Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mene nervira mnogo ta polemika uopste. Za voznju zicarom
par km nije puno 1000 RSD a za voz je puno.
 
Saobraćaj 70.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834828#p834828:1qsxsrvm je napisao(la):
Boki123 » Čet Mar 25, 2021 3:15 pm[/url]":1qsxsrvm]Ja mislim da je to karta za brzi voz u jednom smeru što je i realna cena, znači da će RE biti manje. Ali to su samo nagađanja
Dok je pre zatvaranja išao Štadler Flirt u B tarifi na liniji BG-NS,karta u jednom pravcu je bila skoro upola jeftinija. Išlo je i nekoliko međunarodnih IC vozova za Budimpeštu,Beč,i svi oni su koštali oko 700-800 dinara najviše na relaciji BG-NS,nijedan voz nije koštao 1000 dinara u jednom pravcu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834829#p834829:32n8fz9n je napisao(la):
Dalmatinac » Čet Mar 25, 2021 3:16 pm[/url]":32n8fz9n]Mene nervira mnogo ta polemika uopste. Za voznju zicarom
par km nije puno 1000 RSD a za voz je puno.
Nebi bila strašna cena od 1000 dinara za putovanje od 90km BG-NS, da je ovde zaista zlatno doba sa prosečnom platom od preko 500 evra,ali svi smo svesni da to "zlatno doba" postoji samo na malim ekranima i na stranicama jeftine štampe. Žičara na planini je specijalna turistička ponuda koja nije deo svakodnevnog života običnog naroda,a ovaj voz treba da koristi i neko ko 5 dana u nedelji putuje na posao iz Novog Sada u Beograd,i obrnuto. A ako si mislio na žičaru koju planiraju da grade usred Beograda,ona je po meni potpuna budalaština u bilo kojoj varijanti,ali to je već neka druga tema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834838#p834838:fgus7yo6 je napisao(la):
Užice » 25 Mar 2021 03:29 pm[/url]":fgus7yo6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834829#p834829:fgus7yo6 je napisao(la):
Dalmatinac » Čet Mar 25, 2021 3:16 pm[/url]":fgus7yo6]Mene nervira mnogo ta polemika uopste. Za voznju zicarom
par km nije puno 1000 RSD a za voz je puno.
Nebi bila strašna cena od 1000 dinara za putovanje od 90km BG-NS, da je ovde zaista zlatno doba sa prosečnom platom od preko 500 evra,ali svi smo svesni da to "zlatno doba" postoji samo na malim ekranima i na stranicama jeftine štampe. Žičara na planini je specijalna turistička ponuda koja nije deo svakodnevnog života običnog naroda,a ovaj voz treba da koristi i neko ko 5 dana u nedelji putuje na posao iz Novog Sada u Beograd,i obrnuto. A ako si mislio na žičaru koju planiraju da grade usred Beograda,ona je po meni potpuna budalaština u bilo kojoj varijanti,ali to je već neka druga tema.
Sedneš u RE i voziš se za 500 dindži.
 
Nova pruga, mnogo se brže stiže, svakako se očekuje da će biti skuplja karta. TI si za 700-800 dinara stizao za sat i 15 minuta (nisam tačno siguran ali tako je nekako) BG-NS, ja mislim da je 1000 dinara sasvim realno za vreme putovanja od 30 minuta u novim vozovima.
Uostalom postoje mesečne karte, postoji SRB PLUS ili kako se već zove, postoje RE vozovi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834831#p834831:etiiom83 je napisao(la):
puskele » Thu Mar 25, 2021 3:20 pm[/url]":etiiom83]
file.php
Ne mogu da provalim koje boje su ti superbrzi IC?
Vidim da će RE voziti oko 25 minuta od Pazove do NS-a.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834839#p834839:etiiom83 je napisao(la):
mvbg1 » Thu Mar 25, 2021 3:33 pm[/url]":etiiom83]Sedneš u RE i voziš se za 500 dindži.
To je poenta. Ko hoće brzo, mora da plati. Ko neće ili nema da plati, RE za sat vremena vožnje i to je to.
 
Kakvih 700-800 dinara pričate? Nikad nije bila ta cena...

