Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849300#p849300:1r2gpc4p je napisao(la):
Пантограф » 13 May 2021 11:57 am[/url]":1r2gpc4p]Експрес, у Аустрији (значајно богатија држава и од Кине) даљински воз чија је макс. брзина 230 има средњу брзину 100. Много је до географије - Гвангџоу има 25 милиона становника, Кина је земља-континент, дистанце између центара су неупоредиве, ту свака прича престаје. Развијен комјутинг из Ниша у Београд постоји нпр. у Француској (Тур - Париз), тежевеом, а месечна карта је 600 евра. То ваљда треба неко у Србији да плати?

(Наши суседи, кад их помињеш, не граде ништа слично; економски најуспешнија земља у региону, па и у целом свету у последњих 40 година - више је напредовала и од Кине по неким изворима! - дакле, Румунија, има класичне железнице и лоше путеве, и добро развијен и савремен ваздушни саобраћај - та формула се показала као добитна за њихове потребе. Како је Србија мања земља са мање становника, наше потребе су нешто друкчије - а свакако нису кантошко/сечуанско/манџурске.)

Ne vredi. Ja o BG-NS, on o BG-NI (još mi pominje tamo neku trasu Beč-Salcurg, odnosno Pariz-Tur). Ja o jednoj, on o tridesetjednoj liniji. Ja o 1,5 milion, on o 25 miliona. Ne planiraš za danas već za sutra (i prekosutra). Da mi ne bi još više kontrirao obrtanjem konteksta, moram ti reći da će za posledicu zastupanja tako retrogradnog i "realnog" stava većina stanovnika ostati na statusu kvo putničkog voza 19. veka, odnosno onog brzog 20. veka, iako će upravo ista i najznačajnije učestvovati u otplati kredita decenijama. Osim toga postoji potreba i za bržom vezom drugih satelitskih gradova sa Beogradom, no to nikog pa ni tebe očigledno ne dotiče. Što su putovanja kraća to je razvoj brži jer veći broj ljudi nije vezan za manje razvijene opštine.

Vidiš, Jovin je imao viziju koju sam svojevremeno sagledavši je celovito nazivao megalomanskom, no da je makar nešto smisleno od toga bilo zaista završeno (eto ni beogradski čvor još nije gotov iako je više puta svečano otvaran) mi bi živeli u drugom gradu, u drugom regionu, a Novi Sad bi bio bliži (ne samo iz aspekta vremena već i finansijske pristupačnosti).

Danas neko realizacijom ništa manje megalomanskog projekta gledano iz ugla manjih mesta između Novog Sada i Subotice (najavljuje i ka Nišu) ostavlja budućim generacijama u amanet novu-staru sporu vezu između Novog Sada i Beograda, odnosno hendikepiran koridor između Beograda i Pančeva. Mnogi su pobegli iz ove zemlje upravo zbog takvih i nikad se nisu vratili. Sa razlogom su doprinosili drugim zemljama. Ne treba zaboraviti da su upravo izdajnici ovde i ostali.

Ponavljam da taj putnički i ubrzani do 2050. mora biti ubrzan i integrisan u masovni prevoz, a dugolinijski postići potpuno novi tehnološki nivo kako bi uopšte ostao kompetentan novim vidovima prevoza baziranim na inovativnim tehnologijama. Na kraju krajeva budi bez brige jer će se dotad i onaj Ploešti verovatno "pogospoditi". :vops:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850399#p850399:76hn3udt je napisao(la):
Express » 16 May 2021 07:19 pm[/url]":76hn3udt]Ja o 1,5 milion, on o 25 miliona. Ne planiraš za danas već za sutra (i prekosutra).
Па "сутра" ће нас у Србији бити још мање него данас. За "прекосутра" се ни у једној земљи не планира, мада се чини да ће нас тада бити још мање.

Везе са сателитским градовима, као и у целој Европи, треба остварити класичним регионалним железницама - пругама велике брзине ту нема места.

