Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784421#p784421:1ka5y2sk je napisao(la):
Assad84 » Pet Okt 16, 2020 11:14 pm[/url]":1ka5y2sk]Јел се зна када крећу другу страну пруге од Београд центра до Нове Пазове да раде?

Po prvobitnom planu dinamike radova, na delu Beograd Centar - Zemun je trebalo da bude završen levi kolosek u februaru 2019. i tad da počnu desni kolosek. Toliko se kasni da više niko nema pojma kada će išta biti završeno. Pretpostavljam da će levi kolosek otvoriti onda kad je bilo planirano da bude cela pruga gotova. Početak radova Novi Sad - Subotica je sa proleća 2020. odložen za jesen 2021., tako da očigledno da sve kasni godinu i po dana, a tek se počelo sa "gradnjom brzih pruga u Srbiji"...

Btw, od decembra je po novom redu voćnje predviđen još jedan par vozova Subotica - Budimpešta (ako korona mere dozvole):

348 Subotica 08.02 - Budapest Keleti pu. 12.04
342 Subotica 14.02 - Budapest Keleti pu. 18.04

349 Budapest Keleti pu. 05.57 - Subotica 11.55
343 Budapest Keleti pu. 11.57 - Subotica 17.55

A takođe je od decembra planirano povećanje broja vozova Budimpešta - Beč na 21 par svakodnevno:

8x dnevno RailJet Express
7x dnevno EuroCity
5x dnevno RegioJet
1x dnevno EuroNight
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784480#p784480:2sr9tvhx je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 17, 2020 8:24 am[/url]":2sr9tvhx]Да има памети, па да Србија воз учествује на овом тендеру нпр. са Бугарима, Македонцима и Црногорцима, и ето да сви скупа заменимо РВР.

DB je raspisao tender za nabavku, a ne za prodaju... :dil: :kafa:
 
Da li se vrše kompjuterske simulacije vršnog opterećenja novih deonica pruga kod nas? Npr ako ožna relaciji BG-NS postoji 5 express, 10 brzih pari vozova i 20 teretnih u periodu od 6 ujutru do 11 uveče koliko se tu još može uglaviti lokalaca a i teretnih?

Drugo, da li na ETCS opremljenim pravcima sva voza sredstva moraju koristiti kabinsku signalizaciju ili samo ona koja idu 160+? Ako neki teretni, 'mušica', drezina ili nešto drugo što ide sporo sustiže voz od 200 kmh - dobija info da ga propusti na sledećem službenom mestu prkoi ETCS ili svetlosnih signala?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784488#p784488:tojngp4u je napisao(la):
WLABmz » Суб Окт 17, 2020 9:11 am[/url]":tojngp4u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784480#p784480:tojngp4u je napisao(la):
Дошљак » Sub Okt 17, 2020 8:24 am[/url]":tojngp4u]Да има памети, па да Србија воз учествује на овом тендеру нпр. са Бугарима, Македонцима и Црногорцима, и ето да сви скупа заменимо РВР.

DB je raspisao tender za nabavku, a ne za prodaju... :dil: :kafa:
Моја грешка, мислио сам да се прича о продаји 200 гарнитура :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784522#p784522:1bv2h20x je napisao(la):
tragac » Sub Okt 17, 2020 12:37 pm[/url]":1bv2h20x]Da li se vrše kompjuterske simulacije vršnog opterećenja novih deonica pruga kod nas?

Sumnjam, s obzirom da za signalizaciju na deonici Stara Pazova - Novi Sad tek treba da se uzme kredit. Ne znam dokle se došlo sa signalizacijom na delu Beograd - Stara Pazova, ali deluje mi da osim stubova semafora ništa nije ni započeto.

tragac":1bv2h20x je napisao(la):
Npr ako ožna relaciji BG-NS postoji 5 express, 10 brzih pari vozova i 20 teretnih u periodu od 6 ujutru do 11 uveče koliko se tu još može uglaviti lokalaca a i teretnih?

