Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Vox91":43rayjyc je napisao(la):
A kod nas ništa nije isplativo.. bar da su je održavali na projektovanom stanju.. pa do Prijepolja ljudi da putuju 3,5-4 sata relativno jeftino, pa na Zlatibor.. studenti, đaci.. ti vozovi bi bili puni.
Prema redu voznje iz 1977. putovalo se celom trasom 8 sati (https://www.reddit.com/r/serbia/comment ... 77_године/), izmedju Uzica i Prijepolja nesto manje od dva sata. Ne znam da li je u narednim godinama dodatno skraceno vreme

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857409#p857409:1mjhc9s2 je napisao(la):
tragac » Sub Jun 12, 2021 5:23 pm[/url]":1mjhc9s2]Ma ko će da putuje vozom koji polazi ujutru u 6? I šta je direktan voz? Ne staje u Resniku, Rakovici, Lazarevcu, Valjevu...?
Ima li šanse da se uvede dnevni za Bar?
Stavili su obaveštenje na sajt SV još pre neki dan,od ponedeljka 14. juna ponovo saobraća dnevni voz Beograd-Bar sa polaskom u 9:00 ujutro iz Topčidera,a od utorka 15. juna saobraća i dnevni polazak iz Bara u isto vreme.
 
Izvor: B92.net

120 na sat: Potpisan ugovor za prugu ka EU
116258363160c4972630bbc557578333_w640.jpg

Ugovor o rekonstrukciji i modernizaciji pruge Subotica - Horgoš (granica sa Mađarskom) vredan skoro 87 miliona evra svečano je potpisan danas u vladi Srbije.

Ugovor su potpisali, u ime Vlade Republike Srbije, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, v.d generalnog direktora Infrastruktura železnice Srbije Nebojša Šurlan i, u ime izvođača radova, konzorcijuma "Karin Komerc MD doo Veternik" i "RŽD Internešenel", Krste Dubroja.

Potpisivanju ugovora je prisustvovao i prvi zamenik direktora "RŽD Internešenel" Mansurbek Sultanov.

Ministar je nakon potpisivanja ugovora rekao da je ovo projekat od od posebnog značaja za Republiku Srbiju, kao i da je sproveden transparentan postupak za izbor strateškog partnera u cilju njegove realizacije.

Prema njegovim rečima, izabran su provereni partneri, ruska kompanija "RŽD internešenel", koja u ovaj posao ulazi u konzorcijumu sa domaćom kompanijom "Karin komerc".

Momorović je rekao da je vrednost njihove ponude, koja je ujedno bila jedina na javnom pozivu, 10.227.146.290,06 dinara bez PDV-a (oko 86,7 miliona evra).

"Kada završe modernizaciju i rekonstrukciju, to će biti jedna od najmodernijih elektrificiranih evropskih železničkih deonica, kojom ce vozovi saobraćati brzinom do 120 km/h sa najmodernijom pratecom opremom i signalnim i bezbednosnim sistemima", rekao je ministar.

On je dodao da je planirana i rekonstrukcija staničnih zgrada u stanicama Palić, Bački Vinogradi i Horgoš, stajališta Javno Skladište i Hajdukovo, kao i rekonstrukcija 13 putnih prelaza u nivou i 2 pothodnika.


https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1873552
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857423#p857423:wp7tuqt2 je napisao(la):
emv412 » Sub Jun 12, 2021 5:59 pm[/url]":wp7tuqt2]
Vox91":wp7tuqt2 je napisao(la):
A kod nas ništa nije isplativo.. bar da su je održavali na projektovanom stanju.. pa do Prijepolja ljudi da putuju 3,5-4 sata relativno jeftino, pa na Zlatibor.. studenti, đaci.. ti vozovi bi bili puni.
Prema redu voznje iz 1977. putovalo se celom trasom 8 sati (https://www.reddit.com/r/serbia/comment ... 77_године/), izmedju Uzica i Prijepolja nesto manje od dva sata. Ne znam da li je u narednim godinama dodatno skraceno vreme

