Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Пише се "curious".
Anyway, given that You`re unable to answer to what I had asked for, I`ll kindly ask You to let someone else do it. PLEASE, do so...
 
u nekim uslovima, kad recimo poplavi kalemegdan, železnički saobraćaj se obavlja kroz vračarski tunel. bila je fotografija na forumu sa stanice/stajališta vukov spomenik kako prolazi vozz.
 
Јасно, знам то. Е, сад, постоји прича да опасне материје не смеју да се превозе туда. Треба знати да је, при усвајању пројекта БЖЧ по варијанти Прокоп, пре четири деценије, било предвиђено да СВИ теретни возови иду кроз Дедињски и Врачарски тунел, а чини се да то може и у Истанбулу.
Дакле, господо инжењери и железничари - како ћемо?
 
Radim na projektu brze linije na kojoj ce ici i teretni vozovi. Ima tu dosta stvari na koje treba voditi racuna (napominjem da ovo nije u mojoj struci):
- Da li pruga moze da izdrzi te teretne vozove?
- Da li je denivelacija pruge uradjena da primi teretne vozove (u slucaju da se voz zaustavi, da li moze sam da startuje)?
- Da li je nesto predvidjeno u slucaju izlivanja opasnih materija (evakuacioni kanali?
Ima dosta toga jos, ali se o ovome najvise pricalo.
 
- Пруга у Врачарском тунелу може да издржи теретне возове.
- Воз, у случају да стане, може сам да стартује; пруга има мали нагиб и због тога је подземна станица Вуков споменик на тако великој дубини;
- За евакуационе канале нисам сигуран, али сам сигуран да би могли да се дограде.

Чини ми се да је "Ежис" радио студију оправданости за коришћење тунела под Босфором за теретне возове?
 
Za tunele su dosta stroziji propisi. Treba valjda dograditi (ako vec nije uradjeno) poseban protivpozarni sistem.
U Eurotunelu su se opekli jedanput pa sada imaju vise sistema (sistem koji mjeri temperaturu svakog kamiona cini mi se).

Ponavljam nisam specijalista za ovo ali koliko vidim ima tu dosta parametra koje treba uzeti u obzir.

Ne znam za Egis i za taj tunel.
 
Zeleznicki cvor je radjen kao putnicki a ne teretni za to sluze teretne obilazne pruge..
hqdefault.jpg

beograd%20-%20mapa%20gradnje.jpg

Ovi iz nove vlasti nisu toliko glupi da slusaju bivse sta da rade ..
 
borris_":2mxv76a8 je napisao(la):
- Da li pruga moze da izdrzi te teretne vozove? ...u slucaju da se voz zaustavi, da li moze sam da startuje)?
Pojasni ovo sa startovanjem voza. Ne razumem
sta si hteo da napises. Teretni vozovi mogu da prolaze kroz Vukov spomenik bez problema. Jedino je zabranjen transport opasnih materija. I sam sam imao priliku da provezem na desetine teretnih vozova kroz Vračarski tunel. Pun gas a devojke na peronu drze suknje da ne polete na gore. :)
 
Šta se radi sa opasnim materikama kad pruga oko kalemegdana nije u funkciji?

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
MilisaV":2hzhmku3 je napisao(la):
Šta se radi sa opasnim materikama kad pruga oko kalemegdana nije u funkciji?
Pomocni prevozni put:Novi Sad-Orlovat-Pančevo. :kafa:
 
CNM u francuskoj. Iduce godine se nadam da cu raditi na jednom drugom :)
 
Contournement Nîmes Montpellier (navikao sam na ovu skracenicu :) ), nastavak brze linije od Nîmes-a do Montpellier-a.
 
mvbg1":1ub1qjqy je napisao(la):
borris_":1ub1qjqy je napisao(la):
- Da li pruga moze da izdrzi te teretne vozove? ...u slucaju da se voz zaustavi, da li moze sam da startuje)?
Pojasni ovo sa startovanjem voza. Ne razumem
sta si hteo da napises. Teretni vozovi mogu da prolaze kroz Vukov spomenik bez problema. Jedino je zabranjen transport opasnih materija. I sam sam imao priliku da provezem na desetine teretnih vozova kroz Vračarski tunel. Pun gas a devojke na peronu drze suknje da ne polete na gore. :)