Može neuporedivo više od navedenog. Uporedi samo grafikon pruge Budimpešta - Đer koja je za 140-160 km/h a nema ni ETCS...

tragac":1bv2h20x je napisao(la):
Drugo, da li na ETCS opremljenim pravcima sva voza sredstva moraju koristiti kabinsku signalizaciju ili samo ona koja idu 160+?

Ne moraju.

tragac":1bv2h20x je napisao(la):
Ako neki teretni, 'mušica', drezina ili nešto drugo što ide sporo sustiže voz od 200 kmh - dobija info da ga propusti na sledećem službenom mestu prkoi ETCS ili svetlosnih signala?

Ne mora mašinovođa da dobija nikakav info da li nekog propušta. Jednostavno će ga signalizacija i skretnice usmeriti na sporedni kolosek na kraju kog je signal stoj, na kom će stajati dok ne dobije signal slobodno. On apsolutno ne mora i nema nikakvu potrebu da zna koji i koliko vozova propušta.
 
Da li postoji neki besplatan program gde može da se simululira npr pruga BG-NS, to bi bilo interesantno videti
 
Jajinci ka Belom Potoku, danas. Već par nedelja stoji ovako.
 

Prilozi

  • IMG_20201018_143923.jpg
    IMG_20201018_143923.jpg
    300 KB · Pregleda: 3.113
Na tom potezu je trasa sva u krivinama. Nije planirano nijedno peglanje. A i ovako će da se gradi brza pruga Beograd Nis, valjda na tom delu ide nova trasa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784831#p784831:18jqtc9o je napisao(la):
spatiotecte » Ned Okt 18, 2020 7:06 pm[/url]":18jqtc9o]Na tom potezu je trasa sva u krivinama. Nije planirano nijedno peglanje. A i ovako će da se gradi brza pruga Beograd Nis, valjda na tom delu ide nova trasa.

Mislim da ne ide ovom trasom, ali nisam siguran. Koliko se sećam ide preko Maldenovca, ispravite me ako grešim. Ovo će biti glavna pruga Beograd-Požarevac-Istočna Srbija za putnički i teretni saobraćaj tako da očekujem veliko opterećenje na ovoj pruzi
 
Cela ova pruga do Malog Požarevca je u krivinama. Beograd-Niš brza pruga će ići novom trasom. Nije nemoguće da čće ta pruga ići pravcem Kumodraškog potoka na Bubanj potok i dalje uz ispravljenu požarevačku prugu.
 
Hahaha, Kinezi... Da ih nema trebalo bi ih izmisliti!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Zu0nzZNpnUI[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=785062#p785062:2m3o7ugu je napisao(la):
tragac » Pon Okt 19, 2020 10:48 am[/url]":2m3o7ugu]šta uopšte pokušavaju tu da urade?

Pravdaju milijarde naših evra... :notok:
 
Да поставим и овде ово важно обавештење за БГ воз, а у питању је железничко стајалиште "Тошин бунар".

Од сутра 21.октобра 2020.године, постојеће стајалиште "Тошин бунар" код тунела се укида. Ново стајалиште "Тошин бунар" је измештено 150 метара даље од постојећег у правцу железничке станице "Нови Београд". Ево званичног обавештења БГ Воза и скице

Измештање стајалишта Тошин Бунар
БГ Воз - Сервисне информације 20. октобар 2020. 14:06

Почев од 21.10.2020.године, службено место Тошин Бунар се измешта 150 метара даље од постојећег. Стајалиште се налази са друге стране улице Тошин бунар у односу на постојеће стајалиште.

https://www.bgmetro.rs/index.php/sr-rs/ ... osin-bunar


file.php
 
Да потврдим Трагачев пост, од јутрос иста слика. Дошло се до неког помака па се стало:
Пружни прелаз близу станице Јајинци од кружног тока у Реснику ка Миљаковцу 3 и Јајинцима поглед на десно:
received_700652170801496.jpeg

Поглед на лево:
received_1063136430799915.jpeg

Фали још једно 60-80 центиметара да достигне ниво пута.
 