За ово остало... размисли о свему, шта друго (мислим, кад помену бежање људи из земље, њих понајвише побеже баш у поменуту Аустрију, па сад ти види).
 
Bolje da se grade novi pravci, npr BG-Aradnjelovac, G. Milanovac-Cacak-Arilje-Ivanjica-Novi Pazar, Valjevo-Loznica, Smederevo-Kovin-Plandiste, Novi Sad-Sabac ispod Fruske gore, granicni prelaz Djerdap II...
 
Да, најзначајнији следећи пројекат у Србији треба да је пруга кроз Шумадију.
 
Beograd Cacak i Beograd Kragujevac bi trebali biti prioriteti.

Danas do tih mesta nema pruge u tom pravcu sve se ide nesto okolo.
 
Има пруга, али фали електрификација, или да пусте дизел гарнитуру као за Зворник и Вршац.
 
Nisi me razumeo Došljak, ima pruge do tih gradova ali te pruge ne idu pravom linijom do tih gradova nego idu okolo na primer za Cacak pruga ide preko Požege a trebala bi da postoji pruga koja pravom linijom povezuje Beograd i Ćaćak, isto vazi i za kragujevac, koristi se koridor 10.
Hteo sam reci da te postojece pruge mnogo kruze nema pruga u centru Sumadije kako bi se ti gradovi spojili sa Beogradom kraćim putem nego se ide okolo naokolo.
 
Kragujevac je lako povezati preko buduće brze pruge Beograd-NIš jer malo nedostaje, potrebno je samo elektrifikovati Lapovo-Kragujevac-Kraljevo. To je bolja varijanta nego da gradimo novu prugu zbog uštede 15 minuta putovanja. Možda može da dođe u obzir regionalna pruga RZ Sobovica (budući krak) preko Topole i Aranđelovca do Mladenovca kako bi se Topola i Aranđelovac povezali na železničku mrežu (i zbog lokalnog putničkog saobraćaja i zbog veze sa Beogradom, ali i zbog teretnog saobraćaja kako bi se dovele investicije u ovu regiju). Ova pruga mi bila Vmax 80-100km/h, elektrifikovana jednokolosečna.

Čačak bih povezao novom elektrifikovanom dvokolosečnom prugom za brzine od 120-160km/h Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak, dosta novca bi trebalo jer bi trebalo da bude dosta tunela, ali bi skratio put ka Čačku, Užicu, CG,... nisam siguran tačno koliko bi skratilo, ali jedno sat vremena svakako čak iako se rekonstruiše pruga Valjevo-Požega. Ova deonica po meni nije prioritet jer ima važnijih rekonstrukcija i obnova koje pre moraju da se urade, tek kad završimo K10 i K11 (železnički) i kada bude postojala potražnja u vidu većeg broja vozova (kako teretnih tako i putničkih) onda može da se razmišlja o ovome. Dakle za nekih 10-15 godina.
 
Još pre stotinak godina je postojala uskotračna pruga Beograd-Dubrovnik,na kojoj su glavne stanice bile Obrenovac,Lajkovac,Ljig,Gornji Milanovac,Čačak,Požega,Užice,Višegrad,Goražde,Foča,Bileća,Trebinje,Dubrovnik,njome su u međuratnom periodu Beograđani putovali na letovanje vozom kao što danas putuju za Bar i Sutomore,a onda je sedamdesetih godina ta pruga ukinuta zbog navodne nerentabilnosti,i od tada Gornji Milanovac,Ljig i Obrenovac nemaju železnicu,a takođe ni ceo istok Republike Srpske. Samo je delić te nekadašnje pruge između Užica i Višegrada iskorišćen za turističku liniju Šarganska Osmica. Čačku i Gornjem Milanovcu bi danas dobro došla direktna železnička veza do BG-a mimo presedanja u Požezi,ali ne znam koliko je to realno i da li se nešto uopšte planira na tom polju,poslednje međumesne pruge u ovoj zemlji su sagrađene pre skoro 40 godina.
 
