Baš sam i ja hteo da kažem da mi uopšte nije jasno na kom nivou razmišljanja su ti koji od ovoga prave medijsku vest, i to voz koji ide jednom nedeljno!!!
Vest bi bila da su organizovali bar dva voza dnevno samo za tu destinaciju, jutarnji i popodnevni (što bi omogućilo da ljudi još taj dan obave šta treba i krenu na odmor) - da taj voz, s obzirom na dužinu putovanja ima bar/restoran, i da su ponudu upotpunili organizovanim prevozom od stanice do turističkog centra, tako da nude kompletnu uslugu. Čak i sporija linija sa kompletnom ponudom bi se dala prodati, malo reklame za lep ručak dok kroz prozor razgledate kanjon Gradca ili tako nešto, i još priča o putovanju oslobođenom stresa (poređenje sa naplatom kod Preljine, vožnje u koloni, ili sa glavom u torbi u Ovčarsko-Kablarskoj klisuri... sve bi se to dalo marketinški lepo upakovati - ono po fazonu jedna scena snimak lupkanja prstima po volanu u koloni na naplatnoj rampi, druga scena neko klopa ili ispija ladno pivo u vozu, pa druga scena izbegavanje nekoga ko obilazi preko pune, i odmah posle scena nekog dok drema u vozu),
Da drže do sebe ugovorili bi da postoji organizovani prevoz za sve vozove koji sada ili će ubuduće stajati na toj stanici, i naravno da dolaze po voznom redu, a ne da autobusi čekaju po par sati ili da dovezu ljude na voz koga nema.
U svetu se prodaju svakakve kombinacije karata voz+bus, avion+voz, voz+trajekt, samo kod nas izgleda niko “ne dobacuje” u razmišljanju tako daleko. Istovari ljude na stanici i vozi dalje.
E sad moguće je da pored silnog ulupavanja love u puteve niko iz vlasti (jer ipak je firma državna), zapravo i ne želi da promoviše železnicu na nekim pravcima, jer bi “odvukla” deo putnika sa (preplaćenih) auto puteva čije rate stižu na naplatu. Iako po meni to prosto ne bi smelo biti opravdanje. Na potezu NBG - NS su ulaganja u železnicu sad već tolika da će sigurno učiniti sve da i teret i putnike prebace na železnicu, jer put ioanko ima veliku opterećenost, a i gužve po BG i NS pogotovo sa dnevnim parkiranjima su dodatni faktor.
Nego ima li nade da na ovoj infrastrukturi počne da vozi i neki drugi operater (možda ne na ovoj konkretnoj deonici, dok je ne obnove), tačnije kad se kod nas liberalizuje taj segment tržišta (teretni već jeste)?
Onda bi možda i gradovi mogli da organizuju posebne kompanije koje bi pokrenule prigradske linije, ako ovi već nisu u stanju ništa smisleno da organizuju.
Cela Španija ima mrežu organizovanu oko čvorova, koje najčešće sufinansiraju lokalne zajednice, iako su u sastvavu državne železnice (Cercanias /Rodalias), Italija ima regionalne železničke kompanije (npr TreNord) koje su licitirale za određene pravce.