Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

To je za sad previše skupo, smatram da bi brza pruga trebala da ide do predgrađa Beograda znači Resnik (ili kako su oni planirali do Velike Plane pa u nekoj budućnosti da se gradi Velika Plana-Resnik). Znači po sekcijama da se gradi i tako postepeno smanjuje vreme putovanja.

Naravno ovo ne znači da u budućnosti ne treba da se razmišlja i o tom pravcu, za nekih 20-30 godina kada bude putnika na železnici može da se izgradi taj deo zbog dodatnih kapaciteta, uštede u vremenu putovanja i gradskih kretanja
 
Potpuni sam laik za železnicu, ali mi se čini da bi pruga od Niša pa do Subotice kompletno morala da bude za 200 km/h.. Niš-bugarska granica i Niš-makedonska granica za 160 km/h...Sad je 2021. god, dok se pruga remontuje biće 2026-2030.god...Sve brzine ispod navedenih za tu godinu su smešne, obzirom kakvi su vozovi i sada po svetu. Plus, mi smo tranzitna zemlja, najkraći put od Beča do Istanbula i pruga na tom pravcu mora biti savremena.

U suprotnom, skrkaćemo 2-3 milijarde za polovično rešenje.
I kada se napiše "projektovana za 160 km/h", da li to znači da je to gornja granica brzine koja će se u praksi retko dostizati, nego voz neće ići brže od, recimo, 150 km/h? Isto važi i za projektovanu brzinu od 200 km/h.

Ne znam, kad vidim kakve su sada i bugarske železnice, mi mnogooo zaostajemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845276#p845276:38s03ewx je napisao(la):
Vox91 » Uto Apr 27, 2021 11:36 am[/url]":38s03ewx]Potpuni sam laik za železnicu, ali mi se čini da bi pruga od Niša pa do Subotice kompletno morala da bude za 200 km/h..
Vox91":38s03ewx je napisao(la):
Ne znam, kad vidim kakve su sada i bugarske železnice, mi mnogooo zaostajemo.

U pravu si, jesi laik. Ove dve konstatacije se potpuno kose jedna sa drugom. Bugarska upravo modernizuje pruge za brzinu 160 km/h.

Vox91":38s03ewx je napisao(la):
I kada se napiše "projektovana za 160 km/h", da li to znači da je to gornja granica brzine koja će se u praksi retko dostizati, nego voz neće ići brže od, recimo, 150 km/h? Isto važi i za projektovanu brzinu od 200 km/h.

Ne. Projektovana za 160 km/h znači da vozovi idu 160 km/h.

Vox91":38s03ewx je napisao(la):
U suprotnom, skrkaćemo 2-3 milijarde za polovično rešenje.

Nije to nikakvo polovično rešenje, već ekonomski održivo rešenje. Brzine preko 160 km/h zahtevaju mnogo veće troškove izgradnje, održavanja i eksploatacije, a donose jako malo benefita u odnosu na brzinu od 160 km/h.
 
Што је и логично: све земље бившег источног лагера имају боље железнице од несврстане полуамериканозовано-полузимбабвеизоване СФРЈ.

Vox91
Plus, mi smo tranzitna zemlja, najkraći put od Beča do Istanbula i pruga na tom pravcu mora biti savremena.

Да, ово се често чује, али у ствари није аргумент: транзитна функција српске железничке мреже има улогу искључиво у превозу робе, а она ће ићи до 120 км на сат.

Чак и да млада Аналена Зелена ускоро победи на изборима у Дојчланду, верује ли ико да ће путници икад више масовно путовати возом из Стамбола у Берлин, или из Атине за Париз?
 
Pitanje jedno, da li je pokusaj saradnje sa Dacijom uspeo, tj da li jos uvek tranzitiraju kroz RS ili su se vratili za HU?
 
Odavno ih nisam video na slikama. Izgleda da ne idu
više ovuda. Prevezena je jedna količina i to bi to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845301#p845301:1n003gzc je napisao(la):
tragac » 27 Apr 2021 11:49 am[/url]":1n003gzc]Bugarska ima bolju železnicu od SVIH država i uprava na teritoriji ex-Yu.
Bolju od slovenaca i hrvata?
Evo pa da uporedimo,laički gledano:
https://www.youtube.com/watch?v=l2l5na9hYoA
https://www.youtube.com/watch?v=ct4pqv6-Mvw
https://www.youtube.com/watch?v=cFT_IHLaQV8
Bugari ne vole vodu ( a ni farbu) kao ni mi :)
Na stranu to što hrvati sami prave svoje vlakove.
 
Ja bih pre rekao da je u Bugarskoj železnica dosta bitna,
ne sudeći o kvalitetu, mada mi se dopala dosta,
ima težinu koju ni izbliza ž. nema u ex YU. Dosta je pruga
obnovljeno, zatvorenih za saobraćaj skoro da i nema,
vozovi su puni.
 
