Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zanima me još nešto. Ako se dobro sećam, pisalo se ovde da kada se radi pruga za 200 km/h ulaganja su mnogo veća nego za 160 km/h, ali je kasnije mnogo lakše takvu prugu unaprediti za još veće brzine.. Ako rekonstruišemo za 160, pa jednog dana rešimo da radimo za 250, moraće sve "ispočetka"..

Ako je to stvarno tako, onda bih sada radio za 200 sve do Niša. Kad se daju pare onda da budemo mirni za narednih 100 godina.

Mi nemamo izlaz na more, niti plivamo u nafti i gasu. Imamo taj povoljan tranzitni položaj Istok-Zapad i to moramo mnogo više da koristimo za razvoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845524#p845524:23cjds7g je napisao(la):
Пантограф » 28 Апр 2021, 08:37[/url]":23cjds7g]Око 6,5-7 сати делује реално до Беча. То ће имати путнике, свакако. Било би добро да има директан воз Ниш-Беч (са директним колима за Пожаревац:).

дај да Ниш прво буде за максимум 1:30 из Београда, па лако ћемо до Беча
 
Неће бити никад, и по пројекту Брзе пруге Србије (ТГВ, 250 на сат) било је 2 сата.
 
Мислим да за теретни саобраћај нису неопходне такве брзине, а међународни путнички саобраћај кроз Србију је нажалост скоро па мртав.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845539#p845539:gdj0bsxm je napisao(la):
JohnnyLee » 28 Apr 2021 08:24 am[/url]":gdj0bsxm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845524#p845524:gdj0bsxm je napisao(la):
Пантограф » 28 Апр 2021, 08:37[/url]":gdj0bsxm]Око 6,5-7 сати делује реално до Беча. То ће имати путнике, свакако. Било би добро да има директан воз Ниш-Беч (са директним колима за Пожаревац:).

дај да Ниш прво буде за максимум 1:30 из Београда, па лако ћемо до Беча
Za Bec je jako bitno i kolika ce biti zadrzavanja na granici...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845539#p845539:1l8v8102 je napisao(la):
JohnnyLee » Wed Apr 28, 2021 8:24 am[/url]":1l8v8102]дај да Ниш прво буде за максимум 1:30 из Београда, па лако ћемо до Беча
Železnica nikada neće ponuditi cene kao BUS.

Do Niša je sve ispod dva sata totalno nerealno. Kao što smo rekli, džabe (i kad bi bilo) 200km/h niz Moravu, ako od Mladenovca ide 60km/h.

Dobar domaćin stavi pare na sto pa gleda šta može sa njima da uradi. Ovi naši pokreću neke svemirske projekte bez jasne vizije kako mogu da ih završe. Pruga za 200km do Niša bi koštala preko 5 milijardi, a potpuno je nepotrebna. Najbitnije da odrade planirane rekonstrukcije na 160km/h, denivelacije PP i novu prugu, novom trasom, do Mladenovca.

Svako ko veruje u bajke neka prođe od Gilja do Paraćina novom deonicom, novom trasom, za 160km/h da vidi kako to izgleda. Izlgeda super, ali je brzina 120km/h sa nekoliko LV.
A ta deonica se smatra završenom...
:violina:
 
Vox91":19im4bw1 je napisao(la):
A što se tiče linija Istanbul-Pariz, neće niko verovatno da se klacka spavaćim kolima celom rutom, ali zašto misliš da je nerealno da brze pruge konkurišu avionu na linijama Beč-Beograd, ili Istanbul-Beograd, gde bi se za 3-4 sata odavde stizalo u oba ta grada?

3-4 sata Beograd - Beč je utopija, ali Beograd - Istanbul, to tek. :lol: :laugh: :lool:

Пантограф":19im4bw1 je napisao(la):
Lično, mislim da bi Turska mogla jednom da izađe sa takvim projektom, u okviru svog imperijalnog pregnuća (realno, to jeste projekat za Osmansko carstvo, da je opstalo): Stambol - Aerodrom R. T. Erdogan - Sofija - Dar ul Džihad, 350 km/h (sa krakom za Sarajbosnu, jednokolosečno).

