Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780795#p780795:3pkw7g3s je napisao(la):
Norexan » 05 Oct 2020, 01:36[/url]":3pkw7g3s]Ево вам пруга за Vmax 200км/ч како изгледа. Обична двоколосечна пруга. Ништа специјално осим што нема укрштања а ми овде градимо вијудкте и чуда као за Vmax 300км/ч!


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Le-21PZXWFI[/youtube]

Ako si pre toga imao krivudavu prugu ti vijadukt moraš da gradiš u svakom scenariju ako želiš malo brže da poteraš voz.
 
Bes vijadukta bi bio veliki problem sa klizistima na tom mestu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780795#p780795:2d2q7l5p je napisao(la):
Norexan » Pon Okt 05, 2020 1:36 am[/url]":2d2q7l5p]Ево вам пруга за Vmax 200км/ч како изгледа. Обична двоколосечна пруга. Ништа специјално осим што нема укрштања а ми овде градимо вијудкте и чуда као за Vmax 300км/ч!

Zaboravio si da kažeš da je naša dvokolosečna pruga za 200 km/h najskuplja (deonica Stara Pazova - Novi Sad 600 miliona evra) i bez signalizacije i elektrifikacije (za to će da uzmu nov kredit od 230 miliona evra) iako je prvobitna procena izgradnje pruge za 160 km/h (sa signalizacijom i elektrifikacijom) iznosila 250 miliona evra. Biće zabavno kad na jesen sledeće godine bude promotivna vožnja novom prugom dizel-motornim vozom 711 levim kolosekom Beograd - Stara Pazova usporeno 50 km/h zbog radova na desnom koloseku (taman će tad da ga završe i polako počnu da rade desni) i (još) neelektrificiranom dvokolosečnom prugom Stara Pazova - Novi Sad 100 km/h (jer je to maksimalna brzina DMV 711) i sve u međustaničnom razmaku, zbog (još) neizgrađene signalizacije.
 
Mislim da će im biti politički oportunije da sačekaju kompletan završetak radova nego da prugu koju su izvikali puste za 100 kmh uz gomilu laganih vožnji zbog bezbednosti ljudstva blizu koloseka (radnika)...
Elem, zar nije Vmax 711 120kmh?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780790#p780790:1788knku je napisao(la):
Andrejee » Pon Okt 05, 2020 1:14 am[/url]":1788knku]

Nego, našao sam taj plan koji je on video sa železnicom. Slika je sa GIS Beoland.
To je i drug prvo video kod geometra, ja nisam ovo video, a posle je video drugi plan koji sam ja video i geometar mu rekao da je taj drugi plan stvaran.
Na priloženoj slici vidi se broj 240 koji označava aerodromsku površinu.
Kroz koji prolazi put zelene boje i to je aerodromski put iz opštine Surčin ka aerodromu. Na donjem delu, raskrsnici taj put se račva prema slici kod skretanja za Aerodrom kada se ide preko Surčina iz grada na železnicu i na put o kome sam pisao koji ide na autoput Novi Beograd - Surčin. Taj put je sa desne strane i označen plavom nežnom bojom.
Železnica je označena belom bojom i nalazi se sa leve strane. Što se tiče železnice, glavni problem je da li ona ide podzemno ili nadzemno, jer se ta lokacija nalazi na Sremskoj "visoravni" (isto kao Bežanijska Kosa) i onda je glavni problem kako će ta železnica ili metro ići - kopanjem tunela sve do aerodroma ili nadzemno?
Geometar mu je rekao da u legendi piše da je to železnički saobraćaj.

Drugi problem je plan koji sam video preko slika, i koji je malo drugačiji od ovog, dovoljno da drug ostane bez kuće ili da bude pored pruge u najgorem slučaju. On kaže da je geometar video ovo prvo, ali je onda konsultovao se sa urbanistom i onda mu ovaj nešto objasnio kako da podesi planove na GIS-u i onda je naišao na taj plan koji sam video ranije ja. I sad koji plan je važan ili punovažan? Ako provereno to ide podzemno, onda je nebitno o kom planu se radi, ali ako ide nadzemno, veoma mu je bitno.
Je l zna neko nešto o ovome?

