Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koliko je pratim ove iz DB sa ovom nabaavkom Talgo i koliko znam za racionalni pristup Nemaca, odrzavanje i fleksibilnost ICE nije odgovarajuci. Cesti kvarovi i cesti izostaci su neka od tih karakteristika. Cekanje voza koji je u kvaru je svakako najveca mana ICEa i secam se nekoliko puta da sam imao nezgodu sto smo ili bili na peronu a voz na opravci ili smo bili u vozu pa smo na peron sto je voz nastavio da se opravi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820635#p820635:3nylxpb7 je napisao(la):
Пантограф » 05 Feb 2021 05:33 pm[/url]":3nylxpb7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820614#p820614:3nylxpb7 je napisao(la):
spatiotecte » 05 Feb 2021 03:39 pm[/url]":3nylxpb7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820570#p820570:3nylxpb7 je napisao(la):
tragac » 05 Feb 2021 12:16 pm[/url]":3nylxpb7]Bosanski Talgo su samo vagoni, po bosni ih vuče 441. Lokomotive velike brzine nisu kupovali. Ovakvim kombinacijama ići će max 160 jer toliko mogu da idu Flirtovi i Vectroni ako recimo Kargo i SV razmene lokse.


Nama apsolutno ne treba voz kao Talgo, kinezi prave mnogo bolje i modernije reverzibilne garniture.
Ovi talgo vozovi koriste slične sanduke vagona koji su se koristili jos 70ih.
Fuksinzi su tehnološka vitrina u odnosu na zastarelo Talgo rešenje.
Те зато немачке железнице управо набављају огромну количину Талго возова и наводе да су им кључни у модернизацији. Зато што су застарели?

И како су им вагони "као из 70-их", зар немају они специјалне кратке вагоне?


Pa mator je Talgo, evo ti jedna slika od pre nekoliko decenija, kao sto vidiš isti je to voz kao ovaj današnji.
Retko ružan dizajn, bar u odnosu na ono sto ostali proizvodjači nude.

478AC0B4-3DEF-449D-992B-D2B1817E9E48.jpeg
 
DB ne nabavlja EMV nego ovo ECx u push pull varijanti sa klasicnom lokomotivom.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QXJMq2y5ix4[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820624#p820624:3guk5mo3 je napisao(la):
orjen » Pet Feb 05, 2021 5:30 pm[/url]":3guk5mo3]
Pa nisam ja reako da ce stajati igde. Ja sam samo konstatovao da Talgo moze da stigne za 27 min od BG do NS, a uslove su druge postavile. Naravno da moze, konstantacija je fizicko moguce a nisam ni govorio da je to realno i da ce biti sa putnicima, Voz jednostavno to moze nista drugo nisam rekao. A sto i moraju ljudi da putuju u vozu kad on moze i brze bez putnika, pa putnici opet mogu bolje da slikaju kad prolazi bez stajanja (pazi sarkazam).

Čoveče, shvati da je po projektovanim brzinama nove/modernizovane pruge tehnički nemoguće da voz dođe za 27 minuta od Beograda do Novog Sada, bilo on Talgo, TGV, ICE, Railjet, Fuksing ili Vectron sa vagonima, sa putnicima ili bez! Fizički nemoguće!
 
Ali meni je totalno neverovatno da političari svakih mesec dva grunu priču o 27 minuta, za koju smo ovde sto puta dokazali da nije ni teorijski moguća, a kamoli u eksploataciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820645#p820645:juf8oixx je napisao(la):
WLABmz » 05 Feb 2021 06:23 pm[/url]":juf8oixx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820624#p820624:juf8oixx je napisao(la):
orjen » Pet Feb 05, 2021 5:30 pm[/url]":juf8oixx]
Pa nisam ja reako da ce stajati igde. Ja sam samo konstatovao da Talgo moze da stigne za 27 min od BG do NS, a uslove su druge postavile. Naravno da moze, konstantacija je fizicko moguce a nisam ni govorio da je to realno i da ce biti sa putnicima, Voz jednostavno to moze nista drugo nisam rekao. A sto i moraju ljudi da putuju u vozu kad on moze i brze bez putnika, pa putnici opet mogu bolje da slikaju kad prolazi bez stajanja (pazi sarkazam).

