Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

S obzirom kako su do sad kreirali red vožnje ovo je još i okej, ali ajde da dodam neke nedostatke. Mi ovde dobijamo (skoro) taktni red vožnje između 6 i 21 uveče gde voz ide na sat vremena (samo su polasci u 7, 15 i 19 pomereni za 15 minuta što i nije tolik strašno).
Nedostaci:
1)Kao što je pantograf napomenuo nema nijedan voz koji stiže između 7 i 8 do Beograda kao ni do Novog Sada, potrebno je tu rupu popuniti jednim regio vozom. Nisam upućen u red vožnje, ali možda bude jedan voz stizao iz pravca Šida u Beograd ozmeđu 7 i 8, on dakle kupi sve iz Šida, Sremske Mitrovice, Rume, Golubinaca, Stare Pazove, Nove Pazove i ukoliko jedan ovakav polazak postoji u njemu očekujem ogromne gužve. Da li je SV uputio i zahtev za prugu Beograd-Šid da možemo da vidimo kad su polasci i tu? Znači potrebno je uvesti jedan RE voz da kreće iz Beograda i Novog Sada u 6 i 15 i da stiže u BG i NS oko 7 i 10 kako bi ljudi imali dovoljno vremena da stignu do posla. Postoji i opcija da se REx malo pomeri kako bi stigao u ovo vreme ili da se RE voz koji krece u 7 i 15 pomeri u nazad. Ja sam pre da se uvede još polazaka ako ima dovoljno garnitura jer je tada špic i svakako će biti putnika, možda čak i da se uvede jutarnji IC voz kako bi ljudi brzo stizali između Beograda i Novog Sada, ali to svakako nije prioritet za sad može u nekom narednom redu vožnje kada više ljudi počne da se vozi železnicom.
2)Smatram da je potrebno uvesti RE voz negde oko 17 i 30 kako bi se pokrio period vraćanja ljudi sa posla, isto tako možda bih uveo još jedan IC polazak u to vreme kako bi omogućio ljudima vraćanje sa posla direktno i brzo između Beograda i Novog Sada ali kao i gore u jutarnjem špicu možda to nije prioritet, možda u nekom budućem RV da se to uradi kad bude bilo više putnika.
3)Potreban je još jedan RE voz između 22 i 24h kako bi se ljudi vratili kućama posle provoda (i iz Beograd i iz Novog Sada)
Možda negde oko 22 i 30, a može i popsle ponoci jedan (zavisi od potrebe).

Ovo je sasvim okej red vožnje ako ignorišemo ovaj nedostatak pod 1) koji je ogroman, nadam se da će u budućnosti kako se broj putnika povećava uvoditi novi polasci i da dođemo do takta od sat vremena za RE/REx vozove, a IC vozovi kao dodatak tome. Isto tako kako se budu otvarale nove rekonstruisane pruge (Požarevac, Valjevo,..) da se stvori mreža i to će dovesti još putnika. Možda bi već sad moglo da se razmišlja o vozovima Novi Sad-Valjevo ako ne i do Užica da ide (jedno 2 polaska dnevno sasvim dovoljno za početak). Sve u svemu videćemo kako će narod reagovati na ovo i kako će vozovi biti popunjeni.
 
1. Велика похвала за покушај тактног реда вожње. Види се да неко барем слуша или чита шта путници траже. Ови поласци на пун сат су пун погодак. Нису сви баш поласци тактни односно 8 полазака одступа, али остала 24 су у такту. 75% је синхронизовано. Ово је невероватан напредак наспрам оног хаоса што смо имали раније где је 0% било синхронизовано.

Е, сад, кад смо дали похвале где су заслужене...

2. Зашто времена вожње нису усклађена са рангом?
Имамо 13 полазака Регио који вози 55 минута (Флирт).
Имамо 4 поласка Регио експрес који вози 55 минута (Флирт). Која је поента овога? Зашто ово не спада у Регио?
Имамо 7 полазака Регио експрес који вози 45 минута (Пољубац).
Имамо 4 поласка Интер Сити који вози 45 минута (Пољубац). Која је поента овога? Зашто ово не спада у Регио експрес?
Имамо 4 поласка Интер Сити који вози 30 минута (Пољубац).

Ово мора да је нека грешка у табели или су тотално полудели. Како могу два поласка истим возом која стижу за исто време (значи последично стоје и на истим станицама) да оправдавају различити ранг?