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока

Poslovni je između Priboja i Užica išao ispod sat vremena a negde do 2000 je to bilo malo preko sat vremena a danas je za tu razdaljinu od oko 60 kilometara potrebno skoro 2 sata.
Inače sam Priboj je jako vezan za železnicu jer je na slapom kraku magistrale. Autobuski prevoz je relativno loš, pogotovu od kako ima samo jedan operater koji drzi monopol. Pored toga sto pribojci jako koriste zeleznicu, u zadnjih par godina ukinuto je par vozova jer su nerentabilni. NIKO ne plaća kartu, kondukter se uvredi ako kupiš kartu a njemu ne ponudiš čast.

O prugi Bg Br mogu da pricam satima jer sam u tom vozu proveo pola zivota :D
 
Отвори тему и пиши приче. У релакс.ја ћу бити читалац
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857413#p857413:uki0kmw5 je napisao(la):
Пантограф » 12 Jun 2021 04:29 pm[/url]":uki0kmw5]To u Srbiji, u Crnoj Gori je bilo solidnog održavanja (nije top stanje, al nije ni 30 na sat).

Nego, ugovoriše radove na Szubotica - Szeged. I kaže MoniStar 120 km/h i elektrifikovana. A jedan naš hunski vozoljubac iz Szombora je kačio na Fejszu neki mađaraki tekst gde piše nešto 160 km/h (a to mi je skroz nerealno za tu prugu).
Zqšto nerealno, ako se Mađari racionalno opredele da umesto stare pruge Beograd-Budimpešta forsiraju pravac Segedin-Kečkemet?
 
Oni su već i ranije forsirali da se brza pruga radi ka Segedinu. NJima je taj pravac glavna magistralna pruga. Ovo je zapravo dobra varijanta i za nas, jer će putnički moći da koriste glavnu prugu u Mađarskoj, a teretni mogu i dalje da idu pravcem uz Dunav (koja kod Budimpešte faktički prolazi uz kontejnerski terminal).
Dužina cele pruge od izlaska iz Subotičke stanice do spajanja na magistralnu prugu je oko 38 km, tako da je 120 km/h više nego dovoljno, jedino ne znam šta u tom slučaju sa prugom u Paliću pošto ide praktično sredinom mesta, i svi putevi ka jezeru imaju prelaze u nivou.
U Segedinu je malo nezgodno jer pruga ulazi lukom ka stanici Segedin, što znači da bi tamo morala promena smera vožnje za vozove koji produžavaju ka Budimpešti. S druge strane, ovo ipak omogućava mnogo više veza ka Budimpešti, jer iz Segedina je faktički taktni vozni red za Budimpešu od 8:45 na svakih sat do uveče.
Obnova ove pruge, možda oživi i prugu Horgoš-Kanjiža.
 
Ako se remontuje pruga Subotica-Horgoš,možda se nakon toga obnovi putnička linija Subotica-Kanjiža preko Palića i Horgoša,koja je saobraćala i sa DM 711 do pre jedno 5-6 godina,ne znam zašto je ukinuta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857534#p857534:ar7yaux8 je napisao(la):
stex_pb » Sun Jun 13, 2021 10:21 am[/url]":ar7yaux8]... u zadnjih par godina ukinuto je par vozova jer su nerentabilni. NIKO ne plaća kartu, kondukter se uvredi ako kupiš kartu a njemu ne ponudiš čast.
Zbog toga su i ukinuti.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857409#p857409:ar7yaux8 je napisao(la):
tragac » Sat Jun 12, 2021 4:23 pm[/url]":ar7yaux8] I šta je direktan voz? Ne staje u Resniku, Rakovici, Lazarevcu, Valjevu...?
Direktan voz saobraća od stanice A do stanice B bez presedanja putnika.
Direktna kola slično, samo što idu u sastavu jednog voza od A do B a drugog od tačke B do C, ali putnici koji se ukrcaju u A stižu do C bez presedanja.
 
