Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Канал је потребан Кинезима, мислим и Европи исто, али они немају политичког мотива да се упусте у ту авантуру. Поготову што тада статус КиМ коју су признали ваља да се промени.

Можда ипак пруга...
 
Tu brzu prugu do Niša ako se bude radila,stvarno bi trebale da rade naše firme,ako budu radili stranci,ništa neće procvetati..
 
Ranije je bilo price da je EU spremna da izdvoji do 10,5 milijardi evra za sve infrastrukturne projekte u Srbiji. Uz samo jedan potpis za nesto drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844922#p844922:25b56dsl je napisao(la):
mihajloboric87 » Pon Apr 26, 2021 9:29 am[/url]":25b56dsl]Tu brzu prugu do Niša ako se bude radila,stvarno bi trebale da rade naše firme,ako budu radili stranci,ništa neće procvetati..

Kada ćete shvatiti da u Srbiji nema radnika koji bi radili tako nešto? Svi odoše trbuhom za kruhom na zapad. Neće niko da radi za našu platu. Zato i rade strane firme, zato i sve ide sporo, zato što ima jedna grupica radnika koja gradi deonicu od više desetina kilometara i onda se premeštaju sa lokacije na lokaciju, dok ostale lokacije zvrje prazno. Ono što je preostalo od domaćih firmi je već angažovano ili kao podizvođači ili ZGOP koji radi remonte regionalnih pruga, ali ne može da postigne u roku ništa jer ima premalo radnika.

milanche":25b56dsl je napisao(la):
Ranije je bilo price da je EU spremna da izdvoji do 10,5 milijardi evra za sve infrastrukturne projekte u Srbiji. Uz samo jedan potpis za nesto drugo.

Jeste. I onda je mrmot zavio čokoladu u foliju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844927#p844927:1xnqqwgv je napisao(la):
milanche » Пон Апр 26, 2021 10:37 am[/url]":1xnqqwgv]Ranije je bilo price da je EU spremna da izdvoji do 10,5 milijardi evra za sve infrastrukturne projekte u Srbiji. Uz samo jedan potpis za nesto drugo.

Тај један потпис ако поставе на нешто друго, исто неће бити ништа као ни после Милошевића, Младића, Хаџића.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844922#p844922:320v35r2 je napisao(la):
mihajloboric87 » Mon Apr 26, 2021 8:29 am[/url]":320v35r2]Tu brzu prugu do Niša ako se bude radila,stvarno bi trebale da rade naše firme,ako budu radili stranci,ništa neće procvetati..
Nikada nije planirana nikakva brza pruga za Niš. Postoji samo projekat za generalni remont od Velike Plane do Crvenog krsta u Nišu.
On podrazumeva podizanje brzine sa 120km/h na 160km/h, denivelaciju određenih PP, ispravljanje krivina (mislim nekih 8 ) rekonstrukciju elektrifikacije i signalizacije. Nove deonice su nekih 5km kod Jagodine i nešto duže kod Stalaća (koji bi se sada zaobišao).

Projekat rešenja čvora Niš stoji, a pruga od Rakovice do VP se rekonstruiše kao jednokosečna za brzinu 120km/h. Deonica od Male Krsne do VP je završena i na njoj je brzina jedva 100km/h.
Toliko o brzini.

Inače i ja se slažem za angažovanje stranaca. Gotovo ni jedan projektat nije završen kako treba.
 
Ništa konkretno,160 ili 200 km/h,1 ili 2 koloseka,odakle dokle se radi....
 
То ће сад сукцесивно да нам саопштавају Алек, Мали, Пантела, Монињо...
 
Panto, obožavam ovaj tvoj usputni humor. :lol: Tetka Ursula iz Vakcinalnog Dizastera. :lol:

A ovo sa ovim našim Lordom Žvaldemortom je tek komedija za sebe.
''Od sutra više ništa neće biti isto'', ''Saopštiću vam u ponedeljak'', ''Nećete verovati''...

