Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Dok čekamo da ozvaniče kupovinu Stadler Kiss nije loše pročitati pitanja u vezi tendera.
https://jnportal.ujn.gov.rs/tender-eo-q ... tems/15135

Vidi se da su Škoda, Alstom i još neko bili zainteresovani, pored Stadlera naravno. Odgovori su u fazonu, ništa od traženog nećemo promeniti, jer je veliki vođa već odlučio šta se kupuje.
 
Ne znam koji sklop ljudi misli da je veliki vođa odredio šta se kupuje. Pa zar mislite da on uopšte zna razliku između lokomotive i voza...

Neko ko se bar nešto razume u to iz železnice je dobio zadatak od vrha da nađe proizvođača koji može da za manje od godinu dana proizvede 3 voza za 200 km/h, pošto se toga nisu setili na vreme. Izbor se sveo na Štadler, tender je narihtan za njih, neko je rekao velikom vođi šta se kupuje pre završetka tendera, on se izlajao od koga i šta se kupuje (zbog ovoga bi pao tender momentalno u normalnoj državi, a vrlo moguće i vlada i predsednik) i eto nas tu.
 
Setili su se kasno, jedino Štadler može sad da dostavi očigledno. Pošto oni to znaju, kolike su šanse da nas opelješe, tj da nam daju neku ogromnu cenu jer znaju da su jedini?
Ako dođe do ovoga, mislim da ostavku treba da podnesu svi odgovorni i da budu krivično gonjeni. Zbog nečije nepažnje i toga što se nije setio na vreme, građani Srbije moraju da plaćaju milione evra.
 
Влабмз тврди, а и ја сам после копањем по различитим изворима дошао до закључка да је цена коју ћемо ми платити, од око 18 милиона евра за такву ганитуру "ту негде". Бер што се тиче цене Штадлера.
 
Nasipanje tucanika na mostu u Beškoj.
FB_IMG_1616245229367.jpg

FB_IMG_1616245223595.jpg

Izvor FB.
 
WLABmz":2g3dxw1y je napisao(la):
Ne znam koji sklop ljudi misli da je veliki vođa odredio šta se kupuje. Pa zar mislite da on uopšte zna razliku između lokomotive i voza...

Veliki vođa vrlo dobro zna gde se može ugraditi, a da li je to igla ili lokomotiva realno ga i ne zanima.
Moguće je dobiti vozove do kraja godine uz određene izmene specifikacija čim ima više zainteresovanih. Ako se neko od njih bude žalio ovaj tender će sigurno pasti.
 
Naprotiv, ovaj tender sigurno NEĆE pasti jer ne može nijedna firma biti jača od države.
Na kraju krajeva, svaka država odlučuje sa kim će da posluje tako da nema ništa od poništavanja tendera a to nama svakako ne ide u prilog da ne dobijemo vozove u zadatom roku zato što se tamo neka Škoda buni na uslove tendera.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833144#p833144:2485x29f je napisao(la):
spatiotecte » Sat Mar 20, 2021 6:45 pm[/url]":2485x29f]...svaka država odlučuje sa kim će da posluje
Samo što se neke trude da izgleda legalno, a ove naše baš briga.
:kafa:
 
Корупција је свуда иста, као и све политичко-економске сплетке. Само је на зпаду то у белим рукавицама са лобистима у оделима, док се код нас то завршава у кафани са крканлуком ала Шојић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833218#p833218:uurz3uqj je napisao(la):
Pendolino » 20 Mar 2021 11:21 pm[/url]":uurz3uqj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833144#p833144:uurz3uqj je napisao(la):
spatiotecte » Sat Mar 20, 2021 6:45 pm[/url]":uurz3uqj]...svaka država odlučuje sa kim će da posluje
Samo što se neke trude da izgleda legalno, a ove naše baš briga.
:kafa:

Ok to stoji ali ako treba da biramo izmedju legalnog tendera gde bi dobili možda neki lošiji voz i nelegalnog tendera gde dobijamo stadler Kiss koji je izvanredan EMU i koji zaista odgovara našim potrebama, ja više volim da bude ovako pa makar to bilo nelegalno.
Tebe kao putnika zanima usluga koju će taj voz da ti pruži a verujem da ćeš se složiti da Stadler Kiss je nešto na nivou koji očekuješ.
 
spatiotecte":1ryka488 je napisao(la):
Naprotiv, ovaj tender sigurno NEĆE pasti jer ne može nijedna firma biti jača od države.