3. Како је могуће да у 20 часова буде последњи полазак из НС за БГ и 21 из БГ за НС? Пре радова је последњи из НС за БГ (Б 759) кретао у 23:25, а последњи из БГ за НС (Б 760) кретао у 23:20. Ово ко нека шала испаде.

П.С. Кад видим да у табели постоји "Интер Сити", "ИнтерСити", "Регио експрес" и "Региоескспрес" односно да нису способни да се стандардизују ни у рођеној табели, све је јасно о каквом предузећу је реч. Ово би била срамота предати овако у некој приватној фирми.
 
Ред вожње је благо речено разочарење. Само 16 полазака по смеру, а на једноколосечној прузи смо у једном тренутку имали 18-19 полазака. Нејасно је у шта смо спуцали паре. Надам се да нас не чека сценарио са панчевачке пруге.

1. Мора бити бар 25 равномерно распоређених полазака како би се покрио читав дан неким пристојним интервалом.
2. У јутарњем и поподневном шпицу интервал мора бити бар пола сата како бисмо имали и један интер сити (за путнике БГ-НС и НС-БГ) и један регио/регио експрес (за путнике из успутних места до БГ и НС и обрнуто) на сат времена.
3. Први полазак мора бити раније, између 4:00 и 5:00, како би се у БГ и НС стизало пре 6.
4. Последњи полазак мора бити најраније у 23:30 како би људи који посећују културне и спортске догађаје могли да се врате кући.
5. Прве и последње поласке ускладити са поласцима градског и приградског превоза у Новом Саду, Београду и општинама Стара Пазова, Инђија и Сремски Карловци.
6. Обавезно да сви рангови возова, осим на Прокопу, стају и на Новом Београду.

Мој предлог за неки минималистички ред вожње радним данима је ово: 04:30 05:00 05:30 06:00 06:30 07:00 07:30 08:00 08:30 09:00 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 15:30 16:00 16:30 17:00 17:30 18:00 19:00 20:00 21:15 22:30 23:30. Викендом би могао да се укине понеки полазак у шпицу и дода још један после овог у 23:30.

Није ми јасно зашто влада мишљење да ће интерсити бити празан. Да ли су аутобуси који иду ауто-путем празни? Сви увек питају да ли аутобус иде ауто-путем јер неће да стају на гомилу станица између Београда и Новог Сада.
 
A, malo je veći voz od autobusa, a i ti razni autobusi kreću iz Sombora, Subotice, Bačke Palanke... a ovo samo BG-NS, napred nazad. Regionalni ekspresni je najviši rang voza koji treba da postoji dok se pruga ne produži do Subotice, uštede u vremenu zbog 2 stajanja su zanemarljive.

Ostalo si sve lepo rekao, osim što mislim da treba i iza ponoći da postoji neki polazak.
 
Јасно, није воз мало већи него неколико пута већи, али треба рачунати и на неке путнике који досад нису путовали (иста прича као за ауто-пут Милош Велики) или који нису путовали возом већ аутомобилом (повећати попуст за групне карте, спустити границу за групну карту са 6 на 3 особе), али само ако буде довољно полазака.
Треба рачунати чак и на путнике тих аутобуса из Бачке Паланке, Сомбора, Бечеја јер не иду сви поласци до Београда. Из Сомбора половина од НС наставља ка БГ, док из ова друга два места можда највише 5 од 20 полазака. За Суботицу је већ друга прича јер већина аутобуса наставља ка БГ.
Oнда увести и убрзане возове из Сомбора који би пунили интерсити НС-БГ.
Не мислим да интерсити треба да чини већину возова у току дана, али да треба да постоје бар 2 пара у шпицевима и један између шпицева.

Мада, имајући у виду овај предлог реда вожње и досадашњу агилност Србија воза, неће прихватити ниједан предлог са форума.
 
Podržavam stav da bi trebalo da bude bar 20 pari vozova jer je pre zatvora pruge bilo bar 25, naravno sa sve Suboticom i 3-4 međunarodna.
I šteta što ne postoji neka mogućnost da imamo klase za voz do Sombora koji bi do NS vukao Vektron a posle Kenedi, da se smanje presedanja.
Da li se govori i o obnovi putničkog ka ZR i KI?
 
