Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831801#p831801:ftnahuov je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 16, 2021 3:03 pm[/url]":ftnahuov]Па и овде је Београд скупљи за живот.

Jeste nešto skuplji, ali nije duplo skuplji.
 
Ovo bi bila mnogo srećnija zemlja, sa neuporedivo boljim kvalitetom života, samo kada bi se do Beograda vozom putovalo do sat vremena iz: Šapca, Šida, Zrenjanina, Vršca, Požarevca, Valjeva, Kragujevca itd..
 
Баш ме интересује да ли ће и колико модернизација пруге БГ-НС утицати и на повећање брзина на пругама ка западу, Шиду и Зворнку?
 
Ja se sve vreme pitam da li mogu da se iskoriste stari stubovi kontaktne mreže koji se skidaju sa BG-NS i da se ugrade na neelektrificiranim linijama.
Jer ogroman broj stubova je sada zamenjen i ostaju te zalihe starih stubova koji su i dalje dobri i mogli bi da se iskoriste.
Da li neko zna nešto o tome?
Jer znam da se polovne šine sa K10 koriste za remont lokalnih pruga, da li može isto za kontaktnu mrežu?
 
To bi trebalo da bude preko 100 km. Taman za Pančevo-Vršac i možda čak Lapovo-Kragujevac. Ali najveći trošak u elektrifikaciji su postrojenja, ne znam dal su njih menjali na BG-NS i šta bi se moglo iskoristiti od toga...
 
Da li je ikada bila u planu gradnja pruge Beograd-Obrenovac-Šabac,jer neće baš puno ljudi ići vozom preko Rume za Beograd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831840#p831840:2b3ywgj9 je napisao(la):
mihajloboric87 » Uto Mar 16, 2021 3:51 pm[/url]":2b3ywgj9]Da li je ikada bila u planu gradnja pruge Beograd-Obrenovac-Šabac,jer neće baš puno ljudi ići vozom preko Rume za Beograd...
Koliko znam, ništa u skorijoj budućnosti nije planirano. Mada ja predlažem da se nova pruga izgradi od Aerodroma preko Dobanovaca, Šimanovaca, Pećinaca i Buđanovaca pa dalje sadašnjom prugom do Šapca. Ovo bi skratilo put, a pritom povezalo naselja koja nemaju železnicu a koja gravitiraju Beogradu BGvozom. Potrebno je elektrifikovati prugu Ruma-Šabac-Loznica i srediti sve stanice između kao i nabavka novih garnitura za ovu liniju. Ovo bi isto imalo i dobrog efekta na privredu zbog teretnih vozova, špediterski centri u Šimanovcima ili šećerana u Pećincima bi imali velike koristi, a da ne pričamo o privredi Šapca, Loznice i budućih rudnika.
 
Штошта је бивало у плановима, па и нова пруга Београд-Загреб, преко Шапца и даље јужније од постојеће трасе (пре Другог светског рата).

Што се мене тиче, свакако треба 1 колосек електрификовано Добановци - Шимановци - Пећинци - Платичево - Шабац, кроз Свињски Срем. Важно је и за терет (повелика индустријска зона у Шимановцима без пруге), и за приградску железницу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831801#p831801:1inbxc3k je napisao(la):
Пантограф » Uto Mar 16, 2021 3:03 pm[/url]":1inbxc3k]Па и овде је Београд скупљи за живот. И у Русији Москва, наравно - али, у Москви су много веће плате и у јавним службама (лекари, наставници) него по сиромашнијим руским областима. А заправо оно што раздваја ове две земље од Србије јесу баш добре јавне службе, укључујући железницу.

@Заза Бг

Погодио си поенту, баш то треба да буде основа развојне и популационе политике Србије. Имамо потенцијал: огроман удео становништва нам живи у региону Београда (и Новог Сада). Контактирај министра популационог Р. Дм. и образложи му идеју и предлог - радо ће је преузети, ако му се допадне.

Знам. Мислим, нисам открио топлу воду, само сам нагласио још један аспект зашто је добар железнички систем битан, као и како најбоље спасити мање градове и села на иоле нормалним локацијама. :) Дмитровића сам упознао пре неколико година на сајму књига.