Ako neko nije ispratio, mislim na ovo: Vučić: Za 24 sata - Srbija neće biti ista zemlja , nedelja, 25.04.2021.


Treba njega poslati na lečenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844986#p844986:2dhzf3yq je napisao(la):
Pendolino » Pon Apr 26, 2021 12:16 pm[/url]":2dhzf3yq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844922#p844922:2dhzf3yq je napisao(la):
mihajloboric87 » Mon Apr 26, 2021 8:29 am[/url]":2dhzf3yq]Tu brzu prugu do Niša ako se bude radila,stvarno bi trebale da rade naše firme,ako budu radili stranci,ništa neće procvetati..
Nikada nije planirana nikakva brza pruga za Niš. Postoji samo projekat za generalni remont od Velike Plane do Crvenog krsta u Nišu.
On podrazumeva podizanje brzine sa 120km/h na 160km/h
Nekoliko puta sam se vozio prugom Beograd-Niš,koliko sam mogao zapaziti,voz vozi brzinom od 100km/h samo između Sopota Kosmajskog i Lapova,kao i na još dve deonice Jagodina-Paraćin i Aleksinac-Crveni Krst,ako se dobro sećam,sve ostalo je brzina oko 50km/h,negde i manje od toga. Brzina od 120km/h trenutno ne postoji nigde na toj pruzi. U svakom slučaju,biće super ako se brzina podigne na 160km/h duž cele pruge,jer putovanje vozom od Beograda do Niša traje skoro 6 sati,čak i sa modernim Štadlerima,mnogo brže se stizalo sa parnjačama u 19. veku,jer je tada pruga bila glanc nova. Štadler Flirt(EMV 413) tehnički ima mogućnost da razvije brzinu od 160 km na sat,ali pruga mora biti kao avionska pista.
 
Није се стизало брже у 19. веку, али после тога углавном јесте.

Него, с обзиром на ове најаве да ће нам бити промењен живот, ја овде очекујем, оно, баааар 200 км/ч, ако не и 250, или да одма` дамо 300!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845052#p845052:hm3d2xd0 je napisao(la):
Užice » 26 Apr 2021, 15:39[/url]":hm3d2xd0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844986#p844986:hm3d2xd0 je napisao(la):
Pendolino » Pon Apr 26, 2021 12:16 pm[/url]":hm3d2xd0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=844922#p844922:hm3d2xd0 je napisao(la):
mihajloboric87 » Mon Apr 26, 2021 8:29 am[/url]":hm3d2xd0]Tu brzu prugu do Niša ako se bude radila,stvarno bi trebale da rade naše firme,ako budu radili stranci,ništa neće procvetati..
Nikada nije planirana nikakva brza pruga za Niš. Postoji samo projekat za generalni remont od Velike Plane do Crvenog krsta u Nišu.
On podrazumeva podizanje brzine sa 120km/h na 160km/h
Nekoliko puta sam se vozio prugom Beograd-Niš,koliko sam mogao zapaziti,voz vozi brzinom od 100km/h samo između Sopota Kosmajskog i Lapova,kao i na još dve deonice Jagodina-Paraćin i Aleksinac-Crveni Krst,ako se dobro sećam,sve ostalo je brzina oko 50km/h,negde i manje od toga. Brzina od 120km/h trenutno ne postoji nigde na toj pruzi. U svakom slučaju,biće super ako se brzina podigne na 160km/h duž cele pruge,jer putovanje vozom od Beograda do Niša traje skoro 6 sati,čak i sa modernim Štadlerima,mnogo brže se stizalo sa parnjačama u 19. veku,jer je tada pruga bila glanc nova. Štadler Flirt(EMV 413) tehnički ima mogućnost da razvije brzinu od 160 km na sat,ali pruga mora biti kao avionska pista.

