Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Teško je reći.
Možda da odeš od depoa Plavog voza i prošetaš tarom ranžirnom do Topčidera da prebrojis , to je sad domicil Z1 vagona, tom broju dodaj 2 u prometu na Barci u tom trenutku i možda pored toga ima još par u NS.
Što se tiče stekera ugrađeni su u sve remontovane Z1 kao i u Z2 kušete.
https://balkanrailwaynews.blogspot.com/ ... i.html?m=1

Inače velika zamerka mi je što tokom remonta nisu promenili mebl štofova na sedištima u neke življe boje (remontovani kušeti su dobili mislim crvene štofove).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775543#p775543:171izq7m je napisao(la):
Igor » Sre Sep 16, 2020 11:06 pm[/url]":171izq7m]Sećam se da smo se pre par godina smejali izjavi beše Bakija Anđelkovića koji je pomenuo Flirtove za Bar

Fotografija Mladen Žarković
Z1
119701086-4636942616379473-1181926598769819256-o.jpg

Koja je poenta ove konstatacije? Flirt u izvedbi za Železnice Srbije je po fabričkim podacima "suburban train", tj. prigradski voz, a Goša Z1 vagoni su namenjeni za duže relacije, vagoni za IC i EC vozove. Za Bar već nekoliko godina idu, a pre toga su išli i na još dužim relacijama za Beč, Cirih, Minhen i Prag.
 
Previše je ovo nabijeno. Nažalost to je trend u svetu, pogledajte vagone FlixTraina gde ljudi izbacuju noge u prolaz koliko je tesno.
Ovde bih gledao da putujem u Aeelmt, ovaj Beelmt deluje klaustrofobicno čemu malo doprinose i ove boje.
 
Stvarno izgleda depresivno ovaj vagona, samo da su življe bolje bilo bi puni bolje, ali dobro bolje išta nego ništa. Nadam se da će remontovati dosta vagona u narodnom periodu da idu na IC, EC i možda IR (ako uvedu) vozovima. Ako budu ovo uradili moraće i nove lokomotive da kupuju ali mislim da je to daleko od nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775597#p775597:g50l8a7n je napisao(la):
tragac » Čet Sep 17, 2020 9:07 am[/url]":g50l8a7n]Previše je ovo nabijeno. Nažalost to je trend u svetu, pogledajte vagone FlixTraina gde ljudi izbacuju noge u prolaz koliko je tesno.
Ovde bih gledao da putujem u Aeelmt, ovaj Beelmt deluje klaustrofobicno čemu malo doprinose i ove boje.

Beelmt uopšte nije nabijen. Ima dovoljno prostora za noge i u širinu. Dosta udobnije od prosečne ekonomske klase u avionu, a da ne govorim o autobusu...Ako ti pak ne odgovara, kupi kartu prvog razreda i vozi se Aeelmt vagonom isto kao što ćeš kupiti kartu u biznis klasi aviona...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775543#p775543:30kbcpgr je napisao(la):
Igor » Sre Sep 16, 2020 11:06 pm[/url]":30kbcpgr]Sećam se da smo se pre par godina smejali izjavi beše Bakija Anđelkovića koji je pomenuo Flirtove za Bar

Fotografija Mladen Žarković
Z1
119701086-4636942616379473-1181926598769819256-o.jpg
Ne znam ljudi...meni ovo uopce ne izgleda odbojno. Svidja mi se taj neki semi-futuristicni hladni dizajn ranih 90ih. A znam da su ovaka sjedala daleko udobnija od modernog sranja kao i da ima vise prostora za noge.

Sto se mene tice ovo ovako moze i da juri do Budimpeste. Jedino WC treba prepraviti i modernizirati, to im je sigurno slaba tacka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775715#p775715:3gbdquqc je napisao(la):
ValterUdarnik » 17 Sep 2020 01:40 pm[/url]":3gbdquqc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775543#p775543:3gbdquqc je napisao(la):
Igor » Sre Sep 16, 2020 11:06 pm[/url]":3gbdquqc]Sećam se da smo se pre par godina smejali izjavi beše Bakija Anđelkovića koji je pomenuo Flirtove za Bar

Fotografija Mladen Žarković
Z1
119701086-4636942616379473-1181926598769819256-o.jpg
Svidja mi se taj neki semi-futuristicni hladni dizajn ranih 90ih.

Fenomenalan opis, mislim da nije mogao bolji.
Svidja mi se skroz +1 :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775538#p775538:3hko7mav je napisao(la):
Пантограф » 16 Sep 2020 09:41 pm[/url]":3hko7mav]Znam. A i da ima šina, bile bi u najboljem slučaju iz 1930.
Deonica Bečej - Žabalj je remontovana 1986.-1987. godine, kada je povećan osovinski pritisak. Kriza 90-tih je prekinula remont Žabalj - Rimski Šančevi.
Putnički saobraćaj je u stao 1998. godine, a teretni 2012.-2013.
 
ОК, несам знао да је чика Гердхард то тада радио. Него, пошто у Ади и Молу живе Мађари, а видим да је у њиховим већинским општинама у Војводини путничка железница међу главним темама (Сента - погледати општински сајт - http://www.zenta-senta.co.rs/, онда можда има наде за цео правац уз Тису.