288 putnički
338 RE
388 brzi
488 IC

(povratna puta dva minus 20%)

Sve više dolazi do izražaja ono što meljem već godinama:

1) napravili su duplo skuplju prugu za 200 km/h u odnosu na 160 km/h
2) kupuju tri puta skuplje vozove za 200 km/h u odnosu na 160 km/h
3) cena karte će biti duplo skuplja nego najviša cena karte do sad
4) ti vozovi koji budu išli 200 km/h će da zvrje prazni

To su stotine miliona evra, ako ne i milijarda evra potrošena više, zarad čega?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834829#p834829:21g6oy47 je napisao(la):
Dalmatinac » Thu Mar 25, 2021 3:16 pm[/url]":21g6oy47]Mene nervira mnogo ta polemika uopste. Za voznju zicarom
par km nije puno 1000 RSD a za voz je puno.

Žičarom se ne ide na posao i u školu. Za žičaru se ne kupuje mesečna, pogotovo ne po nekoliko u porodici. Zato su se ljudi "uzbudili". No, dok god RE bude neke normalne cene, sve je ok. Za ekspres vredi platiti više.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834869#p834869:21g6oy47 je napisao(la):
WLABmz » Thu Mar 25, 2021 4:24 pm[/url]":21g6oy47]Kakvih 700-800 dinara pričate? Nikad nije bila ta cena...

288 putnički
338 RE
388 brzi
488 IC

A oni koji putuju često i imaju železničku iskaznicu (veliki procenat) su išli po ovim cenama:
Putnički 201 rsd jedan smer, 402 rsd povratna.
RE 236 rsd jedan smer, 473 rsd povratna.
Brzi 271 rsd jedan smer, 543 rsd povratna.
IC 341 rsd jedan smer, 682rsd povratna.

Obične povratne su bile:
460 putnički
540 RE
620 brzi
780 IC

Čisto da ljudi steknu utisak kakve su bile cene. Moglo se za 400-500rsd otići tamo i natrag.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834853#p834853:39fr70lj je napisao(la):
Pendolino » Čet Mar 25, 2021 4:05 pm[/url]":39fr70lj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834831#p834831:39fr70lj je napisao(la):
puskele » Thu Mar 25, 2021 3:20 pm[/url]":39fr70lj]
file.php
Ne mogu da provalim koje boje su ti superbrzi IC?
Vidim da će RE voziti oko 25 minuta od Pazove do NS-a.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834839#p834839:39fr70lj je napisao(la):
mvbg1 » Thu Mar 25, 2021 3:33 pm[/url]":39fr70lj]Sedneš u RE i voziš se za 500 dindži.
To je poenta. Ko hoće brzo, mora da plati. Ko neće ili nema da plati, RE za sat vremena vožnje i to je to.


Pozdrav,
Desni klik na sliku, pa potom ,,open in new window", prikazaće se veća slika, kao i mogućnost uvećanja.
 
Treba razjasninti, kao i do sada svi vozovi će ići istom brzinom, rang voza ne diktira brzinu, već zaustavljanje. Viši rang staje, npr. Inđija, Pazova, Zemun, Beograd. I na vozno vreme mu se dodaju četiri zaustavljanja i po tri pokretanja, da kažemo da je sve po minut, znači sedam minuta na vozno vreme. Po ličnoj proceni to bi trebalo da bude 45 minuta plus tih 7. 52 minuta brzi voz. Regio, Petrovaradin, Karlovci, Beška, Inđija, S.Pazova, N.Pazova, Batajnica, Zemun, N.Bgd, Beograd...ima 10 zaustavljanja i 9 pokretanja, to je 19 minuta više u odnosu na vozno vreme. Znači na onih 45 minuta dodamo 19, to je 64 minuta. Razlika je očigledna, ali nije bog zna šta. Duplo je brže nego što je bilo i mislim da je sasvim korektno.
 
Koliko su placali kartu, toliko su i isli. Aj otreznite se. Isao sam jednom prilikom 7 sati NS-SU. Desetine puta bez grejanja ili sa stajanjem, bez klime. Sta je danas 1000 RSD? To je prica kao kad pusac prica nema sta da jede ali za cigare ima... U NS tuca ko ce prvi uci u voz jer je do Vrbasa uvek guzva. Kondukteri pijani i podmitljivi. Za 4 godine putovanja ne znam jel 2 puta stigao na vreme. Staje na svakom cosku. I onda sa 384 RSD se pitate sto nrma odrzavanja i bilo cega. A tete na salteru karte stampaju na EI Nis racunarima. Zar voz treba da bude socijalna kategorija? Ko hoce jeftino da putuje ima alternative.
 
