Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Imas politicke pozadine na svim projektima kada je rijec o drzavnim kreditima.
Ne znamo kakav kredit predlaze Kina a ni Francuska (to su samo nagadjanja). Inace zapadne firme, drzave i banke sasvim fino daju kredite svugdje u svijetu. To im omogucava da zaposle svoje firme. To rade i Kinezi (pogledaj novi most Borca Zemun).

Plan je los: po ovom forumu plan jete los i necu da ulazim u tu diskusiju jer nisam strucan da ocjenim koji je plan bolji. Samo bih dodao da je i plan 70. godina los jer nije uzeo u obzir finansijske mogucnosti tadasnje Jugoslavije (da nepricam o sadasnjoj Srbiji) i zbog toga je ostao samo plan.

Alstom sa Siemensom i Bombardiem je najjaca firma u ovoj oblasti (ne znam kakav je raspored na trzistu) i mnogi gradovi su zadovoljni sto su vezani za Alstom/Siemens ili Bombardier. Dodao bih jos da kada se na pocetku oprijedelis za jednog dobavljaca, ostanes sa njim dugo dugo godina (i ne mjenjas ga). Kupujes vozove za sledecih 20-30 godina a ne 10. Sto se tice gumenjaka, i Siemens ih ima u svom katalogu (i prodaoih je u Juznoj Koreji gdje su zime rigoroznije od onih u Bg).

Egis nije poluamaterska firma i ne radi poluamaterske projekte inace ne bi opstala na trzistu.

Razumjem tvoj stav da domace firme vode taj projekat. To je mozda i bilo moguce 70. i 80. godina ali je sada nerealno jer je cijena ulaganja previsoka a konkurencija u svijetu je vec razradjena i tesko bi se naplatilo to steceno znanje (po meni nikako).
 
Ja te kredite i ulaganja od Eu nesto ne vidim u regionu jugoistocne Evrope,nekako kao da smo 2.klasa...reklo bi se.. pa da nije ostalih finansijera u Srbiji se ne bi nista gradilo osim delova koridora X,Ajde neka nas Eu zadivi podrskom gradnji Metroa sa domacim projektom,odlicnim uslovima kao Kineski krediti.A cena koju su nam Egis i bivsa gradska vlast ponudili za laki metro ili brzi tramvaj je gotovo jednaka ovoj za klasican metro,tako da plan iz 80 nije nista skuplji od novih resenja sa manjim kapacitetom i to smo utvrdili na forumu putem uprednih cifara.
 
Кад је узме у обзир нови тунел испод Босфора, хипотетички се добије веза Лондон-Пекинг, тако да што је год на тој линији не бих олако одбацивао.
 
За Пекинг воз полази из Москве, а на тој (теретној) релацији сигурно нема значаја брзина од 200 км/ч.

Хоћемо Београд - Велика Плана дупли колосек за 160 на сат, то је први приоритет у комплетној инфраструктури Србије!
 
Ništa mi kao država nismo bolje prošli sa Kineskim kreditima u odnosu na EU kredite. Upropastili su nas i jedni i drugi međudržavni dogovori.
 
Pa ne bih se složio , upropastili bi nas da se ništa nije gradilo zbog krize ,kao u mnogim drugim državama istočne evrope.Srbija je dobila mogućnost za alternativno finansiranje infrastrukture i kako vidimo dobro ide ,jer Eu nam te projekte nikad ne bi finansirala u tom obimu ,kada bi im spomenuli 3 mosta preko Dunava i tri preko Save u Beogradu rekli bi ajd'doviđenja..još i brzu prugu,metro,obilaznicu..kao što vidimo u obilaznici moramo da uključimo Kineze...nema para iz Eu.Još da dodam milijarda za železnice iz Ruskog kredita..recimo da imamo sreću što smo u mogućnosti da od svih dobijemo po nešto za finansiranje infrastrukture,neka potraje tako i država će već izgledati drugačije i pristojnije.
 
stf":19chfb1m je napisao(la):
Ništa mi kao država nismo bolje prošli sa Kineskim kreditima u odnosu na EU kredite. Upropastili su nas i jedni i drugi međudržavni dogovori.
Ово нису међудржавни уговори. Међудржавни уговори у били када од Арапа узмеш нафту, а за узврат твоја фирма добије да гради хидроелектране, сајамске комплексе итд. Ови савремени кредити су продаја будућности зарад крпежа неодрживе економије, засноване на увозу и застарелим технологијама, а пре свега застарелим кадровима Мрка Крка итд.
 
