Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848448#p848448:x8kha6ry je napisao(la):
vucko » Pon Maj 10, 2021 9:14 am[/url]":x8kha6ry]Krenula Lastočka između Minska i Moskve. Ne razumem kako rusi ne mogu da naprave svoj EMV već moraju Simens Desiro
?
EG2Tv-028_at_Odintsovo_station.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848214#p848214:rl9xn9ru je napisao(la):
Пантограф » 08 May 2021 11:00 pm[/url]":rl9xn9ru]Pa uvek je i planirano za 160, bar posle Slobinih 'Brzih pruga Srbije' (250). Trebalo je i za NS tako.

Elem, vidim iznad da se uporedismo i sa Guangdžouom i sa provincijom Guangdong... Mogli bismo malo ipak da nađemo sebi ravne.

Ih kad bi samo populacija i dohodak predstavljali jedino merilo, pa niko živi ni zapregu ne bi imao. :D

Džaba Grčkoj brza pruga kad između Atine i Soluna nije prigradsko područje. Nemamo ni potrebu ni sredstva za 300km brzih pruga (320km/h) ali bi 150km duplo manje brzine znatno doprinelo kretanju po makro regionu Beograda (kome pripada i Novi Sad), kao motoru privrede cele zemlje. Nemamo neki razlog za ubrzanje na preko 200, a ni sredstava kako za pomenuto tako i za održavanje nekolicine polazaka po veoma visokoj tarifi. Brži regionalni metro je racionalnije rešenje, posebno ukoliko se uzme u obzir ona priča o fabrici CRRC (ako išta od toga bude). Kinezi su počeli drumska vozila na evropskom tlu da proizvode, red je da se mi uklopimo u železničku priču (metroi, brzi vozovi).

Ukoliko bi ušao u sastav novog objedinjenog tarifnog sistema makro regiona neuporedivo više ljudi bi ga koristilo. Vožnja KISS-om na jednoj trasi za 1000rsd ne postiže isti efekat (nekolicina bi se vozila malo brže po znatno višoj ceni dok bi većina ostala u 19. veku).

https://www.travelchinaguide.com/china- ... F13%2F2021
https://www.highspeed.mtr.com.hk/res/pd ... art-sc.pdf

A kad smo već kod cene nisam znao u kolikoj meri komunistička partija dotira brze pruge. Tai'an-Qufu East L=71km (NBG>NS=72km) 2. razred 33RMB ili 5.11USD, odnosno 496RSD. 71km za 19min, znači srednja brzina od 224km/h po upola nižoj ceni! Ovaj naš neće postizati ni 130km/h, kamoli 150km/h srednju uzevši u obzir nižu masimalnu od tamošnje srednje, 40% sporijih deonica (15-20% duplo sporijih). Zna Sijev tim šta radi. Kad obori cenu disproporcionalno više privuče putnika, pa je državni rashod manji i pored povoljnije cene karte. Vozovi ne saobraćaju prazni, s tim da veći broj polazaka podiže pogodnost, samim tim i upotrebnu vrednost sistema. Osim toga intersiti komuteri su još rentabilniji od dugolinijskih. Projekat je društveno opravdan i pored visoke cene i visokih operativnih troškova. Zato je Kina tu gde jeste, a Srbija na svoj način posmatra i nerazvijeni komšiluk sa oduševljenjem.


Sa druge strane MTR Vibrant Express mu dođe 2027RSD za 72km (75RMB ili 1126RSD za 40km) pa sad vidite kolika je razlika. Ne samo što je HK bogatiji već MTR formira tarifu po tržišnoj ceni.
 
Експрес, у Аустрији (значајно богатија држава и од Кине) даљински воз чија је макс. брзина 230 има средњу брзину 100. Много је до географије - Гвангџоу има 25 милиона становника, Кина је земља-континент, дистанце између центара су неупоредиве, ту свака прича престаје. Развијен комјутинг из Ниша у Београд постоји нпр. у Француској (Тур - Париз), тежевеом, а месечна карта је 600 евра. То ваљда треба неко у Србији да плати?

