Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Direktno vozom do Zlatibora
Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da se od 13. јuna 2021.godine, uvodi direktan voz koјi će polaziti svake nedelje iz Beograd Centra u 5.52 časova sa dolaskom u stanicu Zlatibor u 10.57 časova, dok će iz stanice Zlatibor za Beograd Centar polaziti u 16.54 časova. Subotom i državnim praznikom ovaј voz saobraćaće po važećem redu vožnje do stanice Užice.

Pored ovog direktnog voza i vozovi koјi iz Beograd Centra za Priјepolje teretnu polaze u 12.40 i 15.38 časova, kao i iz Priјepolje teretne za Beograd Centar u 3.30; 6.45 i 11.50 časova, staјu i u stanici Zlatibor.

Cena vozne karte 2. razreda na relaciјi Beograd Centar- Zlatibor u јednom smeru iznosi 897,00 rsd. Kupovinom povratne vozne karte putnici ostvaruјu popust od 20%.

„Srbiјa Voz“ a.d. predlaže putnicima da čuvaјu svoјe vozne karte kako bi ostvarili popuste u ugostiteljsko-turističkim obјektima na teritoriјe Srbiјe, u sklopu akciјe „Kupi kartu i ostvari popust“. Spisak privrednih subјekata koјi odobravaјu popuste uz voznu kartu nalazi se na našem saјtu.

Lepa inovacija,samo su mogli da se sete i da pošalju jedan autobus da prevozi putnike od stanice Zlatibor do samog mesta,koje je inače udaljeno 8 kilometara od nje. Ja sam jednom putovao vozom do te stanice,i posle mi je na letnjoj žegi od 30-35 stepeni trebalo dva i po sata da pešice stignem do centra Zlatibora,pretpostavljam da će turistima sa prepunim koferima biti još teže.
 
Ima taksija,ali su papreni. Evo još jedne novosti sa sajta SV,od ponedeljka ponovo saobraća dnevni voz Beograd-Bar:

Dnevnim vozom za Bar
Podsećamo putnike da će od 14. јuna 2021.godine početi da saobraća i dnevni međunarodni voz za Crnu Goru , a od 15.јuna iz Crne Gore za Srbiјu. Ovi međunarodni vozovi polaziće iz stanice Topčider za Bar, kao i iz stanice Bar za Topčider u 09:00 časova. U svom sastavu imaјu kola sa sedištima. Cena karte u јednom smeru јe 21 euro.

„Srbiјa Voz“ a.d. predlaže putnicima da čuvaјu svoјe vozne karte kako bi ostvarili popuste u ugostiteljsko-turističkim obјektima na teritoriјe Srbiјe i Crne Gore , u sklopu akciјe „Kupi kartu i ostvari popust“ i „Vozom do Bara“. Spisak privrednih subјekata koјi odobravaјu popuste uz voznu kartu nalazi se na našem saјtu.
 
Lepa zamisao, samo ne znam što ide samo nedeljom, može taj "vikend" voz što su uveli da stalno ide do Zlatibora. Isto tako prevoz od stanice Zlatibor do centra je jako problematičan, obratiću im se preko mejla da uvedu neki autobus koji bi se poklapao sa polascima vozova. Javljam ako dobijem neki odgovor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857158#p857158:3i4bzfu8 je napisao(la):
Užice » 11 Jun 2021 03:19 pm[/url]":3i4bzfu8]Direktno vozom do Zlatibora
Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da se od 13. јuna 2021.godine, uvodi direktan voz koјi će polaziti svake nedelje iz Beograd Centra u 5.52 časova sa dolaskom u stanicu Zlatibor u 10.57 časova, dok će iz stanice Zlatibor za Beograd Centar polaziti u 16.54 časova. Subotom i državnim praznikom ovaј voz saobraćaće po važećem redu vožnje do stanice Užice.

Lepa inovacija,samo su mogli da se sete i da pošalju jedan autobus da prevozi putnike od stanice Zlatibor do samog mesta,koje je inače udaljeno 8 kilometara od nje. Ja sam jednom putovao vozom do te stanice,i posle mi je na letnjoj žegi od 30-35 stepeni trebalo dva i po sata da pešice stignem do centra Zlatibora,pretpostavljam da će turistima sa prepunim koferima biti još teže.
To oko autobuske linije žel. stanica Zlatibor-Zlatibor centar bi trebala da se uključi opština Čajetina u saradnji sa SV.
Takođe bi konačno i sama stanica Zlatibor sa svim njenim infrastrukturnim kapacitetima trebala da se renovira.
 
