навике мале сарадње и кретања у том правцу. И оних 5-6 авиона дневно гастарбајтера за Беч, и пар аутобуса дневно, нису неки ултра-гига-мега ток путника.

Много развијенија Мађарска, са везом Будимпешта - Сегедин са два воза на сат (по један брзи, и по један локалац), до истог још није направила целовиту двоколосечну пругу, нити пругу за брзину већу од 120км/с, али зато у правцу Србије имају две једноколосечне електрификоване пруге, генеришући равномернији развој, и одржавајући обе за брзине не мање од 80км/с.

Ја сам сматрам да је у нашем интересу да на почетку имамо такву стратегију, односно да имамо две једноколосечне пруге Београд - Мађарска са брзинама 100-120км/с (на Фрушкој гори 80км/с). Ту мислим на пруге Београд - Нови Сад - Суботица - Келебија и Београд - Панчево - Зрењанин - Кикинда - Сегедин, са бочном електрификованом везом Суботица - Сегедин и Хоргош - Банатско Милошево.
 
Slazem se da je 120 km/h vec sjajno u poredjenju sa postojecom situacijom, narocito na pravcima gde ne postoji paralelni autoput.

Kolika je proprcionalno razlika u ceni izmedju sredjivanja pruge za 120 km/h i za 160 km/h to jest da li se isplati kada se vec rekonstruise da se odmah prilagodi za vecu brzinu?
 
Зидар,колико знам разлика у цени није велика.

Карло,рекао бих да се твој став о брзинама коси са стратегијама практично сваке европске државе по питању жеелезница па и оних врло упоредивих са нама.
borris_":19immy7b je napisao(la):
Pa nije ni EU kriva sto je Srbija imala zlocince na vlasti.
Тачно,ЕУ је крива што Србија овог момента има злочинце/криминалце/издајнике на власти које је лично поставила,финансирала,обучила...
 
Samo pogledajte poslednji post iznad moga... :roll: gde su sada Mekbejn,Direktor.. ...Ja uopste ne razumem o cemu vi raspravljate :?: ,pored teme Generalstab sada ste i ovu preokrenli u politicki forum ....mnogi daju tek tako pausalne ocene o ozbiljnim stvarima pa kada dobiju ozbiljan odgovor ...onda uhh..pa nisam ja to rekao ..pa se javi Mekbejn sa svemirske stanice,pa Direktor advokat,Borris sa politickim stavom ili tribunalom prema temi brzih pruga :?: ..jos malo pa cu da pomislim da nekome smeta sto se gradi ozbiljna infrastruktura ovde.Umesto da se bavimo tehnologijom neki nam govore kako su krediti zlo,te koncesije su zlo..te Kinezi,Eu..i na kraju zlocinci,a zaista o cemu vi to pricate.. :?: :kafa: :? Ceo svet funkcionise po tom modelu ili vam daju kredit povoljan ili nepovoljan ili koncesiju, sada poklon za infrastrukturu nismo imali..para nemamo jos od posolednjih zapadnih kredita Titovoj Jugoslaviji..sve sto nasa drzava napravi u vezi sa infrastrukturom je veliki uspeh u danasnjem svetu,a jedna od retkih koristi koju gradjani mogu da vide i koriste.Svaka para ulozena u infrastrukturu se vraca sa tri..
P.S ni slucajno ne odgovarajte na ovaj post ,bila mi je zelja da vas nerviram.. :D
 
zidar":1nx2t2t1 je napisao(la):
Slazem se da je 120 km/h vec sjajno u poredjenju sa postojecom situacijom, narocito na pravcima gde ne postoji paralelni autoput.

Kolika je proprcionalno razlika u ceni izmedju sredjivanja pruge za 120 km/h i za 160 km/h to jest da li se isplati kada se vec rekonstruise da se odmah prilagodi za vecu brzinu?
Много је већи проблем са одржавањем. Теретни возови акају пругу, а прескупо је за Србију да прави одвојене пруге. Два пристојна колосека са брзинама до 120км/с је максимум који би зизички (финасијски) могли одржавати док макар не удвостручимо доходак. :dil: А то је и услов да карта за воз буде јефтина, што је у Србији изузетно важно.