(Наши суседи, кад их помињеш, не граде ништа слично; економски најуспешнија земља у региону, па и у целом свету у последњих 40 година - више је напредовала и од Кине по неким изворима! - дакле, Румунија, има класичне железнице и лоше путеве, и добро развијен и савремен ваздушни саобраћај - та формула се показала као добитна за њихове потребе. Како је Србија мања земља са мање становника, наше потребе су нешто друкчије - а свакако нису кантошко/сечуанско/манџурске.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849222#p849222:29hxqyuj je napisao(la):
ValterUdarnik » Чет Мај 13, 2021 1:23 am[/url]":29hxqyuj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848448#p848448:29hxqyuj je napisao(la):
vucko » Pon Maj 10, 2021 9:14 am[/url]":29hxqyuj]Krenula Lastočka između Minska i Moskve. Ne razumem kako rusi ne mogu da naprave svoj EMV već moraju Simens Desiro
?
EG2Tv-028_at_Odintsovo_station.jpg

То је Иволга, руски воз за приградске линије, Ласточка је на бази Сименса Дезиро. За дуге дистанце.
 
Iznenađuje me da su se Ex Sovjeti uopšte odlučili da koriste EMV za relaciju koja nije ni prigradska ni voz velikih brzina. Moskva-Berlin opslužuje Talgo. Pošto upravo Rusi treba da rade BB prugu možda bi se odlučili da otvore sličnu liniju Moskva-Bar.
 
У Русији и Белорусији се повећава број дневних возова заснованих на електромоторним и дизелмоторним гарнитурама за дневне железничке линије са путовањем до 7 сати у једном смеру. Иначе, вагоне са местима за седењем уопште немају. Постоји нешто што они називају "општа класа", а то је плацкартни вагон (вагон без купеа са лежајима) обележен за седење.

Електромоторни и дизелмоторни возови ту имају преност због мање маневара на станицама са мењањем смера и бољим убрзањем. Рецимо, код дизелмоторног воза Минск-Пинск машиновођа просто мења управљачницу у Барановичима и Лунинцу, боље убрзава у међустаницама, па буде сат времена бржи од класичне гарнитуре.
 
Glupo pitanje.
Šta znači ova napomena, je l' ovaj voz saobraća po ovom redu vožnje, u 7:48 iz BG?
 

Prilozi

  • Screenshot_2021-05-14-19-24-45-229_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-05-14-19-24-45-229_com.android.chrome.jpg
    609,7 KB · Pregleda: 2.012
Da, voz polazi u 7:48, ranije je polazio u 7:35 ali zbog boljeg uklapanja u slotove polazi 13 minuta kasnije
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849308#p849308:1uhdvpt1 je napisao(la):
Прле » Čet Maj 13, 2021 1:11 pm[/url]":1uhdvpt1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849222#p849222:1uhdvpt1 je napisao(la):
ValterUdarnik » Чет Мај 13, 2021 1:23 am[/url]":1uhdvpt1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848448#p848448:1uhdvpt1 je napisao(la):
vucko » Pon Maj 10, 2021 9:14 am[/url]":1uhdvpt1]Krenula Lastočka između Minska i Moskve. Ne razumem kako rusi ne mogu da naprave svoj EMV već moraju Simens Desiro
?
EG2Tv-028_at_Odintsovo_station.jpg

То је Иволга, руски воз за приградске линије, Ласточка је на бази Сименса Дезиро. За дуге дистанце.
Da citiram:

Базовая платформа разработана с учётом возможности производства модификаций для максимальных скоростей движения в 120 и 160 км/ч, а в перспективе — до 250 км/ч
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849830#p849830:1pnviuoa je napisao(la):
Karlo del Ponte » Pet Maj 14, 2021 6:56 pm[/url]":1pnviuoa] Иначе, вагоне са местима за седењем уопште немају.

Имају у Русији, али мали број. Возио сам се њима. У Белорусији немају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849879#p849879:1fcgp53l je napisao(la):
Boki123 » Pet Maj 14, 2021 8:20 pm[/url]":1fcgp53l]Da, voz polazi u 7:48, ranije je polazio u 7:35 ali zbog boljeg uklapanja u slotove polazi 13 minuta kasnije

Hvala Boki. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849886#p849886:34napm11 je napisao(la):
ValterUdarnik » Пет Мај 14, 2021 10:45 pm[/url]":34napm11]
Da citiram:

Базовая платформа разработана с учётом возможности производства модификаций для максимальных скоростей движения в 120 и 160 км/ч, а в перспективе — до 250 км/ч

То што је платформа направљена је ок, али иволга је релативно нов продукт, који за кратко време већ трећу модификацију добио и производи се за сада само у градској конфигурацији. Ласточка је одавно међуградска. И превози путнике рецимо до Смољенска...

