Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da ima pameti da nasi preformulisu kredit za 18 garnitura Vmax 160 u 10 Vmax 160 plus pet Vmax 200. Ovih pet Vmax 200 bi se koristile isključivo na liniji Beograd-Novi Sad. Deset ostalih bi bili udobniji od postojećih FLIRT pa bi išli na linije za Užice, Prijepolje, Čačak i Niš/Leskovac. Sadašnji FLIRT bi išli do Valjeva, Šida, Požarevca, Smedereva...

Kasnije da se uzme kredit za nabavku još pet Vmax 200 garnitura i pet-šest Vmax 200 lokomotiva, i polako da se krene sa obnovom voznog parka kola sa Z1 vagonima za 200 kmh. Ne znam dal je moguće remontovati postojeće Z2 u takve i da li se uopšte isplati.
 
Па док је линија само Београд - Нови Сад, док не дође бар до Суботице (мада је и то прекратко), свакако нам не треба 200 км/х...
 
Nama prvenstveno treba brzina od 200 za medjunarodni saobraćaj.
Ali kad već imamo prugu za 200 trebalo bi da imamo vozove za to.
Dogodine NS, za koju godinu SU, možda i deo ka NI...Vozovi se nabavljaju za dugi period.
Slovenci su kupili Pendolino za 200 još pre 20 godina, a ne da tada nisu imali prugu te brzine, nego nemaju ni danas, a ni u planu. I koriste ih samo u domaćem saobraćaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787407#p787407:3pfqsfox je napisao(la):
tragac » Pon Okt 26, 2020 1:02 pm[/url]":3pfqsfox]Da ima pameti da nasi preformulisu kredit za 18 garnitura Vmax 160 u 10 Vmax 160 plus pet Vmax 200.

Srećom pa nema pameti... :laugh:

Ti bi da imamo 3 voza manje zarad uštede u vremenu od 5 minuta na delu BG-NS...A da ne pričam o troškovima eksploatacije preko 160 km/h... :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787416#p787416:hjhk7wn0 je napisao(la):
tragac » 26 Oct 2020 12:44 pm[/url]":hjhk7wn0]Nama prvenstveno treba brzina od 200 za medjunarodni saobraćaj.
Ali kad već imamo prugu za 200 trebalo bi da imamo vozove za to.
Dogodine NS, za koju godinu SU, možda i deo ka NI...Vozovi se nabavljaju za dugi period.
Slovenci su kupili Pendolino za 200 još pre 20 godina, a ne da tada nisu imali prugu te brzine, nego nemaju ni danas, a ni u planu. I koriste ih samo u domaćem saobraćaju.
Slovenci su tako imali i avio-kompaniju, pa je više nemaju. Jer su pametno radili.

Najgore je što nam ni za međunarodne vozove nije potrebno 200 na sat, osim ako neki ne bude išao za Minhen, a to će onda biti jedan dnevno.

Baš nijedan argument ne postoji za 200 km/h do Mađarske granice - ka Nišu bi bilo nešto smislenije. A tek za izolovano BG-NS.
 
Kako nema smisla 200? Zamisli Subotica-Nis za manje od 3 sata, to bi bila fantastična stvar.
 
Između Subotice i Niša nema gotovo nikakve tražnje, a od Beograda do Subotice razlika će u odnosu na 160 iznositi ma je od 10 minuta. Uz veću cenu karte.

Ne gradi se tako železnica.
 
Subotica- Niš može da znaci i Novi Sad-Niš ili Kragujevac- Subotica ili Kragujevac Novi sad. Sigurno postoji potreba prevoza izmedju gradova severa Srbije i juga.nije sva potražnja samo sa Beogradom. Na tom jednom pravcu imamo 5 najvećih gradova Srbije i 3 miliona stanovnika, naravno da se tako gradi zeleznica ako želiš da budeš konkurentan autobusu ili automobilu.
Ta pruga ce omogućiti 200 na sat danas, za 20 do 30 godina će ta brzina biti podignuta na 250 i onda priča nije ista.
A sa tvojom prugom od 160 na sat, 2100te godine bismo i dalje bili zaglavljeni na 160.

Neka hvala, ne želimo da ostanemo u prošlom veku hvatamo korak za svetom.
 
Upravo tako. Treba razmišljati i o vremenu kad/ako vazdušni saobraćaj bude ograničen zbog uticaja na sredinu.
Kad se to desi svi će se develo zaduživati samo da imaju HSR.
Sve države će morati za koju deceniju da imaju HSR. I Albanija, Moldavija...Osim ako ne žele da budu izolovani. Avioni neće dugo vladati.
 
A i svakodnevno imaš ljude koji na autoputu voze konstantno 160, to nije brzina koja može da odvrati nekog od kola.
 
Ne može ni 300 na sat nekoga da odvrati od kola, a nekoga može i 120, to nema veze.