Dotle, po četvoro u taksi, pa deli. Tako sam radio više puta u Vranje (isti problem kao na Zlatiboru).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857069#p857069:2jyvglnv je napisao(la):
tragac » Пет Јун 11, 2021 9:01 am[/url]":2jyvglnv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856995#p856995:2jyvglnv je napisao(la):
jovanovm » 10 Jun 2021 09:16 pm[/url]":2jyvglnv]Zna li neko da li još postoje neki objekti prve železnice na našim prostorima južno od Dunava, Rumelijske železnice Osmanskog carstva? Konkretno mislim na stanice u Mitrovici i Prištini koje su izgrađene 1873-4. Pretpostavljam da je odavno porušeno? Znam da je stanica u Skoplju porušena 1937., kada je izgrađena tadašnja nova (sada Muzej grada).
Najstariji objekat u Urosevcu, gradjena kad tu nije bilo nicega, naselje je tek naknadno izgradjeno oko pruge.
U Makedoniji su ove tipske stanice mnogo lepse, da ne pricamo o Grckoj.
file.php


https://issuu.com/edmond_drenogllava/do ... _t__trenit


Али што се тиче ослобођених јужних крајева, станица Градско..

723_001 Gradsko 1932.jpg

https://marh.mk/stara-zeleznicka-stanica-gradsko/
 
Ekstra, fala ti! Ova stanica u Gradskom je iz vremena Kraljevine (kao što piše na linku), ali ova iz Uroševca/Ferizovića/Ferizaja je jako interesantna i po izgledu mi se čini je da je originalna. Taj grad je dobar primer uloge železnice u razvoju, kao što kažeš, bukvalno je nastao zbog železničke stanice tu, te ime dobio po liku koji je napravio han/hotel uz stanicu.
 
Већина градова у Србији је развила индустрију захваљујући железници - Смедерево, Смедеревска Паланка, Велика Плана, Јагодина, Ћуприја, Ниш, Крушевац и Краљево.
 
Jeste u pravu si. Ali nešto posebno ili interesantno kod Uroševca (tj. Ferizovića/Ferizaja, ime pre balkanskih ratova) je da je grad bukvalno nastao jer je čovek koji se zvao Feriz Šašivari otvorio hotel pored železničke stanice. Zbog toga je i grad koji je nastao pored stanice i njegovog hotela i dobio svoje ime. Grad oko stanice se razvio kao centar izvoza poljoprivrednih proizvoda lokalnih seljaka (ponajviše, žita) koji se železnicom spuštao do solunske luke.

Naravno, u pitanju su dva različita perioda, u 19om veku je zemlja bila pretežno poljoprivredna, u drugoj polovini 20og se industrijalizovala. Šta može železnica da uradi za Srbiju (ili Balkan) u 21om veku, u periodu deindustrijalizacije? To je po meni, kao ljubitelju železnice, ipak jedno ozbiljno pitanje.
 
Trenutno se opet industrijalizujemo. Ali uloga železnice u industriji je opala nažalost i u Nemačkoj. Iskreno, ne verujem u uskrsnuće - čitave ind. zone gradimo mimo pruge.

(Da ne zaboravimo Mladenovac, kao železnički grad po rođenju.)
 
Улога железнице данас може да буде у развоју предграђа већих градова, пре свега Београда и Новог Сада. То је правац развоја који нам је потребан, висока мобилност, брз, редован и тачан, удобан и висококапацитетни транспорт до центара градова.
 
Mislim takođe što se tiče putničkog saobraćaja tu treba imati na umu i međugradski prevoz, voz u Srbiji vrlo lako može biti konkurent autobuskom prevozu, kao i automobilu.

Posebno je interesantan tu u daljinskom međugradskom prevozu. Voz je jako udobniji za putovanje od aviona, a s obzirom na vreme koje čovek provede na aerodromu, konkurentan je za bliske destinacije. Interesantna mi je bila studija za Beograd-Bar o kojoj se već pričalo na ovoj temi. Uz voz sa naginjanjem sanduka kola (pendolino) i rekonstrukciju pruge na stanje iz 1990/91, vreme putovanja bi se skratilo na 4h30min/5h: http://www.engineeringscience.rs/images ... e%2040.pdf

Ako imamo u vidu čekanje na aerodromu od 2h+1h let +30min pasoška, to već postaje jako konkurentan vid prevoza na tim destinacijama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857215#p857215:1u0t6m7t je napisao(la):
Дошљак » Pet Jun 11, 2021 8:36 pm[/url]":1u0t6m7t]Улога железнице данас може да буде у развоју предграђа већих градова, пре свега Београда и Новог Сада. То је правац развоја који нам је потребан, висока мобилност, брз, редован и тачан, удобан и висококапацитетни транспорт до центара градова.