Борисе,изврнуо си мој став и изнео ирелевантне податке за дату дискусију но хвала на упису.
stf":13fu9553 je napisao(la):
Ništa mi kao država nismo bolje prošli sa Kineskim kreditima u odnosu na EU kredite. Upropastili su nas i jedni i drugi međudržavni dogovori.
О чему ти то?
 
Karlo,Mrka nije "zastareli"kadar već vrhunski stručnjak u građevinarstvu,a to da li se nekome dopada kao političar ili ne zavisi od percepcije i interesa.Možeš da ga ne voliš ili napadaš kao političara ali stručno..teško.A mnogima je smetao jer je trasirao put za mnoge velike projekte .A napadali su gao oni kojima je udario nogu recimo kada je recimo gradnja metroa u pitanju,hteli su da ga izbace iz igre čoveka koji je radio kao direktor razvoja za železničke pruge (današnji Cip) i čovek koji je gradio beogradski ž.čvor..prokop i mnoge druge projekte.Suprostavio se onima koji hteli da zatrpaju Prokop i tunele BGVoza..a sada vidimo da se u evropi takvi projekti tek realizuju i papreno koštaju.Da neidemo dalje u mnoge druge projekte,brze pruge,mostove i sl .A kritikovali ga oni koji se bave recimo obeležavanjem zebri na ulici.Kamo sreće da imao još takvih stručnjaka u toj oblasti.Ali eto projekti kojima je on utro pravac su počeli da se realizuju,pa su zakasnili.... :kafa:
 
Delija, 2012,

Моја породица је директно погођена тим "повољним" међудржавним договорима са "пријатељима" Кинезима па сам ово написао из личнпог искуства. Породична фирма од које смо зарађивали за живот а која је почела са радом 1999 када је фино радила упркос санкцијама и рату и која је напредовала све до чувене посете наше државне делегације Пекингу приликом које су договорени даљи пројекти, а мост Земун-Борча је први у низу. Оно што је договорено а није нигде објављено је прећутна дозвола наше државе за увоз најгоре кинеске робе без тестирања квалитета материјала и атеста те су тржиште непрасно преплавили кинески производи који су довели како породичну фирму до банкрота, тако и целу ту привредну грану. Сем наше фирме, све остале са којима смо годинама сарађивали су или угашене или прешле у сиву економију јер се не могу такмичити са ниским ценама кинеског ђубрета.
Примера ради, трошкови производње без икакве зараде нашег производа су износили 14 евра. Кинески се продавао, уз трговинске марже за 7 евра.

Пре те чувене "пријатељске" посете и "пријатељских" кредита у том сектору привреде није било Кинеза јер су државне институције контролисале квалитет, ИМС између осталих. Сећам се као да је јуче било да је ћале месецима слао производе на атесте, прикупио тону документације и државних дозвола док није почео да пласира производ. Исти кинески производи немају нити један папир. Сад се они не питају ни за шта, тржиште је преплављено јефтиним ђубретом, осиромашени народ је приморан да то купије и ризикује још веће хаварије а домаћа мала и средња предузећа као носиоци економије су уништени.

Према томе, баталите ме те приче о "пријатељима" Кинезима, Русима, Арапима и осталим глупостима.
 
Možeš konkretno da nam kažeš o kojoj robi se radi ,misliš onoj u kineskom tržnom centru?
 
Delija":34qadaym je napisao(la):
Борисе,изврнуо си мој став и изнео ирелевантне податке за дату дискусију но хвала на упису?
stf":34qadaym je napisao(la):
Ništa mi kao država nismo bolje prošli sa Kineskim kreditima u odnosu na EU kredite. Upropastili su nas i jedni i drugi međudržavni dogovori.

