Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.336
- Pohvaljen
- 2.976
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849300#p849300:1r2gpc4p je napisao(la):Пантограф » 13 May 2021 11:57 am[/url]":1r2gpc4p]Експрес, у Аустрији (значајно богатија држава и од Кине) даљински воз чија је макс. брзина 230 има средњу брзину 100. Много је до географије - Гвангџоу има 25 милиона становника, Кина је земља-континент, дистанце између центара су неупоредиве, ту свака прича престаје. Развијен комјутинг из Ниша у Београд постоји нпр. у Француској (Тур - Париз), тежевеом, а месечна карта је 600 евра. То ваљда треба неко у Србији да плати?
(Наши суседи, кад их помињеш, не граде ништа слично; економски најуспешнија земља у региону, па и у целом свету у последњих 40 година - више је напредовала и од Кине по неким изворима! - дакле, Румунија, има класичне железнице и лоше путеве, и добро развијен и савремен ваздушни саобраћај - та формула се показала као добитна за њихове потребе. Како је Србија мања земља са мање становника, наше потребе су нешто друкчије - а свакако нису кантошко/сечуанско/манџурске.)
Ne vredi. Ja o BG-NS, on o BG-NI (još mi pominje tamo neku trasu Beč-Salcurg, odnosno Pariz-Tur). Ja o jednoj, on o tridesetjednoj liniji. Ja o 1,5 milion, on o 25 miliona. Ne planiraš za danas već za sutra (i prekosutra). Da mi ne bi još više kontrirao obrtanjem konteksta, moram ti reći da će za posledicu zastupanja tako retrogradnog i "realnog" stava većina stanovnika ostati na statusu kvo putničkog voza 19. veka, odnosno onog brzog 20. veka, iako će upravo ista i najznačajnije učestvovati u otplati kredita decenijama. Osim toga postoji potreba i za bržom vezom drugih satelitskih gradova sa Beogradom, no to nikog pa ni tebe očigledno ne dotiče. Što su putovanja kraća to je razvoj brži jer veći broj ljudi nije vezan za manje razvijene opštine.
Vidiš, Jovin je imao viziju koju sam svojevremeno sagledavši je celovito nazivao megalomanskom, no da je makar nešto smisleno od toga bilo zaista završeno (eto ni beogradski čvor još nije gotov iako je više puta svečano otvaran) mi bi živeli u drugom gradu, u drugom regionu, a Novi Sad bi bio bliži (ne samo iz aspekta vremena već i finansijske pristupačnosti).
Danas neko realizacijom ništa manje megalomanskog projekta gledano iz ugla manjih mesta između Novog Sada i Subotice (najavljuje i ka Nišu) ostavlja budućim generacijama u amanet novu-staru sporu vezu između Novog Sada i Beograda, odnosno hendikepiran koridor između Beograda i Pančeva. Mnogi su pobegli iz ove zemlje upravo zbog takvih i nikad se nisu vratili. Sa razlogom su doprinosili drugim zemljama. Ne treba zaboraviti da su upravo izdajnici ovde i ostali.
Ponavljam da taj putnički i ubrzani do 2050. mora biti ubrzan i integrisan u masovni prevoz, a dugolinijski postići potpuno novi tehnološki nivo kako bi uopšte ostao kompetentan novim vidovima prevoza baziranim na inovativnim tehnologijama. Na kraju krajeva budi bez brige jer će se dotad i onaj Ploešti verovatno "pogospoditi".