Karlo del Ponte
Advanced
Ни тих 160км/с нам неће требати наредин макар 7-8 година, сем нека деоница ради каљења ДОМАЋЕ инжењерско-техничке оперативе, и развоја ДОМАЋЕ индустрије возила и опреме за исто. Са брзинама од 120км/с би могли имати јефтин и квалитетан превоз, који наш грађанин ниског дохотка може платити.
То значи Београд - Суботица 2 сата, пуна капа, а возови Београд - Будимпешта буду пуни кроз Србију и Мађарску, а границу прелазе јако слабо попуњени. То је реалан показатељ стварног тока путника на овом правцу, односно наше навике мале сарадње и кретања у том правцу. И оних 5-6 авиона дневно гастарбајтера за Беч, и пар аутобуса дневно, нису неки ултра-гига-мега ток путника.
Много развијенија Мађарска, са везом Будимпешта - Сегедин са два воза на сат (по један брзи, и по један локалац), до истог још није направила целовиту двоколосечну пругу, нити пругу за брзину већу од 120км/с, али зато у правцу Србије имају две једноколосечне електрификоване пруге, генеришући равномернији развој, и одржавајући обе за брзине не мање од 80км/с.
Ја сам сматрам да је у нашем интересу да на почетку имамо такву стратегију, односно да имамо две једноколосечне пруге Београд - Мађарска са брзинама 100-120км/с (на Фрушкој гори 80км/с). Ту мислим на пруге Београд - Нови Сад - Суботица - Келебија и Београд - Панчево - Зрењанин - Кикинда - Сегедин, са бочном електрификованом везом Суботица - Сегедин и Хоргош - Банатско Милошево.
То значи Београд - Суботица 2 сата, пуна капа, а возови Београд - Будимпешта буду пуни кроз Србију и Мађарску, а границу прелазе јако слабо попуњени. То је реалан показатељ стварног тока путника на овом правцу, односно наше навике мале сарадње и кретања у том правцу. И оних 5-6 авиона дневно гастарбајтера за Беч, и пар аутобуса дневно, нису неки ултра-гига-мега ток путника.
Много развијенија Мађарска, са везом Будимпешта - Сегедин са два воза на сат (по један брзи, и по један локалац), до истог још није направила целовиту двоколосечну пругу, нити пругу за брзину већу од 120км/с, али зато у правцу Србије имају две једноколосечне електрификоване пруге, генеришући равномернији развој, и одржавајући обе за брзине не мање од 80км/с.
Ја сам сматрам да је у нашем интересу да на почетку имамо такву стратегију, односно да имамо две једноколосечне пруге Београд - Мађарска са брзинама 100-120км/с (на Фрушкој гори 80км/с). Ту мислим на пруге Београд - Нови Сад - Суботица - Келебија и Београд - Панчево - Зрењанин - Кикинда - Сегедин, са бочном електрификованом везом Суботица - Сегедин и Хоргош - Банатско Милошево.