Da je država jaka uopšte ne bi dolazilo do ovakavih situacija...
ako treba da biramo izmedju legalnog tendera gde bi dobili možda neki lošiji voz i nelegalnog tendera gde dobijamo stadler Kiss koji je izvanredan EMU i koji zaista odgovara našim potrebama, ja više volim da bude ovako pa makar to bilo nelegalno.
Problem je što mi ne dobijemo ništa već kupujemo i to moramo debelo da preplatimo zbog nesposobnosti i alavosti onih koji odlučuju...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833237#p833237:3ln5r9q1 je napisao(la):
spatiotecte » Sun Mar 21, 2021 12:37 am[/url]":3ln5r9q1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833218#p833218:3ln5r9q1 je napisao(la):
Pendolino » 20 Mar 2021 11:21 pm[/url]":3ln5r9q1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833144#p833144:3ln5r9q1 je napisao(la):
spatiotecte » Sat Mar 20, 2021 6:45 pm[/url]":3ln5r9q1]...svaka država odlučuje sa kim će da posluje
Samo što se neke trude da izgleda legalno, a ove naše baš briga.
:kafa:

Ok to stoji ali ako treba da biramo izmedju legalnog tendera gde bi dobili možda neki lošiji voz i nelegalnog tendera gde dobijamo stadler Kiss koji je izvanredan EMU...

To je izbor između demokratije (za koju znamo iz sopstvenog iskustva da ne mora nužno da bude dobra, sama po sebi) i totalitarizma, koji po nekad i ne mora da bude loš. Ipak u državi gde ne postoji nikakva opozicija i najdobronamernijeg vođu se okruže lopovi.
Ako ste pomislili na Srbiju to je vaš problem, ja pričam uopšteno.
:kafa:

Sličnom metodom su kupljeni i 711 i FLIRT.
FLIRT je ispao ne dobar, nego odličan, najbolja kupovina posle kenedija, 441 i RvR-a. Ali je 711 ispao epski debakl. Za ovu priču nije ni bitno da li je to zbog same konstrukcije vozila, realizacije, zbog lošeg održavanja ili čisto zbog loše sreće na PP.
Dati milioni i nikom ništa.

"Rekonstrukcija" mnogih deonica takođe. Ni one koju su proglašene završenima i rade nisu izvedene potpuno po projektu. Svuda je neki problem PP, signalizacija, skretnice... Nije prošlo ni par godina već lagane vožnje.
O tome ne treba ćutati. Treba stalno da se priča kako se te greške ne bi ponovile, bilo iz neznanja ili iz zle namere.
To je patriotizam, a ne klicanje Vođi (koji god da je vođa). Da nas ne kunu naša deca kad budu opravljali ono što im ostavimo.
 
Potrebna je dovoljna masa ljudi da bi se pričalo o tome, tako dođe i do medija. Međutim mi nemamo tu kritičnu masu jer se ljudi železnicom ne voze, ljude jednostavno ne zanima šta je sa železnicom. Da neku deonicu koristi hiljade i hiljade ljudi na sat i da tu uvedu laganu voznju povećavajući vreme putovanja ljudi bi negodovali, i došli bi novinari i tako se vrši pritisak na Infru da sredi to. Isto kao što kašnjenje radova na obnovi ulica i autoputeva izaziva negodovanje kod ljudi tako mora i na železnici
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833239#p833239:1x4z224p je napisao(la):
Dart » 21 Mar 2021 12:41 am[/url]":1x4z224p]
spatiotecte":1x4z224p je napisao(la):
Naprotiv, ovaj tender sigurno NEĆE pasti jer ne može nijedna firma biti jača od države.

Da je država jaka uopšte ne bi dolazilo do ovakavih situacija...
ako treba da biramo izmedju legalnog tendera gde bi dobili možda neki lošiji voz i nelegalnog tendera gde dobijamo stadler Kiss koji je izvanredan EMU i koji zaista odgovara našim potrebama, ja više volim da bude ovako pa makar to bilo nelegalno.
Problem je što mi ne dobijemo ništa već kupujemo i to moramo debelo da preplatimo zbog nesposobnosti i alavosti onih koji odlučuju...