Горбачовом ипак не идемо на море? Иако пуштају Штадлера у Ужице, али то није то...

Кажу да су иволге претврде и да им треба још неколико година да дођу до нивоа кад ће моћи да конкуришу Ласточакама


https://1.bp.blogspot.com/-qEPT4cCscOU/ ... mbnail.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849986#p849986:lto494b9 je napisao(la):
vucko » Sub Maj 15, 2021 10:59 am[/url]":lto494b9]Nemačka propo, važno je da je kod nas super.

To bre!

Iako se radi o industrijske šine to dovoljno govori o nemačkim fabrikama.. :D
 
Код нас хулигани упадну у депо БГ воза и ишарају целу гарнитуру. У Немачкој упадну у депо метроа и сипорекс блоковима зазидају врата на гарнитури изнутра и таква гарнитура изађе у саобраћај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850071#p850071:vnxek1g1 je napisao(la):
Дошљак » 15 May 2021 03:35 pm[/url]":vnxek1g1]Код нас хулигани упадну у депо БГ воза и ишарају целу гарнитуру. У Немачкој упадну у депо метроа и сипорекс блоковима зазидају врата на гарнитури изнутра и таква гарнитура изађе у саобраћај.
Ne znam da li je izašla takva u saobraćaj ali istina je da su bili građevinski radovi na granituri. :D
FB_IMG_1621104655584.jpg

FB_IMG_1621104659522.jpg
 
Ova tema, osim kao dobar izvor informacija i glasina o železnicama, nudi još daleko bolji pregled u to koliko forumaša fetišizira totalnu kontrolu. Zastrašujuće, ali i otrežnjujuće.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Каква тотална контрола? Овде се прича о обезбеђењу и одржавању имовине.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850135#p850135:1eb6oom6 je napisao(la):
mvbg1 » Суб Мај 15, 2021 7:52 pm[/url]":1eb6oom6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850071#p850071:1eb6oom6 je napisao(la):
Дошљак » 15 May 2021 03:35 pm[/url]":1eb6oom6]Код нас хулигани упадну у депо БГ воза и ишарају целу гарнитуру. У Немачкој упадну у депо метроа и сипорекс блоковима зазидају врата на гарнитури изнутра и таква гарнитура изађе у саобраћај.
Ne znam da li je izašla takva u saobraćaj ali istina je da su bili građevinski radovi na granituri. :D
Pogledajte prilog 1

file.php

file.php
Ево га видео радова, пуштен је у саобраћај зазидан. Хамбург је у питању. :lol:

https://youtu.be/S2RGeqjHeCU
 
Najjače mi je što se uopšte neko usudi da upoređuje železnice u Nemačkoj i železnice u Srbiji.
 
Pa sami Nemci, odnosno naši koji rade za njih. DW je državni servis njihove vlade.
 
„Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da će zbog infrastrukturnih radova, između stanica Čiflik i Staničenje 18. i 19. maјa 2021. godine u periodu od 7.00 do 19.00 časova, doći do izmene saobraćaјa vozova za prevoz putnika.

Voz koјi iz Niša za Dimitrovgrad polazi u 7.10 časova, kao i voz koјi iz Dimitrovgrada za Niš polazi u 11.25 časova, saobraćaće samo na relaciјi Niš – Bela Palanka – Niš.

Po važećem redu vožnje saobraća samo 1 par vozova dnevno Dimitrovgrad-Pirot-Niš,a svih prethodnih godina ih je bilo 3 pari dnevno. Za vreme letnje sezone,bilo je 4 para,računajući voz Beograd-Sofija. Dimitrovgrad je dosta malo mesto,ali da li je moguće da grad veličine Pirota nema dovoljno putnika da bi pravdao barem 2 polaska dnevno do Niša i nazad? Pruga Niš-Dimitrovgrad je deo panevropskog Koridora 10 i njegova jedina neelektrificirana deonica na našoj teritoriji.
 
Vrh