U Turskoj je trenutko u toku izgradnja potpuno nove dvokolosečne pruge Halkali (predgrađe Istanbula) - Kapikule (granica sa Bugarskom) za brzinu od 200 km/h.

Boki123":19im4bw1 je napisao(la):
Budimpešta-Beč se trenutno prelazi za 2:41

Da, i u planu je modernizacija jednog dela do 2027. koji će smanjiti vreme putovanja za 15 minuta.

Vox91":19im4bw1 je napisao(la):
Ako se dobro sećam, pisalo se ovde da kada se radi pruga za 200 km/h ulaganja su mnogo veća nego za 160 km/h, ali je kasnije mnogo lakše takvu prugu unaprediti za još veće brzine..

Pisane su svakakve budalaštine ovde...Pruge do 200 km/h su za mešoviti putnički i teretni saobraćaj. Preko 200 km/h se grade odvojene pruge samo za putnički saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845569#p845569:2ulokso7 je napisao(la):
WLABmz » 28 Apr 2021 09:15 am[/url]":2ulokso7]
U Turskoj je trenutko u toku izgradnja potpuno nove dvokolosečne pruge Halkali (predgrađe Istanbula) - Kapikule (granica sa Bugarskom) za brzinu od 200 km/h.
Знам то, али ја мислим на неку скроз нову, за 350 на сат, која ће морати да сачека обнову империје, тј. кад Стамбол поново буде центар света за Београд, Софију (Ниш, Пловдив...) - јер, једино је у тим условима, да је Стамбол - Пекинг а ми остали кинеске провинције, градња једне такве пруге реална и оправдана.

За Беч, који је мало већи од Београда, не видим да има толики потенцијал, све и да папа римски крунише Кратког за кајзера.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845389#p845389:1gne2xee je napisao(la):
WLABmz » 27 Apr 2021 05:00 pm[/url]":1gne2xee]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845365#p845365:1gne2xee je napisao(la):
tragac » Uto Apr 27, 2021 4:15 pm[/url]":1gne2xee]Split-Zagreb opslužuje RegioSwinger. Dobar voz.

Evo RS u sinhronu ka Splitu. Za Bjelovar si u pravu, građen je bypass pravac ali su njime vozna vremena skraćena sa neprihvatljivih na srednje žalosna. Inače često na RS vozovima isključuju naginjanje.
 

Prilozi

  • IMG_20210428_104132.jpg
    IMG_20210428_104132.jpg
    559 KB · Pregleda: 3.503
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845540#p845540:1zz4my1m je napisao(la):
Пантограф » 28 Апр 2021, 09:25[/url]":1zz4my1m]Неће бити никад, и по пројекту Брзе пруге Србије (ТГВ, 250 на сат) било је 2 сата.

одлично, и то је конкурентно. дај да прво буде време вожње конкурентно аутобусима, да се људи врате железници, па ћемо даље лако
 
Pendolino":3c0xgtnj je napisao(la):
Nešto smo kući pričali o Zagrebu i kako sam putovao tamo vozom. I tako se setim vlaka "A. G.. Matoš".
Kompozicija vagona proizvedenih u Srbiji u Goši, koju vuče lokomotiva čiji deo je takođe rađen kod nas (Minel BG, MIN Niš) na dobrom delu pruge je išla 160km/h. Kasnije je Goša radila vagone i za 200km/h.

Srbija je bila jedna od retkih država na svetu u kojoj se proizvode vagoni za 200km/h. To je bilo pre 30 godina. I danas je vrlo kratak spisak takvih.

A sad nam pričaju bajke.
Nostalgije malo.

https://youtu.be/2ohNg0KxtXA

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
WLABmz":3ptv3erb je napisao(la):
Posle 11 godina, uskoro poskupljuju cene karata u unutrašnjem saobraćaju za 15%.
1000dinara vozom BG-NS , samo mogu reći srećno...
Ta pruga je koliko vidim izgleda za teretni saobraćaj kao što su radili novi kolosek Pa-Bg pa ne saobraća voz putnički.

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
Dice":21ekcype je napisao(la):
Šta fali logo "Železnice Srbije"?
Ne fali ništa, solidan je.
Gde su nam vozovi , pruge, usluga...logo mi nije bitan.