Čoveče, shvati da je po projektovanim brzinama nove/modernizovane pruge tehnički nemoguće da voz dođe za 27 minuta od Beograda do Novog Sada, bilo on Talgo, TGV, ICE, Railjet, Fuksing ili Vectron sa vagonima, sa putnicima ili bez! Fizički nemoguće!
Ova predpostavka jednostavno nije tacna. Pruga je gradena minimalnom vmax brzinom od 120 km/h, ako bi prazan/pun voz spanskih/nemackih/ceskih proizvodaca isao minimalnom vmax brzinom od 120 km/h na svih 60 km bez stajanja onda je racunica (60/120)*1h=0,5h (30min). Pripadam prirodnim naukama, a nastavnik sam i nemacke gimnazije. Gde gresim?
 
Na delu pruge koja je high speed posle batajnice je sigurnosno tehnički Vmax 220 ali svakako da će tokom faze testiranja pruge raditi neke test vožnje na 240-250 na razdaljini gde nema skretnica posto je to jedini ograničavajući faktor u strogo kontrolisanim uslovima testiranja pruge u periodu gde neće biti uopšte saobraćaja.

Tako su poljaci pre pustanja njihovog Pendolina radili test vožnju od 298 km/h a pruga im je kao naša za 200.
 
Evo i racun za celu deonicu, BG Centar - St. Pazova 34,5 km (120 km/h), St. Pazova Novi Sad "otvorena pruga" 36,2 km (200 km/h), "urbana pruga" 4,2 km (120 km/h). Ako pretvaramo ovo u vremensko putovanje dobijamo 17min 45s + 10min 52s + 2min 6s = 30 min 43s. Sad nisam upucen u tacne brzine za prugu BG Centar - St Pazova (ovde sam sve racunao na 120 km/h) ali priblizno dobijemo ovu civru z cetvrtu dimenziju za voz koji nece stajati sem na tackama A i B. Ovo je naravno samo okvirno sto nemam bazu podataka deonica gde nije predvidena brzina 200 km/h.
 
Nije ti dobra jedna stavka Orjene, pruga za 200 počinje od Batajnice, ne od stare pazove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820668#p820668:2zvj9zch je napisao(la):
spatiotecte » 05 Feb 2021 08:22 pm[/url]":2zvj9zch]Nije ti dobra jedna stavka Orjene, pruga za 200 počinje od Batajnice, ne od stare pazove.
Pa moze se mnogo preciznije izracunati, ali nebi sad, sto i nije sustinsko toliko bitno. U realnom putovanju nije jedini cinilac sama brzina nego i otpremanje putnika. Ovo bi bilo samo okvir ekspres voza izmedu dva centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820659#p820659:2jkt1kpn je napisao(la):
orjen » Fri Feb 05, 2021 7:48 pm[/url]":2jkt1kpn]...
Ova predpostavka jednostavno nije tacna. Pruga je gradena minimalnom vmax brzinom od 120 km/h, ako bi prazan/pun voz spanskih/nemackih/ceskih proizvodaca isao minimalnom vmax brzinom od 120 km/h na svih 60 km bez stajanja onda je racunica (60/120)*1h=0,5h (30min). Pripadam prirodnim naukama, a nastavnik sam i nemacke gimnazije. Gde gresim?
U kilometraži. Novi sad je uz kamen "78km". Ne znam da li nešto malo promenjeno sa novom trasom, ali okvirno je to to, oko 80km.
 
To ti je sada uzeto za gornju racunicu, ovo sa 60 km sam lupio sto sam iz Rume, pa sam iz navike uzeo tu distancu. U racunici gore su sada usli 74,9 km nove pruge NS - BG. Bice da je sada ipak malo kraca. Moj racun je 30 min 43s navedenim parametrima. Nece se mnogo razlikovati kad se uzimaju jos preciznije podatke. Ako je tacno da vmax 200 km/h pocinje od Batajnice onda ec mozda i realno pasti ispod 30 min. No trebalo bi videti u prigradskim delovima. Najvise vreme potovanje je od BG Centra do Batajnice.
 