Evo još malo detaljnije analize:
Došao sam do sledećeg zaključka, ovaj red vožnje zahteva angažovanje 2 FLIRTa i 2 KISSa, polasci idu naizmenično, tj jedan polazak ide FLIRT, jedan polazak ide KISS

1) Kako bi se rešio problem što nema vozova koji pristižu između 7 i 8 bez pivećanja broja garnitura potrebno je uraditi sledeće. FLIRT (RE) koji kreće u 5 i 30 pomeriti za 5 sati u oba grada, taj flirt će onda do 6 stići u drugi grad. Tu ima pauzu od 25 minuta i u 6 i 20 kreće nazad (tim polaskom kupimo sve koji idu na posao jer dolazi u drugi grad u 7 i 15), polazak u 7 i 15 koji je taj isti FLIRT trebao da vrši se pomera za 15 minuta i kreće u 7 i 30. Voz u 7 i 30 stiže do drugog grada u 8 i 25 što mu daje pauzu od 35 minuta do sledećeg planiranog polaska.

2)Nisam siguran kako su ovo isplairali ali po redu vožnje 2 FLIRTa i 1 KISS završavaju svoj dan u Novom Sadu, da li će oni tamo porespavati ili ne nisam siguran ali znam da će jedan FLIRT sigurno morati da se vrati kako bi ostvario prvi jutarnji polazak śto može lepo da se iskoristi i da se pošalje kasnim večernjim RE vozom iz NS (oko 22 i 30 kako bi ljudi uhvatili poslednji prevoz do kuće).

3)Uveo bih polazak u 6 i iz NS za Beograd, kao što bih uveo i IC polazak u 7 sati u oba smera (KISS je tu slobodan kada obavi polazak u 6 (znači 6 i 45 dolazi) pa sve do 8, tad je špic pa taman da se iskoristi.

Po mom dosadašnjem predlogu bi u jutarnjem špicu imali vozove u 5 (RE), 6 (REx, KISS), 6:20 (RE), 7 (IC, KISS), 7:30 (RE), 8 (REx, KISS) u oba smera i posle kako je predloženo

Tokom dana vozovi idu sasvim okej, iz Beograda recimo svaka dva sata ide RE, i svaka dva sata ide IC (za one koji zele brze da stignu, recimo turiste (domaći i strani), poslovni ljudi koji imaju sastanke,...) ovako nešto može i iz NS da se uradi jer su njima neki IC vozovi prebaceni u REx vozove (isto su KISS) ali to realno nije toliki problem.

Popodnevni špic bih možda isto rešio kao jutarnji, u 17h bih uveo IC voz, odnosno da KISSu umetnemo još jedan polazak između. REx voz u 17h bih prebacio u RE i on može da kreće negde između 16 i 30 i 17 i 30, nisam tačno siguran kad je potrebniji.

Uveče bih svakako uveo neki polazak kasnije uveče, po mogućstvu RE ili REx da bi ostavio ljude po manjim mestima znači negde oko 22 i 30 okvirno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847961#p847961:lpgvfwj1 je napisao(la):
NoLimit » Pet Maj 07, 2021 9:45 pm[/url]":lpgvfwj1]1. Велика похвала за покушај тактног реда вожње. Види се да неко барем слуша или чита шта путници траже. Ови поласци на пун сат су пун погодак. Нису сви баш поласци тактни односно 8 полазака одступа, али остала 24 су у такту. 75% је синхронизовано. Ово је невероватан напредак наспрам оног хаоса што смо имали раније где је 0% било синхронизовано.


Žena je ili trudna ili nije trudna. Ne može 75% da bude trudna. Tako isto red vožnje je taktni ili nije taktni. Druga stvar, SV je predložio polaske ugrubo na "okruglo" što znači da kad Infra da svoje trase da oni mogu biti 7.04, 8.12, 9.08, 10.01, 10.57 itd...

NoLimit":lpgvfwj1 je napisao(la):
3. Како је могуће да у 20 часова буде последњи полазак из НС за БГ и 21 из БГ за НС?

Postoji mogućnost da postoji i treća strana onog dokumenta, tj. da ima još par polazaka kasnije.
 
Postoji treća strana skoro sigurno jer je nemoguće da 2 FLIRTa i 1 KISS svoj dan završavaju u NS, sigurno ih neće prazne vraćati a već ujutro 1 FLIRT mora biti u BG
 
2017.sam posle 10 uveče kad je odlazio zadnji lokalac sa NS glavne za povratak u BG na raspolaganju imao samo Panoniju. Koja nije stajala u Rakovici ni u Resniku pa sam morao na NBG da izađem...možda je tek negde iza ponoći bio sledeći lokalac.
 