Hvala unapred! :)
file.php
Izgleda da nisam na pravoj temi. :bash:
Nego ozbiljno, ako neko zna ovaj plan i onaj drugi, koji je punovažan, tj. šta je sa tom železnicom ili metroom od aerodroma i kako će to ići, podzemno ili nadzemno, neka se javi bar privatnom porukom, ako neće detalje da šalje, jer bi mi značio da vidim na GIS-u detalje i parcele, mada ako to ide podzemno i ako će postojati tunel, onda nema razloga za brigu, ali sumnjam da toliko žele da investiraju sa pravljenjem tunela, lakše im je da poruše kuće?
Ne znam, nek se neko javi, stvarno bi mi značilo.
Hvala na razumevanju. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780823#p780823:bml9r5b7 je napisao(la):
Steva » Пон Окт 05, 2020 6:40 am[/url]":bml9r5b7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780795#p780795:bml9r5b7 je napisao(la):
Norexan » 05 Oct 2020, 01:36[/url]":bml9r5b7]Ево вам пруга за Vmax 200км/ч како изгледа. Обична двоколосечна пруга. Ништа специјално осим што нема укрштања а ми овде градимо вијудкте и чуда као за Vmax 300км/ч!


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Le-21PZXWFI[/youtube]

Ako si pre toga imao krivudavu prugu ti vijadukt moraš da gradiš u svakom scenariju ako želiš malo brže da poteraš voz.


Од Суботица до Новог Сада све је равно као по длану па се надам да трошкови неће бити јако велики као и да ће дај део брже да изградимо. :)
 
Na tom delu neće imati toliko prostora za "ugradnju", tako da... videćemo. Možda naprave tunel ispod Vrbasa.
:kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780869#p780869:17t9xzu1 je napisao(la):
WLABmz » Пон Окт 05, 2020 11:09 am[/url]":17t9xzu1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=780795#p780795:17t9xzu1 je napisao(la):
Norexan » Pon Okt 05, 2020 1:36 am[/url]":17t9xzu1]Ево вам пруга за Vmax 200км/ч како изгледа. Обична двоколосечна пруга. Ништа специјално осим што нема укрштања а ми овде градимо вијудкте и чуда као за Vmax 300км/ч!

Zaboravio si da kažeš da je naša dvokolosečna pruga za 200 km/h najskuplja (deonica Stara Pazova - Novi Sad 600 miliona evra) i bez signalizacije i elektrifikacije (za to će da uzmu nov kredit od 230 miliona evra) iako je prvobitna procena izgradnje pruge za 160 km/h (sa signalizacijom i elektrifikacijom) iznosila 250 miliona evra.

О томе ја причам. Боље да смо за тај новац градили ПОТПУНО НОВУ пругу за 300км/ч реално а теретни нека иде старом пругом која је била добра за теретни саобраћај. На овај начин веза БГ-НС не би била прекута али ко о томе мисли...
 
Trebalo bi razmisljati da se izgradi treci kolosek za teret prvo od Bataje do Indjije, a kasnije i do NS sa posebni mostom sa ogranicenjem 100-120. Taj teretni kolosek bi se danju koristio za vecinu teretnih vozova, a uvece i nocu bi teretnjaci mogli i na brze koloseke.

I da smo napravili 300 kmh ne bismo iali nikakve koristi kad okolne drzave nemaju interes. Sta bismo uzeli? Velaro ili CAF Oaris za do Subotice?
Uostalom, sta jos sa tehnicke strane fali nasoj bidicoj pruzi od 200 kh da postane 300?
 
Trebalo bi razmišljati pod uslovom da je lnđija recimo
Hamburg Harburg gde teretni vozovi idu na 2,5 minuta.
Pošto to nije dovoljna je i ova pruga visokih performansi
koje se trenutno gradi. :)
Ode ova diskusija do nebeskih visina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781101#p781101:1wdjmrj2 je napisao(la):
tragac » 05 Oct 2020 08:36 pm[/url]":1wdjmrj2]
Uostalom, sta jos sa tehnicke strane fali nasoj bidicoj pruzi od 200 kh da postane 300?

Skretnice za 300 i neki voz koji ide tom brzinom
 
+KM, signalizacija i ako neme piraš, "brza" trasa odvojena od obične.

Generalno, zaboravi na >200km/h
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781101#p781101:2xmdcsh6 je napisao(la):
tragac » Пон Окт 05, 2020 9:36 pm[/url]":2xmdcsh6]Trebalo bi razmisljati da se izgradi treci kolosek za teret prvo od Bataje do Indjije, a kasnije i do NS sa posebni mostom sa ogranicenjem 100-120. Taj teretni kolosek bi se danju koristio za vecinu teretnih vozova, a uvece i nocu bi teretnjaci mogli i na brze koloseke.