U dugoročnim razvojnim planovima Srbije se pominje izgradnja te trase od Lajkovca preko GM ka Čačku, više reda radi, naravno kod nas se i postojeće pruge raspadaju i nisu iskorišćene pa dok se makar te glavne trase ne srede i maksimalno iskoriste nije realno da se grade nove pruge. Svakako je ludilo što je ta pruga tek tako ukinuta 1969. i uklonjena, trebalo je pretvoriti u prugu širokog koloseka jer je trasa prosto najbolja u pravcu Čačka (tj. jedina logična, ovo trenutno je neko privremeno rešenje koje traje 50+ godina), čak i kao turistička atrakcija bi bila ekonomski isplativa jer prolazi kroz lepe brdovite predele, tu je i dosta mostova, tunela.

Postojeća trasa ka Ča koja zaobilazi skroz preko Valjeva i Požega jeste dosta loša za Čačak i te druge centre u Šumadiji kao Aranđelovac i G. Milanovac, kao i južnije za Kraljevo.
 
Ne prati se čitav Forum...
https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=48&t=4916&p=839595#p839595
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850805#p850805:bemg72j6 je napisao(la):
Piccolo » Mon May 17, 2021 10:44 pm[/url]":bemg72j6]U dugoročnim razvojnim planovima Srbije se pominje izgradnja te trase od Lajkovca preko GM ka Čačku
Ne pominje se
https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/03aREF_PPRS_saobracaj.jpg

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850805#p850805:bemg72j6 je napisao(la):
Piccolo » Mon May 17, 2021 10:44 pm[/url]":bemg72j6]Svakako je ludilo što je ta pruga tek tako ukinuta 1969. i uklonjena, trebalo je pretvoriti u prugu širokog koloseka jer je trasa prosto najbolja u pravcu Čačka
Ipak je mnogo bolje što su za te pare uradili autoput.


...Čitajući forum sve češće vidim neke ideje koje su više puste želje bez imalo realnog.
Realno je da je Barska u raspadu osim rekonstruisane deonice, da je Niška tu negde, a da su se radovi ka Novom sadu i Požarevcu otegli.
 
Богами, колико је света погинуло на магистрали, боље да су оставили и узани колосек са ћиром, аутопут је и онако стигао поприлично касно.
 
Па не би се возили људи ћиром, аутобус је петпут бржи.

Несхватљиво је да нема савремене пруге тим правцем, да Горњи Милановац као индустријски центар уопште нема 'железницу.
 
Da li je trasa Cire ostala slobodna tj neizgradjena, znam da su pocupane sine ali se pitam da li postoji mogucnost da se postavi normalni kolosek i da se prosire tuneli. Bar bi se na taj nacin izbegla eksproprijacija u odnosnu na to da se izgradi nova pruga, kad se vec pominje da je trasa bila prava i dobra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850899#p850899:1hah7qyu je napisao(la):
Пантограф » 18 May 2021 10:03 am[/url]":1hah7qyu]Па не би се возили људи ћиром, аутобус је петпут бржи.