Hrvati i Slovenci nisu u stanju da održavaju svoje osnovne pravce. Zagreb-Split je sramota. Ni oko Rijeke nije sjajno. Sredili su dobar deo pruge id Zagreba prema Srbiji osim toga seednje žalosno.
Slovenska železnica je naapram Mađarske i Bugarske jedna velika lagana vožnja. Samo lageruju nove vozove ali Ljubljana-Koper 83 km putuje 2:45...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845337#p845337:3l70fxvj je napisao(la):
tragac » Uto Apr 27, 2021 2:57 pm[/url]":3l70fxvj]Hrvati i Slovenci nisu u stanju da održavaju svoje osnovne pravce. Zagreb-Split je sramota. Ni oko Rijeke nije sjajno. Sredili su dobar deo pruge id Zagreba prema Srbiji osim toga seednje žalosno.
Slovenska železnica je naapram Mađarske i Bugarske jedna velika lagana vožnja. Samo lageruju nove vozove ali Ljubljana-Koper 83 km putuje 2:45...
Hrvatska ima dosta moderan i uređen železnički saobraćaj u severnom ravničarskom delu zemlje,skoro na svakih sat-sat i po polaze vozovi od Zagreba prema Karlovcu,Sisku,Bjelovaru,Koprivnici,Varaždinu,gradovi u okolini Beograda nažalost još uvek sanjaju o tako dobroj povezanosti sa prestonicom :oops: Ali pruga Zagreb-Split do danas nije uopšte elektrificirana od Karlovca prema jugu,što je bruka. Split ima nekakvu prigradsku železnicu,kojom saobraća minijaturni DM Kalmar Verkstad(ŽS 710),koji u Srbiji vozi još samo po timočkim prugama 8) a linijom dugom 400 kilometara Zagreb-Split saobraća neka DM garnitura jako slična našem ŽS 711.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845302#p845302:2uwf5l9o je napisao(la):
Пантограф » Tue Apr 27, 2021 11:52 am[/url]":2uwf5l9o]

Чак и да млада Аналена Зелена ускоро победи на изборима у Дојчланду, верује ли ико да ће путници икад више масовно путовати возом из Стамбола у Берлин, или из Атине за Париз?

Hoce, al' kad opet bude erupcija nekog vulakana na Islandu ili slicno :D
 
Split-Zagreb opslužuje RegioSwinger. Dobar voz. Nekad u sinhronu idu i po tri. Hrvatska i sama ima svoje vozove, čak dve fabrike, ali je stanje u njima ne baš sjajno, ŽOS Vrutky je nedavno kupio Gredelj koji je već načet. Dosta ulažu uopšteno gledano ali i dosta je zapušteno. Nedavno je rekonstruisana pruga Zagreb-Bjelovar koja pre toga nije bila u boljem stanju od deonice Beograd-Sopot.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845365#p845365:3aog6wed je napisao(la):
tragac » Uto Apr 27, 2021 4:15 pm[/url]":3aog6wed]Split-Zagreb opslužuje RegioSwinger. Dobar voz.

Možda je dobar do 2 sata vožnje. Nije namenjen za tako duge linije. Zato se i zove Regio Swinger. Oni su ga nazvali ICN (Inter City Nagibni)

tragac":3aog6wed je napisao(la):
Nekad u sinhronu idu i po tri.

Netačna informacija. Ne idu ni dva, a kamo li tri. Jako je malo interesovanje putnika za ICN vozove Zagreb - Split.

tragac":3aog6wed je napisao(la):
Nedavno je rekonstruisana pruga Zagreb-Bjelovar koja pre toga nije bila u boljem stanju od deonice Beograd-Sopot.

Još jedna netačna informacija. Nikakva pruga Zagreb - Bjelovar nije rekonstruisana jer direktna pruga Zagreb - Bjelovar nije ni postojala, već je izgrađena nova pruga Gradec - Sv. Ivan Žabno kojom je ostvarena direktna veza Zagreba i Bjelovara bez potrebe promene smera u Križevcima.
 
Austrija planira da u narednih 5 godina investira u svoju železnicu 25 milijardi evra.. Primer gde je svet, a gde smo mi.

Drugo, zar ne postoje evropski planovi o velikim investicijama u železničku mrežu, čitao sam prošle godine nešto tipa Palermo-Brisel, Lisabon-Helsinki, pa London-Nikozija.. Redukcija avionskog saobraćaju unutar Evrope i smanjenje zagađenja.

Zar mi treba da ostanemo slepo crevo? Zašto nije moguć železnički putnički prevoz od Istanbula do Berlina, Pariza itd. preko Srbije, ako već Evropa planira širenje brze železnice širom kontinenta?
Šta će biti u svetu i koliko će se napredovati do 2030. godine, pa i naša ekonomija će valjda napredovati. U tom smislu ne vidim zašto bi bila naučna fantastika da te godine imamo brzine od 200 km/h od Niša do Subotice. Pa ne treba da gradimo prugu kroz Alpe, nego kroz dolinu Morave, uz nešto nezgodnog terena pod Beogradom i kod Stalaća. A i nismo valjda tolika sirotinja da ne možemo da održavamo 400 km brze pruge na glavnoj trasi kod državu.
 
