Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ali garniture su jeftinije od klasike.
Samo lokomotiva košta skoro kao čitava garnitura.
I održavanje je lakše i jeftinije.
 
Класичан изговор! Не мора све што је јефтиније да буде и боље.
А сада ћу да кажем нешто што ће неки сматрати тешком одвалом, али то се не односи само на нас, него на читав свет - број теретних возова треба свести на најмању могућу меру, то јест, њима превозити само терет који не може (или из неког разлога не сме) да стане у камионе. Све остало превозити искључиво камионима и теретним авионима. Из 3 одлична разлога - теретни возови ометају путнички саобраћај тако што изазивају беспотребна кашњења, приликом затварања једних деоница због радова изазивају беспотребно загушење других (то је, између осталог, један од разлога зашто ми из Рипња и Младеновца немамо чешћу брзу везу са градом), а железнице постају сложеније за финансирање, па мора да се штеди на путничком саобраћају куповином далеко неудобнијих скаламерија.
Кажу, путнички саобраћај нигде у свету није исплатив. Ко то каже, ко то лаже?
 
Putnički železnički saobraćaj se u većini zemalja, pa i kod nas, odvija isključivo zahvaljujući teškim donacijama države.
Ili cena karata mora da bude realna.

Železnica živi od carga.
 
И то може да се промени. Ако градски превоз (да будем прецизан: трамваји) може да опстаје тако како опстаје, може вала и железница барем приближно тако. И једно и друго су шинска возила.
Проста рачуница: већи број путника, већи и приходи.
 
U Srbiji postoji jedna bitna razlika u korist klasa. Srbija je makar do nedavno bila sposobna da poroizvede odlične putničke vagone, a garniture odavno nismo pravili, za razliku od Hrvata koji prave čak dva modela, doduše bez nekog izvoznog uspeha,. ali makar za domaće potrebe ne moraju da kupuju. Mi našu vagonogradnju možda i možemo nekako da obnovimo bez previše ulaganja i pripreme, što sa garniturama nije slučaj.
 
Та предност постоји свуда, само нико не жели то да призна.
Гарнитуре су не само нама, већ и свим осталим земљама наметнуте са трулог Запада као ,,решење" како би било довољно локомотива за теретњаке. Е зато и написах: теретни возови треба да превозе само оно што се мора, дакле није било речи о потпуном укидању теретног саобраћаја, само сматрам да исти треба да се редукује и прерасподели и на друга превозна средства која могу да обаве исто то. И то не само код нас, већ свуда у свету. Превише се тога превози возом без ама баш икаквог резона, иако неке врсте товара могу да се превозе карго авионима и камионима. Може и од путничког саобраћаја лепо да се зарађује - када бисмо гарнитуре у потпуности склонили са даљинских возова на приградске и заменили их локомотивама и класама, број путника би вртоглаво скочио. Још ако су вагони са одељцима, тај скок би био још већи. Куд ћеш простије - више путника, више пара.
Некад се знало чему служе гарнитуре (приградски саобраћај), а чему класе вучене локсама (даљински саобраћај). И 95℅ класа је имало одељке. Онај ко је више волео интиму путовао је аутобусом. Док данас све више стичем утисак да ће пре конструктори дуголинијских аутобуса направити нешто ново, другачије, удобније и занимљивије за путовање неголи што ће конструктори возова да се врате на стара, добра решења. Збогом памети.
 
Иако сам љубитељ путовања возом, поготову вагонима са купеом, мислим да не треба да деградирамо теретни саобраћај. Србија воз и а своје локомотиве и сумњам да ће их слати на теретне возове, изузев дизелки 666 као замену за 661 са инсталацијама за грејање са Каргом. А све више учешћа у теретном саобраћају имају и приватни и страни оператери.
 
Виђам неке Роман локомотиве, јел су то Румуни?
 