I da smo napravili 300 kmh ne bismo iali nikakve koristi kad okolne drzave nemaju interes. Sta bismo uzeli? Velaro ili CAF Oaris za do Subotice?
Uostalom, sta jos sa tehnicke strane fali nasoj bidicoj pruzi od 200 kh da postane 300?

Па пруга може да буде за за 300км/ч али да брзина возова буде лимитирана на 220-250км/ч. Како би се градила нова пруга она би била потпуно одвојена од постојаће. TGV може да се креће једном делом Француске 500+ км/ч али то није комерцијална брзина ма колико Французи имали пругу за 500+. Заправо колико сам приметио њима је забрањено да иду брже од 320км/ч независно од Vmax-a пруге.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781146#p781146:1umc6e14 je napisao(la):
Pendolino » 05 Oct 2020 11:58 pm[/url]":1umc6e14]+KM, signalizacija i ako neme piraš, "brza" trasa odvojena od obične.

Generalno, zaboravi na >200km/h

Kontaktna mreža je ista za 200 i 300, samo se zategne više. A signalizacija koju ćemo imati je ECTS 2, ona je takodje za 300.
 
O 300 kmh svakako treba razmišljati na dugi rok. Evropa gleda kako da narednih decenija svede intra-kontinentalni aviosaobraćaja na nužni minimum. Zamena će logično biti brzi vozovi. Nama je bitno da je u ovom trenutku pruga trasirana i pripremljena da jednog dana podrži razvoj HSR bez ispravljanja krivina, promena trase, širenja profila tunela i mostova. Za teret će se naknadno graditi drugi pravci, teretu je dovoljno i 120 km/h mada će pretpostavljam pošta i brze pošiljke ići na HSR jer danas idu avionima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781100#p781100:3axgebrj je napisao(la):
Norexan » Pon Okt 05, 2020 9:28 pm[/url]":3axgebrj]

О томе ја причам. Боље да смо за тај новац градили ПОТПУНО НОВУ пругу за 300км/ч реално а теретни нека иде старом пругом која је била добра за теретни саобраћај. На овај начин веза БГ-НС не би била прекута али ко о томе мисли...

Ne razumem koliko puta treba da se objasni da je jedan od glavnih razloga građenja nove trase teretni saobraćaj i smanjivanja uspona na Fruškoj gori, zbog kojeg je dužina vozova ograničena i postoji potreba za dodatnim lokomotivama potiskivalicama...Nama ni pruga za 200 km/h nije ekonomski isplativa, a kamo li 300 km/h.
 
Rasulo u železnici

https://uzickanedelja.rs/rasulo-u-zeleznici/

Paraziti (državni službenici čija je svrha postojanja u sistemu da primaju platu, a ne rade ništa, ili da rade, ali da sve što urade bude gore od pređašnjeg) su u ranu zoru 02.10. godine tekuće na železničkoj stanici Užice izveli pokaznu vežbu „je*******emo vas za debelu lovu, a ne možete nam ništa 2020!

Elem, poslednjom sistematizacijom železnice to JP podeljeno je u četiri nezavisno/zavisne kompanije i tom prilikom smanjen je broj radnika, važno za dalju priču naglasiti radnika, za par hiljada. Nebitno stotinu gore, dole, mnogo važnije je da se sada od jednog generalnog direktora i nebrojeno njegovih zamenika, prostom deobom došlo do četiri takva identična, plus X puta toliko zamenika, savetnika, zanosilaca muda u krivini, izmišljenih funkcija, naravno, debelo plaćenih, pa sve do na terenu vaspostavljenih šefova i šefčića, muda i mudića, naprednjačkih mladih lidera, k*****a palaca, da prosti fini svet.

I tako ti generalni i svi dalje pobrojani, pošto apsolutno blage veze sa životom nemaju, a sa železnicom tek, krenuše u svoju spasilačku misiju čupanja srpske železnice iz blata.