Ми смо нажалост већ 30 година слепо црево у свим ЕУ плановима када је железница у питању. Надам се да ће ова прича са Кинезима и њиховим пројектом пута свиле ипак вратити наш значај у железничком саобраћају.
 
Vox, železnica gasi avionske linije do 3 sata putovanja vozom, konkurentna je do 6 sati, a posle toga se gubi. Sa sve novom prugom do Budimpešte, iz Beograda bi vozom do Minhena trebalo oko 10 sati. A koliko treba iz Stambola do Minhena? A do Hamburga? Masovno će svi da pojure sa aerodroma u spavaća kola? Pa, sve je moguće, uostalom, i Treći svetski rat (kad su već bila dva, je l').

Drugo su gusto naseljena područja Zapadne Evrope, 'Plava banana' i to. Nas tu nema. Nama treba železnica pre svega zbog nas, da ljudi mogu na posao, u školu, itd. I naravno, za prevoz robe i tereta, jer bez toga nema ozbiljne industrije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845422#p845422:1i8h53c6 je napisao(la):
Vox91 » Uto Apr 27, 2021 8:34 pm[/url]":1i8h53c6]
Drugo, zar ne postoje evropski planovi o velikim investicijama u železničku mrežu, čitao sam prošle godine nešto tipa Palermo-Brisel, Lisabon-Helsinki, pa London-Nikozija..

Jeste, Rejkjavik - La Valeta preko Farskih ostrva i Lastova... :lol: :laugh: :lool:
 
Pa ti si stručnjak u ovoj oblasti, kako nisi čuo za takve planove na evropskom nivou? Uz kombinovanje železničkog i feribot prevoza tereta naravno, neće putnici da presedaju sigurno.. Nas na kartama nema, nego Beč-Istanbul, ali preko Rumunije i Bugarske.

Ne znam, bez brzine od 200 km/h na pruzi između tri najveća grada, i po relativno povoljnom terenu, u 2030. godini mi ćemo i dalje mnogo zaostajati.
 
Pa za Novi Sad nam ta brzina ne znači, baš, ništa, znači 3 minuta kraće putovanje i skuplje karte. Za Niš... OK, veća je daljina, ima više smisla, i tu ću podržati svako suštinsko unapređenje.

Ali su nama neki od najvećih gradova 'malo pored' te pruge, pa bih ja više voleo da vidim i obnovljene pruge koje se granaju kod Lapova, Stalaća, a ne samo prugu za Niš. Isto važi za Vojvodinu: nisu samo 3 grada, veliki su i Sombor, dva Bečeja, Kikinda... E, posebno zbog tih gradova u stagnaciji nam treba železnica.
 
Kapiram sve to, ne treba nama jedna "svemirska" pruga, a da druge zarastaju u korov, ali mislim da na toj magistrali moramo da se trudimo da ne zaostajemo za svetom.

A što se tiče linija Istanbul-Pariz, neće niko verovatno da se klacka spavaćim kolima celom rutom, ali zašto misliš da je nerealno da brze pruge konkurišu avionu na linijama Beč-Beograd, ili Istanbul-Beograd, gde bi se za 3-4 sata odavde stizalo u oba ta grada?
 
Takve pruge nisu ni u planu, za to nam treba 300 na sat svima.

Lično, mislim da bi Turska mogla jednom da izađe sa takvim projektom, u okviru svog imperijalnog pregnuća (realno, to jeste projekat za Osmansko carstvo, da je opstalo): Stambol - Aerodrom R. T. Erdogan - Sofija - Dar ul Džihad, 350 km/h (sa krakom za Sarajbosnu, jednokolosečno).
 
Za Beč-Beograd, šta misliš Pantografe, koja je realna brzina?

Pitam jer baš veliki broj naših ljudi ide autobusom. Dok odeš do aerodroma, pa prođeš obezbeđenje, pa sa aerodroma, to se sve skupi. Računaš najmanje 4-5 sati izgubljenih. Tako da je prijatnije ići 6 sati vozom, gledaš pejsaž opušteno, pojedeš nešto, možeš da se prošetaš.
 
Budimpešta-Beč se trenutno prelazi za 2:41, ako dodamo da će Beograd-Budimpešta biti minimum 3 i po sata onda dolazimo do malo više od 6 sati do Beča, mislim da će svakako imati dosta putnika, najveći broj će biti naši gastabajteri koji idu autobusom i kolima, manjim delom oni koji idu avionom. Studenti koji studiraju u Beču i Budimpešti, očekujem i dosta turista kojima se otvara mogućnost da obiđu Beč, Budimpeštu i Beograd u jednoj turi. Tu možemo da računamo i manji broj naših turista koji bi išli do Beča i Budimpešte
 
Око 6,5-7 сати делује реално до Беча. То ће имати путнике, свакако. Било би добро да има директан воз Ниш-Беч (са директним колима за Пожаревац:).
 
Vrh