Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787634#p787634:116kg7sr je napisao(la):
mvbg1 » 26 Oct 2020 09:51 pm[/url]":116kg7sr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787145#p787145:116kg7sr je napisao(la):
spatiotecte » 25 Oct 2020 01:03 pm[/url]":116kg7sr]

Tačno tako, hrvati i Slovenci su uvek imali bolja vozna sredstva nego ostale republike. Tj slovenci su imali najmodernije lokomotive u JZ, čuvene francuske brižitke koje su pojam za naše ASEA
Po čemu je JŽ 363" Brižitka" pojam za 441?

363 je zapravo SNCFova CC 6500, najbolja francuska lokomotiva u to vreme. To su bile mašine od 5900 Kw snage, mogle su da vuku teške teretnjake a i korišćene su na TEE vozovima i najvažnijim pravcima u francuskoj.
Ona je prosto alfa lokomotiva medju tim podserijama poput CC 76000, BB 7200, BB 15000.
A i njen izgled je potpuno izvanredan i neobičan, delo dizajnera Paul Arzens, čovek koji je oblikovao skoro sve lokomotive francuskih železnica druge polovine 20og veka
 
@Pendolino

Zaužice putuju ljudi vozom i pošto je otvoren put. Kad se uradi pruga iza Valjeva, nastaviće da putuju. Ali to je voz koji naši putnici mogu da plate, tj. koji odgovara njihovim potrebama.

Čačak ništa, dok ne probijemo pruge preko Šumadije.
 
Šta je problem sa Čačkom preko Požege? Pa i išao je tuda. Osim što je od Valjeva do Požege raspad, al neće uvek tako biti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787646#p787646:32rhrk4d je napisao(la):
spatiotecte » 26 Oct 2020 10:10 pm[/url]":32rhrk4d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787634#p787634:32rhrk4d je napisao(la):
mvbg1 » 26 Oct 2020 09:51 pm[/url]":32rhrk4d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787145#p787145:32rhrk4d je napisao(la):
spatiotecte » 25 Oct 2020 01:03 pm[/url]":32rhrk4d]

Tačno tako, hrvati i Slovenci su uvek imali bolja vozna sredstva nego ostale republike. Tj slovenci su imali najmodernije lokomotive u JZ, čuvene francuske brižitke koje su pojam za naše ASEA
Po čemu je JŽ 363" Brižitka" pojam za 441?

363 je zapravo SNCFova CC 6500, najbolja francuska lokomotiva u to vreme. To su bile mašine od 5900 Kw snage, mogle su da vuku teške teretnjake a i korišćene su na TEE vozovima i najvažnijim pravcima u francuskoj.
Ona je prosto alfa lokomotiva svih tih podzerija CC 76000, BB 7200, BB 15000.
Nemaju one blage veze sa tim Francuskim lokomotivama osim eto što ih je Alstom napravio i što slično izgledaju.
A što se tiče tehničkih karakteristika tiče...
JŽ 363
Vmax 125km/h putnički režim, teretni 75km/h
Snaga 2970KW nikako tih skoro 6000kw o kojima ti pišeš.
Teška 115 tona
Napon na kojoj radi je 3000V DC i kao takva mogla je da vozi samo u Sloveniji i na Riječkoj pruzi do pre desetak godina. Mada nije nikad izašla redovno iz Rijeke ka Moravicama. (mozda na nekim test voznjama)
JŽ 441
Vmax 120-160km/h
Snaga 3860KW
Masa 80 tona
Napon 25000V i kao takva vozi po svim državama bivše Juge i dalje.
O uslovima rada mašinovođa na 363 ne bi trošio slova.
Kolege iz Slovenije kažu da bukvalno "odbijaju bubrege" i kada siđu sa nje posle završene vožnje osećaju se kao da su iz rudnika izašli.
Pored toga "Brižitka" ima samo dva vučna motora, po jedan u svakom obrtnom postolju, pa u slučaju kvara jednog od njih lokomotiva automatski ostaje bez 50%snage,dok kod lokomotiva serije 441 svaki vučni motor u obrtnom postolju se može električno izolovati od onog drugog (svaka osovina ima svoj vučni motorBo'-Bo') i nastaviti vožnju sa gubitkom snage od samo 25%.
Tako da ti ta priča o najboljoj lokomotivi u vreme JŽ nepije vodu.
Mogu ti napisati elaborat PROTIV 363 i ZA 441 ali da negušimo temu.
 