Ne mora da bude kao avionska pista, dovoljno je da bude normalna i da se održava redovno. Pruge do 160kmh brzine su praktično novi standard, a one za zaista velike brzine od 300kmh traže druge standarde i veću pažnju.
 
Grand Respirator, uživo: milijarda i nešto evra do Niša, gradi se Stalać-Đunis za 160, ostalo će većinom da bidne rekonstruisano za 200, od Velike Plane do Beograda izgleda ostaju dva putića, za 120-160.

EU plaća '35-50%'.

'U Skoplju za 3 sata i 15 minuta' :lol:
 
Koliko sam ja shvatio ovako će to da izgleda
Resnik-Velika Plana 120 km/h-160 km/h
Velika Plana-Stalać 200 km/h
Stalać-Đunis 160 km/h
Đunis-Niš 200 km/h

56% pruge će biti za 200 km/h
33% pruge će biti za 160 km/h
ostatak za 120 km/h do 160 km/h

Beograd-Niš oko 1.75 milijardi evra, od toga 35 do 40 posto plaća EU

Beograd-Beč kaže manje od 5 sati
Niš-Beč manje od 7 sati
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845052#p845052:2z0zxqt6 je napisao(la):
Užice » Mon Apr 26, 2021 2:39 pm[/url]":2z0zxqt6]Nekoliko puta sam se vozio prugom Beograd-Niš,koliko sam mogao zapaziti,voz vozi brzinom od 100km/h samo između Sopota Kosmajskog i Lapova,kao i na još dve deonice Jagodina-Paraćin i Aleksinac-Crveni Krst,ako se dobro sećam,sve ostalo je brzina oko 50km/h,negde i manje od toga. Brzina od 120km/h trenutno ne postoji nigde na toj pruzi. U svakom slučaju,biće super ako se brzina podigne na 160km/h duž cele pruge,jer putovanje vozom od Beograda do Niša traje skoro 6 sati,čak i sa modernim Štadlerima,mnogo brže se stizalo sa parnjačama u 19. veku,jer je tada pruga bila glanc nova. Štadler Flirt(EMV 413) tehnički ima mogućnost da razvije brzinu od 160 km na sat,ali pruga mora biti kao avionska pista.
Sada je ta pruga u raspadu, ja pričam o projektovanim i izvedenim brzinama, koje su važile pre 30 i više godina. 120 je bilo od Velike Plane do Jagodine i od Đunisa do Trupala. Pre 90 godina pruga je rekonstruisana za 100km/h.

Sada 120 je samo na deonici Gilje - Paraćn, koje je doduše plaćena za 160km/h.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845110#p845110:2z0zxqt6 je napisao(la):
Пантограф » Mon Apr 26, 2021 5:58 pm[/url]":2z0zxqt6]'U Skoplju za 3 sata i 15 minuta' :lol:
I još 27 minuta do NS-a
:lool:

Velika Plana - Niš na postojećoj trasi, može da bude rekonstruisana na 200km samo od Paraćina do Ćićevca. Sve ostalo je 160km/h i to uz regulaciju tih desetak krivina.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=845113#p845113:2z0zxqt6 je napisao(la):
Boki123 » Mon Apr 26, 2021 6:17 pm[/url]":2z0zxqt6]Koliko sam ja shvatio ovako će to da izgleda
Resnik-Velika Plana 120 km/h-160 km/h Ideja o dva jednokolosečna kraka živi i dalje i pored toga što je još osamdesetih planirano projektovanje potpuno nove trase. Krak preko MK je za 120km/h u teoriji a u praksi 100km/h, tamo gde je završen.
Velika Plana-Stalać 200 km/h Nema pojma na postojećoj trasi, a nova bi podrazumevala eksproprijaciju, a pitanje je i gde bi prošla jer je taj deo Srbije prilično naseljen.
Stalać-Đunis 160 km/h može
Đunis-Niš 200 km/h nema pojma, mora nova trasa.