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
Karlo del Ponte":3m2cjew5 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841746#p841746 je napisao(la):
Boki123 » 14 Apr 2021 03:18 pm[/url]":3m2cjew5]
Karlo svakako se slažem sa svime što si napisao, gradski čelnici su već najavljivali takt od 30 min ka Lazarevcu i dupliranje koloseka do Lazarevca. Ako se već radi to, što ne bi produžili dvokolosečnu prugu skroz do Valjeva. Smanjiće opterećenje svakako i biće osigurano za budućnost i to sve za relativno malu cenu izvođenja. Na toj pruzi može da dođe u obzir BGvoz do Lazarevca, RE do Valjeva, REx (Ubrzani na deonici Beograd-Valjevo) i naravno neki polasci do Prijepolja, IC vozovi do CG, a isto možda uvedu nazad ICS "Raška" Beograd-Kraljevo (možda i više nego 1 polazak). Uz sve to i teretni saobraćaj
Будите јако опрезни са обећањима нашминканих издајника, помодара и незналица:
1. Други колосек за Панчево уместо повећања броја полазака прати укидање и оног окрњеног Беовоза.
2. Аутопутеви за Македонију и Бугарску, за које не постоји обим тражње за превозом.
3. Аутопут за Чачак који продужава улазак у Београд цирка пола сата у односу на максимум.
4. Укидање Железничке станице Београд, Прокоп без озбиљне интеграције у град 3 године након укидања ЖСБ.
5. Метро, ни милиметар.
6. Убијен капацитет железничког прилаза северно од Раковице.
7. Радови на прузи за Нови Сад касне на кинеском делу.
8. Расположивих капацитета вагона и гарнитура мање него у преднапредном периоду.
9. Једна станица за одржавање вагона укинута, већ 3 године друга није изграђена.
10. Број редовних међународних возова из Београда са 15 пари оборен на 3 пара (пре епиемије Корона психозе).
11. Број запослених железничара смањен за 40%, просечна старост преосталих запослених преко 50 година, запошљавање младих на кашичицу.
12. Већ завршено инвестирање у пругу Београд-Ваљево. Тешко очекивати на истом месту нове инвестиције.
13. Обећавају пругу 200км/с за Ниш, а у пракси нису ни почели, чак се не зна куда би тачно ишла.
14. За Ресник и Батајницу нису у стању да држе на 30 минута цео дан, а камоли негде другде.
15. Први који су успели да у току неких радова затворе трамвај за цео исток Београда.
16. Обећавали аутопутеве за Вршац, Зајечар и којегде где једноставно не постоји потражња за таквом инфраструктуром. Влажни снови да, али економска оправданост не.

Зашто од њих очекивати било шта здраво и нормално? Колико вреди њихово обећање? И опет, не постоји критична тражња за кретањима која би правдала воз на пола сата Београд-Лазаревац. Аутобус има далеко бољу позицију у односу на већину насеља, и за многе од њих гурање на фидер линије и воз не би остварило никакву временску уштеду. У најоптерећенијим вршним сатима би воз који иде на сваких сат времена имао 500 питника, а у сатима мањег оптерећења 100-200 путника на сат, све уз идеално планирање.
Reputacija kao vrata!

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845574#p845574:ihbpqtem je napisao(la):
Пантограф » 28 Apr 2021 09:22 am[/url]":ihbpqtem]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845569#p845569:ihbpqtem je napisao(la):
WLABmz » 28 Apr 2021 09:15 am[/url]":ihbpqtem]
U Turskoj je trenutko u toku izgradnja potpuno nove dvokolosečne pruge Halkali (predgrađe Istanbula) - Kapikule (granica sa Bugarskom) za brzinu od 200 km/h.
Знам то, али ја мислим на неку скроз нову, за 350 на сат, која ће морати да сачека обнову империје, тј. кад Стамбол поново буде центар света за Београд, Софију (Ниш, Пловдив...) - јер, једино је у тим условима, да је Стамбол - Пекинг а ми остали кинеске провинције, градња једне такве пруге реална и оправдана.

