Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sa novom prugom i modernizovanim voznim parkom, trebalo bi biti barem 20 vozova dnevno u oba pravca između BG i NS. Ali,možda štede na Flirtovima,jer su im isti potrebni i za linije prema Prijepolju i Požarevcu, pre zatvaranja novosadske pruge dugo vremena nije ni saobraćao direktan voz BG-PP,a Užice je imalo samo 2 PT polaska do Prijepolja dnevno,i to sa prepotopskim vagonima. Ovo je nacrt reda vožnje za Novi Sad,a da li se spominje i neki direktni voz Beograd-Subotica? I hoće li se opet uvesti DM 711 na liniji Novi Sad-Zrenjanin? Ta linija je posle remonta titelske pruge nakratko bila obnovljena,ali je trajala samo par meseci,jer su onda tu prebačeni svi teretnjaci sa novosadske pruge.
 
Ваљда је у плану да Регио експресе продуже до Суботице, али о томе сумњам да ће размишљати пре завршетка радова на прузи од НС до Суботице. Видећемо како ће овај завршетак утицати на путнички саобраћај до Зрењанина и теретни уопште.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848212#p848212:2nk0mjnj je napisao(la):
spatiotecte » Sat May 08, 2021 10:47 pm[/url]":2nk0mjnj]Izgleda da će za BG-Niš biti spuštena brzina sa planiranih 200 na 160 km/h na deonicama koje finansira EU.
Ni u jednom dokumentu nije planirana za 200km/h, tako da ne može ni da se spusti. A političari moraju malo da dodaju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848310#p848310:2nk0mjnj je napisao(la):
Прле » Sun May 09, 2021 12:56 pm[/url]":2nk0mjnj]А због чега морамо да користимо туђе називе за нешто за шта сме већ имали називе?
Интерсити-међуградски
Експрес-Брзи
Итд...

IC je IC ali "Regio Express" je brzi...
 
Pa ni kod vazdusnih luka niko ne kaze internesonel aerodrom Beograd vec medjunarodni.

Valjda onda to i kod zeljeznice moze.
 
Nije ni aerodrom reč staroslovenskog porekla, al aj - nismo ni mi ko neki što govore zračna luka;)
 
Косовска Митровица..

122458768_4588298694575084_2209179025966045731_n.jpg

122548663_4588299004575053_9041965710278402401_n.jpg



https://www.facebook.com/Trainkos/

https://www.szz.hr/tzv-gredelj-isporuci ... ljeznicama
 
Krenula Lastočka između Minska i Moskve. Ne razumem kako rusi ne mogu da naprave svoj EMV već moraju Simens Desiro
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848448#p848448:1481fxyl je napisao(la):
vucko » Pon Maj 10, 2021 9:14 am[/url]":1481fxyl]Krenula Lastočka između Minska i Moskve. Ne razumem kako rusi ne mogu da naprave svoj EMV već moraju Simens Desiro

Ruska strategija na železnici poslednjih godina, a bogami i decenijama je saradnja sa zapadnim kompanijama. Većina novih vozila na železnici u Rusiji se sklapa u Rusiji, a produkt je saradnje sa nekom svetskom kompanijom kao Siemens, Bombardier i drugima. Ta železnička vozila su posebno modelovana prema zahtevima železnice u Rusiji (široki kolosek, široki profil, klimatski uslovi), produkt su proverene zapadne tehnologije, a proizvode se u Rusiji. Da li sad razumeš?
 
Руска економија је можда 30% руска остало су страни плаћеници који наравно покушавају да гурају туђу технологију. Још нису оседолали коња.

Тј немају своју технологију. Било је прототипова али нису прошли тестирање а сад им је јефтинијег да се договарају са странцима.

Аеродром није исправна реч за АнТ. АнТ је ваздушна лука. Аеродром је у ечској рецимо.

Овде говоримо о томе зашто већ постојеће речи мењамо на туђе
 
Menjaju se nazivi zbog jednostavnosti i uskladjenosti sa EU. Neki turista kad dodje na stanicu i vidi IC znaće da je to brz voz, dok kad vidi međugradski prvo će 2 minuta pokušavati da izgovori to, a onda će zbunjen pitati nekoga.
Ljudi u Srbiji će svakako prihvatiti nove nazive vrlo brzo.
 
Одлична логика. Ја који плаћам порез и враћам кредит за инфраструктуру треба да се навикавам, а странац треба да се осећа комфорно?
Ко год је путовао по Европи, знаће да то није тако. Сви се наравно труде да пров себи олакшају, а онда, можда и тамо где је велики проток туриста, дуплирају... И то не увек и не свуда
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848413#p848413:2o34wofq je napisao(la):
Вожд » Pon Maj 10, 2021 2:56 am[/url]":2o34wofq]Косовска Митровица..