56% pruge će biti za 200 km/h
33% pruge će biti za 160 km/h
ostatak za 120 km/h do 160 km/h
56+33 je 89%, odnosno 11% će biti za manje od 160km/h
Od Prokopa do Resnika je 12km + Trupale - Niš i eto skoro tih 11% pruge za brzine do 80km/h, sa posebnim osvrtom na čir železnice u Srbiji, Rasputnicu "G" i njenih projektovanih 35km/h u pravcu BG-Niš.
 
Priča 120-160 km/h Resnik - Velika Plana sadašnjom trasom je utopijska. Sadašnja trasa Rakovica - Mala Krsna koja se rekonstruiše posle rekonstrukcije će biti Rakovica - Mala Ivanča 65 km/h, Mala Ivanča - Mali Požarevac 80 km/h, Mala Ivanča - Mala Krsna 100 km/h. Takođe, druga jednokolosečna trasa preko Mladenovca od Resnika do Sopota nakon rekonstrukcije ne bi mogla da ide na preko 70 km/h. Dalje od Sopota do Velike Plane je 100 km/h.

Dakle, kao što se da zaključiti, upravo je gradnja potpuno nove deonice od Resnika do bilo Sopota ili Malog Požarevca ključna za efektivno povećanje brzine, odnosno smanjenje voznog vremena.
 
To o pruzi do Velike Plane je napisano još odavno i zbog toga su oba kraka samo krpljena svih ovih godina. Evo šta se zna: Plan iz 2019.
Концепција техничког решења
Технички параметри за модернизацију и реконструкцију деоница пруге Велика Плана
– Гиље, Параћин – Сталаћ и Ђунис – Ниш (Трупале) који су усвојени Идејним решењем


1 Пројектна брзина:
- путничких возова
- теретних возова
до 160km/h
100km/h
...

3 Нацрт Идејног решења реконструкције и модернизације двоколосечне железничке пруге Велика Плана - Ниш
(Трупале), јули 2019, ЕУ ППФ812

Концепција техничког решења трасе железничке пруге и станица по деоницама је
следећа:
1. Деоница Велика Плана – Гиље, дужине 50 km
Деоница почиње пре улазне скретнице станице Велика Плана km 89+856.14 а завршава се испред стајалишта Гиље km 139+766.76. Траса је испред стајалишта Гиље уклопљена у реконструисану деоницу Гиље - Параћин.
Траса се на највећој дужини налази у оквиру трасе постојеће пруге на неопходном растојању које омогућава одвијање саобраћаја у току изградње, изградњу квалитетног доњег строја и реконструкцију станица, уз минимум неопходног заузимања новог земљишта.
Пројектна брзина на прузи је 160 km/h осим у станици Велика Плана и чвору Лапово, где је пројектна брзина 120 km/h. Хоризонтална кривина испред станице Лапово пројектована је за брзину од 100 km/h јер није било могуће уклопити кривину са параметрима за већу брзину а да се притом не поремети излазно грло ранжирне станице.
Траса пруге напушта постојећу трасу и води се у новом коридору на 3 деонице:
1.1. Девијација Велика Плана од km 91+150 до km 93+700
1.2. Девијација Милошево од km 114+300 до km 119+600
1.3. Девијација Буково - Ланиште од km 125+200 до km 132+000
Осим ове три девијације, предвиђене су и мање девијације на местима где постојеће хоризонталне кривине нису испуњавале вредности радијуса за брзину 160 km/h.