Овде је проблем што политичари као спас, нпр. села као што је Качарево, рекламирају реконструкцију сеоске задруге и то ће сад као да задржи младе на селу. Направи функционалну пругу до Зрењанина, па сутра неко из Клека или Лазарева неће доћи да живи у Миријеву у гарсоњери са високом киријом, без могућности да има више од једног или два детета (а ту лежи и основа демографског проблема који железница може да реши) онемогућен да икада изађе из те жабокречине.

Додао бих да имамо срећу што нам је популациона кичма таква да се већи део популације налази уз или у близини коридора 10, а што је битна стратешка предност да се држава нормално развија. Погледајте пример Бугарске где се већи градови и популациони центри налазе неповезани, разбацани по Бугарској, па потом пробајте да повучете што правилнију линију од једног до другог насеља. Ми немамо тај проблем, али имамо тенденцију да сј***** и то.

Кажем опет, решење постоји, само је ваљда битније да не пропадне аутобуски лоби, него да се ова држава унормали.
 
Lepo da pomenu Banat, jer su, iz godine u godinu, u novosadskom Dnevniku izlazile reportaže tipa: "Selo je opustelo otkad nema vozova između Vršca i Zrenjanina..." i sl.

Tuga, nerazumanje prostora, demografije, države.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830367#p830367:3024x8u4 je napisao(la):
mvbg1 » Pet Mar 12, 2021 3:04 am[/url]":3024x8u4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830314#p830314:3024x8u4 je napisao(la):
SunnyBoy » 11 Mar 2021 10:14 pm[/url]":3024x8u4]
- Putovanje od Zrenjanina do Beograda traje toliko dugo da je totalno beskorisno (oko 4-5 sati)
Vozno vreme putničkog voza na relaciji Zrenjanin-Beograd centar ne može nikako biti 4-5 sati kako ti kažeš. Već maksimalno 2-2.5 sata.
Sada trenutno teretni iz Tomaševca do Pančeva voze za oko 1.5 sat. Još će DMV sigurno ići i većom brzinom nego teretni vozovi.

Problem je sto se cekaju u Orlovatu. Vreme putovanja je 3 i po sata do Novog Sada, a do BG se i preseda u Pancevu, koliko se secam.

Evo kako je bilo pre par godina:
https://z1info.rs/gradani-nezadovoljni- ... -novi-sad/

Kolima i autobusom se stize za sat do sat i po vremena. Vreme polaska iz Zrenjanina je obicno oko 3 ujutro ili u podne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831840#p831840:553n9si4 je napisao(la):
mihajloboric87 » Uto Mar 16, 2021 3:51 pm[/url]":553n9si4]Da li je ikada bila u planu gradnja pruge Beograd-Obrenovac-Šabac,jer neće baš puno ljudi ići vozom preko Rume za Beograd...
Nekada je i postojala uzana pruga Beograd-Obrenovac-Šabac,mislim da je sagrađena još početkom prošlog veka. Ukinuta je u vreme SFRJ,i teško da će se danas tu ponovo išta graditi,mada bi Obrenovcu realno trebala železnička veza sa Beogradom,a i Loznica i Šabac trenutno imaju samo jedan voz do Beograda dnevno,koji još mora da se okreće u Rumi.
 
Постојале су узане пруге Београд-Обреновац и Шабац-Бања Ковиљача али веза Шапца и Обреновца железницом никад није постојала. Било је планова за спајање индустријске пруге у бившој ХИ Зорка у Шапцу са индустријском пругом ТЕ Никола Тесла у Обреновцу као нека идеја директног повезивања Шапца и Београда али ми се таксв подухват чини компликован. Овај предлог Пантографа за пругу Београд-Добановци-Шимановци-Пећинци-Платичево-Шабац ми се допада и сам сам увек размишљао о таквој бржој, директнијој вези Шапца и Београда. Предоостављам да би веза са постојећом пругом била негде у Буђановцима. А целом Подрињу и Мачви свакако треба више од овог једног пара на релацији Зворник-Београд.