Interesanto je da vecina forumasa sa kojima se ne slazes stalno izvrcu tvoj stav. Ili je problem u forumasima ili je problem u tvom pisanju.

tvoj stav:
1) План је лош.
2) Рађен је на основу полуаматерске студије, или чега већ, Вукана и екипе.
3) Политичка позадина целе ствари.
4) Западне фирме,државе и банке све и да хоће нису више способне да дају иоле повољне кредите.
5) Актуелно је ретко и скупо решења које би нас вероватно за вјек и вјекова везало за алстом а то су гумењаци.
6) Лоше досадашње искуство са пројектима које је ЕУ подржала у Београду (умп)

1) Rekao sam ti nije moje da ocjenjujem da li je plan los ili nije. Samo sam dodao da je plan koji ti branis je isto tako los (i rekao zasto).
2) Egis je radio plan prema zeljama grada Beograda. Po tebi je to poluamaterska studija jer se ne slazes sa njom. Ako cemo tako i ona prva studija je bila poluamaterska (finansije uospte nisu uzete u obzir).
3) Objasnjeno zasto svi ovakvi projekti imaju politicku pozadinu. To sto ti vise volis Kineske i Ruske pare od zapadnih je druga prica
4) Povoljne kredite :lol:
5) Zagovaras plan koji je najskuplji moguci i pricas o skupim rijesenjima. U cemu je problem da se vezes za Alstom? Gumenjake ima i Siemens.
6) Tvoj licni stav (pogledaj tacku 3) )
 
2012":23ltep6a je napisao(la):
Karlo,Mrka nije "zastareli"kadar već vrhunski stručnjak u građevinarstvu,a to da li se nekome dopada kao političar ili ne zavisi od percepcije i interesa.Možeš da ga ne voliš ili napadaš kao političara ali stručno..teško.A mnogima je smetao jer je trasirao put za mnoge velike projekte .A napadali su gao oni kojima je udario nogu recimo kada je recimo gradnja metroa u pitanju,hteli su da ga izbace iz igre čoveka koji je radio kao direktor razvoja za železničke pruge (današnji Cip) i čovek koji je gradio beogradski ž.čvor..prokop i mnoge druge projekte.Suprostavio se onima koji hteli da zatrpaju Prokop i tunele BGVoza..a sada vidimo da se u evropi takvi projekti tek realizuju i papreno koštaju.Da neidemo dalje u mnoge druge projekte,brze pruge,mostove i sl .A kritikovali ga oni koji se bave recimo obeležavanjem zebri na ulici.Kamo sreće da imao još takvih stručnjaka u toj oblasti.Ali eto projekti kojima je on utro pravac su počeli da se realizuju,pa su zakasnili.... :kafa:

Мрко, ти ли си?
 
STF, +1.
Spasonosno je za ovaj forum da do njega dopre i realan život. Kina je imperija, koja će te oglodati koliko joj dozvoliš - kao i sve imperije. Veljin naum da im odobri koncesiju za put koji država gradi kreditom je najbolji dokaz za to - kao i pljačka veka koju preko "Gasproma" sprovodi klan iz Pitera, kršeći zakone u Srbiji, jer su Tadić i Koštunica s njima potpisali najštetniji međudržavni ugovor u istoriji - ugovora (Tajnu konvenciju kralja Milana sa Austrougarima ne treba porediti s ovim, jer su nam Austrougari tada ipak sačuvali Niš i celu Jugoistočnu Srbiju od Bugara... i Pitera).

Treba nam malo otrežnjenja i da prestanemo da lažemo sebe - samo, po koji put?