A za ekstremne envajormentaliste, sporne su i železnice velike brzine. Mi, inače, ni u najavi nemamo tržište za takve linije. Ako jednom npr. Leskovac bude milionski grad, može. Pešta i Beč? Možda... Ostalo - ništa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787564#p787564:2lc0l6ga je napisao(la):
tragac » 26 Oct 2020 08:54 pm[/url]":2lc0l6ga]Upravo tako. Treba razmišljati i o vremenu kad/ako vazdušni saobraćaj bude ograničen zbog uticaja na sredinu.
Kad se to desi svi će se develo zaduživati samo da imaju HSR.
Sve države će morati za koju deceniju da imaju HSR. I Albanija, Moldavija...Osim ako ne žele da budu izolovani. Avioni neće dugo vladati.
Austrijska Vlada je u okviru pomoći Austrian Airlines zbog korone, dala uslov da AUA ne sme imati letove na onim pravcima ka Beču, ukoliko je vozom moguće isti pravac prevaliti za manje od 3 sata. Pa su oni ušli u neku šemu sa ÖBB i zajednički zamenili neke pravce umesto letova. Dve muve jednim udarcem, dobili su pomoć i štite životnu sredinu malo više.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787584#p787584:26tdjcfm je napisao(la):
Пантограф » 26 Oct 2020 08:36 pm[/url]":26tdjcfm]Ne može ni 300 na sat nekoga da odvrati od kola, a nekoga može i 120, to nema veze.

A za ekstremne envajormentaliste, sporne su i železnice velike brzine. Mi, inače, ni u najavi nemamo tržište za takve linije. Ako jednom npr. Leskovac bude milionski grad, može. Pešta i Beč? Možda... Ostalo - ništa.

Primer Austrije te demantuje, imaju jedan grad veličine Beograda i par manjih gradova koji nemaju preko 500000 stanovnika a imaju brzu prugu za 250.

Ne znam odakle ti to pravilo da samo milionski gradovi opravdavaju izgradnju brze pruge.
 
@spatiotecte

Pa veliki su gradovi duž te pruge, a na drugom kraju, 400 km od Beča je - Minhen.

I opet, kada sam se ja vozio, Vmax je bila 230, srednja brzina nije prelazila 100 km/h, svaki voz je stajao u Sankt Peltenu itd. Ako je neka pruga u Evropi brzinom vozova odudarala od projektovanog stanja, to je ta. A mi nemamo toliko para, ne bi trebalo tako da radimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787604#p787604:pyix3ll2 je napisao(la):
Пантограф » 26 Oct 2020 08:54 pm[/url]":pyix3ll2]@spatiotecte

Pa veliki su gradovi duž te pruge, a na drugom kraju, 400 km od Beča je - Minhen.

Veliki gradovi? Salcburg 150000 stanovnika, Linz 200000.
I oni mogu da imaju brzu prugu

A mi imamo Novi Sad sa 350000 i Niš sa 260000 a mi ne možemo da imamo brzu prugu po tvom?

Nešto ti ne pije vode logika.

A na 400 km od nas je i Budimpešta sa 2 miliona
 
Jeste, tu je Pešta, ali bismo morali dosta da se približimo jedni drugima, i povežemo ekonomski, kulturno, obrazovno, porodično... da se poveća tražnja. Mislim, i u Beču i u Minhenu žive takoreći Nemci katolici...

Ne zaboravi da je za taj Linc bilo 6 letova dnevno iz Beča dok nije voz prošao ispod aerodroma, iako je daleko kao od Niša do Beograda. Koliko mi imamo letova Beograd - Niš? Nije to isti svet kao kod nas, mada, posle ovog haosa, biće u manjoj prednosti.

Sad, tu je glupa okolnost da voz ne kači Segedin, a to bi baš znatno popravilo rentabilnost vozova Beograd - Pešta. I opravdalo ekspresni koncept.
 
To je zato sto uvek polazimo od toga da smo mi teška sirotinja u odnosu na njih i da nama ne trebaju moderna rešenja i /ili da mi nemamo para za to.

Ja baš mislim suprotno, da ako zaostajemo za nekim, da nama baš treba nešto što će smanjiti tu razliku a ne neko rešenje koje su te zemlje imale 40 godina pre nas.
Jer ako se ne modernizujemo, razlika izmedju njih i nas će biti sve veća a nama je ipak cilj da bude sve manja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787145#p787145:388e7yh1 je napisao(la):
spatiotecte » 25 Oct 2020 01:03 pm[/url]":388e7yh1]

Tačno tako, hrvati i Slovenci su uvek imali bolja vozna sredstva nego ostale republike. Tj slovenci su imali najmodernije lokomotive u JZ, čuvene francuske brižitke koje su pojam za naše ASEA
Po čemu je JŽ 363" Brižitka" pojam za 441?
 
@spatio

Razliku u odnosu na bogatijeg možeš da smanjiš samo ako si od bogatijeg efikasniji; ako on za uloženu milijardu ostvari efekte od milijardu i po, ti moraš da juriš odnos 1:1,7. A nikako 2:1,2.

Baš to je problem još od SFRJ: neefikasnost investicija (školski primer: Prokop, bogme tu je i Barska pruga, ma, uglavnom sve). Tako se zaostaje dodatno. To činimo, upravo, i sa planom metroa, a bojim se da je i ova pruga na tom 'koloseku'.
 