Ako je nagib pruge prevelik, moze se desiti da teretni voz ne moze da startuje na tom nagibu. ne pricam napamet jer na projektu na kojem radim, desio se takav slucaj (na srecu primjetili su to kada su projektovali prugu). Opeerator je naknadno promjenio duzinu (i tonazu) teretnih vozova sto je automatski prouzokovalo promjenu nagiba pruge.
 
borris_":2jd4hfy9 je napisao(la):
Ako je nagib pruge prevelik, moze se desiti da teretni voz ne moze da startuje na tom nagibu. ne pricam napamet jer na projektu na kojem radim, desio se takav slucaj (na srecu primjetili su to kada su projektovali prugu). Opeerator je naknadno promjenio duzinu (i tonazu) teretnih vozova sto je automatski prouzokovalo promjenu nagiba pruge.
A pa ti misliš na pokretanje voza na usponu. Pa što ne kažeš druže odmah,da se razumemo. :) Detaljne odredbe o masi vozova i njihovom korišćenju propisuju se u uputstvu 52 i 233. Tako da je nemoguće da voz sa prekoračenom masom bude upućen na odredjeni deo pruge bez upošljavanja dodatnog vučnog vozila(potiskivalica,zaprega) Na delu pruge kroz Vračarski tunel u smeru ka Bgd.Centar merodavni otpor pruge je 10daN/T. Sto u zavisnosti od vrste lokomotiva donosi različite maks. mase vozova. Npr.: lok serije 441-1465 tona,461-1830tona,661-1600tona... Tako da nema bojazni da ce se desiti da neki voz neće moći da se pokrene u sl. da stane na usponu.
 
И - дакле - колико возова са опасним материјама вози дневно за Банат? Два? Три? Један? Ако за њих направимо пругу од пола ммилијарде евра, коштаће нас једно 50.000 евра сваки пролазак воза до Панчева. Каква инвестиција! А, ако иду преко Орловата? А да ли би могао Врачарски тунел да се адаптира, па да могу кроз њега? Или, да се гради пет пута јефтинија веза Батајница - Падинска скела, како то предложи Удружење љубитеља железнице?

Да ли је на помолу изградња најнерентабилније пруге још од деонице Стоктон - Дарлингтон из 1825. (прва светска пруга)?

Што реко једном Веља, министар капитални сељанима у лозничком крају, када су се пожалили на недостатак локалног пута: "Људи, имате ли ви физибилити студију...?"
 
Mislim da će nova vlast ..raditi sve suprotno od onoga što si rekao..iz prosto razloga što se drže zacrtanog plana koji su radili pravi stručnjaci a ne lažni.A da Beogradu nisu potrebna polu rešenja,a uz to još i preskupa i i nefunkcionalna,u šta smo se uverili od mosta na adi,ump,lrt..železnice srbije znaju da je trasa preko Vinče projekat koji će dugoročno rešiti sve probleme u vezi transporta opasnih materija i drugih vrsta roba. :kafa: I zato je direktor ŽS od početka trpeo veliki pritisak od bivših,jer je usmerio brod u dobrom pravcu..i ode brod.A to će omogućiti da se ceo ž.čvor 100%koristi za putnički saobraćaj iz evrope,regiona i regionalni metro tj.gradsku železnicu,zaista sjajna stvar.
 
Ako sam dobro razumeo, most kod Vinče bi bio drumsko - železnički, znači ne bi bio baš toliko nerentabilan?
A za ostalo sle slažem s Pantografom
 
Nerentabilno, bi bilo da nam se teretni vozovi vuku kroz grad bilo koje vrste.. :kafa:
 
mekbejn":3fz9ekqb je napisao(la):
Ako sam dobro razumeo, most kod Vinče bi bio drumsko - železnički, znači ne bi bio baš toliko nerentabilan?
A za ostalo sle slažem s Pantografom


Мекбејн, друмска обилазница од Бубањ потока преко Винче до иза Панчева је тек тотално непотребна. Из правца Новог Сада, Шида и Западне Србије бржи је транзит ка Банату преко Моста Земун - Борча; из правца Ниша ионако се већ иде преко Смедерева и Ковина (тако је много брже и краће). Једино за подручје Гроцке и за подавалска села та обилазница и мост би нешто значили.