Што се самог Шабачког чвора тиче, решење би било изградња нове станице на периферији код бувљака што би довело до гашења старе станице на 300 метара од центра града што је мало мач са две оштрице. Само прескакање Пазове и Руме са пругом Добановци-Никинци се губи једна промена смера.
 
Novi Sad:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Z5J0PACJu5M[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aEDXM1wPI88[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832140#p832140:2ev88cg1 je napisao(la):
Дошљак » 17 Mar 2021 03:05 pm[/url]":2ev88cg1]Постојале су узане пруге Београд-Обреновац и Шабац-Бања Ковиљача али веза Шапца и Обреновца железницом никад није постојала. Било је планова за спајање индустријске пруге у бившој ХИ Зорка у Шапцу са индустријском пругом ТЕ Никола Тесла у Обреновцу као нека идеја директног повезивања Шапца и Београда али ми се таксв подухват чини компликован. Овај предлог Пантографа за пругу Београд-Добановци-Шимановци-Пећинци-Платичево-Шабац ми се допада и сам сам увек размишљао о таквој бржој, директнијој вези Шапца и Београда. Предоостављам да би веза са постојећом пругом била негде у Буђановцима. А целом Подрињу и Мачви свакако треба више од овог једног пара на релацији Зворник-Београд.

Што се самог Шабачког чвора тиче, решење би било изградња нове станице на периферији код бувљака што би довело до гашења старе станице на 300 метара од центра града што је мало мач са две оштрице. Само прескакање Пазове и Руме са пругом Добановци-Никинци се губи једна промена смера.
Никако да се измешта станица из центра Шапца, то је убиство.

А хајде овде да поменемо и најстарију пругу, од пре Великог рата: Ваљево-Лајковац-Обреновац-Забрежје. Из Забрежја даље за Београд и Шабац - лађом. Ала је то трајало... И тако до 1928.

Иначе, оправдано је и потребно да, у региону Београда, са обе стране Саве и Дунава буду квалитетни путеви и пруге. Стога је и веза Обреновац-Шабац сасвим оправдана, као и правац кроз Срем (али да онда пруга Београд-Обреновац не иде левом обалом, преко Срема).
 
Dok vi pričate o nekim prugama koje su obično maštarenje, vozovi se u Srbiji Koridorom 10 kreću brzinom kočija pre izuma železnice...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832244#p832244:r99m3jmt je napisao(la):
WLABmz » 17 Mar 2021 07:48 pm[/url]":r99m3jmt]Dok vi pričate o nekim prugama koje su obično maštarenje, vozovi se u Srbiji Koridorom 10 kreću brzinom kočija pre izuma železnice...
Dobro, iii?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831846#p831846:1w0anh09 je napisao(la):
Пантограф » 16 Mar 2021 04:18 pm[/url]":1w0anh09]Штошта је бивало у плановима, па и нова пруга Београд-Загреб, преко Шапца и даље јужније од постојеће трасе (пре Другог светског рата).

Што се мене тиче, свакако треба 1 колосек електрификовано Добановци - Шимановци - Пећинци - Платичево - Шабац, кроз Свињски Срем. Важно је и за терет (повелика индустријска зона у Шимановцима без пруге), и за приградску железницу.
Novi Beograd-TošinBunar-Aerodrom-to što si rekao.
 
Буквално фали пруга паралелна са аутопутем. Том пругом би се брже стизало не само до Шапца и даље Подриња већ и до Руме, Митровице и Шида (али би требала триангла у Никинцима).
 
Provera poligonacije na krajnjem levom koloseku na deonici Batajnica - Stara Pazova.
FB_IMG_1616069313470.jpg

FB_IMG_1616069309507.jpg

FB_IMG_1616069298833.jpg

FB_IMG_1616069294978.jpg

FB_IMG_1616069284546.jpg

Izvor FB.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832411#p832411:1aglnptf je napisao(la):
Дошљак » Čet Mar 18, 2021 11:54 am[/url]":1aglnptf]Буквално фали пруга паралелна са аутопутем. Том пругом би се брже стизало не само до Шапца и даље Подриња већ и до Руме, Митровице и Шида (али би требала триангла у Никинцима).