Несхватљиво је да нема савремене пруге тим правцем, да Горњи Милановац као индустријски центар уопште нема 'железницу.
Nije daleko od pruge, trebalo bi im sagraditi krak iz Cacka. Ionako ih je autoput obisao malo dalje, ko hoce iz neke fabrike da vozi robu na petlju Takovo mora kroz grad...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850908#p850908:2bm6r3br je napisao(la):
spatiotecte » Uto Maj 18, 2021 11:30 am[/url]":2bm6r3br]Da li je trasa Cire ostala slobodna tj neizgradjena, znam da su pocupane sine ali se pitam da li postoji mogucnost da se postavi normalni kolosek i da se prosire tuneli. Bar bi se na taj nacin izbegla eksproprijacija u odnosnu na to da se izgradi nova pruga, kad se vec pominje da je trasa bila prava i dobra.
Teško da bi trasa starog Ćire mogla da se iskoristi za izgradnju nove pruge. Ta uzana pruga je prolazila kroz sam današnji centar GM, gde još uvek postoji zgrada stare železničke stanice. Tamo gde su nekada prolazile šine, danas se nalaze najprometnije ulice u gradu i izgrađen prostor sa stambenim i industrijskim objektima. I u Obrenovcu se stara železnička nalazila tačno na mestu gde je danas Lastina stanica,mislim da je u pitanju čak ista zgrada, samo su dogradili autobuske perone. U svakom slučaju,ne može se rušiti strogi centar grada da bi se ponovo gradila pruga istom trasom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850811#p850811:7houdi3z je napisao(la):
Pendolino » Mon May 17, 2021 10:59 pm[/url]":7houdi3z]Ne prati se čitav Forum...
https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=48&t=4916&p=839595#p839595
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850805#p850805:7houdi3z je napisao(la):
Piccolo » Mon May 17, 2021 10:44 pm[/url]":7houdi3z]U dugoročnim razvojnim planovima Srbije se pominje izgradnja te trase od Lajkovca preko GM ka Čačku
Ne pominje se
https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/03aREF_PPRS_saobracaj.jpg

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850805#p850805:7houdi3z je napisao(la):
Piccolo » Mon May 17, 2021 10:44 pm[/url]":7houdi3z]Svakako je ludilo što je ta pruga tek tako ukinuta 1969. i uklonjena, trebalo je pretvoriti u prugu širokog koloseka jer je trasa prosto najbolja u pravcu Čačka
Ipak je mnogo bolje što su za te pare uradili autoput.


...Čitajući forum sve češće vidim neke ideje koje su više puste želje bez imalo realnog.
Realno je da je Barska u raspadu osim rekonstruisane deonice, da je Niška tu negde, a da su se radovi ka Novom sadu i Požarevcu otegli.

Pominje se u jednom zvaničnom dokumentu, mislim da je iz 2013-14, već sam čitao na jednom drugom forumu za železnicu, naći ću ti.

A ovo drugo, kakav autoput, ja pričam o 60/70-im kad je pruga ukinuta, tada je trebalo odmah pretvoriti u prugu širokog koloseka, takvo ulaganje u tom momentu bi bilo razumno i dugoročno isplativo.

Mi ovde pričamo o jednoj apsurdnoj situaciji da imaš takvu zaobilaznu prugu od Bg ka jednom od najvećih gradova u Srbiji, da se cela Šumadija zaobilazi a prirodna je veza na pravcu Bg-Ča, zato je na kraju krajeva i izgrađena još početkom 20. veka baš na toj logičnoj trasi, da bi neki komunjara po direktivi to sve izbrisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851038#p851038:37ad216y je napisao(la):
Užice » 18 May 2021 03:32 pm[/url]":37ad216y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850908#p850908:37ad216y je napisao(la):
spatiotecte » Uto Maj 18, 2021 11:30 am[/url]":37ad216y]Da li je trasa Cire ostala slobodna tj neizgradjena, znam da su pocupane sine ali se pitam da li postoji mogucnost da se postavi normalni kolosek i da se prosire tuneli. Bar bi se na taj nacin izbegla eksproprijacija u odnosnu na to da se izgradi nova pruga, kad se vec pominje da je trasa bila prava i dobra.
Teško da bi trasa starog Ćire mogla da se iskoristi za izgradnju nove pruge. Ta uzana pruga je prolazila kroz sam današnji centar GM, gde još uvek postoji zgrada stare železničke stanice. Tamo gde su nekada prolazile šine, danas se nalaze najprometnije ulice u gradu i izgrađen prostor sa stambenim i industrijskim objektima. I u Obrenovcu se stara železnička nalazila tačno na mestu gde je danas Lastina stanica,mislim da je u pitanju čak ista zgrada, samo su dogradili autobuske perone. U svakom slučaju,ne može se rušiti strogi centar grada da bi se ponovo gradila pruga istom trasom.
Veći deo te trase od Čačka do GM bi se mogao iskoristiti jer je nizijska pruga. U samom gradu pruga bi trebalo da ide do tamo gde treba industriji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850811#p850811:17hh1md4 je napisao(la):
Pendolino » Mon May 17, 2021 10:59 pm[/url]":17hh1md4]Ne prati se čitav Forum...
https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?f=48&t=4916&p=839595#p839595
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850805#p850805:17hh1md4 je napisao(la):
Piccolo » Mon May 17, 2021 10:44 pm[/url]":17hh1md4]U dugoročnim razvojnim planovima Srbije se pominje izgradnja te trase od Lajkovca preko GM ka Čačku
Ne pominje se
https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/03aREF_PPRS_saobracaj.jpg