Уосталом, сматрајте да би требало бар 5 година да се усвоји и ухода домаћа грађевинска оператива за брзину 160км/с. Пре тога, не треба се размахивати се са пругама за ту брзину.

Поента железнице је да споји удаљене пределе, и утолико када се планира пруга према Мађарској, не сме да престане да се размишља како истом спојити Врање, Ужице, Зајечар. У овој фази, нама су у већој мери потребни капитални ремонти него реконструкције и нове пруге.
 
Delija":17pbipb0 je napisao(la):
Не видим нити један разлог зашто је међудржавни договор са Кинезима зло.
Ја ти лепо написах есеј зашто је тај међудржавни договор зло, али ти си одлучио да зажмуриш пред последицама. Интересантно је како имаш завернички став према политици запада према нама и њиховим интересима и све то потпомажеш доказима у рангу теорија завере, али ... у случају Кинеза исте текве посредне "доказе" не сматраш валиднима ... двоструки аршини очито ...

2012":17pbipb0 je napisao(la):
Ma priča gluposti...
2012":17pbipb0 je napisao(la):
Ničiji privatni poslovi me nezanimaju,a on vređa državu i međudržavni ugovor naziva zlom...

Твоје провокације су превазишле сваку пристојну границу а твоји имбецилни коментари више не завређују грам пажње било ког разумног човека. Дао сам ти директан увид у "резултате" тог "пријатељског" договора политичких злочинаца са обе стране али будући да твоја гузица није осетила то на својој нежној и ненапаћеној кожи удобно смештеној у радној фотељи квазиправника, наравно да те не интересује. Хиљаде људи је доведено на руб финансијске пропасти због тих "пријатељских" кредита али тебе није, и боли те гузица ...

Јесте, вређам државу, јер она вређа мене од рођења до сада константно. Боље и не заслужује држава која се понаша тако према сопственом народу.

А тебе би комотно Игор могао полако да банује као партијског БОТА без грама мозга.
 
Svako jednacenje zapadnih prijatelja sa Rusijom i Kinom je licemerno, jadno, kukavicko trabunjanje...
 
stf":8f4nk3i7 je napisao(la):
Не видим нити један разлог зашто је међудржавни договор са Кинезима зло.
Ја ти лепо написах есеј зашто је тај међудржавни договор зло, али ти си одлучио да зажмуриш пред последицама. Интересантно је како имаш завернички став према политици запада према нама и њиховим интересима и све то потпомажеш доказима у рангу теорија завере, али ... у случају Кинеза исте текве посредне "доказе" не сматраш валиднима ... двоструки аршини очито ...
Јасно,разбијање сваке државе коју смо створили,санкције,бомбардовање,инсталирање њихових људи на власти,свакодневне уцене,окупација Космета,пласирање њихове робе по већим ценама... - све је то теорија завере,није се десило и продукт је моје маште. :) Или ако ћемо по аутошовинстички - Сами смо криви што су нас убијали као и пола света који је вековима страдао од колинијалних тирана.

Да нисам пре 6-7 година слушао неке власнике малих и средњих предузећа како се жале што их Кинези избацују из посла својом робом па и да поверујем у твоју теорију. Реалност те демантује.

- У питању је глобална појава,дешавало се овде и раније,наше тржиште је мало и небитно и на крају крајева,сами Кинези масовно бегају из Србије. Жао ми је због судбине твог породичног посла али као што рекох,дешава се свуда и почело је много пре твог примера. Стварно не могу да замислим да држава и компанија које обрћу трилионе долара хоће да Србима уваљају украсе за јелке,завесе или чарапе и то све поводом градње моста Земун - Борча који је иначе први инфраструктурни посао Кинеза у Европи.Не иде брате.
 
Чек чек чек .... :D

Значи, када говоримо о Кинезима, ми смо мали, неважни и небитни, те стога немају разлога да нам ураде ишта лоше, али смо истовремено тако битни и велики за западњаке па они већ 100 година стратешки покушавају да нас истребе !?!?!? ... :D ... зар ти се не чини да је то мало контрадикторно ?