2. Деоница Параћин – Сталаћ, дужине 21 km
Деоница почиње пре улазне скретнице станице Параћин km 154+000, а завршава се испред станице Сталаћ km 174+182.35. Траса је испред Станице Параћин уклопљена у реконструисану деоницу Гиље - Параћин, а испред станице Сталаћ је уклопљена у постојеће стање. Траса се на највећој дужини налази у оквиру трасе постојеће пруге на неопходном растојању које омогућава одвијање саобраћаја у току изградње, изградњу квалитетног доњег строја и реконструкцију станица, уз минимум неопходног заузимања новог земљишта.
Пројектна брзина на прузи износи 160 km/h. Траса пруге одступа од постојеће трасе на деловима где се повећавају радијуси
кривина. Минимални радијус пројектованих хоризонталних кривина износи 1500 m, због урбанистичких ограничења у станици Ћићевац. На деоници су пројектоване још 2 кривине радијуса 2000 m и 1 кривина радијуса 3000 m. Предвиђене су три девијације:
2.1. Девијација од km 157+101.73 до km 157+992.97
2.2. Девијација Ћићевац од km 171+057.31 до km 171+743.77
2.3. Девијација од km 172+383.40 до km 173+412.86
Осим ових девијација постоји и 1 мања девијација на месту повећања радијуса хоризонталне кривине на 3000 m.

3. Деоница Ђунис – Ниш (Трупале), дужине 39 km
Деоница почиње од везе реконструисане станице Ђунис на постојећу пругу на стационажи km 196+886.61, а завршава се иза станице Трупале на стационажи km 235+100. Траса пруге до новог моста иде десном страном долине Јужне Мораве. Траса се на највећој дужини налази у оквиру трасе постојеће пруге на неопходном растојању које омогућава одвијање саобраћаја у току изградње, изградњу квалитетног доњег строја и реконструкцију станица, уз минимум неопходног заузимања новог земљишта.
Пројектна брзина на прузи је 160 km/h осим дела станице Алексинац, која је задржана на постојећој локацији, где је пројектна брзина 120 km/h. Траса пруге напушта постојећу трасу и води се у новом коридору на 2 деонице:
3.1. Девијација Суповац од km 226+600 до km 229+200
3.2. Девијација Доњи Љубеш од km 200+300 до km 202+700
Ovo je skraćena varijanta dokumenta. Izvinjavam se što nemam link odakle se može skinuti ceo pdf, ali koga zanima sigurno može da izgugla.
 
Stajalista BG Voza: Dusanovac, Vozdovac, Kumodraz, Bubanj potok, Vrcin, Ivanca, Mali Pozarevac.
Stanica Vozdovac gde staju vozovi svih rangova, kao danas Rakovica ili Zemun. Nalazila bi se u nivou Kruznog puta, izmedju naselja Stepa I Jerkovic.
Tuneli: Kumodraz, Vrcin, Mali Pozarevac.
Trasa koja najvecim delom prolazi kroz neiskoriscen teren, cak i u urbanom jezgru BG. Najveci izazov je ispravljanje "krive Drine"od Bubanj potoka do Malog Pozarevca.
Pruga Rakovica-Bubanj potok bi se koristila za gradske, vozove nizeg ranga i teretne koji bi se odvajali u Malom Pozarevcu.
Resnik-Mladenovac samo za BG Voz i teretne.
 

Prilozi

  • Bez naslova.png
    Bez naslova.png
    235,6 KB · Pregleda: 933
колико год ми то било пријемчиво, због Јерковића, то је нереално. та пруга би била у тунелу све док не прође Кумодраж. а тек везивање на Прокоп, па то би коштало Бога оца
 
Ne bi. Tunel bi bio do Vitanovacke, tu bi bilo stajaliste Dusanovac za BG voz.Stanica Vozdovac bi bila nadzemna, a Kumodraz u produzetku Peke Dapcevica, i tu bi pocinjao tunel ispod samog Kumodraza. Kroz sam grad glavni problem je premoscavanje Autokomande i severni portal tunela Dusanovac. Osim toga nema neke prevelike intervencije i raseljavanja veceg broja ljudi.
Koliko god da je skupo, najskuplje su nase danasnje saobracajne navike, juce sam od Banjice do Konjarnika vozio pola sata. Gradnjom prige bismo uredili ovaj ceo rejon i bilo bi bolje i za drumski saobracaj i javni prevoz.
 
Vrh