Траву нема ко да коси. Ђубре нема ко да купи. Рђу нема ко да брише, стакло нема ко да занеми. Ипак је тај материјал скупљи него дијамант.

Него нешто графита нема. Не знам како то да схватим?
 
Zalio mi se radnik da dolaze klinci 16 17 god lupaju lome piju urnisu zvao policiju dok dodaju ovi odu ...
Glavonje u gumenjari apsolutno boli uvo a nema ni novinara da ih isproziva
Naravno kamere nisu stavili ...
Tako će i nbg izgledati isto 2 godine od momenta završetka....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786553#p786553:nva8szan je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Okt 23, 2020 1:59 pm[/url]":nva8szan]па, ми и јесмо скоро па земља у којој до јуче није постојала железница

Ne, mi smo zemlja u kojoj je nekad postojala železnica.
 
Ipak da se ne lažemo, i ako je bilo bolje ranije, Srbija/Jugoslavija nije nikad imala razvijenu železnicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786536#p786536:274vkxxj je napisao(la):
DzonTravolta » Пет Окт 23, 2020 12:01 pm[/url]":274vkxxj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786458#p786458:274vkxxj je napisao(la):
Дошљак » 23 Okt 2020, 09:44[/url]":274vkxxj]Одлична репортажа Гаго :kk: Ако добро видим, нема стазе од стајалишта право до булевара хероја са Кошара? Власници ових објеката који заклањају стајалиште да су паметни би их срушили и ту направили мањи тржни центар са пролазима од булевара до стазе ка стајалишту, локале у приземљу, подземну гаражу у подруму и ресторан на спрату. Локали у приземљу би имали увек муштерија због путника, а паркинг би могао да се користи за park and ride.
Ideja nije loša, ali se samo seti da silni POSTOJEĆI i daleko atraktivniji lokali u Vukovom spomeniku zvrje prazni.
И ако то делује као слична ситуација, ипак, код Вука подземни ТЦ није ни успут путницима, осим ако неко не залута, и нема јасан имовинско-правни статус. Овде имамо два-три објекта с јасним статусом, и правац којим ће морати да прође 70% путника ако не и више који користе ову станицу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786609#p786609:2qks2yjh je napisao(la):
DzonTravolta » Пет Окт 23, 2020 3:06 pm[/url]":2qks2yjh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786592#p786592:2qks2yjh je napisao(la):
Piccolo » 23 Okt 2020, 15:30[/url]":2qks2yjh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786536#p786536:2qks2yjh je napisao(la):
DzonTravolta » Fri Oct 23, 2020 12:01 pm[/url]":2qks2yjh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786458#p786458:2qks2yjh je napisao(la):
Дошљак » 23 Okt 2020, 09:44[/url]":2qks2yjh]Одлична репортажа Гаго :kk: Ако добро видим, нема стазе од стајалишта право до булевара хероја са Кошара? Власници ових објеката који заклањају стајалиште да су паметни би их срушили и ту направили мањи тржни центар са пролазима од булевара до стазе ка стајалишту, локале у приземљу, подземну гаражу у подруму и ресторан на спрату. Локали у приземљу би имали увек муштерија због путника, а паркинг би могао да се користи за park and ride.
Ideja nije loša, ali se samo seti da silni POSTOJEĆI i daleko atraktivniji lokali u Vukovom spomeniku zvrje prazni.


Da ali zvrje prazni jer je onaj tržni centar horor zbog neodržavanja, kad bi se malo sredio, popravile pokretne stepenice, poboljšala čistoća i osvetljenje bila bi druga priča, ovako većina izbegava da uopšte prolazi tuda.