ЕURORAIL Serbia има румунске локомотиве, а чини ми се да су виђене и хрватске 441 на нашим пругама.
eurorail_23112018.jpg


Теретни саобраћај је постао изузетно шаренолик и занимљив на нашим пругама :)
 
зато што је дозвољено приватницима да возе. путнички још увек није либерализован, и то би требало што пре

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772850#p772850:351t4mm7 je napisao(la):
Рипањац 405 » 08 Сеп 2020, 10:09[/url]":351t4mm7]Класичан изговор! Не мора све што је јефтиније да буде и боље.

напротив, јесте боље. прво, јефтиније је набавити 20 троделних МВ гарнитура него 20 локомотива и 60 вагона (то је отприлике то). друго, јефтиније је за одржавање. треће, јефтиније је и практичније за експлоатацију. јер, да би се класе обрнуле, треба да се откачи локомотива, па да оде до прве скретнице, па да крене назад другим колосеком до следеће скретнице, па да се врати назад до вагона. ем се губи време, ем се потроше два колосека. на МВ, само машиновођа пређе са једног на други крај, пребаци управљачницу и остало, мислим да му максимално треба 10 минута
 
Мислим на то какво је нешто за путнике, не на техничке карактеристике. А чињенице су неумољиве - гарнитура никада неће бити удобнија од конвенционалног вагона јер су ти возови првобитно замишљени само за приградски саобраћај, што говори да је њихова употреба на дугачким линијама скроз усиљена. Треба и путници нешто да се питају, а не само врхушка у компанији. У нека нормална времена железница се прилагођавала путницима, док се данас путници прилагођавају железници. Није тако само код нас, тај синдром је свуда толико узео маха да превазилази границе болесног.
 
Истина, цена и практичност су на страни гарнитура. Штета што нема планова за набавку гарнитура са купеима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772964#p772964:19ocmx42 je napisao(la):
JohnnyLee » 08 Sep 2020 12:49 pm[/url]":19ocmx42]зато што је дозвољено приватницима да возе. путнички још увек није либерализован, и то би требало што пре

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772850#p772850:19ocmx42 je napisao(la):
Рипањац 405 » 08 Сеп 2020, 10:09[/url]":19ocmx42]Класичан изговор! Не мора све што је јефтиније да буде и боље.

напротив, јесте боље. прво, јефтиније је набавити 20 троделних МВ гарнитура него 20 локомотива и 60 вагона (то је отприлике то). друго, јефтиније је за одржавање. треће, јефтиније је и практичније за експлоатацију. јер, да би се класе обрнуле, треба да се откачи локомотива, па да оде до прве скретнице, па да крене назад другим колосеком до следеће скретнице, па да се врати назад до вагона. ем се губи време, ем се потроше два колосека. на МВ, само машиновођа пређе са једног на други крај, пребаци управљачницу и остало, мислим да му максимално треба 10 минута
Push-pull vagoni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=772967#p772967:1on8puqs je napisao(la):
Рипањац 405 » 08 Sep 2020, 13:59[/url]":1on8puqs]Мислим на то какво је нешто за путнике, не на техничке карактеристике. А чињенице су неумољиве - гарнитура никада неће бити удобнија од конвенционалног вагона јер су ти возови првобитно замишљени само за приградски саобраћај, што говори да је њихова употреба на дугачким линијама скроз усиљена. Треба и путници нешто да се питају, а не само врхушка у компанији. У нека нормална времена железница се прилагођавала путницима, док се данас путници прилагођавају железници. Није тако само код нас, тај синдром је свуда толико узео маха да превазилази границе болесног.

TGV, ICE itd. garniture su izuzetno udobne.
 
Већина путника, жене све одреда, определило би се за укидање купеа. Не треба гледати све из свог угла.
 
Имаш право Панто, заборавио сам на тај моменат. Као и на своје последње вожње у купеима, децембра 2014. за Руму у возу са једним вагоном где је у Батајници избила туча у ходнику, а ја целу вожњу стајао у купеу, и од Новог Сада 2018. када сам стајао у ходнику вагона са купеима док су се навијачи Жалгириса башкарили у закључаном купеу њих четворица. Мени су искрено најпријатнији за путовање ДМВ 711 и РВР са тапацираним седиштима.
 