Cena vozne karte do sad je bila na nivou usluge koju si dobio.
Usluga se sad masovno unapređuje, i cena jednostavno ne može da ostane ista. Ako oćete da nam železnica ostane urnisana neka se ne grade pruge i ne kupuju novi vozovi ali da nam bude 200 dinara do Novog Sada, nema veze što ideš sat i 40 minuta u praznom prljavom vozu koji ide 3 puta dnevno između BG i NS, a ako oćete evropski kvalitet i standarde žao mi je ali će to morati da se plati.
Ovo je bukv pitanje da li oćete da imamo pravu železnicu ili ruiniranu železnicu kojom se malo ljudi vozi po maloj ceni.
 
Такво уопште није било стање на овој деоници, то је извртање чињеница. На некој другој можда да, али никако овде. Свакодневно сам скоро користио воз пре радова. Један део недеље Стара Пазова - Београд, други део недеље Стара Пазова - Нови Сад. И познајем обе деонице добро, прошао сам пешке сваки метар пруге ван мостова и тунела, а сада и градилишта више пута. Стизали су пре радова локални возови у минут у 95% случајева, били су поуздани и пријатни. Возило се 100км/ч до Батајнице, 120 км/ч од Батајнице до Старе Пазове, 100 км/ч од Старе Пазове до Инђије и 80 км/ч од Инђије до Новог Сада.

На релацији Стара Пазова - Нови Београд нпр. је воз ишао од 24 до 32 минуте у зависности од ранга, ево управо гледам старе редове вожње. Цена повратне карте 224рсд путнички, 238рсд регио, 294рсд брзи, 504рсд ИЦ. За поређење аутобус вози око сат времена у просеку, кад је шпиц и више, а пут тамо и натраг Ластом кошта 570рсд. Толико већу цену аутобус је могао дозволити јер води људе где желе, аутобуска је у центру и чешћи је. Зато многи се нису ни бакћали са железницом јер иако је била бржа, била је ређа.

Нека ми неко објасни шта ће то толико ова сада пруга да промени да заслужује да карта буде дупло скупља? Неће бити 25 минута вожња већ 20. Да ли тих 5 минута заслужује дупло више пара? А ионако је мана била не брзина већ потпуно дебилан такт и недовољно полазака.

Не кажем да не треба воз да буде скупљи после радова. Треба, али умерено скупљи, не дупло. Мало ми делује да ви који не излазите из кола и користите воз једном месечно (или још горе, једном годишње) немате појма о чему причате. Ни о томе какво је било стање овде и колико је уствари услуга била добра, ни о томе какав је састав људи који користи железницу.

Ако воз вози брже од аутобуса, ако вози исто често као аутобус и ако је приступачна ЖС исто као аутобуска, цена 1-1 је ок, и то признајем. Али, не признајем те аргументе да мора да се повећа цена због "побољшања услуге" јер услуга није драстично побољшана.
 
Slažem se da ne treba da bude duplo skuplji, ali umereno skuplji svakako. Ja bih radije dao malo više, ali da imam često vozove, da su čisti, brzi, udobni, da imam bolja presedanja, bolju uslugu na stanicama nego da platim manje i da imamo generalno lošiju železnicu kao do sad.
Uostalom samo će vreme pokazati koliko će se vozovi koristiti
 
Nova pruga novi vozovi a ljudi hoce da se voze 200 na sat za 300 dinara.
Pa budimo realni, ne može za džabe.
 
Da li postoji mogućnost kupovine mesečne karte ako recimo neko iz Stare Pazove svaki dan putuje na posao u Beograd i nazad?
 
Воз је субвенционисана категорија превоза. Ко је хтео
профит улагао је у аутобусе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834904#p834904:28ze5ecw je napisao(la):
vucko » Thu Mar 25, 2021 6:26 pm[/url]":28ze5ecw]Da li postoji mogućnost kupovine mesečne karte ako recimo neko iz Stare Pazove svaki dan putuje na posao u Beograd i nazad?

Postoji na svim relacijama. Ranije je bilo pravilo na relacijama kraćim od 160km ako se ne varam (davno je bilo), sada vidim da su to sklonili.