I da ove nadstrešnice su katastrofalno rešenje, uložiš tolike pare u prugu i na kraju da glavne objekte koje će putnici koristiti odradiš ovako loše (isto i NBG stanica) je stvarno težak promašaj.
Mada je to možda irelevantno za generalni utisak, reč je o dve celine. Raspada se, primarno, "tržni centar", koji je u nadležnosti grada (onaj deo niz Ruzveltovu, gde su igraonice), a na to nisam ni mislio (iako svakako treba da se sredi). Mislio sam primarno na sam stanični objekat (vestibl u vlasništvu Infrastrukture Železnice Srbije), gde isto ima 10ak lokala, koji (izuzev jedne veće trafike) zvrje prazni.
Generalno, treba srediti i jedno i drugo, jer je izuzetno veliki promet ljudi.
Plus, da se lift, koji je u jednom zapuštenom dvorištu iza Mašinskog fakulteta, najzad otvori za širu javnost, a ne da čuvaru pokazuješ lekarska uverenja (desilo se drugu, kada je vodio majku).
Моја грешка, мислио сам да причаш искључиво о подземном ТЦ. За локале које држи ИЖС је крива сама неспособност ИЖС да их искористи. Локали ко створени за брзу храну, кафиће па и бутике пропадају пошто ИЖС није дорасла изазову издавања локала, као што није дорасла ни изазову одржавања станица (пример станица дуж пруге БГ-Панчево које су девастиране и зарасле). Зато управљање самих станица, изузев конкретне железничке саобраћајне инфраструктуре (пруге са шинама, скретницама, контактном мрежом и сигнализацијом) треба предати на управљање локалним самоуправама које би биле способније да - одржавају хигијену (ЈКП чистоћа да чисти), одржавају тоалете (ЈКП зеленило да руководи као и осталим тоалетима у граду), да одржавају јавни ред и безбедност (комунална милиција да буде на свакој станици), да одржава инфраструктуру (БВК да одржава водоводне и канализационе инсталације, јавна расвета расвету, БГ пут тротоаре и да кречи по потреби) и да издаје локале.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786733#p786733:2qks2yjh je napisao(la):
spatiotecte » Пет Окт 23, 2020 10:07 pm[/url]":2qks2yjh]Ipak da se ne lažemo, i ako je bilo bolje ranije, Srbija/Jugoslavija nije nikad imala razvijenu železnicu.

Пре смо ипак имали више смишљенијих возова, директне возове ка више места, више полазака. Чак и током 90их смо имали боље осмишљену градско-приградаску железницу. И то све са старим чвором, и са дупло активнијом привредом, где се нпр. претоварао аутовоз у луци Београд на бродове, утоварали трактори у Раковици, а пољопривредне сировине у Падинској скели, а капацитет пруга био мањи.
 
Kako sam lupetaš spatio.
Kroz maglu se sećam stanice u Šidu pod kraj 80ih.
Vozovi su prolazili na svakih 5 minuta. Jedino smo
tad železnički ličili na Evropu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=786671#p786671:2qduh43v je napisao(la):
direktor » 23 Okt 2020, 19:37[/url]":2qduh43v]GAGO kao i uvek odlična reportaža stajalište tosin bunar ce imati liftove a nbg stanica jok ludost
Dzontra tržni centar nije u nadležnosti grada vec vlasnika lokala koji su vecina firme u stečaju i dafinina banka neka firma iz vranje u stečaju trenutno to granja komunalna inspekcija grada...
Lift se ne nalazi u dvorištu mašinskog faksa postoje 3 lifta
Veliki lift do perona u koji se ulazi iz ruzveltove poslije kraljice marije malo ka AMSS gledano od vuka sa lijeve strane i namenjen invalidima to je jasno označeno...
Druga dva lifta se nalaze na platou iza spomenika ....
E, hvala na pojašnjenju, dišo.
Da, znam da je bila priča da je Dafina dobila te lokale, zato što je i sama u velikoj meri učestvovala u izgradnji onako skupe stanice u sred sankcija.
I mislim primarno na lokale u okviru same stanice. Zamislite: 1-2 pekare, jedan kafić nivoa "Coffee Dream", 2 butika i neki casual sadržaj. Taman sve što treba onima koji koriste stanicu.
 
Vrh