За Беч, који је мало већи од Београда, не видим да има толики потенцијал, све и да папа римски крунише Кратког за кајзера.
Stambol jeste bio imperijalni centar, ali nikad nije bio zeleznicke cvoriste industijalzirane sredine. Nemoguce je ikad podstici zanacaj zeleznica 19 veka, carska Nemacka je finansirala zeleznice do Bagdada, kasnije su to Englezi analizirali. Ekonomski znacaj za Nemacku je bio minoran. U bilanci Nemacke trogovinske razmene zeleznicama Orijenta je izmedu 1891 do 1913 imala udeo od 1 % celokupnog drustvenog proizvoda (podatke iz Norman G. Pounds 1985 - Geography of Europe). Zeleznicama Balkana se pre rata vise transportovala posta nego ljudi i roba. Roba je i tada vec uglavnom isla brodom. Stambol je prema EZ (koja broji 450 mio stanovnika) teska periferija. Beograd je od svih milijonskih gradova Balkana najbolje lociran da prevazilazi perifericnost (spram Sofija, Bukaresti, Atine i Carigrada). Podatke za to u analizi stucnom casopisu Geographische Rundschau o potencijalu Beograda, Sofije i Bukuresta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845599#p845599:2vkq95pt je napisao(la):
tragac » Sre Apr 28, 2021 10:48 am[/url]":2vkq95pt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845389#p845389:2vkq95pt je napisao(la):
WLABmz » 27 Apr 2021 05:00 pm[/url]":2vkq95pt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845365#p845365:2vkq95pt je napisao(la):
tragac » Uto Apr 27, 2021 4:15 pm[/url]":2vkq95pt]Split-Zagreb opslužuje RegioSwinger. Dobar voz.

Evo RS u sinhronu ka Splitu. Za Bjelovar si u pravu, građen je bypass pravac ali su njime vozna vremena skraćena sa neprihvatljivih na srednje žalosna. Inače često na RS vozovima isključuju naginjanje.
file.php
Ovaj splitski voz na slici baš izgleda moćno,i vozno vreme od 6 i po sati na 400 kilometara pruge Zagreb-Split je za nas pojam. Ali to što pruga između dva najveća grada u državi(od kojih je jedan letnji turistički centar) u 21. veku nije elektrificirana,e to govori da ni u nekim zemljama EU ne cvetaju ruže kada je u pitanju železnička infrastruktura. Ova pruga je sigurno u kudikamo boljem upotrebnom stanju nego pruga Beograd-Bar čim se putuje tom brzinom,ali prosto je bizarno da turistički visokorazvijeni grad na moru od 200.000 stanovnika nema elektrificiranu prugu. U Srbiji skoro svi gradovi od preko 100.000 stanovnika odavno imaju elektromotorni železnički prevoz,mislim da su Kragujevac i Priština jedini izuzeci.
 
Od kako su napravili autocestu sve do Ploča pruga do
Splita je izgubila svaki značaj iako je skroz remontovana.
Sad se svelo na jedan voz Split-Zagreb dnevno.
Sve i da je elektrificiraju ne bi se skoro ništa dobilo.
 
Зависи од дијалекта. Ми западни срби кажемо електрифицира. Други народи западно од Дрине такође.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845699#p845699:1uue0apj je napisao(la):
Užice » Wed Apr 28, 2021 1:56 pm[/url]":1uue0apj]Ovaj splitski voz na slici baš izgleda moćno,i vozno vreme od 6 i po sati na 400 kilometara pruge Zagreb-Split je za nas pojam. Ali to što pruga između dva najveća grada u državi(od kojih je jedan letnji turistički centar) u 21. veku nije elektrificirana,e to govori da ni u nekim zemljama EU ne cvetaju ruže kada je u pitanju železnička infrastruktura. Ova pruga je sigurno u kudikamo boljem upotrebnom stanju nego pruga Beograd-Bar čim se putuje tom brzinom,ali prosto je bizarno da turistički visokorazvijeni grad na moru od 200.000 stanovnika nema elektrificiranu prugu. U Srbiji skoro svi gradovi od preko 100.000 stanovnika odavno imaju elektromotorni železnički prevoz,mislim da su Kragujevac i Priština jedini izuzeci.
Elektrifikacija sama po sebi nije merilo ničega.
Lićka je isplivala samo zbog rata koji je prekinuo Unsku prugu, koja je bila elektrificirana :mrgreen: i vmax preko 100km/h.
Definitivno najlepša pruga bivše SFRJ.