Teorija zavere: to što nijedan polazak ne podmiruje potrebe zaposlenih čije radno vreme počinje od osam, posledica je uzmicanja pred pritiscima autobuskih prevoznika.
 
Скоро је на Фб групи УЉЖ један члан објавио своја дописивања електронском поштом са Србија возом и ИЖС да где се жалио да воз и Ваљева у БГ стиже у 7:22 и да често касни, а да већини запослених у државној служби радно време почиње у 7:30 а жалили су се и на кашњења. Ови су му одговорили да може да користи Барски воз који креће мало пре 5 из Ваљева и стиже око 6 у БГ.
 
:laugh:

Mada, za ovo prvenstveno treba da se žali Velikom Respiratoru, psihopati koji je pomerio radno vreme državnih službi na 7.30, e da bi kinjio ljude.
 
Uveliko se izlivaju temelji za stubove kontaktne mreže i signale na deonici od Stare Pazove ka Beškoj.
FB_IMG_1620493518229.jpg

FB_IMG_1620493528617.jpg

FB_IMG_1620493550473.jpg

Izvor FB.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848165#p848165:hhrrs85x je napisao(la):
mvbg1 » 08 May 2021 05:10 pm[/url]":hhrrs85x]Uveliko se izlivaju temelji za stubove kontaktne mreže i signale na deonici od Stare Pazove ka Beškoj.

Као и на деоници од Новог Сада ка Петроварадину. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847753#p847753:2nqa0jfb je napisao(la):
WLABmz » 07 May 2021 10:13 am[/url]":2nqa0jfb]Srbija Voz je uputio zahtev Infrastrukturi za trase vozova Beograd Centar - Novi Sad za red vožnje 2021/2022.

Postoje tri kategorije - Intercity, Regio i Regio Express. Intercity - Stadler KISS, Regio - Stadler FLIRT, Regio Express, neki polasci KISS, neki FLIRT.

Ukupno 16 polaska po smeru, sa polascima koji nisu u taktu. A lako bi mogla biti u taktu, samo da genijalci iz Srbija Voza pomere par traženih polazaka. Takođe, logika ranga, voznog vremena i vrste garniture je potpuno u svađi jedna sa drugom. Vozna vremena koja Srbija Voz predviđa su od 30 do 55 minuta u zavisnosti od ranga i polaska, ali to je sve u domenu nagađanja dok se ne izvrše testiranja i infra ne ponudi krajnje realno vozno vreme.

183850606_1390069748038652_8807974918810863041_n.jpg


183240574_491254312316958_7495925285529400490_n.jpg

Interesantno da SV predviđa vreme putovanja od 55min za RE (srednja brzina 81,8km/h), 45min REX (100km/h) i 30min IC (150km/h) uz veću razliku između REX i IC nego između RE i REX. Pretpostavljam da RE i REX dostižu Vmax=160km/h, odnosno da REX dođe ubrzani (RE je zamenio nekadašnji putnički). IC praktično predstavlja brzi pri čemu dostiže veće brzine shodno uslovima infrastrukture. Ne treba zaboraviti da su izostavili ICE, koji bi verovatno uveli u slučaju povećanja brzine. Ako išta drugo ovo je dokaz da ta pruga uopšte nije brza nego brža, a da je reč "brza" korišćena samo u propagandne svrhe.

Nego, da mi malo bacimo oko na Austriju: https://westbahn.at/fahrplan/

^^^916 Wien Westbahnhof-St. Polten Hbf 13:42>14:10 (60,563km za 28min). Znači 916 razvija srednju brzinu od 130km/h na trasi dugoj 60km (Srbija Voz predlaže red vožnje za 150km/h), uz zaustavljanje samo u Hutteldorfu (Beč) udaljenom skoro 6km od početne stanice, u ovom slučaju zapadne (Westbahnhof). 938 od Meidlinga do St. Poltena preko Tullnerfelda putuje 2 minuta duže, i to uz preskakanje Hutteldorfa, no duža je trasa koja opet ima izdvojen Lainz tunel.

