Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Tarabić je odavno predskazao brzu prugu kroz Srbiju.. :kafa: video je i Kineze pored pruge :D
 
Sada vam ne smeta sto nece biti tendera :D

Brzina treba da bude >220kph da bi se zvala brza pruga.

Da ne bude zabune, bilo bi lijepo da se pruga napravi (bilo ko da je pravio, meni je svejedno).
 
Pa realno gledano tender će biti za domaći udeo u gradnji,ako samo Kina želi i može da finansira ovaj projekat,nelogično je da je grade recimo francuske firme,eu nema para za ovako velike projekte, radije će dati novac za svoje države i brzu prugu između nekog nemačkog ili francuskog grada.Da nije kineskog i ruskog,arapskog dodatnog novca teško da bi se gradilo nešto mimo koridora x,kao što je pruga prema Pančevu,auto put prema Čačku i sl..
 
Kinezi su pominjali više od 300 km/h. a i Mađari kada je delegacija bila nedavno u Beogradu.Logično je da će pruga biti za 300km/h.kada je sve ravno kao tepsija od Beograda do Budimpešte.
 
Šta 300, daj 600.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Неће бити 300 км/х, то не треба ни нама ни Мађарима. Нема тог масовног авионског саобраћаја којем би она конкурисала. Пруга за 200 км/х је у основи пруга за 160 км/х са унапређеном сигнализацијом. И, као што рече Борис, то је брза пруга по старим критеријумима, по данашњим није. То је, уједно, оно што нама треба.
 
Znam šta su Kinezi nudili,drugo je za šta ćemo se mi i mađari odlučiti..
 
Mozda je pametnije da se odmah ide na Maglev tehnologiju sa Kinezima, a ukljucili bi i Siemens..
 
Ako ce da placaa odrzavanje magleva ja bi bio srecan j=i sa 160 kmh
 
kinezi pa njihov je voz ,ako bude koncesije ...mada sta tu ima da se odrzava radi na magnete,nema tockova stuganja i sl, :D
_42118168_maglev_train_inf416x260.gif

maglev.jpg

Jednako je lako raditi prefrabrikovane elemente kao i prugu u ravnici.
 
2012":2nkeqdlp je napisao(la):
Mozda je pametnije da se odmah ide na Maglev tehnologiju sa Kinezima, a ukljucili bi i Siemens..

Opet si ga preterao 2012, kakva bre Maglev tehnologija za Srbiju?!!

Prvo i prvo ti vozovi bi bili zarobljeni na relaciji beograd Budimpesta, ne bi mogli da se koristi ta trasa za druge vozove.
Uopste nemamo interes da gradimo maglev prugu jer bi ona samo opsluzila Beograd i Budimpestu a nama je ipak u interesu da tu novu deonicu koristi sto vise vozova.
 
Ma mi smo bogati ja bi lupio maglev od subotice do soluna pa koliko kosta da kosta
 
spatiotecte":qf5l4inf je napisao(la):
2012":qf5l4inf je napisao(la):
Mozda je pametnije da se odmah ide na Maglev tehnologiju sa Kinezima, a ukljucili bi i Siemens..

Opet si ga preterao 2012, kakva bre Maglev tehnologija za Srbiju?!!

Prvo i prvo ti vozovi bi bili zarobljeni na relaciji beograd Budimpesta, ne bi mogli da se koristi ta trasa za druge vozove.
Uopste nemamo interes da gradimo maglev prugu jer bi ona samo opsluzila Beograd i Budimpestu a nama je ipak u interesu da tu novu deonicu koristi sto vise vozova.
Pruga za visoke brzine se i gradi odvojeno od postojece,moze pratiti postojecu trasu ili ici na stubove..a razvoj takvih pruga u Evropi je veoma izvesno,a zasto da ne budemo prvi Beograd i Budimpesta,kada kinezi imaju zelju da pokazu razvoj svoje tehnologije,ako bi to bila koncesija ne vidim kako bi smetalo i kome.
 
2012":1sa5k2h8 je napisao(la):
spatiotecte":1sa5k2h8 je napisao(la):
2012":1sa5k2h8 je napisao(la):
Mozda je pametnije da se odmah ide na Maglev tehnologiju sa Kinezima, a ukljucili bi i Siemens..

Opet si ga preterao 2012, kakva bre Maglev tehnologija za Srbiju?!!

Prvo i prvo ti vozovi bi bili zarobljeni na relaciji beograd Budimpesta, ne bi mogli da se koristi ta trasa za druge vozove.
Uopste nemamo interes da gradimo maglev prugu jer bi ona samo opsluzila Beograd i Budimpestu a nama je ipak u interesu da tu novu deonicu koristi sto vise vozova.
Pruga za visoke brzine se i gradi odvojeno od postojece,moze pratiti postojecu trasu ili ici na stubove..a razvoj takvih pruga u Evropi je veoma izvesno,a zasto da ne budemo prvi Beograd i Budimpesta,kada kinezi imaju zelju da pokazu razvoj svoje tehnologije,ako bi to bila koncesija ne vidim kako bi smetalo i kome.

