Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Плус што постојећа траса пролази кроз или одмах поред низа насељених места која хране ту деоницу путницима скоро у истој мери колико и НС/БГ.

По стоти пут понављам,идеал којем треба да тежимо је жел. К10 за брзине од 160км/х а остали правци да буду доведени у пројектовано стање са повећањем брзина на неким прометнијим деоницама. И за тако нешто нам требају милијарде евра и вероватно никада нећемо то достићи али као што рекох,томе треба тежити.
 
Постоји економична варијанта, коју би Кинези евентуално могли направити. То је једноколосечна пруга за велике брзине 220км/с са двоколосечним деоницама за укрштавање. Брзи возови би користили колосеке унутар чворишта Београд, Нови Сад, Суботица, Сегедин, Кечкемет и Будимпешта. Поред Суботице и Сегедина направити пречице за експресне возове, који заобилазе ова два града. Оставити могућност "локалног експреса", који би стајао и у Инђији, Врбасу, Цегледу, и Кишкунфелеђхази. Један колосек би сасвим добро задовољавао потребе за дужи период времена, а обична пруга би се ослободила од брзих возова.
 
@Karlo,
Jel je ta jednokolosecna pruga za velike brzine plod tvoje maste ili ta varijanta zaista dolazi u opticaj?

Koliko je meni poznato ovo bi bila prva jednokolosecna pruga za velike brzine u Evropi.

Ali jos jednom, ne bezimo od srpskog dobro poznatog izuma: POLU RESENJE.
 
O jednokolosecnim prugama za velike brzine sam vec pisao...
http://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail_in_Norway

...
The conclusions indicate that the most interesting corridors are Oslo-Gothenburg (in Sweden) and Oslo-Trondheim (through the Østerdalen valley).[3] The Oslo-Bergen corridor could expect the highest passenger count, but is much more expensive to build.
According to the report, the lines are assumed to be single-track railways, with up to 4% grade, dedicated to high-speed passenger trains with a 250 km/h (155 mph) maximum cruise speed. Closer to the big cities, the railways would be double-track and also be used for regional trains.
The feasibility study has suggested that a passenger count of 5000 per day per line could be expected if rail is competitive with air travel. This is much lower than German or French high-speed lines, and building double tracks will not be economical. It will, however, be hard to get below three hours from Oslo to Bergen or Trondheim on single track, as meeting trains will be very sensitive to delays. Travel time above three hours makes it hard to compete with air travel. There is no single-track high-speed railway in operation in the world at the moment (one such, the Botniabanan in Sweden is built for 250 km/h, but does not operate above 200). The VWI investigation suggests very long passing loops (15 km) to be able to pass at 160 km/h, and accept some delays without delaying meeting trains. Since these railways would be high-speed only, the passing loops need only to be 30 minutes travel time (80–100 km) apart (assuming one train per hour per direction).
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=199817#p199817
 
У нашем случају једноколосечна пруга би била одраз стварних потреба за брзовозним превозом, исто као у Норвешкој. И то да се понуди концесионару. То је могуће до брзина 250км/с, а у овом случају је 220км/с сасвим довољно да се успостави такт сваких сат времена. На овакву пругу би брзо дошао RailJat, који би плаћао закуп трасе концесионару. Могуће је овакву пругу саградити за свега милијарду евра, а за сваки воз да се концесионару плаћа пругарина. Са свим тим, средња цена карте Београд-Будимпешта у једном правцу би могла бити око 30 евра, а Београд - Суботица око 15. Са двоколосечном пругом би то било више, и питање је да ли би се уопште могло наплатити, са обзиром на конкуренцију авионских превозника, и платежну могућности становника околних земаља.

Други, можда реалнији пројекат би био оспособити правац Београд-Суботица-Сегедин-Будимпешта за 120км/с целом дужином као двоколосечну пругу за мешовити саобраћај, при чему би имали Београд-Будимпешта за 4 сата, али вишенаменску пругу. Наравно, оставити резерву за "буџење" до 160км/с, али тек када се омогући алтернативни правац за теретни саобраћај, јер је скупо одржавати велике брзине на прузи са много тешког саобраћаја.
 
A da se od znbg do su uradi 4 kolosjecna prga za brzine 120 za teretni saobracaj koji bi dvokolosjecno isao na kelebiju a za putnicki 160 kmh koji bi dvokolosjecno isao na horgos
 
direktor":1cklzqhj je napisao(la):
A da se od znbg do su uradi 4 kolosjecna prga za brzine 120 za teretni saobracaj koji bi dvokolosjecno isao na kelebiju a za putnicki 160 kmh koji bi dvokolosjecno isao na horgos

Pa to bi tek bilo skupo!
 
Pa tako je neko planirao u sfrj ali tad smo imali i saobracaj za tako nesto
 
Аман, људи. Да је среће, што каже Делија, да се пруге врате у пројектоване брзине и да се К10 подигне на 160 км/х, сваки кутак Србије био би доступан за пар сати и гомила света би се вратила возовима. Каква лупетања о Маглеву, 4+2 колосека? Зар не схватате да је, док сам био дете, западноморавском долином функционисала пруга Сталаћ-Крушевац-Трстеник-Врњци-Краљево-Чачак-Пожега којом је годишње превожено вероватно више путника него што данас железнице превезу на територији читаве Србије (без БГ-воза), а да је већ 20 година та пруга (осим дела од Краљева до Пожеге) ван употребе. Вратити најпре оно што је реално у употребно стање, а после фантазирати.
 