@mvbg1

Nisam znao da smo dobili lokomotivu sa toliko umanjenim performansama u odnosu na originalnu CC 6500.
Mislio sam da su iste te francuske zveri.
U tom slučaju ću se složiti sa tobom. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787662#p787662:304wauiu je napisao(la):
spatiotecte » 26 Oct 2020 10:40 pm[/url]":304wauiu]@mvbg1

Nisam znao da smo dobili lokomotivu sa toliko umanjenim performansama u odnosu na originalnu CC 6500.
Mislio sam da su iste te francuske zveri.
U tom slučaju ću se složiti sa tobom. :)
:kk: plusić za tebe
A o SŽ dizel motornim vozovima i tvojim zabludama o njima neki drugi put. :wink:
 
Hvala na plusiću, uzvraćam i ja tebi sa jednim za tehničke karakteristike serije 363.

Inače koje zablude? Ja sam samo postavio slike tih slovenačkih DMV.
 
@mvbg1
Reci nam koja vozna sredstva na prugama ExYu su po tebi najveći pogodak u smislu karakteristika, pouzdanosti i primene. Najbolji MV i lokse? I u vreme SFRJ a i posle, koliko već znaš.
 
mvbg1 je samo ,verovatno namerno, zaboravio da pomene BRIZITKIN betonski balast od tone,
koji treba da poveca masu lokomotive t.j. adhezionu silu ...
Sami francuzi ih zovu "Betonka"... :lol:
Nasa "rumunka" 461 sa svojih 5500 kw je pojam vuce za Brizitku..
Ne kazu uzalud masinovodje da "rumunke" voze i uz masnu banderu. :lol: :lol:

Spatio je video OVU francusku lokomotivu, rodonacelnicu tog dizajna, ali i najbrzu SNCF klasicnu elektro- lokomotivu,
koja je koristena skoro iskljucivo za ekspresnu vucu.
Pogledajte prilog 1
Serija 40100 . Postizala je 200 kmh i bila u potrebi na TEE linijama dok ih nije zamenio TZV.
sncf e-lok class 40100.jpg


Sto se tice ASEA lok, ona je jedna od najbrojnijih serija 4-osnih el. lokomotiva u Evropi.
Osim po bivsoj Jugi, voze one po skandinaviji, Austriji, i oko 200 komada po Turskoj.
Jos je USA drzavna zeleznicka kompanija "AMTRACK" kupila oko 20 primeraka RC -5 ili 6 :roll: ..

Da, stvarno nista ne navalja ta ASEA model RB-2 odnosno RC-4... :mrgreen:
 
Sam-2, nisam pričao o CC 40100 koja i jeste prva lokomotiva te serije sa tim dizajnom nego kao sto sam rekao o CC 6500.
Ipak su malo drugačije.

1389b7a7cf21f4bc7c2f9c9aaad63294.jpg

dc25f919b69818fcd80b789c9740980c.jpg



Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
A vezano za Amtrak, i CC 6500 je bila na testu kod njih.

9e5e67710c6d26164145ca661b9354f2.jpg



Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787670#p787670:7g4oyvo0 je napisao(la):
tragac » 26 Oct 2020 10:54 pm[/url]":7g4oyvo0]@mvbg1
Reci nam koja vozna sredstva na prugama ExYu su po tebi najveći pogodak u smislu karakteristika, pouzdanosti i primene. Najbolji MV i lokse? I u vreme SFRJ a i posle, koliko već znaš.
Uff... :?
Komplikovano pitanje koje zahteva i komplikovan odgovor. Stranice i stranice bi se mogle napisati o tome kada bi krenuo upoređivati tehničke karakteristike lokomotiva, emv-a, dmv-a. Koje je vozno sredstvo za šta i u kom vremenskom periodu namenjeno...
Po meni,koliko god to izgledalo sumanuto, RVR 412.
Od novijih voznih sredstava tu je nenadmašiv Stadler 413
Ovde govorim samo o uslovima rada za mašinovođu.
Kod klasične brze vuče sa lokomotivom 442 je pojam.
Kod teretne bez premca 461.
Itd, itd...
PS. I da,ovo je moje subjektivno mišljenje i ne mora da znači da se i drugi slažu sa njim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787598#p787598:2e3uu5xh je napisao(la):
Dusko » 26 Окт 2020, 20:50[/url]":2e3uu5xh]A Albanija će kako stvari stoje skroz da ugasi železnicu.
https://m.youtube.com/watch?v=MlNVdfgMKcA

