Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

U principu, automobil je svuda pobedio na ove distance. Čak i avion na duplo duže.

Ali ne razvijaju se železnice da bi se 'pobedio automobil', pobogu...
 
WLABmz":2ymgaj7g je napisao(la):
Sve što je iznad 160 km/h u narednih 20 godina ne može biti ekonomski opravdano u Srbiji. Jednostavno, brzina od 160 km/h na svim deonicama bivšeg Koridora X donosi u proseku duplo kraće putovanje vozom od trenutnog, značajno kraće u odnosu na autobus i nešto kraće u odnosu na automobil, a značajno je jeftinija od 200 km/h, u pogledu cene izgradnje/rekonstrukcije pruge, u pogledu cene održavanja pruge i u pogledu cene voznih sredstava.
Ne vredi objasnjavati, dve stranice kasnije će opet neko pitati a sto nije 300. Od tolike količine laži i bljuvotina smo postali totalno nerealni.

Na uporedivim distancama u evropi je cena karte na pruzi od 200 km/h oko 30e u jednom pravcu. Ja ne znam u kojoj fantaziji će obican čovek u Srbiji moći da plati tu kartu.
 
Pa ponavlja se već nekoliko strana unazad da je jedan od razloga zašto će na novoj brzoj pruzi brzina biti 200 a ne 300 to sto je trenutno životni standard tj kupovna moć u Srbiji dosta niska sto ne znači da tehnički ne bi mogao brže da ide.
Da Srbija ima standard Bangladeša brzina ne bi bila ni 100.
Tako da je ovo koliko toliko dobar kompromis.
 
Ma, nije to baš tako, tržište ne određuje samo BDP. Da je Srbija 'bogata' kao Bangladeš, a da ima tri desetomilionska grada na po 500 km jedan od drugog, isplatilo bi se itekako 300nkm/h. Zato je Kina rano počela da gradi brze pruge.

A ovako se ni bogatijoj Srbiji ne isplati - kao što se ne isplati ni Austriji.
 
Austrijska brza pruga se koristi sa Vmax 200-230 odnosno koliko joj omogućava Taurus na RailJetu iako je pruga projektovana za 250.
Slična situacija kao Srbija, glavni grad od oko 2 miliona stanovnika i par manjih gradova od po 200-400K stanovnika.
Slazem se da je sve to kod njih subvensionisano, njih nema mnogo više od srba.
 
Austrija ima gustu mrežu autoputeva gde svako selo ima petlju, a ne kao kod nas na A2 petlja svakih 30 km ili od Požarevačke petlje do V. Plane skoro 50. Ta zemlja je raj za voziti auto. Kakva je popunjenost ÖBB vozova ne znam, ali imaju dosta vagona, i nije samo Railjet koji ostvaruje te brzine.
 
Austrija ima otprilike 10x više elektro i dizel motornih vozova, kao i 10x više lokomotiva za putnički saobraćaj nego Srbija i 20x više putničkih vagona. To je vrednost od minimalno 5 milijarde evra, samo u voznim sredstvima. Naš Srbija Voz jedva na svakih 5 godina uzme kredit od 100 miliona evra za nabavku voznih sredstava, što znači da će nam trebati 250 godina ovim tempom da dosegnemo vozni park Austrije. Ups, zaboravili smo da je vek trajanja železničkih voznih sredstava u proseku 30 godina... :lool:
 
kod nas je više, zar ne? 710 su dobrano stariji od 30 godina, kao i većina 412/416. Lokomotive su dosta starije...
Nemamo mi ni pola mreže kao Austrija. Nama bi 100 EMU, 100 DMU, 300 vagona i 50 lokomotiva završavalo posao.
 
Bolje za to nego za naopaki metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782284#p782284:23tvowvw je napisao(la):
spatiotecte » 09 Окт 2020, 15:24[/url]":23tvowvw]Brzo kredit od 2 milijardi evra i da rešimo to pitanje :)

искрено, ја бих то и урадио
 
Pa kad je moglo 2 milijarde od kineza + jos 2 u najavi za Beograd-Niš i milijarda od rusa, to je vec 5 milijardi. Zasti ne bi mogle 2 milijarde za vozna sredstva. I tako zaokružiš investicioni ciklus.
 
Zna li se kada će biti završena pruga Jajinci - Mala Krsna i radi li se šta?
Znam da je rok bio do avgusta ove godine, ali očigledno ima još puno posla.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Пролазио сам скоро преко пружног прелаза у Реснику, ту су поставили туцаник и шине поређали са стране, мислим да сад треба да дође она машина и да их намести на прагове. Такође су са обе стране поставили сливнике, тј оне канале од бетонских сегмената.
 
Zna li neko šta se tu gradi uz brzu prugu izmedju Batajnice i Nove Pazove? Deluje kao neko tehničko postrojenje, mada se trenutno radi i TPS Zemun...
Untitled2.png

Untitled.png
 
Nije tehničko postrojenje vec kolosek koji dolazi iz Makiša koji rampom pa nadvožnjakom preskače koloseke koji idu ka Novom Sadu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=559138#p559138:1cuwtu9g je napisao(la):
Arnorian » 13 Aug 2018 06:47 pm[/url]":1cuwtu9g]Šema koloseka od Batajnice do S. Pazove:

- Crveno putnički saobraćaj, do Batajnice 120 km/h, od Batajnice do N. Pazove 200 km/h.
- Plavo teretni saobraćaj, od Batajnice do N- Pazove 120 km/h.
- Zeleno mešani saobraćaj prema NS, 200 km/h.
- Magenta mešani saobraćaj prema Šidu, od N. Pazove do S. Pazove 160 km/h.

1_219150974_untitled.PNG
 
Hvala na odgovoru, meni je ovako sa snimka delovalo kao da grade dodatne hale za održavanje vagona.
 
Mala krsna - Jajinci, trenutno stanje u Kolarima
2ec9645a509fe10737f747d77627f28f.jpg
ab6721dbc6db34340a83394092fb7f38.jpg
8665ad7ef0d00a04374e956bc7d20c7e.jpg
8b45ac8d5da187e2d2a6ebc73e534e08.jpg


Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
RSK":1th0548z je napisao(la):
Mala krsna - Jajinci, trenutno stanje u Kolarima


Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Je l to tako stoji duže vreme ili se radi nešto?

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Јел се зна када крећу другу страну пруге од Београд центра до Нове Пазове да раде?
 
Да има памети, па да Србија воз учествује на овом тендеру нпр. са Бугарима, Македонцима и Црногорцима, и ето да сви скупа заменимо РВР.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784478#p784478:3nn8kaej je napisao(la):
Boki123 » Sub Okt 17, 2020 8:15 am[/url]":3nn8kaej]https://www.railjournal.com/fleet/tender-for-200-munich-s-bahn-emus-launched/

Koliko bi bilo izvodljivo uzeti BR 423 od Minhena (naravno ne 200+ komada nego koliko nam je potrebno), ipak su to novija vozila od naših RVR. Da li je tehnički ovo izvodljivo?

U Nemačkoj je napon 15 kV, a u Srbiji 25 kV. Vozila bi se morala prepravljati. Pitanje je koliko bi to koštalo.
 
Vrh