Да поменемо још нешто - налазиште у Винчи и транзитни мост који пролази кроз подручје најстарије урбане цивилизације у Европи...
 
Па, у "добра стара времена" пруга је вучена преко југа јер је још тада планирана и индустријска зона Лештане у којој и по најновијем ГУП-у постоји уцртана ж. станица.

"Трећи Београд" није планиран ни за становање, а камоли за индустрију. Својеврсни је урбанистички злочин плодну равницу прекрити халама мале привреде што СМТ већ ради, а то би радила и железница преко Баната.

Колико је некада планирање имало смисла а колико данас сваким новим пројектимо деградирамо свој комшилук то је хуманистички неопростиво.
Пројекат за трасу преко Лештана требало би да постоји и то је једини разлог зашто ће нова екипа да иде по тој идеји а не предлогу Удружења.
 
@stf
Pruga kroz Banat u najvećoj meri već postoji (Padinska skela - Ovča i dalje za Pančevo).

Sa druge strane, nismo dovoljno svesni da je ishodište Vinčanske kulture možda i najvrednije što Beograd ima. Da je Vinča u Parizu, vodili bi u nju turiste koliko i na Ajfelovu kulu i u Luvr.

Uz sve to, Bosforski tunel nam sugeriše da, možda, nijedan novi most ni ne moramo da gradimo, što je eventualnost koju, u svakom slučaju, treba ispitati.
 
Polozaj buduceg mosta je samo u mjestu vinca prilcino daleko od nalzista vinca a za prugu je zainteresona i institut vinca i deponija vinca
 
stf":1rrqviwj je napisao(la):
Па, у "добра стара времена" пруга је вучена преко југа јер је још тада планирана и индустријска зона Лештане у којој и по најновијем ГУП-у постоји уцртана ж. станица.

"Трећи Београд" није планиран ни за становање, а камоли за индустрију. Својеврсни је урбанистички злочин плодну равницу прекрити халама мале привреде што СМТ већ ради, а то би радила и железница преко Баната.

Колико је некада планирање имало смисла а колико данас сваким новим пројектимо деградирамо свој комшилук то је хуманистички неопростиво.
Пројекат за трасу преко Лештана требало би да постоји и то је једини разлог зашто ће нова екипа да иде по тој идеји а не предлогу Удружења.


У непосредној близини смт, до саме детелина петље са Зр.путем већ годинама постоје и дижу се хале, раде фирме. А и уцртано је као привредна зона. Овде се ће неспорно тек морати да се доводе фирме а и најава за то има. Свакако је мања штета за неко парче ораница него за такав воћарски крај какав је у вашем крају :) Заштита Винче тек не сме да се доводи у питање. Ако велики део пруге већ постоји, и води до постојећих индустријских зона у Падинској скели, близу је ове горе поменуте и иде даље ка индустријској зони у Крњачи, намеће се као логично направити пар км пруге и мост, или ипак не?
За трећи Београд си и сам чуо најаве, и за становање и за привреду, а и сама логика каже да не постоји ближи граду а чист простор за било какву већу изградњу. И сада се гради десетине, стотине зграда. Планирано је и читаво насеље између Борче и Овче ( ако се не варам 1200 станова, око 5000 становника ) а и десетине разних хала је у изградњи код Котежа и дуж Зрењанинца, већ сада. Е сад, не знам да ли је за тебе 3 Бгд тај брисани замишљен простор о којем се говори или укључујеш у тај назив и постојећа насеља? Све једно то је део у који ћемо дуго бити загледани...
Са Пантографом се слажем у потпуности, мислим да је то гледање у напред. Карло је избацио негде и нацртан предлог овде.
 
Vrh