Ово као да је нека шала, само јако горка... излази вест да се уводи директан воз из Београда за Златибор а пре само неколико година смо имали 3 Барца + 4 путничка до тамо.
 
Baš sam i ja hteo da kažem da mi uopšte nije jasno na kom nivou razmišljanja su ti koji od ovoga prave medijsku vest, i to voz koji ide jednom nedeljno!!!
Vest bi bila da su organizovali bar dva voza dnevno samo za tu destinaciju, jutarnji i popodnevni (što bi omogućilo da ljudi još taj dan obave šta treba i krenu na odmor) - da taj voz, s obzirom na dužinu putovanja ima bar/restoran, i da su ponudu upotpunili organizovanim prevozom od stanice do turističkog centra, tako da nude kompletnu uslugu. Čak i sporija linija sa kompletnom ponudom bi se dala prodati, malo reklame za lep ručak dok kroz prozor razgledate kanjon Gradca ili tako nešto, i još priča o putovanju oslobođenom stresa (poređenje sa naplatom kod Preljine, vožnje u koloni, ili sa glavom u torbi u Ovčarsko-Kablarskoj klisuri... sve bi se to dalo marketinški lepo upakovati - ono po fazonu jedna scena snimak lupkanja prstima po volanu u koloni na naplatnoj rampi, druga scena neko klopa ili ispija ladno pivo u vozu, pa druga scena izbegavanje nekoga ko obilazi preko pune, i odmah posle scena nekog dok drema u vozu),
Da drže do sebe ugovorili bi da postoji organizovani prevoz za sve vozove koji sada ili će ubuduće stajati na toj stanici, i naravno da dolaze po voznom redu, a ne da autobusi čekaju po par sati ili da dovezu ljude na voz koga nema.

U svetu se prodaju svakakve kombinacije karata voz+bus, avion+voz, voz+trajekt, samo kod nas izgleda niko “ne dobacuje” u razmišljanju tako daleko. Istovari ljude na stanici i vozi dalje.

E sad moguće je da pored silnog ulupavanja love u puteve niko iz vlasti (jer ipak je firma državna), zapravo i ne želi da promoviše železnicu na nekim pravcima, jer bi “odvukla” deo putnika sa (preplaćenih) auto puteva čije rate stižu na naplatu. Iako po meni to prosto ne bi smelo biti opravdanje. Na potezu NBG - NS su ulaganja u železnicu sad već tolika da će sigurno učiniti sve da i teret i putnike prebace na železnicu, jer put ioanko ima veliku opterećenost, a i gužve po BG i NS pogotovo sa dnevnim parkiranjima su dodatni faktor.

Nego ima li nade da na ovoj infrastrukturi počne da vozi i neki drugi operater (možda ne na ovoj konkretnoj deonici, dok je ne obnove), tačnije kad se kod nas liberalizuje taj segment tržišta (teretni već jeste)?
Onda bi možda i gradovi mogli da organizuju posebne kompanije koje bi pokrenule prigradske linije, ako ovi već nisu u stanju ništa smisleno da organizuju.
Cela Španija ima mrežu organizovanu oko čvorova, koje najčešće sufinansiraju lokalne zajednice, iako su u sastvavu državne železnice (Cercanias /Rodalias), Italija ima regionalne železničke kompanije (npr TreNord) koje su licitirale za određene pravce.
 
Dok se ne donese novi Zakon ništa od privatnika u putničkim saobraćaju.
A daju se velike pare i u železnicu. Rekao bih ogromne pare. Za sada smo videli samo vračanje na projektovane brzine.
Dobro, naravno i nove putničke vozove.
 
Нешто ми се чини да је билимеувизам директна последица немања законске регулативе која је опет неопходна за убеђење нових играча. Тј конкуренције. Кад има конкуренције онда и мозак боље ради.
 