Naš cilj je da se Beograd poveže sa najvećim srpskim gradovima, dakle Novi Sad, Niš, i Beč, sa preko 200 000 Srba koji imaju platu oko 2000 evra.

Do Budimpešte polaze GEA, Terra, Pexon, i ko zna koja još firma sa po 15-20 polazaka dnevno, svaka ima šest putnika u proseku. To je 300 ljudi po smeru. Plus nekoliko polazaka Flixbusa. Plus privatna kola. Ja sam u decembru 2018. išao kolima do Budimpešte, dva sata sam čekao na Horgošu iako je bio početak decembra i radni dan. Vratio se u subotu popodne, borba sa stotinama švercera i kolima punih toalet papira koji čekaju da vrate afu ili ti se ubacuju branik na branik. Ne baš prijatno iskustvo. Pre toga putovao vozom, čekao samo 20ak minuta na obe strane. Putovanja kombijem neću da opisujem. Kombi kome je zadnji kraj slabo opterećen imaš utisak da si vezan i da te vuče po putu da se kotrljaš. Voze od vrata do vrata, to jeste super, ali da i imamo javni prevoz kao što nemamo, ne bi bio to neki bog zna kakav argument.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787629#p787629:wz6ft27r je napisao(la):
Пантограф » 26 Oct 2020 09:36 pm[/url]":wz6ft27r]

Sad, tu je glupa okolnost da voz ne kači Segedin, a to bi baš znatno popravilo rentabilnost vozova Beograd - Pešta. I opravdalo ekspresni koncept.
Mađare ništa ne sprečava da tuda trasiraju HSR. Kačio bi i Kečkemet. Ali tp je već njihov problem. Isto kao što bi po nekoj suvoj logici naša pruga za Niš trebala da kači Kragujevac.
 
Ali, i naš je problem, jer bi, sa stajanjem u Szegedu mogao da imaš voz BG-Pešta na svaki sat! Malo bi išao praznjikav preko granice, od SU do SZ, ali to je kratko. Inače bi bio pun. To bi automatski pravdalo nabavku onih bržih garnitura, itd.

Biće tu putnika, i za Beč iz Srbije, naravno, samo, železnica traži baš mnogo putnika. A brza železnica mnogo putnika sa skupim kartama.
 
Da odgovore za budućnost tražimo u prošlosti?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787162#p787162:3jraqdq0 je napisao(la):
spatiotecte » Sun Oct 25, 2020 1:47 pm[/url]":3jraqdq0]
7f8b320bc6064d9a35c8e18d36fadd84.jpg

A evo ga ovaj sa “kljunom”
Ovaj na slici je 713-1xx a "Zeleni vlak" je bio serija 713-0xx. Meni je "Sava ekspres" bio najsvetlija tačka JŽ-a. Deo kompozicije je išao Ljubljana-Beograd-Ljubljana. SVAKOG DANA po 1100km, skoro 400.000km za godinu. Tako se racionalno koriste sredstva.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787407#p787407:3jraqdq0 je napisao(la):
tragac » Mon Oct 26, 2020 12:02 pm[/url]":3jraqdq0]Da ima pameti da nasi preformulisu kredit za 18 garnitura Vmax 160 u 10 Vmax 160 plus pet Vmax 200. Ovih pet Vmax 200 bi se koristile isključivo na liniji Beograd-Novi Sad. Deset ostalih bi bili udobniji od postojećih FLIRT pa bi išli na linije za Užice, Prijepolje, Čačak i Niš/Leskovac. Sadašnji FLIRT bi išli do Valjeva, Šida, Požarevca, Smedereva...

Kasnije da se uzme kredit za nabavku još pet Vmax 200 garnitura i pet-šest Vmax 200 lokomotiva, i polako da se krene sa obnovom voznog parka kola sa Z1 vagonima za 200 kmh. Ne znam dal je moguće remontovati postojeće Z2 u takve i da li se uopšte isplati.

Čak i da, žmureći nad svim brljotinama Rusa na našim prugama, pretpostavimo da će sve biti idealno po planu, razlika u vremenu vožnje između FLIRT3 sa reduktorima za 160km i nekog sličnog voza za 200km ne može da bude veća od 3 minuta (i to pod uslovom da nema stanica)

Tako da, mogu da kupe jedan za televiziju i da se mi vozoljubitelji vozimo i da slikamo selfije pored brzinometra u vagonu, na kome piše 200km/h.
Ove ostale linije koje si pomenuo...
Smederevo i Požarevac traže samo što više polazaka, tu udobnost nije bitna. To treba da bude neka varijanta Beovoza.
Užice, Prijepolje, Čačak mislim da više nisu u priči jer je sada tu put.
Niš/Leskovac narednih godina nula bodova, jer kreće rekonstrukcija.

Drugari, na našim prugama je vrlo loše stanje, koje će otvaranjem pruge Beograd-NS pred izbore u proleće 2022. biti samo ublaženo.
 
Vrh