Nama treba da bude cilj da se do svakog veceg mesta iz Beograda stize za manje od 4 sata (idealno 3). I naravno, veza izmedju najvecih gradova (NS-BG-Nis) da bude i brza od toga. A za to nam treba upravo ovo sto Delija kaze (evt. pomalo negde nesto vise), a ne brze pruge od 200 na sat ili sta vec....
 
Cilj treba da bude 3 sata a ne 4 sa gradovima u Srbiji i sa glavnim gradovima u regionu. Znaci brzina do 220 na sat bi bila sasvim dovoljna. Ne trebaju ti posebne specifikacije za brze pruge (za brzine vece od 220 na sat), cijena odrzavanja je manja itd...
 
Потпуно изгорела "швеђанка"

PRAH I PEPEO: Pogledajte snimak voza za Zaječar u plamenu!

DRUŠTVO11:31, 16.11.2013.Autor: Agencija BETA

Očekuje se da će u narednih nekoliko sati voz biti pomeren s pruge i da će saobraćaj ka Majdanpeku i Zaječaru početi normalno da se odvija
Voz buktinja kod Majdanpeka
Foto: Screenshot Youtube
Ne propustite...
PLANUO ZA TREN: Potpuno izgoreo voz za Zaječar, saobraćaj u prekidu
BEOGRAD - Voz koji je potpuno izgoreo na pruzi Majdanpek-Bor-Zaječar još je na koloseku i železnički saobraćaj i dalje je obustavljen, rekao je direktor medija centra Železnica Srbije Nenad Stanisavljević. Putnici voza snimili su kompoziciju u plamenu i okačili video na Jutjub.

Voz je izgoreo u petak oko 18 sati, a u požaru niko nije povređen.

"Tokom noći imali smo tehničkih problema, nismo uspeli da pomerimo izgorelu dizel-motornu garnituru našom mehanizacijom i sada tražimo odgovarajuću dizalicu od lokalnih privrednika", kazao je Stanisavljević. On je rekao da očekuje da će u narednih par sati uspeti da pomere voz sa pruge i da će saobraćaj ka Majdanpeku i Zaječaru početi normalno da se odvija.

"Još je rano govoriti o uzroku", kazao je Stanisavljević i dodao da "od voza nije ostalo ništa". Požar je buknuo između železničkih stanica Vlaole i Jasikovo kada se vatra pojavila na donjem delu dizel-motorne garniture. Prema njegovim rečima, osoblje je pokušalo raspoloživim protivpožarnim aparatima da ugasi požar, međutim u tome nisu uspeli i požar je ugasila vatrogasna brigada iz Majdanpeka.

U trenutku požara u vozu je bilo oko 50 putnika koji su oko 22.30 pomoću rezervne lokomotive stigli do Zaječara.

http://www.kurir-info.rs/prah-i-pepeo-p ... ak-1089337
 
Treba pod hitmo uzeti povoljne kredite za nabavku novih vozova kako za BGvoz tako i za regione..
 
шта причаш ти? те ствари су већ узете (Флитрови, нове 711 од руског кредита)
 
Treba još..nikad dosta...što više vozova, na domaću struju..
 
SBB launches Starbucks coffee coach,Izvor;Railway Gazette
SWITZERLAND: A Swiss Federal Railways IC2000 double-deck buffet car has been refurbished and branded as a Starbucks Coffee House. From November 21 it will be used for a nine-month trial period on two daily services from Genève and Fribourg to St Gallen, and the success of the venture will be evaluated before a decision is made on future use.
tn_ch-sbb-starbucks-lower_32b1963e2f.jpg
tn_ch-sbb-starbucks-upper_244d28de1c.jpg
tn_ch-sbb-starbucks-passengers_a0d6656d8c.jpg
tn_ch-sbb-starbucks-livery_9cf9c7521a.jpg

Ovako nešto bi bilo lepo uvesti na novim linijama BG-NS itd..
 
pa koliko ja znam i postoji zove se vagon restoran ili tako nešto.
 
Da ,ali novo je da globalni lanci kafea otvaraju svoje restorane u vozovima,šta se uklapa o novom modelu železnice i privatnim operaterima na trasama,pa je komercijalizacija i u segmentu usluga.Recimo Ž.S i za to može da uzima rentu na međunardnim i doimaćim linjama.Recimo franšiza za Costa Coffe ili sl.
 
ljudi koji se u srbiji voze železnicom (izuzev bg voza) u najvećem broju slučajeva nemaju finansijske mogućnosti da plaćaju cene u kosta kofiju i starbaksu
 
Dokle god cena kafe u tim kafeima bude smuplja od cene vozne karte ...
 
"Гринет" и "Кофидрим" су бољи од "Старбакса", да не помињем "Косту"; ал` ни они нису јефтини за наше Возољубитеље.
 
Nezvanicno sam nacuo da ce od novog reda voznje na relaciji Bgd-Novi Sad-Bgd saobracati tri RVR-a. E sad da li je to istina ili nesto drugo treba sacekati jos metar dana. :?
 
Ne znam. Ali to bi moglo da znaci(ako se obistini) priblizavanje toliko nam zeljnom taktnom redu voznje.
 
хехе, једном сам овде писао о реорганизацији регионалног саобраћаја, па сам између осталог и написао:

Срем:
четири ЕМВ гарнитуре за Шид за саобраћај Шид-Инђија (купловано) где се потом одвајају, једна за Нови Сад а једна за Београд. три гарнитуре Нови Сад-Београд и две ДМВ3 гарнитуре Руми за саобраћај до Бање Ковиљаче. укупно 7 ЕМВ и две ДМВ3 гарнитуре, плус три резервне ЕМВ у Инђији и једна ДМВ3 у Руми. ∑=10 ЕМВ и 3 ДМВ3.

изгледа да ће се обистинити и неко моје предвиђање :D
 
Vrh