Mislim da se sigurno pominjalo u nekim ranijim prostornim planovima Srbije, ali evo iz plana detaljne regulacije Gornji Milanovac:

На подручју просторног плана налази се траса раније коришћене (укинуте)
железничке пруге уског колосека Чачак -Г.Милановац- Топола( део трасе пруге која
је повезивала Беогарад и Сарајево) чија траса не испуњава услове за развој
савременог железничког саобраћаја.

Важећим Просторним Планом Републике Србије а у оквиру дела који се
односи на допуну и проширење железничке мреже планирана је међу приоритетима
пруга Младеновац-Аранђеловац-Топола-Г.Милановац-Чачак. Пруга је планирана
као једноколосечна електрифицирана регионална железничка пруга нормалног
колосека за саобраћај регионалних путничких возова и теретног саобраћаја која
би повезивала шумадијске градова Младеновац, Аранђеловац, Тополу, Горњи
Милановац и Чачак.

Изградњом ове
пруге повећао би се степен интегрисаности простора и веће саобраћајно и
економско повезивање региона што је предуслов за равномернији развој,
квалитетније функционисање железнице и већу доступност корисницима.

Iz prostornog plana Grada Čačak:

- Izgradnja priključka planirane pruge normalnog
koloseka Čačak-Gornji Milanovac u postojeću
pružnu mrežu, sa jugoistočne strane železničke
stanice «Čačak»;
-Uključivanje postojećeg industrijskog koloseka do
fabrike Sloboda, kao i planirane pruge kroz
Ljubićko polje (Čačak-Gornji Milanovac), u
sistem gradsko-prigradskog prevoza putnika na
području Čačka i njegovom gravitacionom
okruženju.
Kao prepreku za ovo vide:
-Nedostatak projektne dokumentacije za izgradnju
priključka planirane pruge normalnog koloseka
Čačak-Gornji Milanovac u postojeću pružnu
mrežu, sa jugoistočne strane železničke stanice
«Čačak», nerešeni imovinsko-pravni odnosi;

https://www.cacak.org.rs/documents/Tekst_plana_763.pdf
https://www.cacak.org.rs/documents/Referalna_2___InfrastrukturaUsaglasavanje_312.pdf
 
Jutros rano izgorela lokotiva na 40874 kod Vlaskog polja.
Saobraćaj u prekidu
 
Koliko to moze da ima veze sa infrastrukturom (kroz samo Vlasko polje je nova deonica, ali ako je isla iz pravca BG da li je rezim dugih laganih voznji mogao da doprinese pregrevanju)?
 
Koja je lokomotiva u pitanju?

Btw. Rekonstruiše se stanica Ovčar banja, koja inače izgleda ovako:
Ovcar banja.jpg


Dobro su se setili, ovo je stanica koja će svakako imati veliki značaj kad se ostvari turistički projekat Ovčarsko-Kablarske klisure.

https://www.ekapija.com/news/3279919/re ... jac-radova
 
Направиће потенцијал добар, а значај, само ако људи буду хтели тамо... тј буду имали где. Није проблем само чиме...
 
Vrh