Prostom naprednjačkom biraču prikovanom za tv prijemnik to izgleda super. Onaj obećava, Plavuša gradi, Onaj otvara, s`koca i, konopca silom, dovučena raja aplaudira, a u stvarnosti to izgleda ovako:


– Međunarodni brzi voz broj 432 na relaciji Bar – Beograd prispeo je u stanicu Užice u 3 sata i 02 minuta. Po naredjenju dispečera iz centralnog operativnog odeljenja Srbija Voza u Beogradu (jedna od nezavisnih kompanija koja upravlja putničkim saobraćajem) u stanici je na voz trebalo biti dodata lokomotiva, da bi se uspostavio sistem grejanja?! Da, da, voz od Bara do Užica nije imao grejanje! To bi u onoj staroj firmi Železnice Srbije bio posao od petnaestak minuta, jer se znalo ko šta radi, ali, po ovoj novoj sistematizaciji, ne zna se ni ko pije, ni ko plaća, pa tako dođosmo u situaciju da mašinovođe odbijaju da rade posao koji je nekada radio otpravnik vozova, taj isti otpravnik ne sme da radi taj posao, jer SrbijaVoz je posebna kompanija i ne smemo da im se mešamo u politiku upravljanja i organizacije saobraćaja, mašinovodje nisu obučene da urade ono što se od njih zahteva i sa punim pravom odbijaju da urade, jer bi, ne daj bože kakvog problema, bili odgovorni što su to uradili, voz stoji, stoji, i tako 75 minuta, jer dispečer iz Bg kaže da što se njega tiče može tako do prekosutra, mašinovodjama ide radno vreme vozili ili nevozili, a sirotinja raja sedi u hladnim vagonima, gleda kroz prozor i pita se, čime smo mi ovo Bože zaslužili.

E sad, da je neko tim ljudima u vozu pojasnio šta je problem, mislite li da bi se neko pobunio?

Teško rođaci, teško…

Paraziti su nas pobedili. I tu je kraj naše priče.

Neko je probudio u gluvo doba kontrolora SrbijaVoza koji je došao na stanicu, popunio potrebne obrazce i voz je otišao dalje, a oni paraziti koji su smislili i izveli sistematizaciju železnice i dalje sede u udobnim foteljam ministarstva saobraćaja i srpskih železnica, metroa u Beogradu i primaju debele pare za svoje debilne projekte i buduće pokazne vežbe. Zato kada sledeći put budete zaglavljeni u nekom sajvanu srpskih železnica, ne psujte radnike, one prave radnike, jer oni su krivi taman toliko koliko i vi koji ste svojim izborom dozvolili da nas id*** okupiraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781231#p781231:5y6r73bj je napisao(la):
WLABmz » 06 Oct 2020 11:54 am[/url]":5y6r73bj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781100#p781100:5y6r73bj je napisao(la):
Norexan » Pon Okt 05, 2020 9:28 pm[/url]":5y6r73bj]

О томе ја причам. Боље да смо за тај новац градили ПОТПУНО НОВУ пругу за 300км/ч реално а теретни нека иде старом пругом која је била добра за теретни саобраћај. На овај начин веза БГ-НС не би била прекута али ко о томе мисли...

Ne razumem koliko puta treba da se objasni da je jedan od glavnih razloga građenja nove trase teretni saobraćaj i smanjivanja uspona na Fruškoj gori, zbog kojeg je dužina vozova ograničena i postoji potreba za dodatnim lokomotivama potiskivalicama...Nama ni pruga za 200 km/h nije ekonomski isplativa, a kamo li 300 km/h.
Mozde ima i opravdanje - barem u novoj analizi Euronews. Kazu da srpska deonica unapredi povezanost Subotice i Novog Sada sa prestonicaom. Kritike dobiju Madari.

https://www.euronews.com/2020/10/06/wil ... -or-burden
 
Sve što je iznad 160 km/h u narednih 20 godina ne može biti ekonomski opravdano u Srbiji. Jednostavno, brzina od 160 km/h na svim deonicama bivšeg Koridora X donosi u proseku duplo kraće putovanje vozom od trenutnog, značajno kraće u odnosu na autobus i nešto kraće u odnosu na automobil, a značajno je jeftinija od 200 km/h, u pogledu cene izgradnje/rekonstrukcije pruge, u pogledu cene održavanja pruge i u pogledu cene voznih sredstava.
 