Ama razumemo se, ali zašto uporno pričaju "27 minuta" kad je vreme malo veće čak i u idealnom slučaju.
Ovakve izjave treba nazvati pravim imenom, to su LAŽI. I to potpuno nepotrebne. I 45 minuta je sasvim ok vreme vožnje, samo da voze često.
 
Ovo su vozna vremena sa uračunatim ubrzavanjem i usporavanjem (koje naravno niste uračunali) u savršenim uslovima, dakle najbrže teoretski što se može savladati deonica Beograd Centar - Novi Sad:

Beograd Centar - Novi Beograd 100 km/h - 4 min
Novi Beograd - Batajnica 120 km/h - 9 min
Batajnica - Sremski Karlovci 200 km/h - 16 min
Sremski Karlovci - Petrovaradin 160 km/h - 3 min
Petrovaradin - Novi Sad 100 km/h - 6 min

Ukupno = 38 minuta

Dakle, testno se možda može postići ovo vozno vreme, u idealnim vremenskim uslovima, bez međustajanja, sa savršeno ispravnim voznim sredstvom sposobnim za 200 km/h, standardnim vrednostima ubrzavanja i usporavanja, savršeno ispravnom signalizacijom i savršenim stanjem pruge bez ijednog privremenog ograničenja brzine (tzv. lagana vožnja). Za stajanje u Novom Beogradu treba dodati još 2 minuta. Za smanjenu maksimalnu brzinu od 160 km/h između Batajnice i Sremskih Karlovaca (pošto nećemo imati vozna sredstva za veće brzine u naredne 3 godine sigurno, a verovatno i dosta duže) treba dodati još 4 minuta.
 
Koliko se takmiče sa cinculiranjem vožnje na kraju će kažu da se stiže za 15 minuta. Toliko je zapostavljena železnica kod nas da napucavaju vreme putovanja da bi opravdali ulaganja i kašnjenje u rekonstrukciju. Samo da ne bude kao pruga za Pančevo koja ima 3 polaska dnevno a tolike pare su uložene u nju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820710#p820710:1gornw85 je napisao(la):
WLABmz » 05 Feb 2021 11:14 pm[/url]":1gornw85]Ovo su vozna vremena sa uračunatim ubrzavanjem i usporavanjem (koje naravno niste uračunali) u savršenim uslovima, dakle najbrže teoretski što se može savladati deonica Beograd Centar - Novi Sad:

Beograd Centar - Novi Beograd 100 km/h - 4 min
Novi Beograd - Batajnica 120 km/h - 9 min
Batajnica - Sremski Karlovci 200 km/h - 16 min
Sremski Karlovci - Petrovaradin 160 km/h - 3 min
Petrovaradin - Novi Sad 100 km/h - 6 min

Ukupno = 38 minuta

Dakle, testno se možda može postići ovo vozno vreme, u idealnim vremenskim uslovima, bez međustajanja, sa savršeno ispravnim voznim sredstvom sposobnim za 200 km/h, standardnim vrednostima ubrzavanja i usporavanja, savršeno ispravnom signalizacijom i savršenim stanjem pruge bez ijednog privremenog ograničenja brzine (tzv. lagana vožnja). Za stajanje u Novom Beogradu treba dodati još 2 minuta. Za smanjenu maksimalnu brzinu od 160 km/h između Batajnice i Sremskih Karlovaca (pošto nećemo imati vozna sredstva za veće brzine u naredne 3 godine sigurno, a verovatno i dosta duže) treba dodati još 4 minuta.1m
Koje parametre ste uzeli za ubrzavanje. ICE ima maksimalno ubrzavanje od a=1.20 ms-². v=100 km/h=27.8 m/s, 120 km/h=33,3 m/s, 200 km/h=55.6 m/s. t=v/a, t(200)=49,3 s, t(120)=27.8 s, t(100)=23.2 s. Ubrzavanje ICE na 100 km/h je 23 s, 120 km/h 33.3 s a 200 km/h 55.6 s. Ali za ubrzavanje od 100 na 120 uzimamo samo ubrzavanje za 20 km/h, a od 120 km/h na 200 km/h ubrzavanje 80 km/h, znaci 20 km/h=5.6 m/s, 80 km/h=22.2 m/s. Tako ce nas ICE ubrzati od NBG za 4.7 s na 120 km/h, od Batajnice sa 120km/h na 200 km/h za 18.5 s. U racun za t(a) adiramo t(a100 km/h) + t(a20 km/h) + t(a80 km/H)= 23 s+4.7 s+18.5 s= 46.7 s. Ukupno vreme u kojim je voz u ubrzavanju od BG-Centra do Batajnice su 46.7 s, za vreme ubrzavanje voz naravno i prelazi odredenu distancu na svom putovanju. Sada neznam koliko su vase paramete vrednostojni sto niste dali metodologiju racunanja.