Isto tako i regionalni saobraćaj da omogući regionalna kretanja između gradova zbog posla, škole... kao i međugradski saobraćaj da omogući brzu vezu svih delova zemlje
 
Тачно, да људи из круга од 100 километара удаљености пругом од Београда могу комотно за разумно време да стигну на посао, у школу, или неком другом потребом у Београд ( исто и за сва друга места на прузи).
 
Verovatno je voz do Zlatibora samo proba, te je za sada stavljen samo jednom nedeljno... cuo sam da je 80ih godina to bila vrlo prometna stanica. Bilo bi odlicno da srede nesto za autobus, jer jedino onda taj voz ima smisla, taksi je dosta skup (700 din do centra)
 
Nova pruga
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-t1WsF0JgZg[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857158#p857158:1e8mnaff je napisao(la):
Užice » Пет Јун 11, 2021 4:19 pm[/url]":1e8mnaff]Direktno vozom do Zlatibora
Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da se od 13. јuna 2021.godine, uvodi direktan voz koјi će polaziti svake nedelje iz Beograd Centra u 5.52 časova sa dolaskom u stanicu Zlatibor u 10.57 časova, dok će iz stanice Zlatibor za Beograd Centar polaziti u 16.54 časova. Subotom i državnim praznikom ovaј voz saobraćaće po važećem redu vožnje do stanice Užice.

Pored ovog direktnog voza i vozovi koјi iz Beograd Centra za Priјepolje teretnu polaze u 12.40 i 15.38 časova, kao i iz Priјepolje teretne za Beograd Centar u 3.30; 6.45 i 11.50 časova, staјu i u stanici Zlatibor.

Cena vozne karte 2. razreda na relaciјi Beograd Centar- Zlatibor u јednom smeru iznosi 897,00 rsd. Kupovinom povratne vozne karte putnici ostvaruјu popust od 20%.

„Srbiјa Voz“ a.d. predlaže putnicima da čuvaјu svoјe vozne karte kako bi ostvarili popuste u ugostiteljsko-turističkim obјektima na teritoriјe Srbiјe, u sklopu akciјe „Kupi kartu i ostvari popust“. Spisak privrednih subјekata koјi odobravaјu popuste uz voznu kartu nalazi se na našem saјtu.

Lepa inovacija,samo su mogli da se sete i da pošalju jedan autobus da prevozi putnike od stanice Zlatibor do samog mesta,koje je inače udaljeno 8 kilometara od nje. Ja sam jednom putovao vozom do te stanice,i posle mi je na letnjoj žegi od 30-35 stepeni trebalo dva i po sata da pešice stignem do centra Zlatibora,pretpostavljam da će turistima sa prepunim koferima biti još teže.

Mожда је боље решење воз до станице Сушица, а одатле један аутобус ка Златибору, а други ка Тари (мада је тари ближа станица Бранешци). А могао би и воз до станице Бистрица на Лиму па аутобус до Златара (са стајањем у Новој Вароши).
 
Ma ko će da putuje vozom koji polazi ujutru u 6? I šta je direktan voz? Ne staje u Resniku, Rakovici, Lazarevcu, Valjevu...?
Ima li šanse da se uvede dnevni za Bar?
 
Kad pročitam da je nekada putovanje Bg-Bar poslovnim vozom trajalo samo 7 sati, ne mogu da verujem da smo dozvolili da ta pruga tako propadne.. sve ove godine bi takav voz bio odlična alternativa putovanju busom, ili sopstvenim kolima..pogotovu dok nije bio izgrađen autoput do Čačka, ili sada ova deonica u CG.. brže bi moglo samo avionom... ali eto, mi ćemo za nekoliko godina kad završe rekonstrukciju da se vratimo na 1976. umesto da smo tu prugu unapređivali..
 
Aaa, tragac, nemoj tako: svojevremeno bio jedan voz na dan za Zaječar, i on polazio iz Beograda u 3 ujutro. GSP tad dabome ne radi, taksi košta skuplje od vozne karte...
 
Није било исплативо ту пругу унапређивати, нажалост. А на још већу штету, последњих 20 година није било ни адекватног одржавања.
 
To u Srbiji, u Crnoj Gori je bilo solidnog održavanja (nije top stanje, al nije ni 30 na sat).

Nego, ugovoriše radove na Szubotica - Szeged. I kaže MoniStar 120 km/h i elektrifikovana. A jedan naš hunski vozoljubac iz Szombora je kačio na Fejszu neki mađaraki tekst gde piše nešto 160 km/h (a to mi je skroz nerealno za tu prugu).
 
A kod nas ništa nije isplativo.. bar da su je održavali na projektovanom stanju.. pa do Prijepolja ljudi da putuju 3,5-4 sata relativno jeftino, pa na Zlatibor.. studenti, đaci.. ti vozovi bi bili puni.
 
Код нас је ММФ диктирао развој железнице.
 
Vrh