E, sad, vesti o pruzi Beograd - Budimpešta ipak su dosta povoljnije nego što se u prvi mah činilo:

Stižu kineski inženjeri za brze pruge: Do Pešte za tri sata

Stručnjaci "Kineskih železnica" u četvrtak u Beogradu. Na trasi dugoj 400 kilometara, vozovi će ići 160 kilometara na sat
Ilustracija

STRUČNJACI "Kineskih železnica" već u četvrtak dolaze u Beograd, a dvodnevnu posetu iskoristiće za obilazak pruge Beograd - Budimpešta i razgovore sa nadležnima u Srbiji i Mađarskoj, otkriva za "Novosti" Aleksandar Antić, ministar saobraćaja. Ovo je prvi rezultat dogovora o zajedničkom projektu modernizacije pruge Beograd - Budimpešta, koji su premijeri Srbije, Mađarske i Kine postigli pre dva dana u Bukureštu. Danas putovanje od Beograda do Budimpešte traje čak osam sati, a kada pruga bude obnovljena vozovi će razdaljinu od tih 400 kilometara prelaziti za oko tri sata.

- Šta će se konkretno raditi na pruzi još nije definisano, a projekat će svakako biti usaglašen sa realnošću - kaže Antić. - Ekipa stručnjaka dolazi iz Kine i tek će se raditi razrada projekta, ne samo u tehničkom nego naravno i u finansijskom delu. Nama je potrebna pruga za normalne brzine zbog teretnog saobraćaja. To znači modernizaciju, koja podrazumeva da se teretni saobraćaj na pruzi odvija brzinom od 120 kilometara na sat, a putnički 160 kilometara. Prema grubim procenama vrednost investicije je 2,4 milijarde evra, od kojih je za srpski deo pruge potrebno manje od 900 miliona. Taj novac biće potrošen na obnovu potojećeg i izgradnju drugog koloseka. Treba imati u vidu i to da će se deo od Stare Pazove do Novog Sada u dužini od 43 kilometra modernizovati iz ruskog kredita. Projektna dokumentacija za taj deo pruge se radi i biće završena tokom sledeće godine. Iz IPA fonda obezbeđeno je 3,95 miliona evra za izradu projektne dokumentacije od Novog Sada do Subotice i to se takođe radi.


Извор: Вечерње новости
Линк: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... a-tri-sata
 
Стф,а одакле теби информација да поплава кинеске робе (што је иначе глобална појава) има било какве везе са повољним кинеским кредитом за мост земун-борча?
И да, НЕМОЈТЕ ДА МИ ИЗВРЋЕТЕ СТАВ! НИКАКВЕ ПРИЈАТЕЉЕ НИСАМ СПОМИЊАО.
borris_":3432mnxg je napisao(la):
1) Rekao sam ti nije moje da ocjenjujem da li je plan los ili nije. Samo sam dodao da je plan koji ti branis je isto tako los (i rekao zasto).
2) Egis je radio plan prema zeljama grada Beograda. Po tebi je to poluamaterska studija jer se ne slazes sa njom. Ako cemo tako i ona prva studija je bila poluamaterska (finansije uospte nisu uzete u obzir).
3) Objasnjeno zasto svi ovakvi projekti imaju politicku pozadinu. To sto ti vise volis Kineske i Ruske pare od zapadnih je druga prica
4) Povoljne kredite :lol:
5) Zagovaras plan koji je najskuplji moguci i pricas o skupim rijesenjima. U cemu je problem da se vezes za Alstom? Gumenjake ima i Siemens.
6) Tvoj licni stav (pogledaj tacku 3) )