Sada je distanca Beograd Centar - Z.st NBG 2.8 km, voz ubrza za 23 s na 100 km/h tom brzinom prede distancu za 101 s, sto je 1min 41s. tome dodamo tih 23 s za ubrzane pa je najduze putovao 2 min 4s. Vas predlog od 4 min matematicno nije za dokazivati, ali je duplo veci od onogo sto bi trebalo vozu poput ICE.

Takode distanca NBG - Batajnica 16 km, Ubrzavanje je 4,7 s a sa v (120 km/h) voz putuje 8 min 4.7 s sa ubrzavanjem bez subrstakcije predene distance u vremenu ubrzavanja.

Takode distanca Batajnica - Sremski Karlovci su 45 km ubrzavnje je 22.2 s a distancu prede za 13 min 30 s + 22.2 s= 13 min 52.2 s.

38 min nije vrednostojno vreme putovanja moj racun sa ubrzavanjem od BG Centar do Sremskih Karlovci je 2 min 4 s + 8 min 4.7 s + 13 min 52.2 s = 24 min 9 s, vi ste dali 29 min sto se razlikuje za 5 min.
 
:violina: Dok izađe sa Prokopa je 50km/h.
Da ne idemo u sitna crevca.
Vozno vreme jeste kratko, ali ne može kraće od nekih 35 minuta.
Mene izluđuje insistiranje na toj laži, što mi daje povod da sumnjam i u sve ostalo...
 
Hm moj racun je ispod 30 min: Distanca Batajnica - Sremski Karlovci su 45 km ubrzavnje je 22.2 s a distancu prede za 13 min 30 s + 22.2 s= 13 min 52.2 s.
Distanca Sremski Karlovci Petrovaradin 5 km koje voz prede za 1 min 52 s,
Distanca Petrovaradin - Novi Sad 6 km koje voz prede za 3 min 36 s

Racun sa ubrzavanjem od BG Centar do Sremskih Karlovci je 2 min 4 s + 8 min 4.7 s + 13 min 52.2 s = 24 min 9 s, adiranjem ostalih distanca dobijemo ukupno putovanje od 29 min 28.9 sec sto je sada ispod 30 min. Sa onom primedbom od Pendolino da bi voz izasao sa 50 km/h iz Prokopa gubimo jos nekoliko sekunde, ali je to to.
 
@Orjen, tvoja računica za ubrzavanje je potpuno nerealna, a naročito za usporavanje i zaustavljanje koje nisi uopšte ni računao, a koje utiče na vreme vožnje neuporedivo više nego ubrzavanje. Postoji put kočenja koji mora biti uvek bezbedan, dakle duži od tehničke mogućnosti voza. Drugo, postoje i putnici u tom vozu, kao i sile ubrzavanja i kočenja koje se vrše na njih. Ne može se sa putnicima kao sa krompirima. Ti računaš teoretsku vrednost nekog vozila, kao kad bi računao teoretsku vrednost ubrzanja automobila u realnom saobraćaju. A svi znamo da se automobil u realnom saobraćaju ne koristi tako, kao ni voz.