Кина је империја, исто као и Британија или САД. И одувек се понаша империјалистички, 2000 година према комшилуку, а последњих 10 и према остатку света. Не видим нити један разлог због кога можеш да тврдиш да су Кинези тако добри према нама ... ето ... онако ... дошло им ... :? Њихова империја другачије функционише. Западњацима нескривено сметамо још од Кнеза Михаила, Кинезима не, али ће Кинези искористити прилику да на нама зараде на подмукле начине као што и чине. Уосталом, опште је познато како се постаје богат. Динар по динар ... према томе, нема небитног тржишта. 20. небитних тржишта вреде више од једног битног....

Реалност ме демантује? Чија реалност? Твоја? Уз сво дужно поштовање, док не доживиш оно што сам ја доживео можеш само да наставиш да причаш приче које причаш и да у њих слободно верујеш.... а најискреније ти не желим да прођеш кроз финансијских крах због прећутног уништавања привреде зарад кредита са повољном каматом ... ако не платиш на друму, платићеш на ћуприји ... увек било, увек биће.
 
Не видим шта је контрадикторно? Знаш како заболе Кину за пар хиљада кинеских сецикеса када их у свакој већој држави у свету има по пар милиона?У осталом у целом свету се исто дешава са њима и том кинеском робом с тим што ми иаммо додатни фактор увозничког лобија.Уз то они масовно иду из Србије. Шта год да си доживео не верујем да можеш да докажеш да је то био део аранжмана око моста земун-борча.И као што рекох,озбиљни пословни људи који се трговином робе баве широм Европе неколико деценија су ми причали како их Кинези шуре од тржишта до тржишта као и у Србији и то све много пре моста земун-борча и међудржавног споразума.

- Кина јесте империја али империја која нема ништа против Србије,чак шта више политички интереси нам се поклапају.
- Кина јесте империја али империја која сваке године има близу билион долара који једноставно не може да углави у буџет па иду широм света и креидтирају сваког ко хоће с њима да прави лову или гради инфраструктуру.Тај вишак пара као и чињеница да су нам један од ретких политичких савезника те кредите чини политички бесплатним. То смо овде давно апсорвирали и сигуран сам да се са тим слажеш.

Ја према империјама не гајим никакве посебне емоције осим према онима које нас нападају и оних које своја богаства дугују експлоатацијом других народа.
 
Топло ти препоручује књигу:

Олош економија - Лорета Наполеони

Ако је не нађеш, позајмићу ти је.

Да ти скине ту илузију Кине добрице са вишком пара док јој пола сосптвеног народа умире од глади а они не знају где да их углаве у буџет... Или колико је САД уништавањем СССР-а уништио сопствену економију.

Значи, књига која не навија ни за чију страну, за разику од тебе. Нема империје која је поштено постала империја. Као што нема милионера са легалним првим милионом.
 
"Кина је империја, исто као и Британија или САД."

Ovo jednostavno nije istina...
Nisam ocekivao od tebe toliku dozu neobjektivnosti!
 
Stf,reče..."Твоје провокације су превазишле сваку пристојну границу а твоји имбецилни коментари више не завређују грам пажње било ког разумног човека"..
Iskreno sam se uplašio da ti nije dobro.. :? Ne treba ovde da se bavimo bilo tvojim ili bilo čijim privatnim patnjama,već razgovaramo na opštem nivou i o tema od šireg društvenog interesa a ne privatnog.Kada se podigneš raspravu na taj nivo,onda ćeš razumeti da nema potrebe nikoga lično da vređaš ,već da se slažeš ili ne sa nečijm mišljenjem. :roll:
 
Somi ulice se dosta save u dunav prije nego to posne da se iole ozbiljnije radi
2012 daj malo oladi postao si kao pokvarena ploca ,ti vrlo cesgto unizavas diskusiju a pozivas se na neki nivo i drzite se teme postaje naporno cim vidim da si stavio novi post necita mi se rastjero si ljude i to prilicno uspjesno
 