сада ћа Мали Шенген, и ето њихових машиновођа и осталог железничког особља у Србији
 
Isti ovakav film su mogli da snime i o našoj železnici, recimo kod Zaječara, gde jen infra u sličnom stanju.

HSR na Balkanu neće imati kontinuitet sa rudimentarnim ostacima železničkog sistema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787656#p787656:38i1s4kt je napisao(la):
tragac » 26 Oct 2020 10:30 pm[/url]":38i1s4kt]Šta je problem sa Čačkom preko Požege? Pa i išao je tuda. Osim što je od Valjeva do Požege raspad, al neće uvek tako biti.
Проблем је што је кружно, а сад имаш и аутопут Београд-Чачак, и то је ипак превелика предност.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787794#p787794:3gqaywsq je napisao(la):
JohnnyLee » 27 Oct 2020 10:56 am[/url]":3gqaywsq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787598#p787598:3gqaywsq je napisao(la):
Dusko » 26 Окт 2020, 20:50[/url]":3gqaywsq]A Albanija će kako stvari stoje skroz da ugasi železnicu.
https://m.youtube.com/watch?v=MlNVdfgMKcA

сада ћа Мали Шенген, и ето њихових машиновођа и осталог железничког особља у Србији
Ako i zaživi taj "mali Šengen", tehnički je moguće ovo što si napisao ali praktično teško da se to može desiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787672#p787672:31hehbsj je napisao(la):
Sam-2 » Uto Okt 27, 2020 12:01 am[/url]":31hehbsj]
Osim po bivsoj Jugi, voze one po skandinaviji, Austriji, i oko 200 komada po Turskoj.

200 komada po Turskoj? Ovo nije tačno. Turske železnice su 22 komada ASEA iznajmili od ŽFBH 1998. godine i modernizovali/tiristorizovali u Končaru. U međuvremenu su nabavili 80 elektrolokomotiva od Hyundai-Rotem-a i ASEE vratili u BiH. Turci nikad nisu ni imali 200 elektrolokomotiva iz prostog razloga što su imali jako mali procenat elektrificiranih pruga.

P.S. zaboravio si da spomeneš da RAI (Iranske železnice) imaju 8 ASEA Rc4 lokomotiva za liniju Tabriz - Jolfa (granica za Nahčivanom).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787835#p787835:suyck8ix je napisao(la):
mvbg1 » 27 Окт 2020, 12:40[/url]":suyck8ix]Ako i zaživi taj "mali Šengen", tehnički je moguće ovo što si napisao ali praktično teško da se to može desiti.

биће и практично, када фирме ЖС схвате да немају више м-вође
 
А у кога се уздамо овде, у прегршт албанских машиновођа?
 
Jesi li detaljnije odgledao film? Sve osoblje pred penzijom. Da bi uopšte radili oni moraju naučiti naš jezik, a to se nikome od 50+ em ne isplati, em nema motivaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788179#p788179:can2jko1 je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Okt 28, 2020 3:44 pm[/url]":can2jko1]

биће и практично, када фирме ЖС схвате да немају више м-вође

Šta će im mašinovođe kad nemaju šta da voze?
 
Ako automobili idu autonomno za desetak godina će sigurno i svi vozovi ići autonomno tako da neće biti potrebne mašinovođe više. Nije tema za ovde ali već kada pišem, zašto će se u Beogradu graditi metro sa mašinovođama kada u svetu već postoje metroi bez mašinovođa?
 
Јесмо ли сигурни да ће београдски метро имати машиновође? Линија 4 у Пешти је аутоматска, а користи Алстом Метрополис, којим ћемо се и ми возити.

На железници то неће ићи тако брзо - много је више фактора који утичу на безбедност него у затвореном систему попут метроа.
 
Onaj render gde su predstavili kao model voza za BG je uradjen bez mašinovodje.
 
Vrh