^^^To, sve dok ne shvatimo da je muljaža prilikom nabavke kompozicija srednjoročno još i najmanja briga.

Vučić se upustio u takvu vrstu projekta praktično u najgorem mogućem momentu praćenom poteškoćama poput kašnjenja (uz negativan uticaj fenomena poznatog kao "performance creep") i nepovoljnih prilika (slaba patronaža, standard, neizvesna budućnost obzirom na političku klimu regiona i šire).

Imajući u vidu mešoviti karakter pruge, nezadovoljavajuću patronažu i na najopterećenijoj deonici, skromne prihode, kratkovidost politike ograničene periodom važenja mandata, nižu cenu, bržu gradnju, jeftinije održavanje i mogućnost unapređenje većeg dela mreže na isti standard (i van koridora X), te maksimalnu brzinu postojećih garnitura nedvosmisleno bi racionalnije predstavljalo ulaganje u unapređenja sa Vmax=120km/h na Vmax=160km/h.

Tehnologija se razvija tolikom brzinom da spora realizacija jednostavno nije opcija, niti osrednje rešenje. Uskoro će brzine >200km/h biti smatrane karakterističnim za ubrzane pruge, >300km/h za brze a >400km/h kao veoma brze pruge. Stoga najveće šanse ima najsavremenija opcija u momentu zamrzavanja planske dokumentacije. Morate da gledate ne 4 godine unapred, već decenijama i to bez mašenja cilja.

To što nazivaju brzom prugom već odavno nije brza već gornja granica ubrzane pruge. Pritom 200km/h umesto 160km/h, nove kompozicije kao i reč brzina koja se provlači kroz svaki intervju ili naslov predstavljaju običnu propagandu populističkog režima i ništa više. Zahvaljujući AV veći deo naše zemlje u dogledno vreme praktično neće imati ni običnu prugu na pristojnom nivou, a savremena brza pruga takoreći neće simbolisati ni ključne deonice između najvećih populacionih centara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833220#p833220:op7z6yqt je napisao(la):
Дошљак » 20 Mar 2021 11:35 pm[/url]":op7z6yqt]Корупција је свуда иста, као и све политичко-економске сплетке. Само је на зпаду то у белим рукавицама са лобистима у оделима, док се код нас то завршава у кафани са крканлуком ала Шојић.
Ovo je samo donekle tačno, pa tako, osim modus operandi-ja, postoji još jedna fundamentalna razlika. Korupcija na zapadu je koncipirana tako da se neka korporacija, političari i neki top menadžeri omaste za neki procenat. To je sve lepo upeglano u razne bonuse, nagrade, posredničke provizije, lobiranje, i suštinski se svodi na klasičnu mitologiju.

Korupcija u Srbiji (sa neizostavnim krkanlukom a la Šojić) je na daleko višem nivou. Takav nivo još niko nije uspeo da dosegne (i ne verujem da će biti u prilici). Namirivanje korporacija, političara ili menadžera je donekle uporedivo sa zapadom, ali namirivanje paradržave je ono što *ebe naše koke (a nije pevac).
 
Не бих се сложио. Корупција на западу је на највишем нивоу. Легализована је и институционализована. Примера је безброј. Од практично целог вол стрита до САД војног сектора. У Европи то су високотехнолошке компаније.

Имају чак и своју војну организацију (НАТО) која крчи пт за њихове компаније у земљама трећег света где корумпирају читаве државне системе, управе, власти...Уосталом, то имамо ми. Председника који крши устав Србије и зарад интереса страних компанија.

Разлика је у томе што су они искоренили ситну корупцију на нивоу јавних сервиса а то је оно што највише грађани осете. Е ту смо ми најгори, било то здравство, судство, катастар.

Дакле, западни политички систем је спретно склонио корупцију из видокруга/домашаја грађана, односно јавних сервиса и тиме су направили и себи и грађанима комфор зону.
 
Наставак из Батајнице, 24.03.2021.