1. Твоје у реалности неутемељено мишљење. План је имао финансијску потпору за прве четири године градње(ежисов нема ништа). Само прва фаза би се изводила 9 година што је опет далеко реалније од онога што је Вукан планирао и говорио. Ако је зато лош онда могу само да се сложим са комплиментима истом.
2.Ежис је радио план метроа према жељама једног или два саобраћајна инжењера а не Београда,од којих се Вукан Вучић у досадашњој каријери прославио као вероватно најгори "урбаниста" и планер у историји човеченства (Проучи његово деловање у Бостону и у Београду до сада
3. Погрешно сам се изразио.Хтедох написати - Негативна политичка позадина.Колико знам Кина не планира да нам окупира део државе,није нас бомбардовала и не условљава нас на дневној бази мешањем у све аспекте српког друштва и власти.
4) ЕУ није способна или не жели било коме да да повољне кредите који са собом немају папрену цену низа политичких услова. Са те стране сваки кинески кредит је чак и ако занемаримо камату немерљиво повољнији.
5) Заговарам план који је дугурочно гледано најјефтинији могући,који се грађевински већ извео у две битне тачке (Вук,прокоп).Иначе од плана из 70их заговарам само депо,прелазак саве и можда десетак станица.А и о регионалном метроу би се дало дискутовати и поготово о урбанистичком решењу околине битних станица и чворишта.
6) Чињенично стање:
- Умп је као целина мртав пројекат.
- Потрошио је сав кредитни потенцијал Београда
- Цена изведеног фртаља умп-а је скоро дуплирана од првих најава па до данас (имаш податке по нету па провери ако не верујеш)
- Никакве нове инвестиције није омогућио нити је оно мало слободног земљиште око њега учинио атрактивнијим за инвестиције.
 
A da objasnim 2012 posto se raspituje recimo jedan od primejra sta su kinezi i domaci tajkuni i vlast u sadejstvu unistili je teleoptik ,patenti i projekti odnjeti u kinu ,radnici razjureni ,slj kavaalitet proizvoda stize iz kine ,niko nekontrolise samo se lijepe lazne naljepnice jugoinspekta i tako u krug
 
2012,

Kao što Direktor napisa, posle propasti tekstilne industrije, za koju je "kriv" taj "kineski tržni centar", iliti Blok 45, posle međudržavnog "prjateljskog ugovora" i "rođačkih" kredita uništena je i mašinska i deo namenske i elektronske industrije.

Delija,

Globalna poplava kineske robe nije isto što i poplava kineskog đubreta. Kinezi imaju nivoe kvaliteta proizvoda za različita tržišta, i ja sam npr. kupio Serđo Takini jaknu u italijanskom butiku na kome piše Made in Cina. Ali, ta jakna i ona iz bloka 45 su nebo i zemlja. Zato što Italija kontroliše kvalitet a naša Bananosrbistan ne.

Pitaš odakle mi informacija? Odatle što je to isuviše neverovatna slučajnost. Privreda ti "šljaka ko leptir" za vreme sankcija i ratova i sve krene u majčinu par nedelja posle medjudržavne posete i ugovorenih infrastrukturnih projekata po "prijateljskim" kamatama....
 
Karlo del Ponte":x48yyhuc je napisao(la):
Ма 2012 нам је управо испричао најновији виц о Мрки :laugh: :lool: :laugh:
Može Mrka da ti se ne sviđa lično ili dok je bio političar,to je tvoja stvar..ali kada je stručnost i iskustvo ,teško da možeš bilo šta da prigovoriš :wink: predpostavljam da ti smeta što nije ljubitelj Lrt udruženja. :kafa:
 
stf":2mu6q1g1 je napisao(la):
Pitaš odakle mi informacija? Odatle što je to isuviše neverovatna slučajnost. Privreda ti "šljaka ko leptir" za vreme sankcija i ratova i sve krene u majčinu par nedelja posle medjudržavne posete i ugovorenih infrastrukturnih projekata po "prijateljskim" kamatama....
Чак и да то није случајност та посредна камата западњачких кредита се мери у десетинама милијарди евра,15% територије,униптеним читавим привредним гранама и то све нерачунајући санкције,бомбардовање,девастирање нашег друштва,реалну контролу српске власти итд итд. Не кажем да нема наших заслуга за скоро све наведено али барем мени је јасно ко је режирао све те догађаје и коме плаћамо камату на то што су нас уништавали.

Не знам у којој мери је Србија оштећена таквим прећутним аранжманом са кинеским шверцерима или шта су већ али нешто сумњам да се ради некој већој суми од пар милиона евра на годишњем нивоу.
 
Po cenu da budem dosadan i da se ponavljam ali koliko vidim novembar prođe a od na sav glas najavljivanog početka radova na pruzi BG-Pančevo ni traga ni glasa.Kao što rekoh ranije,ko u pesmi: u novembru biće u decembru...
 
Vrh