Svakako je potrebna, barem jednokolosecna elektrificirana pruga regionalnog karaktera. Glavni pravac je svakako Beograd-Stara Pazova-Šid i na njemu treba da bude 200km/h do Stare Pazove pa 160km/h do Šida i dalje ka Hrvatskoj. Pruga preko Šimanovaca i Pećinaca bi imala značaj za dnevna kretanja iz ovih mesta do Beograda kao i približavanje Mačve Beogradu. I naravno teretni saobraćaj bi imao veliku korist od ove pruge
 
Мислим да би теретни од Зворника и даље ишао ка Руми. А путнички ка Руми би брже стизао новом пругом него преко Пазове. Боље тај главни правац да остане за теретни и међународни саобраћај, а нови правац да се форсира за путнички па и до Руме, Митровице и Шида.
 
Nekoliko kamiona ide ka zeleznickoj stanici u Batajnici, voze ove stubove.

fG2FrgU.jpg


Poceli su sa rusenjem objekata u Sangaju na trasi buduceg nadvoznjaka. Izgleda da su gradjani su gradjani uspeli u svojoj inicijativi obzirom da su hteli da zatvore prugu bez alternative. Sad je pitanje da li ce zatvarati prelaz pre nego sto izgrade nadvoznjak, sto sigurno ne traje kratko, ili ce ga zatvoriti po planu a nadvoznjak kad dodje, dodje..
 
U Batajnici je prelaz na 400m od mesta gde treba da bude nadvožnjak. U tom smislu ne postoji razlog za zatvaranje ako su dobro iskordinisali radove na izlasku iz stanice. A zašto ja mislim da nisu?

1. Opština se sprema na zatvaranje. Znajući kako se opština obično ponaša, teško je da se bavi bilo čime a kamoli da osmišljava ceo plan kako reagovati u slučaju zatvaranja prelaza ako to već nije neminovno.
2. Znakovi ih odaju. U Novoj Pazovi je na centru postavljen znak da se ka Busijama ide preko Vojke (22km) umesto preko Batajnice (11km). To znači da i putari već znaju da će u Batajnici biti zatvoren prelaz odnosno da će Vojački nadvožnjaci biti jedini prohodni na potezu od Zemuna Polja do Inđije. Niko ne bi preusmeravao saobraćaj da ide 22km umesto 11km tek tako.
3. Iskustvo na drugim mestima. U Novoj Pazovi je isto zatvoren prelaz iako se nadvožnjak gradi 220m dalje od njega u drugoj ulici (doduše tu je saobraćaj minimalan naspram onog u Batajnici, pa nije toliko strašno).

Sve u svemu, voleo bih da se građani izbore da izvođač odradi radove takvim redosledom da zatvaranje nije potrebno, ali nisam optimista. Nadvožnjak dok se izgradi sa svime biće potrebno oko 6 meseci po njihovim rečima. To znači da je u najboljem slučaju onda prelaz "slobodan" tek najranije od oktobra 2021. da izvođač na toj sekciji odradi potrebne radove. A s obzirom na njihove najavljene rokove, do tada ta mora pruga biti osposobljena i puštena već u testiranje. A da bi bila osposobljena odnosno završena, prelaz mora da se zatvori. Jedino što može izvući stvari je da ubrzaju mnoge faze, ali ne postoje za sada indikacije da se takvo nešto sprema.

Moglo je ovo da se odradi bez zatvaranja, samo je bilo potrebno da se to napomene izvođaču kad je spremana realizacija projekta odnosno da malo drugačije organizuju faze na tim sekcijama. Svi ti nadvožnjaci su mogli biti izgrađeni i pre 2-3 godine još, ne bi nikome škodili, kredit i novac su odobreni kako god. Naši "stručnjaci" im to nisu napomenuli, nisu čak ni eksproprijaciju odradili i sada kada se vreme do otvaranje pruge broji u mesecima, oni se hvataju za glavu "jao šta ćemo, treba napraviti nadvožnjak". Pozicija većine tih nadvožnjaka se inače zna već decenijama, za neke čak od 80tih. Prosto neverovatan nivo nesposobnosti i bezobzirnosti prema građanima.
 
Vrh