Зато што сам мало више изненађен улагањем у железницу. :kafa:
direktor":22v49rxk je napisao(la):
Somi ulice se dosta save u dunav prije nego to posne da se iole ozbiljnije radi
Баш сам због оваквог става и изненађен. Једноставно сам навикао да се сваки иоле већи пројекат у овој држави не реализује
 
direktor":jbteouvm je napisao(la):
Somi ulice se dosta save u dunav prije nego to posne da se iole ozbiljnije radi
2012 daj malo oladi postao si kao pokvarena ploca ,ti vrlo cesgto unizavas diskusiju a pozivas se na neki nivo i drzite se teme postaje naporno cim vidim da si stavio novi post necita mi se rastjero si ljude i to prilicno uspjesno
Ajde ti razmišlja svojom glavom a ja ću svojom :wink: ,ako ti predhodna diskusija pojedinih forumaša nije bila ispod svakog nivoa a i teme, onda imaš problem percepcije stvari..bilo bi lepo da i ti postuješ nešto pametno pa da se forumaši bace na diskusiju,A zastupanje klijenata ostavi za sudnicu.Ja koliko vidim ovde je samit,a ne rasterivanje forumaša..stvarno izvrćeš stvari..ovde se više toga izreklo u postovima, nego da smo organizovali simpozium u Sava Centru :kafa: doduše da je neko svratio..pomislio bi da s raspravlja o tribunalu za ratne zlo..ups.tribunalu za brze pruge.. :wink:
 
stf":rvzdvnyj je napisao(la):
Топло ти препоручује књигу..
Да ти скине ту илузију Кине добрице са вишком пара док јој пола сосптвеног народа умире од глади а они не знају где да их углаве у буџет...
Нека хвала.Више ценим чињенице него туђа тумачења једне исте ствари. Кина је пре десет година искоренила глад у својој држави. Неко ће се томе подсмевати услед своје ограничености и немогућности сагледавања просте чињенице - Једна земља је способна да прехрани 1,3 милијарди људи или 20% светске популације.

Ево ја ћу теби да скинем илузију - Највећи део тог вишка пара иде на кредитирање афричких земаља у екваторијалном појасу,посебно у сектору пољопривреде а знаш ли зашто? Па користе њихова пиринчана поља да прехране тих 1,3 милијарди својих сународника. ;) А то раде пошто Кина јелте има пустиња и висоравни на извоз а плодног земљишта много мање па би било мало глупо да све те милијарде спуцају на неплодно тло.

Кинеска империја није упоредива у негативном контексту са британском или америчком. Ми смо искусили разлику.

ПС: Озбиљно дискутујте са мном или ми игноришете постове.Ја никога нисам назвао ни добрим ни племенитим ни ништа.Ствар је необорива - Са кинеском државом нам се поклапају политички и национални интереси,са онима другима и не баш. Од једних смо фасовали уранијум док су нам други дотуривали бензин за основне потрепштине.Да је којим случајем било обрнуто не бих имао никаквог прблема да и о истоку мислим оно што сада о западу.
 
Delija,koće li te posle tvog posta izvređati?? :roll: :kafa:
A šta je rekao Kineski premijer;
China, Hungary, Serbia reach agreement on railway project

BUCHAREST, Nov. 25 (Xinhua) -- Chinese Premier Li Keqiang said here Monday that his country has reached an agreement with Hungary and Serbia to jointly build a railway between the latter two countries.

Speaking at a joint press conference with his Hungarian and Serbian counterparts, Viktor Orban and Ivica Dacic, Li hailed the project as a landmark in cooperation between China and Central and Eastern European (CEE) countries.

The three sides, added the Chinese premier, will set up working groups immediately and advance the project with high quality as rapidly as possible for the benefit of passengers and cargo transporters.

"China has made rapid progress in railway construction since its reform and opening-up," said Li, noting that the country now has the world's second-largest railway network with the longest mileage of high-speed railway.

The needs of CEE countries for modern transportation and the technological, equipment, financial and other advantages of China in the area indicate that the project will surely benefit all parties involved, Li said.

The Chinese premier highlighted Chinese equipment as a new global trend due to its high quality with low prices.