Razlika između naše železnice i one u Hrvata je što oni saniraju LV i što bolje održavaju mostove. Naravno i pravac ZG-Tovarnik koji je većim delom za 160km/h već punih 30 i kusur godina.
 
Upravo tako, kod nas je pored rekonstrukcija i modernizacija koje sad teku potrebno da se pruga održava, da ne dolazimo do toga da se ponovo uspostavljaju lagane vožnje itd.
Da li neko zna da li postoje LV na pruzi Resnik-Valjevo, konlretno znam po snimku da je postojala LV od 30 km/h na ulasku u Vreoce
 
И ево, као што сам најављивао да би могло да се деси (људи који су ономад радили подлоге за ЦБРЦ ме нису преварили) одустали су од нове пруге Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Велика Плана, градиће се преко Младеновца и Смедеревске Паланке:

Pruga od Beograda ka Severnoj Makedoniji gradiće se bez dugo planirane nove deonice do Velike Plane - Dupliraju se koloseci preko Mladenovca

Buduća pruga od Beograda do Severne Makedonije, prema svemu sudeći, neće podrazumevati i gradnju potpuno nove trase do Velike Plane, kako je ranije bilo predviđeno, već će biti duplirani koloseci preko Mladenovca, potvrđeno je za eKapiju iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

- Tehnička studija predviđa korišćenje postojeće trase pruge i najveći broj stanica bi se zadržao na postojećim lokacijama - kažu za naš portal i dodaju da će biti duplirani koloseci preko Mladenovca.

Извор: еКапија
Линк: https://www.ekapija.com/infrastruct...makedoniji-gradice-se-bez-dugo-planirane-nove
 
Pre me hvatala panika zato što se kružilo, međutim sada počinjem da preispitujem ovu varijantu iz sledećih raloga:

-deonicu Resnik-Velika Plana karkateriše niz komuterskih mesta sa manjim populacionim centrima u Mladenovcu i Palanci (koja je blizu same Plane gde je u obe varijante predviđena stanica) zbog čega je pogodna za prigradsko-regionalni saobraćaj
-pošto karakteristike takve (planirane dvokolosečne) mešovite pruge pogoduju odvijanju sporijeg saobraćaja ona nije vredna truda - bilo obaranjem brzine, bilo značajnim ulaganjima u povećanje, zbog čega bi racionalniju investiciju na posmatranom koridoru svakako predstavljao krak od Mladenovca do Aranđelovca
-trasa preko Male Krsne je takva da brzi vozovi mogu preskakati manja mesta fokusirana na svrsishodniji autobuski prevoz autoputem do Beograda, bez kruženja preko Rakovice
-trasa preko Male Krsne takoreći pokriva Smederevo i Požarevac (lokalni itinerer od Novi Sada ili Aerodroma Beograd do Požarevca preko Kolara bez devijacije ka Smederevu) koji skupa broje preko 100000 stanovnika u urbanoj sredini (Mladenovac i Palanka skupa duplo manje)
-trasa duž A1 kod Zuca se prirodno nastavlja na moguće nove prilazne i obilazne pružne koridore ka Autokomandi, odnosno Zemunu preko Ade Huje
 
Mislim da tako nce mnogo ustedeti u odnosu na predlog koji sam izneo pre par dana. Dugi usponi, krivine, tuneli, visoki vijadukti su odlika poddeonice Resnik-Sopot. Parcanski vijadukt ce verovatno morati da se rusi...
 
„Srbiјa Voz“ a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga, da voz koјi polazi u 14.58 časova iz Bogoјeva za Sombor, kao i voz koјi iz Sombora polazi u 12.57 časova za Bogoјevo, neće saobraćati 4.05.2021. godine

Problem nedostatka ispravnih garnitura sve više i više dolazi do izražaja.
 
Vrh