Привремени прилаз перону
20210324-115046.jpg

20210324-115057.jpg

20210324-115126.jpg

20210324-115145.jpg



Перон III
20210324-115236.jpg

20210324-115718.jpg

20210324-115208.jpg

20210324-115938.jpg

20210324-120008.jpg

20210324-120233.jpg

20210324-115226.jpg

20210324-115425.jpg

20210324-115539.jpg

20210324-115629.jpg

20210324-115320.jpg

20210324-115348.jpg

20210324-115356.jpg

20210324-115925.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834064#p834064:1ij30442 je napisao(la):
Delija » 23 Мар 2021, 15:13[/url]":1ij30442]Не бих се сложио. Корупција на западу је на највишем нивоу. Легализована је и институционализована. Примера је безброј. Од практично целог вол стрита до САД војног сектора. У Европи то су високотехнолошке компаније.

Имају чак и своју војну организацију (НАТО) која крчи пт за њихове компаније у земљама трећег света где корумпирају читаве државне системе, управе, власти...Уосталом, то имамо ми. Председника који крши устав Србије и зарад интереса страних компанија.

Разлика је у томе што су они искоренили ситну корупцију на нивоу јавних сервиса а то је оно што највише грађани осете. Е ту смо ми најгори, било то здравство, судство, катастар.

Дакле, западни политички систем је спретно склонио корупцију из видокруга/домашаја грађана, односно јавних сервиса и тиме су направили и себи и грађанима комфор зону.

мали оф на тему корупције:

SriLankan Airlines tuži Airbus na milijardu USD zbog mita koji je kompanija napravila prilikom nabave A350-900, te traži otkazivanje narudžbe koja je postignuta pod tim uvjetima, kao i povrat uplaćenih 19 milijuna USD za avione. Airbus je ponudio 16,8 milijuna USD mita za prodaju šest A330-300, četiri A350-900, te lizing još četiri A350-900 od ILFC-a i AerCapa. Na koncu je realizirano samo 2 milijuna USD mita. SriLankan je otkazao ugovore o lizingu, a sada želi raskinuti i ugovore za A350-900. Nevjerojatno je da Airbus i dalje inzistira na ugovorima koji su postignuti zahvaljujući mitu. Prilično je vjerojatno da će Airbus nakon tužbe pristati na neku vrst nagodbe. Airbus je ulovljen u davanju mita i u Indoneziji, Tajvanu, Malejziji, Nepalu, Rusiji, Kini i Kolumbiji. Zbog toga je Airbus platio 3,6 milijarde EUR kazne Francuskoj, Velikoj Britaniji i SAD-u.
 
Otkrio nam onaj najvažniji vozna vremena i stajanja između BG i NS
Rekao je da će biti jedna opcija sa jednim stajanjem između (vozno vreme oko 30 minuta), i citiram "da li ćemo ga zvati ekspres ili kako oćete voz". Iako nije tačno rekao, ovo pod jednim stajanjem se verovatno misli na Novi Beograd.
I druga opcija sa 9 stanica (nabrojao je sve stanice između), pretpostavljam da je to RE voz, kaže da će ići 52 ili 53 minuta, i onda je rekao neka ide i 55 minuta mnogo je brže od automobila
I posle ide ona priča to su bile nezamislive stvari do skoro, nova slika Srbije, novi standardi, bla bla....
 
Delija":2e0kruy6 je napisao(la):
Не бих се сложио. Корупција на западу је на највишем нивоу. Легализована је и институционализована. Примера је безброј. Од практично целог вол стрита до САД војног сектора. У Европи то су високотехнолошке компаније.

Имају чак и своју војну организацију (НАТО) која крчи пт за њихове компаније у земљама трећег света где корумпирају читаве државне системе, управе, власти...Уосталом, то имамо ми. Председника који крши устав Србије и зарад интереса страних компанија.

Разлика је у томе што су они искоренили ситну корупцију на нивоу јавних сервиса а то је оно што највише грађани осете. Е ту смо ми најгори, било то здравство, судство, катастар.

Дакле, западни политички систем је спретно склонио корупцију из видокруга/домашаја грађана, односно јавних сервиса и тиме су направили и себи и грађанима комфор зону.
Delija, svaka čast to što si rekao pričam stalno ali si ga ti savršeno složio u dva pasusa!

Послато са SM-N975F помоћу Тапатока
 
Veliki vođa i danas ponovio da će cena karte biti 1000 dinara,samo opet ne reče da li se radi o povratnoj ili običnoj karti.
 
Ja mislim da je to karta za brzi voz u jednom smeru što je i realna cena, znači da će RE biti manje. Ali to su samo nagađanja
 
Vrh