Preko mesečnih će morati da izbalansiraju ili preko rangova. Ovi što idu BG-NS stvarno imaju poboljšanu uslugu i tu je viša cena opravdana. A satelit naselja između izgleda izvukla deblji kraj.
 
Regio je napisao(la):
10 Zaustavljanja i 9 pokretanja? Zar regio neće stajati i u Čortanovcima i Karlovačkim Vinogradima? Ranije su svi regio vozovi stajali na tim stanicama,a neki čak i u stajalištu Inđija Pustara,koje se nalazi usred ničega.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834904#p834904:38gmht65 je napisao(la):
vucko » Čet Mar 25, 2021 6:26 pm[/url]":38gmht65]Da li postoji mogućnost kupovine mesečne karte ako recimo neko iz Stare Pazove svaki dan putuje na posao u Beograd i nazad?

Kolko ja znam postoji, evo link ka njihovoj stranici: https://www.srbvoz.rs/povlastice-i-ponude/
Postoji karta za 30, 15 ili 7 dana, oni su dali primer za relaciju Beograd Centar-Valjevo
gde je 30 dana 3927 dinara (2945 dinara za đake i studente), za 15 dana je 1964 din (1473 dinara za đake i studente) i tako dalje
Osnovna cena karte Beograd-Valjevo u jednom smeru je 434 dinara dok je povratna 694 dinara, samo da imamo za upoređivanje
Postoji isto i SRB PLUS legitimacija koja daje dodatnih 30% popusta pri kupovini karte
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834912#p834912:3oao2ld3 je napisao(la):
Užice » Čet Mar 25, 2021 6:46 pm[/url]":3oao2ld3]
10 Zaustavljanja i 9 pokretanja? Zar regio neće stajati i u Čortanovcima i Karlovačkim Vinogradima? Ranije su svi regio vozovi stajali na tim stanicama,a neki čak i u stajalištu Inđija Pustara,koje se nalazi usred ničega.
Te stanice su ukinute, nova stanica Beška se nalazi između Beške i Čortanovaca. Karlovački Vinogradi i Inđija Pustara više ne postoje jer se ne isplati da postoje tolko česta stajališta gde nema mnogo putnika na brzoj pruzi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834879#p834879:235cdc4s je napisao(la):
puskele » Čet Mar 25, 2021 5:52 pm[/url]":235cdc4s]Treba razjasninti, kao i do sada svi vozovi će ići istom brzinom, rang voza ne diktira brzinu, već zaustavljanje.

Treba razjasniti, ali sa tačnim činjenicama, a ne pogrešnim. To što si napisao više neće biti slučaj, jer će na tom Express, IC ili kako ga već nazovu vozu sa jednim zaustavljanjem ići KISS kojem je maksimalna brzina 200 km/h, a na Regio vozu će ići FLIRT kojem je maksimalna brzina 160 km/h. To što tvrdiš može da se desi jedino ako iz razloga uštede spuste brzinu KISS-u na 160 km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834915#p834915:xhjig583 je napisao(la):
Boki123 » Čet Mar 25, 2021 6:51 pm[/url]":xhjig583]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=834912#p834912:xhjig583 je napisao(la):
Užice » Čet Mar 25, 2021 6:46 pm[/url]":xhjig583]
10 Zaustavljanja i 9 pokretanja? Zar regio neće stajati i u Čortanovcima i Karlovačkim Vinogradima? Ranije su svi regio vozovi stajali na tim stanicama,a neki čak i u stajalištu Inđija Pustara,koje se nalazi usred ničega.
Te stanice su ukinute, nova stanica Beška se nalazi između Beške i Čortanovaca. Karlovački Vinogradi i Inđija Pustara više ne postoje jer se ne isplati da postoje tolko česta stajališta gde nema mnogo putnika na brzoj pruzi.
Ne razumem zašto je ukinuta stanica Čortanovci,to mesto nije mnogo manje od Beške. Stajalište Čortanovci-Dunav je ukinuto još odavno,a sada izgleda da će celo to selo trajno ostati bez železničkog prevoza. Nije ni bilo za očekivati da tu staje Štadler Kiss,ali regio Flirtovi bi mogli,putovao sam tuda ranije, i sećam se da je uvek bilo poprilično putnika koji u Čortanovcima ulaze i izlaze.
 
Vrh