Pa problem je sto na primer Avala Express koji spaja Prag i Beograd preko Budimpeste ne bi mogao da koristi tu prugu jer koristi normalne koloseke.

Graditi maglev prugu znaci zarobiti vozove i koristiti ih iskljucivo za tu liniju, a to je glupo.
 
Ovaj forum polako ide nekim tokom koji me ne oduševljava. El nam neko u opšte nudio maglev?
I maglev nije tako prost, da jeste, svi bi ga imali! Nije to kao nakačiš gomilu magneta od starih zvučnika i eto ti! Zamisli da na tome neko ukrade neki metar instalacije... i onda voz sa tolikom brzinom tresne o nosače ili šta već, tragedija ogromna!

Što opet ne znači da sam protiv te tehnologije, zamisli maglev u vakum cevi od bg do niša, ili od niša do subotice, ceo koridor, brzina daleko veća od 600kmh tu može da se razvije. E sad, realno je i izvodljivo? Samo ako ga Jovin projektuje ;)
 
Da se razumemo ja sam izneo misljenje da bi Maglev bio veliki skok za region,a zahtev koji Nikolic i Orban dva predsednika nose u Bukurest je za konvencionalnu prugu za velike brzine...
A izgleda da te Jovin nesto asocira u posledje vreme i za pruge velikih brzina,hmm..a ja sam mislio da je to drug Mrka.. :wink:
 
Ma od toga nema ništa. Ja mislim da bi izgradnja pruge za brzine od 200 km/h i veće automatski zahtevalo i izgradnju dodatnih koloseka za kargo vozove. Jer uparivanje vozova velikih brzina sa teretnim saobracajem je nerentabilno i po meni malo smešno. To je moje mišljenje,ne zamerite. :) A još kad pogledamo ovu tugu od pruge severno od Novog Sada gde se vozi neverovatnom brzinom od cca 40km/h ja bi bio zadovoljan kada bi gospoda predsednici izboksovali izgradnju klasične mešovite dvokolosečne pruge za brzine do 160km/h.
 
Pa nek ostane ova trenutna pruga za teretni saobracaj i nek naprave tu novu dvokolosecnu za 220 km na sat i svi srecni.
 
ма дај да зовемо Русе, да инсталирају своје ракете у Панчево, одмах поред рафинерије, на истом плацу ради уштеде, па да летимо и до америке ако хоћемо. Проблем је што би биле у једномправцу, јелте ;-)
 
delija90 View Post
Ево моје од петка.

Жел станица у НС-у.Контрола карата још на уласку у перон.Воз касни 10ак минута а на перону се нагомилало толико студентарије да су неки од њих почели да силазе са перона и прелазе на другу страну пруге како би ушли у воз са јелте друге стране. Долазе цела три вагона. Неки лик поред мене: " У па ово је супер обично буду само два". Улазак у воз ме је подсетио на ГСП с краја 90их. Унутра се наравно стоји.Доста људи није ни ушло. Ту чекићамо неких 20 минута и воз коначно креће.

После 10 минута долази кондуктер који свој посао схвата професионално и пробија се кроз сву ту гужву.Пита га један:
-Мајсторе шта је ово,зар за ово да плаћам карту?
- А јбг,једва смо се скрпили и за ово (вероватно мислећи на чак 3 вагона)
Нека девојка у опасним заблудама ће:
- Да смо у Француској сада бисмо већ стигли у Београд
Кондуктер:
- Ма ајте молим вас,па какво је ту путовање од само 20минута?!
 
spatiotecte":146prmrk je napisao(la):
Pa nek ostane ova trenutna pruga za teretni saobracaj i nek naprave tu novu dvokolosecnu za 220 km na sat i svi srecni.


И онда том двоколосечном пругом дневно прође по осам возова у оба смера... И превезени путник нас кошта 14.000 долара.
Нико жив није планирао издвојене брзе пруге у Србији. У Кини, неке од таквих пруга имају 70 милиона путника годишње и нису рентабилне. Ако ми мислимо да су Париз, Лион и Марсељ - Београд, Нови Сад и Суботица, наш проблем је велики и бојим се неизлечив. Двоколосечна пруга Нови Сад - Ниш, за 160 км/х (што релативно лако може да се подигне на 200 км/х), то нам треба, а више од тога свакако не.
 
Пантограф":3cstfjt7 je napisao(la):
Двоколосечна пруга Нови Сад - Ниш, за 160 км/х (што релативно лако може да се подигне на 200 км/х), то нам треба, а више од тога свакако не.
Amin. Konačno malo razuma.
Autoputem od NS do Niša ima oko 330 km. Da imamo za pet ili deset godina voz koji to pređe za dva i po sata, ja bih evo sada unapred od radosti pevao.
 
Vrh