[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786857#p786857:uq5ddelm je napisao(la):
spatiotecte » Sub Okt 24, 2020 12:07 pm[/url]":uq5ddelm]Pazi, uopšte ne sporim udobnost tih naših Goša vagona, stara spavaća kola tamno plave boje sa belom linijom su bila skroz obložena drvetom unutra i imala su T3 kupee sa ugradjenim lavaboom i ogledalom. Uz to i KSR jastuke i narandžaste jorgane. Udobni su bili i utisak je bio simpatičan svakako sa pratećim osobljem koje ti je kuvalo kafu ujutru. Imao si osećaj da je postojao neki red u celom tom sistemu.
Ali to opet nije bilo moderno u to doba.
Inače svi gošini vagoni su napravljeni po nemačkoj licenci tih istih X vagona kasnije Z vagona, nismo mi ništa izmislili.
To "DRVO" se inace zove "ultraplast" i koristeno je za uredjenje interijera u svim modernim vagonima domace konstrukcije.
Prirodno drvo se nije koristilo od 1965, a i radi svojih NEhigijenskih osobina...
Ultraplast obloge su bile neuporedivo bolje za lakse i brze odrzavanje higijene vagona......
(Od 1965 je zabranjena upotreba drveta u putnickim vagonima ! )
Bilo je kabina sa 1 krevetom (single) kao i kabine sa 2 , 3 i 4 kreveta ovisno o podtipu kola.
A kafu ili sok si mogao dobiti u bilo koje doba dana ili noci-ako je stjuart budan .
SVA kola tipa "Y" Gosa, bila su po oceni putnika po inostranstvu, neuporedivo udobnija i tisa od DB kola tipa "X".
Nemacka kola "X" nemaju veze sa JZ kolima "X", kao sto ni nas "Y" nije isto sto i "Y" kola radjena u bivsem "Istocnom bloku.
Tako se i nasa kola "Z", unekoliko razlikuju od Italijanskih, Nemackih ,francuskih ...itd...
Ovo je JZ vagon tipa "X" GOSA, izradjivan od 1958 godine.
Propisi RIC-UIC, potom EUROFIMA, daju osnove gradnje odredjenog tipa vagona> (broj kupea,brzina, tipovi grejanja,
naponi struje,ventilacije,vrste kocenja, kapacitet vode za potrebe sanitarija, itd...itd ).
Na svakoj zeleznickoj upravi ja da izgradi ili nabavi vagon koji ispunjava te osnovne RADNE uslove.
Kako ce on izgledati i koje ce boje biti- na volju im..
Vagoni "Y" i "Z" su plod nasih konstrukcionih biroa,koliko god to smetalo nekome. :roll:
Ako neko misli da ti vagoni nisu izvozeni i u zapadne zemlje-ljuto se vara...
Ne mora se bas uvek pljunuti po svemu NASEM....Bilo je izvrsnih proizvoda nase industrije i veoma cenjenih.
Ona ex drzava je pocivala na jakom metalskom kompleksu-sa razlogom.!