In its cooperation with emerging markets in particular, the Chinese premier said, Chinese equipment will not only improve their infrastructure, but also reduce its own over-capacity and improve product and services quality.

Such win-win cooperation will benefit the concerned sides as well as the European Union and the world, Li said.

Li arrived here Monday for an official visit to Romania and a summit with leaders of Central and Eastern European (CEE) countries.
__________________
 
Delija":3m2zv8gq je napisao(la):
Ево ја ћу теби да скинем илузију - Највећи део тог вишка пара иде на кредитирање афричких земаља у екваторијалном појасу,посебно у сектору пољопривреде а знаш ли зашто? Па користе њихова пиринчана поља да прехране тих 1,3 милијарди својих сународника. ;) А то раде пошто Кина јелте има пустиња и висоравни на извоз а плодног земљишта много мање па би било мало глупо да све те милијарде спуцају на неплодно тло.

Кинеска империја није упоредива у негативном контексту са британском или америчком. Ми смо искусили разлику.

Тачно, да ли је некад неко чуо за покрете отпота против Кинеза у Африци, није, јер они где дођу не изграде само пругу којом елсплоатишу сировине, већ и школе и билнице, труде се да привуку локално становништво а не да изазову рат међу њима како би могли са мало људи да их контролишу.

Шта ће бити у будућности нико не зна, али сада су ови пројекти дошли као сламка спаса, да нам нису ушли у пројекат за Костолац били бисмо у великом проблему, јер су нас други завлачили за тај пројекат а са друге стране нас притишћу да угасимо капацитете у Обреновцу.
Не кажем да је све идеално, али ови пројекти са Кинезима су конкретни, уосталом без икаквих проблема можемо да им кажемо "не", други који стоје у реду са својим пројектима би једва дочекали.
 
Изнећу само два податка:

- Само један кинески пројекат на железницама Нигерије је тежак 8 милијарди долара
- Кина бесповратним средствима финансира градњу седишта афричке уније

Већ сам напоменуо шта Кина добија заузврат али у сваком случају очигледно је да се њихова политика ипак разликује од политике западних империја које су "пословале" у Африци током векова. ;) За почетак не укључује трговину робовима,геноцид над милионима и експлоатацију ресурса,што природних што људских.

Све у свему,пре годину дана сам овде написао да бих више волео да видим Кинезе на пројектима железнице него на аутопутевима и то ће се по свему судећи остварити. :vops:
 
stf":dj01ww3n je napisao(la):
Значи, књига која не навија ни за чију страну, за разику од тебе. Нема империје која је поштено постала империја. Као што нема милионера са легалним првим милионом.

Za sve ostalo mozemo da se slozimo, ali ovo boldovano je, izvini, notorna glupost. Mozda to tebi tako izgleda gledajuci svet oko sebe u tajkunsko-burazersko-partitokratsko-pljackaskoj Srbijici, ali nije brate ceo svet Srbija. U razvijenom svetu $1 milion zapravo nije neka ekstravagantna ili velika cifra koju je nemoguce zaraditi, niti je zaraditi milion dolara (il evra, ili franaka, ili cega vec) sasvim legalno, postenim radom, potpuno zasluzeno, nesto sto je nedostizno.

Ima tona ljudi po svetu koji osnuju firmu, imaju neku ideju, pa kasnije to unovce, prodaju svoju firmu vecoj ili nekim investitorima za milion dolara/evra ili vise. Pa Gugl je poceo kao firma u garazi, i sasvim legalno i posteno dosao do svog statusa (bez ikakvih muljanja i bilo cega - ponudili su uslugu koja je tada bila trazena i koja je bila najbolja), izasao ne berzu i kao rezultat toga mnogi zaposleni u njemu su preko noci postali milioneri (jer su ranije "placani" akcijama firme u povoju). I to je samo jedna poznata, velika prica, imas desetine hiljada takvih slucajeva na manjem nivou (Gugl je rasprodat na berzi za preko milijardu dolara, kada se u Americi neka firma proda za 2-3 miliona to nije nikakva vest).
 
Vrh