Dakle na pruzi između Westbahnhofa i St. Poltena brza deonica se izdvaja još u Huteldorfu, brza pruga počinje od Hadersdorfa, dok je između Fagrama (Wagram) i St. Polten Hbf izolovana (ima svoje koloseke) tako da je udeo sporih deonica 9/60km ili 15%. Na deonici Beograd Centar-Novi Sad imamo 19+11km sporih deonica na oba kraja što izađe 30/75km ili 40%. Da li je veći stepen motorizacije osovina dovoljan za postizanje tolike razlike u srednjoj brzini uzevši u obzir lošije karakteristike naše pruge (veći udeo spore vožnje)? Bilo kako bilo zavisno od itinerera kod bržih polazaka ostaje 20-ak minuta odmora, pa je prema tome sa dva voza moguće pokriti trasu taktnim redom vožnje na sat vremena celodnevno, i to uz zaokruživanje na xx:00 sa oba terminusa (istovremeno polaženje iz oba grada što se može videti na primeru nekih od predloženih polazaka).

I taman kad pomisliš da je ovo neki pomak naletiš na reality check iz zemlje izvođača dela ove naše pruge: http://www.railinks.net/409.html

Interesantno da metro Guangdžou ima nove vozove tipa D projektovane za 180km/h sa poklopcem kvačila, dok KISS 200 kao i većina regionalnih "Evropljana" nema. Novi vozovi ovog kineskog grada nabavljeni su za linije 18 i 22 nastale legalnom degradacijom regionalnih međugradskih pruga na metro standard, uz projektovanu maksimalnu brzinu pruge 160km/h.

Da je bilo mozga mogli su izgraditi regionalni brzi metro Vmax=160km/h između Kragujevca/Požarevca i Novog Sada/Sremske Mitrovice preko Beograda, sa kracima do aerodroma čiji bi itinereri vršili ulogu aerodromskog ekspresa. Takoreći mešavina S-Bahn-a i Arlanda Expressa/Flytogeta. Al eto mora do Budimpešte iako ni Evropska Unija nije predviđala toliku brzinu. Zapravo svi su kineski vozovi takvi, uključujući CRH6F i CJ6.

Šta sad 30-neke? Tresla se gora rodio se miš. U Kini metro 2020. jurio 160km/h, 2030. ili ranije će juriti 200km/h dok će se Srbi do 2050. čuditi regionalnom vozu brzine 200km/h (kad brze pruge budu prelazile 500km/h kako bi ostale konkurentne novim vidovima brzog prevoza).
 
Izgleda da će za BG-Niš biti spuštena brzina sa planiranih 200 na 160 km/h na deonicama koje finansira EU.
 
Pa uvek je i planirano za 160, bar posle Slobinih 'Brzih pruga Srbije' (250). Trebalo je i za NS tako.

Elem, vidim iznad da se uporedismo i sa Guangdžouom i sa provincijom Guangdong... Mogli bismo malo ipak da nađemo sebi ravne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848212#p848212:mab6f527 je napisao(la):
spatiotecte » Sub Maj 08, 2021 11:47 pm[/url]":mab6f527]Izgleda da će za BG-Niš biti spuštena brzina sa planiranih 200 na 160 km/h na deonicama koje finansira EU.

Koliko je sigurna ova informacija, što se mene tiče dovoljno je 160 za sada, kada bude bilo vise putnika može da se razmišlja o potpuno novoj pruzi za 200+, ali to je daleko u budućnosti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848244#p848244:3kelo50w je napisao(la):
Boki123 » 09 May 2021 07:27 am[/url]":3kelo50w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848212#p848212:3kelo50w je napisao(la):
spatiotecte » Sub Maj 08, 2021 11:47 pm[/url]":3kelo50w]Izgleda da će za BG-Niš biti spuštena brzina sa planiranih 200 na 160 km/h na deonicama koje finansira EU.

Koliko je sigurna ova informacija, što se mene tiče dovoljno je 160 za sada, kada bude bilo vise putnika može da se razmišlja o potpuno novoj pruzi za 200+, ali to je daleko u budućnosti
Možda i nije predaleka budućnost, možda može za 20 godina Mladenovac-Kragujevac-Kruševac-Niš, 1 kolosek, 250 km/h, samo za putničke vozove.
Možda...
 
А због чега морамо да користимо туђе називе за нешто за шта сме већ имали називе?
Интерсити-међуградски
Експрес-Брзи
Итд...
 
Vrh