Da, sli bajka o 50km pruge za dvestanasat izgleda mnogo bolje zvuči od racionalnih do 160.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781481#p781481:2a12tfuy je napisao(la):
WLABmz » 07 Oct 2020 09:52 am[/url]":2a12tfuy]Sve što je iznad 160 km/h u narednih 20 godina ne može biti ekonomski opravdano u Srbiji. Jednostavno, brzina od 160 km/h na svim deonicama bivšeg Koridora X donosi u proseku duplo kraće putovanje vozom od trenutnog, značajno kraće u odnosu na autobus i nešto kraće u odnosu na automobil, a značajno je jeftinija od 200 km/h, u pogledu cene izgradnje/rekonstrukcije pruge, u pogledu cene održavanja pruge i u pogledu cene voznih sredstava.

Da ali brze pruge se grade za narednih 100 godina, toliki im je vek trajanja svuda u svetu i na to se gleda kao investicija u budućnost.
Ako je prosečna plata u Srbiji u 2020oj godini 350 evra, to ne znaci da ce 2120te biti i dalje 350 evra.

Ali zato kad je u startu denivelisana pruga celom duzinom sa radijusima za brzine preko 250, potrebno je samo malo novca da se brzina vozova podigne sa 200, na 250 ili mozda više.

To ce se mozda dogoditi 2040te, mozda i kasnije ali jednog dana sigurno hoće kad nam standard to bude omogućio.

A da smo gradili običnu prugu za 160 sa ukrštanjima, morali bi da gradimo novu prugu za velike brzine od početka.

A ovako kad nam se podigne standard, u bilo kom trenutku će nam biti mnogo lakse da osposobimo teretni saobraćaj alternativnim pravcem preko Smedereva i Zrenjanina jer za to je potrebna obična pruga za 100 u nivou.

Tako da je ovo bila prava odluka.
200 na sat je ograničenje zbog teretnog saobracaja i kupovne moći Srbije.
Ovo je samo brza pruga koja se koristi sa smanjenom brzinom tako treba gledati na stvar.

Tehnički gledano mogao bi da se pusti TGV ili ICE na novoj pruzi izmedju 2 mesta gde nema skretnica dostigao bi bez problema 250 na sat. A ako nabave garniture koje idu vise od 200, videcete da tokom proba i testiranja pruge ce biti brzine vece od 200.
Tako su poljaci pustili pendolino koji ide 200 na njihovoj brzoj pruzi ali kad su je testirali dostigao je brzinu od 292 na sat.
 
Koliko shvatam literaturu glavna odrednica HSR je par trajno zavarenih šina visokokvalitetnih čelika, betonski pragovi, mali radijus krivina i skretnica, ograđenost i denivelisanost, kao i organizacija (odsustvo tereta).
Tgv i ice na mnogim deonicama ne idu brže od 200. Zapravo imate na yt snimke gde ICE u Švajcarskoj prolazi kroz centar grada ukrstajuci se sa putem u nivou. Ima i snimak cabview tgv Bordeaux- Paris gde deo pruge ima ukrštanje sa saobraćajem u nivou i Vmax 160 dabome.
 
Ala si ga upetljao spatio. 2121 Srbija neće imati ni
3 miliona stanovnika. Dotle će svi imati auta a i neće imati
ko da vraća milijarde evra kredita koje su potrebne
za izgradnju pruga za velike bzine, koliki god standard bio,
a lično mislim da neće biti Bog zna koliki.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781628#p781628:3u0op204 je napisao(la):
Dusko » 07 Oct 2020 04:50 pm[/url]":3u0op204]Ala si ga upetljao spatio. 2121 Srbija neće imati ni
3 miliona stanovnika. Dotle će svi imati auta a i neće imati
ko da vraća milijarde evra kredita koje su potrebne
za izgradnju pruga za velike bzine, koliki god standard bio,
a lično mislim da neće biti Bog zna koliki.

Teško da će Srbija imati 3 miliona stanovnika, prognoza je 5 ali dobro to nije ni bitno,taj kredit od 2 milijarde evra sto smo uzeli ce biti vraćen za 20 godina i niko nam ga ne bi dao da ne postoji mogućnost da ga vratimo.
A sto se tiće auta, jedino će biti konkurentno brzim prugama ako svi srbi voze ferrari.
 
Uz belu kugu i iseljavanje daj Bože da nas bude i toliko.
Jes. I gde postoje hs vozovi i dalje su gužve na putevima.
Juče je vođa rekao da će tražiti grant od milijardu
evra (kontam bespivratnih) za prugu Beograd-Niš.
 
Vrh