Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da rezimiramo sta znamo do sad:
  • Infra nije radila kontrolu i odrzavanje
  • projektant (CIP) nije imao uvid u originalni projekat niti je radio elaborat o proceni stanja konstrukcije a dodao galeriju i staklenu nadstresnicu na nosece stubove
  • izvodjac (CRIC-CCCC) odbijao zahteve za pregled krova, zatega, zamenu ploca, itd.
  • nadzor (Utiber) se nije bavio svojim poslom do nakon pada nadstresnice, kada privremeno zabranjuje koriscenje dela stanice; takodje nisu imali uvid u originalni projekat
  • nadlezno ministarstvo se nije bavilo svojim poslom, prevrtac kocki kaze da nisu nadlezni ni odgovorni (mandati ministara su https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Друга_влада_Ане_Брнабић i https://sr.wikipedia.org/wiki/Трећа_влада_Ане_Брнабић)
 
Pa zapustili su taj objekat kao i sve druge stanice u zemlji, samo što je ova malo drugačija od prostih objekata na većini lokacija, pa im je to sad naplaćeno na najgori način. Direktora i odgovorna lica Infrastruktura odmah u zatvor da ne utiču na istragu, a od firme tražiti sve izveštaje o redovnim kontrolama i pregledima objekta, kojih skoro sigurno nema, jer prosto to nisu radili. Doduše verovatno i sada dosta toga što je bilo potrebno falsifikiju, antidatiraju i rade razne druge manipulacije sa dokumentacijom.
 
Evo još jedan detalj o tom IMSovom sistemu. Znači imamo čauru sa konusnom rupom u nju idu žice, sve u tu jednu rupu, rasporede se po obodu rupe i nakon zatezanja utisne se klin u sredinu. E sad taj klin je šupalj i kroz njega se cementnom smešom puni cev i time štiti sistem od korozije. E sad zašto ovo pišem, da bi se obezbedilo da je cev sigurno puna ona se puni odozdo, tj kroz klin se ubaci cev manjeg prečnika koja ide dole do dna zatege i onda se pumpom puni kroz malu cev velika cev odozdo sve dok gore ne ispliva. E ja mislim da ona centralna "velika šipka armature" je upravo ta cev
 
Невероватно је да сви одговорни у целом процесу, од наручиоца пројекта, преко пројектаната, до извођача већ нису проведени и то баш нико.

Са друге стране и очекивано јер кога год да приведу из тог ланца онај на врху де факто постаје такође одговоран, баш зато што конкретан узрок рушења ни на који начин не аболира одговорне за нестручну, некомплетну и несавесну реконструкцију станице која је самим чином рушења надстрешнице доказана као таква.

Зато су прво пробали да окриве неког изван ланца пројектовања/извођења а то је Завод за заштиту споменика а кад то није прошло сад намерно не дају никакве информације како би се стимулисала ова расправа око узрока рушења и тиме скретала пажња са одговорних.
 
Poslednja izmena:
Da rezimiramo sta znamo do sad:
  • projektant (CIP) nije imao uvid u originalni projekat...
Da li smo sigurni za ovo? Skoro da odbijam da poverujem, što bi rekli.

Bemumiša, to je onda toliko ludilo i divljaštvo, da takvo društvo može koliko-toliko smisleno da funkcioniše samo ako se vrate sankcije tipa nabijanje na kolac i sl, jer je to taj nivo svesti, kao dok se gradila Na Drini ćuprija.
 
Ovako je po meni razlog pada nadstrešnice.


Prianjanje između preostalog dela zatege i betona je bilo tačno koliko i opterećenje od nadstrešnice, inače bi popustilo kad su odsekli prvu kotvu. Pala bi jedna konzola, ali sledeća zatega bi zadržala nadstrešnicu, bez žrtava. Marfijev zakon.
 
I čekaj ti sad ovde kačiš nešto što je prepisano odavde, teorija koju sam ja postavio u prvoj noći posle pada i koju smo ovde opovrgli pre pet dana.
Mislim ja i dalje iskreno verujem da su kotve mehanički oštećene, samo tačan mehanizam mi još nije jasan. Treba reći Šaroviću da dođe da se updejtuje.
 
Glavni problem je što izgleda niko nije proračunao i statički ispitao ceo objekat, veoma karakteristične konstrukcije i star 60 godina, decenijama neodržavan, uključujući nadstrešnicu, i sve to nisu ništa dirali, samo šminka, pa onda i dodavanje težine. Piše čak i da je samo vizuelno pregledan !?!, princip stajalo je toliko, stajaće i dalje.


A isto je veoma zanimljivo pitanje kako uopšte pregledati ovakve zatege i ankere, sve u betonu?
 