SNCF je implementirao OuiGo, što je Ryanair verzija TGV-a. Od Pariza do Azrne obale za 4h u ovome:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wRJeI3ql0VA[/youtube]
 
@ Пантограф
Разлог? Путници-смарачи или нешто друго? Ако је нешто озбиљније природе, кој' мој андрак се уграђују камере? Уосталом, сваки воз би требало да има купе са полицијом, тако да...
Без намере да дискредитујем ичије мишљење, нешто ја не чух да се људи жале на купее у возовима којима сам путовао. Ако се у купеима икада десило нешто озбиљне природе попут силовања, то се неће решити укидањем купеа, већ је решење стари двојац - камере у сваком купеу и полицајци у сваком возу. Зашто би ико обезличио железницу поред бројних савремених решења за такав проблем у виду камера? Зашто претварати возове у трамваје?
Збиља, кад смо се већ данас ухватили гарнитура, па могли бисмо лепо да купимо само моторне главе без путничког простора (или локомотиве за једносмерну вожњу, како ко више воли) и само их натакаримо по 2 комада на обичне вагонске композиције и сви срећни, сви задовољни. :D Добили бисмо хибридне возове, нит' гарнитуре, нит' вучени обичним машинама.
 
@Ripanjac

Dešavalo se svašta, i kod nas, a tek u Italiji, Mađarskoj... Indiju da ne spominjemo. I u Japanu je veliki broj seksualnih napada u vozovima. Potpuno mi je razumljivo da bilo koja žena zazire od boravka u kupeu sa muškarcem koga ne poznaje, u 11 uveče npr. Ili sa dvojicom pijanih muškaraca. Ne treba ni objašnjavati zašto. Video nadzor u tako malim prostorijama kao što je kupe je krajnje nehuman, a i nepraktičan - treba tolike kamere nadgledati. Ukupno gledano, bezbednost na železnici je oduvek bila solidan izazov, a jasno je da je u principu bezbednije na gomili, tj. u većoj grupi, nego u kupeu. Svaki će ti pandur to reći.

To ne znači da sam ja protiv kupea, ali, ako bi železnica imala samo njih - imala bi sveukupno i manje putnika.
 
Било је и групних силовања и саучесништва у злочину. Толико о томе како је безбедније у групи.
 
OK, nije: jednako je bezbedno na Terazijama i u obližnjem pasažu. Beogradski davitelj likes this!
 
Meni su kupei zakon. Nikad neću zaboraviti duga putovanja sa spojenim foteljama. Ali to je prošlost. Budućnost putovanja vozom su:
-za narod: saloni slični autobusima, u koje će nagurati što više ljudi, sa minimalnim prostorom za prtljag. Sve u cilju što jeftinije karte. Naime većini putnika su ključne dve stvari vreme vožnje od vrata do vrata i cena karte.
-Za gospodu koja može da plati kupei ili eventualno premijum saloni sa sedištima kao u avionu, Tu je dobra ideja onih novih kupea za dve osobe u Americi. Hodnik je po sredini vagona a sa ove strane su kupei sa po dva naspramna sedišta. U toj klasi, ako putuješ sam dobiješ ceo kupe, ali se plaća dodatno.

Tendencija je takva svuda u svetu. Umesto udobnog vagona sa kupeima koji ima 72 sedišta sada se rade dabldekeri sa preko 160 mesta u jednom vagonu. Samo da je jeftino i brzo i najbitnije od svega, da svako ima utikač za punjač.
 
Купе је мало лутрија. Ја сам имао срећу да сам увек упознао занимљиве људе на путовањима и лепо се испричао с њима. Вероватно има и људи који нису имали таква искуства.
 
Vrh