Pogledajte prilog 1



https://www.facebook.com/Trainkos/

https://www.szz.hr/tzv-gredelj-isporuci ... ljeznicama
file.php

file.php
Ovo je uzurpirana stanica u južnom delu Kosovske Mitrovice,mislio sam da je ta pruga neupotrebljiva još od kada je oštećena u NATO agresiji. Improvizovana stanica Železnica Srbije se nalazi u severnom delu grada prekoputa toplane,ali već celu godinu ona dva para DM 711 saobraćaju samo od Kraljeva do Rudnice,i niko ne zna da kaže zašto. Naprednjački režim Srbe na KiM tretira kao dijasporu,a ne kao državljane Srbije,nebi me čudilo da posle elektroprivrede i železnice na severu planiraju da poklone šiptarskim teroristima u Prištini.
 
Управо се у третману и огледа њихова издајничка политика- Имаш место где ти нико не смета да покажљеп суверенитет, а ти се још тргујеш и дајеш више него ли ти затраже
 
Lepo lepo 56% na 200 km/h je vise od 120 km duzine u pravcu. Hvala bogu, ono do NS nije na Balkanu ali ovo jeste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848501#p848501:3nhsqams je napisao(la):
Пантограф » Mon May 10, 2021 11:25 am[/url]":3nhsqams]Невердлес, каже Ени Би да ће нишка пруга већином за 200 километара по ури бити:

Brnabić: Oko 56% pruge Beograd-Niš biće za brzinu od 200 km na sat


Веза: https://www.ekapija.com/infrastruct...56-pruge-beograd-nis-bice-za-brzinu-od-200-km
ili oko 43km
:shock:
 
Istina je da, kao i obično kada je reč o železnici, ljudi u Srbiji ne znaju šta govore, jer su u međuvremenu zaboravili da to, najkulturnije od svih prevoznih sredstava, uopšte postoji.
 
Железница је буквално четврта димензија за 80% становника Србије.
 
Boki123":sh0jfd4w je napisao(la):
Menjaju se nazivi zbog jednostavnosti i uskladjenosti sa EU. Neki turista kad dodje na stanicu i vidi IC znaće da je to brz voz, dok kad vidi međugradski prvo će 2 minuta pokušavati da izgovori to, a onda će zbunjen pitati nekoga.
Ljudi u Srbiji će svakako prihvatiti nove nazive vrlo brzo.
IC nije brzi voz, nego rang za sebe.
Nemačke železnice npr. označavaju brze vozove oznakom D (ako se nešto nije promenilo).
Mi smo u Srbiji već imali po koji voz ranga IC, čak i EC.

Međutim, sada je neka nova žaba odlučila da potkuje svoje nožice i izmisli svet iznova, pa ćemo dobiti uobičajeno srpsko splačinarenje s terminima i zvučnim rečima koje tek donekle odgovaraju suštini.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
IC predstavalja međugradski voz koji staje na vrlo malo stnaica usput, dakle po našoj staroj klasifikaciji bi bio Brzi.
Nemačka nema više vozove sa oznakom D, to su sve sad IC, ICE, RE, R, itd isto kao i Švajcarci i Autsrijanci (svako se malo razlikuje, ali suština je ista)
Ja sam svakako mišljenja da nam treba novi sistem obeležavanja usklađen sa ostatkom evrope jer će vrlo brzo naši putnici da se naviknu, a strancima će svakako biti lakše jer će ima sve biti manje više poznato.
Za sad postoje RE, REx, IC, ICS, a kasnije se može uvoditi i novi rangovi kako potražnja za različitim vrstama vozova bude rasla (recimo L-Lokalni ili IR-Međuregionalni (Dalji Regionalni))

Btw. Novosadska železnička stanica već 8 dana bez struje, priča se nezvanično da se transformator star 60 godina pokvario i da se odlučuje da li će se popravljati ili menjati, a do tad putnici u mraku prolaze kroz hodnike, a karte se pišu ručno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848617#p848617:18dzitz9 je napisao(la):
Дошљак » 10 May 2021 08:06 pm[/url]":18dzitz9]Железница је буквално четврта димензија за 80% становника Србије.
Cetvrta dimenzija je vreme, n-ta dimenzija moguca, Cetvrta je nesto sto su davno pokrali balkanci drugima. A i casovnike (Pink Panteri) odlaze tom pravcem.
 
Da li je istina, to što petokolonaši šire, da ŽS Novi Sad nema struje.
 
Vrh