Prilozi

  • IMG_20241109_014549.jpg
    IMG_20241109_014549.jpg
    111 KB · Pregleda: 147
  • IMG_20241109_014408.jpg
    IMG_20241109_014408.jpg
    124,5 KB · Pregleda: 150
Meni je po opštu bezbednost veći problem ako stvarno ništa nije rađeno oko kotvi i da nije bio neki bahati previd. To onda znači da smo u mnogo velikom problemu, da objekti kojima smo se dičili i nisu baš tako dobro izvedeni. Realno ko od nas prilikom estetike rekonstrukcije, zameni prozora, izradi spušteni plafona ili sl. Proverava stanje konstrukcije, angažuje statičara, vadi arhivske projekte, ne, pretpostavka je da je konstrukcija ok ako je vizuelno ok, nije se nakrivila ispucala, a to je izgleda veliki zaje*******. To apsolutno ne skida odgovornost u ovom slučaju ali postavlja velika pitanja kako to prevazići
 
Невероватно је да сви одговорни у целом процесу, од наручиоца пројекта, преко пројектаната, до извођача већ нису проведени и то баш нико.
Vrlo je logicno da niko nije priveden jer vlast smatra da niko nije ni odgovoran.
Nepomenik je lepo rekao da smo "svi krivi" jos prvog dana.
 
Da li smo sigurni za ovo? Skoro da odbijam da poverujem, što bi rekli.

Bemumiša, to je onda toliko ludilo i divljaštvo, da takvo društvo može koliko-toliko smisleno da funkcioniše samo ako se vrate sankcije tipa nabijanje na kolac i sl, jer je to taj nivo svesti, kao dok se gradila Na Drini ćuprija.

Bravo gospodine Пантограф. To je to.
 
Pa zapustili su taj objekat kao i sve druge stanice u zemlji, samo što je ova malo drugačija od prostih objekata na većini lokacija, pa im je to sad naplaćeno na najgori način. Direktora i odgovorna lica Infrastruktura odmah u zatvor da ne utiču na istragu, a od firme tražiti sve izveštaje o redovnim kontrolama i pregledima objekta, kojih skoro sigurno nema, jer prosto to nisu radili. Doduše verovatno i sada dosta toga što je bilo potrebno falsifikiju, antidatiraju i rade razne druge manipulacije sa dokumentacijom.
Odakle nasim graditeljima iz 1964. znanje da primene tako komplikovan postupak gradnje?
 
Panto koliko zgrada na nbg drže sajle i koliko zgrada je vec sad istekao zivotini vek
 
Na ovaj način? Koliko?

Kod zgrada na NB projektovan je životni vek od 100 godina. I da, zanimljivo je šta nas sve čeka sa njima; počev od najstarijih koje su u kombinaciji sistem IMS-karatavan, a i sa brutalističkim, čija fasada se npr. održava... kako?
 
Nema odgovornih jer je ovo samo vrh ledenog brega partijskog zapošljavanja.

U stvari, nekada je partijsko zapošljavanje podrazumevalo i da je osoba stručna za posao, ovo što sada imamo je nestručnost na delu, a lanac je toliki da bi to bio mukotrpan postupak da izbaciš sve nestručne iz lanca.

Po meni je glavni krivac Infrastruktura železnia Srbije, a oni neka vide koga će još da povuku za sobom.

Za 30-ak godina će preživeli forumaši upozoravati na sajle Mosta na Adi (ako bude ikoga ko će da sluša)
 
Odakle nasim graditeljima iz 1964. znanje da primene tako komplikovan postupak gradnje?
Zašto komplikovan?

Komplikovani su dakle i viseći mostovi, zar ne?

Ako je vek betona više stotina godina (ako ne i više), a sajli 50 godina, trebalo je zameniti sajle. To čak i nije toliko komplikovano.

Skoro svi imamo kola. Tamo lepo piše šta se i kada menja i proverava. Isto tako je i za sve objekte.

Država se ponaša kao neodgovorni vozač automobila koji ne ide na redovne tehničke preglede i onda kuka kako mu se auto kvari.

ODRŽAVANJE je ključna reč, ali to košta, a mora EXPO da se gradi, mora jahta da se kupi, mora da se plate glasači...
 
U ovoj našoj močvari od zemlje je 1964. njih 100 bilo svesno problema sajli, 1974. ih je bilo 73, 1984. već 56, 1994. su slučajno bacili originalnu dokumentaciju gde je štošta pisalo (tipa, da proizvođač, Železara Jesenice ili GHH Oberhauzen garantuje za sajle do 2014.), 2004. je poslednji inženjer upućen u stvar otišao u penziju, 2014. je umro ne prenevši znanje, naslednike bolelo uvce da priupitaju ko zna ako oni ne znaju i - pojela maca.

Tipično potiranje civilizacije.
 
Vrh