Vozu iz Beograd Centra treba 2 minuta da izađe samo jer je brzina kroz stanicu 50 km/h + 2 minuta putovanja. Pre 10-ak godina je brzina Beograd Centar - Novi Beograd bila isto 100 km/h kao što će biti nakon remonta i trebalo je 5 minuta sa zaustavljanjem u obe stanice, tj. 4 minuta bez zaustavljanja u Novom Beogradu. Takođe ulazak u stanicu Novi Sad isto neće biti preko 50 km/h, a pošto je stanica Novi Sad predviđena da se radi u okviru modernizacije Novi Sad - Subotica, brzina na ulazu u Novi Sad će biti 30 km/h dok se ne završi modernizacija Novi Sad - Subotica.

Pendolino":1ackjysu je napisao(la):
Vozno vreme jeste kratko, ali ne može kraće od nekih 35 minuta.

Ne može ispod 38 minuta osim telepromptom ili vazduhoplovom, odnosno 42 minuta, pošto nemamo vozna sredstva za iznad 160 km/h. Što je sasvim ok. Za ~45 minuta do NS, milina. :sesir:
 
Реално, 45 минута уме да буде путовање по самом граду ГСПом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820762#p820762:3p0zd96y je napisao(la):
WLABmz » 06 Feb 2021 11:08 am[/url]":3p0zd96y]@Orjen, tvoja računica za ubrzavanje je potpuno nerealna, a naročito za usporavanje i zaustavljanje koje nisi uopšte ni računao, a koje utiče na vreme vožnje neuporedivo više nego ubrzavanje. Postoji put kočenja koji mora biti uvek bezbedan, dakle duži od tehničke mogućnosti voza. Drugo, postoje i putnici u tom vozu, kao i sile ubrzavanja i kočenja koje se vrše na njih. Ne može se sa putnicima kao sa krompirima. Ti računaš teoretsku vrednost nekog vozila, kao kad bi računao teoretsku vrednost ubrzanja automobila u realnom saobraćaju. A svi znamo da se automobil u realnom saobraćaju ne koristi tako, kao ni voz.

Vozu iz Beograd Centra treba 2 minuta da izađe samo jer je brzina kroz stanicu 50 km/h + 2 minuta putovanja. Pre 10-ak godina je brzina Beograd Centar - Novi Beograd bila isto 100 km/h kao što će biti nakon remonta i trebalo je 5 minuta sa zaustavljanjem u obe stanice, tj. 4 minuta bez zaustavljanja u Novom Beogradu. Takođe ulazak u stanicu Novi Sad isto neće biti preko 50 km/h, a pošto je stanica Novi Sad predviđena da se radi u okviru modernizacije Novi Sad - Subotica, brzina na ulazu u Novi Sad će biti 30 km/h dok se ne završi modernizacija Novi Sad - Subotica.

Pendolino":3p0zd96y je napisao(la):
Vozno vreme jeste kratko, ali ne može kraće od nekih 35 minuta.

Ne može ispod 38 minuta osim telepromptom ili vazduhoplovom, odnosno 42 minuta, pošto nemamo vozna sredstva za iznad 160 km/h. Što je sasvim ok. Za ~45 minuta do NS, milina. :sesir:
Da razumem, moje racunice su naravno cisto teoretske, nista drugo i ne tvrdim. A da putnik uziva pri ubrzavanje od 5.2g je dokazno :mrgreen:
Olympia_Looping_-_Oktoberfest_2005_-_3.jpg
 
Da li neko može da izračuna vozno vreme od Beograda do Novog Sada BEZ zaustavljanja? Jer ove računice ispod 30 minuta se valjda odnose na te direktne vozove.
Vi ste do sada izracunali brzine gde voz staje na svakoj stanici sa ubrzavanjem i kočenjem i dobili duža vozna vremena pa i do 45 minuta.
 
Питање је може ли воз да иде тако. Мислим да мора да стаје макар на НБГ, у Пазови и Петроварадину.
 
Ja ne znam da li vi znate da čitate!? 38 minuta je bez zaustavljanja!

Ubrzanje i kočenje je potrebno i pri promeni brzine kretanja, ne samo kod zaustavljanja... :roll:
 
Vrh