Sve i da promene Zakon, teško će nagovoriti privatnike da pokreću putnički saobraćaj iz bar nekoliko očiglednih razloga: očajno stanje i loša mikro i makro lokacija većine stanica i stajališta, loše stanje infrastrukture sa brzinama često ispod održivih za konkurisanje autobusima, te laganim vožnjama koje niko ne otklanja, visoki bezbednosni rizici, posebno rizici od udesa sa drumskim vozilima na prelazima u nivou, nedostatak kontinuiteta kulture putovanja vozom koji bi zahtevao dodatni marketinški napor da bi se uopšte privukli putnici...
 
Pa deo tih stvari se zakonski lako rešava - i sve su u dobrom delu u nadležosti infrastrukture - ako se uvede lagana vožnja (koja nije uzrokovana nekom nepredviđenom elementarnom nepogodom) zakonski se propiše u kom roku se mora dovesti infrastruktura u projektovano stanje, ne može jedne godine lagana vožnja -10 km/h u odnosu na projektovanu, pa sledeće -20km/h u odnosu na projektovanu, i tako odlaganje održavanja dok stvarna brzina ne padne na samo 10-20 km/h.
Ukoliko se sanacija lagane vožnje ne obavi u zadatom roku, uvesti obaveznu naplatu penala za kašnjenje od Infrastrukture po svakom vozu koji trpi kašnjenje - i to baš sa rokom naplate sedam dana kako bi ih brže zabolelo - eventualno bi se moglo odboriti da za manje obaranje brzine (npr do 10-15% projektovane), operator ima pravo, ne i obavezu, da pristane na manje kašnjenje uz progresivno smanjenje cene zakupa infrastrukture (dakle svaki mesec nepopravljanja dalje smanjuje cenu zakupa) - jer Infrastruktura ne isporučuje uslugu koja je ugovorena.
 
Ово последње је кључ за одржавање инфраструктуре у Србији. Док год Србија Воз и Србија Карго "улажу жалбе" Инфраструктури ЖС а уствари су све део истог система ЖС, нема од тога ништа. Мора да дође неко са стране и да их одере са тужбама и наплатама пенала за сваки секунд кашњења, сваки покварени пружни прелаз, свако обарање брзине као резултат неодржавања. Тек тада ће стање бити какво треба.
 
Имамо сада доста приватних карго оператера. Да ли се они жале?
 
То би били врло интересантно сазнати. Исто тако да ли Град Београд наплаћује пенале СрбВозу који му следују по уговору за свако кашњење.
 
Sve dok se ne uvede lična materijalna odgovornost zaposlenih na pozicijama propisanim nekom sistematizacijom (koja sigurno postoji) nema od toga ništa. Penale, i ako postoje u propisima, između državnih institucija na kraju stresu na budžet.

Lepo da se uvede: Garancija na Vmax za svaku deonicu između svakog službenog mesta. U slučaju lagane vožnje ili obustave - rokovi srazmerno razlogu uvođenja (da neko ne podvede sunčanu krivinu kao pokretanje klizišta i tako omogući odugovlačenje), radove nadzire taj, predaje taj, garanciju obezbeđuje taj i taj....u slučaju odlaganja i jednom i drugom i trećem se odbija od plate.

ALI MI PRIČAmO O ZEMLJI U KOJOJ POSTOJI I ČUVENA RASPUTNICA G!!!!!!!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857787#p857787:ftboam5d je napisao(la):
Дошљак » 14 Jun 2021 01:05 pm[/url]":ftboam5d]Имамо сада доста приватних карго оператера. Да ли се они жале?
Sumnjam da će vlasniku Eliksir grupe biti svejedno kada mu deset cisterni završi u Peku iako je pruga sveže remontovana. A izletale su mu cisterne već na put tamo negde u tom delu. Sigurno se žale i možda to ima nekog dometa. Ali teret je nezahtevan u pogledu brzina, oni će progutati i 30 kmh celom deonicom jer su navikli da gube vreme na granicama, ranžirnim stanicama i drugimn mestima gde je organizacioni faktor podbacio.
 
Vrh