А све ово остало Зока Ренесанса да оправи.
 
Stoji red vožnje, a vozovi ne idu :D
Sad nešto razmišljam i bilo bi lepo uvesti, kad se završu pruga od Subotice i od Subotice do Segedina, voz koji će ići vikendima i praznicima do onog njihovog akva parka. Sigurno bi bilo dosta putnika jer znam da u tom akva parku se samo sprski čuje. Recimo voz polazi u petak uveče i u subotu ujutro i vraća se nedelju uveče.
 
Hm, da, i mi obožavamo taj akva park porodično.
Elem, vrlo blizu njega je ž. st. Ujszeged (Novi Segedin), do koje se ne može iz pravca Subotice - nema pruge preko Tise - ali bi moglo iz pravca Kikinde, ako bi se kojim slučajem obnovio i oživeo stari pravac (a onda bi svakako bilo smisla i da se pravi žel. most u Segedinu).
 
Što se mene tiče može da ide i do stanice Segedin, nije mi tolko bitno jer u segedinu postoji dobar gradski prevoz i nije toliko veliki grad pa može sve i peške da se prođe. Slično ovome može da se napravi u Srbiji da voz recimo ide do Vrnjačke banje ili do Zlatibora. u oba slučajeva mora da se obezbedi dobra veza gradskim prevozom posle.
Recimo Brzi voz Subotica-Zlatibor i Niš-Zlatibor koji bi išli tokom leta i zimi svaki dan
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775721#p775721:35d4be3t je napisao(la):
spatiotecte » Čet Sep 17, 2020 2:51 pm[/url]":35d4be3t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775715#p775715:35d4be3t je napisao(la):
ValterUdarnik » 17 Sep 2020 01:40 pm[/url]":35d4be3t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=775543#p775543:35d4be3t je napisao(la):
Igor » Sre Sep 16, 2020 11:06 pm[/url]":35d4be3t]Sećam se da smo se pre par godina smejali izjavi beše Bakija Anđelkovića koji je pomenuo Flirtove za Bar

Fotografija Mladen Žarković
Z1
119701086-4636942616379473-1181926598769819256-o.jpg
Svidja mi se taj neki semi-futuristicni hladni dizajn ranih 90ih.

Fenomenalan opis, mislim da nije mogao bolji.
Svidja mi se skroz +1 :)
Pa iskreno. U to vrijeme su i autobusi dobili ovakav tretman dizajna, sjecam se i onog nocnog plavog svjetla. Moram reci da mi je danas sve previse "veselo" i svijetlo, sve kao fol blijesti i aktivno trazi paznju onoga ko gleda. Vrlo je opterecujuce i prenasiceno.

Odraz danasnjeg drustva koje djeluje kao nabrijani frik koji se cijelo vrijem kesi i vristi za paznjom.
 
Kao neko ko baš ovakvim vagonom putuje nekoliko puta godišnje, mogu reći da mi je to omiljeni tip vagona koji saobraća kod nas. Na slici je ispao nekako hladan i mračan zbog svetlosti, ali u stvarnosti izgleda dosta bolje. Razmak između sedišta je malo manji, ali ne mogu reći da mi je ikada bilo neudobno na mojih 180cm visine. Za mene ima dovoljno mesta i nije mi problem voziti se više sati. Čak mi i odgovara što su sedišta bliže, tako mi je komfornije kada stavim laptop na onaj otvarajući stočić na sedištu ispred. Uvek kada se vozim vozom ili radim na laptopu ili pišem u agendu. Preferiram ovakav raspored jer obično zauzmem 2 mesta i imam svoju "privatnost". Pod time mislim da ne moram ni sa kim da pričam, nikog da gledam, itd., već mogu potpuno da se fokusiram na rad. Nekad mi se desi da za 4 sati vožnje vozom budem produktivniji nego za 8 sati obično. Klima dobro radi, postoje utičnice tako da može da se puni telefon ili laptop. WC je takođe ok. Sve u svemu, vožnja u Z1 se može uporediti sa iskustvom na železnicama bolje razvijenih zemalja, ako se zanemare neke sitnice prouzrokovane nemarnošću Srbija Voza. Kad bih mogao svakodnevno koristiti ovakve vagone umesto Flirt-ova ili RVR-ova, bio bih prezadovoljan.
 
Odličan je to vagon putovao sam njime do Novog Sada ali nisam siguran da je baš pogodan za Beograd-Bar.
 
Za Bar nikako, to je već predugo putovanje. Međutim, za sve između 2 i 5-6 sati otprilike je ovakav vagon super. Za BG-Budimpešta, BG-Zagreb ili Novi Sad - Niš npr. je ok. Naravno, to sve ako se sredi pruga i smanji vreme putovanja na neko prihvatljivo. Kod nas je problem što prigradski flirt ide na neke "regionalne" linije, a onda ovi vagoni koje trebaju biti za "regionalni" saobraćaj, idu na duže rute gde je stvarno već potrebniji veći komfor.
Mogu ovakve vagone da zamislim na linijama BG-Kragujevac-Kraljevo, BG-Zrenjanin-Kikinda, BG-Ruma-Šabac-Loznica, BG-Vrbas-Sombor, BG-Požega-Čačak. Međutim, ne da ne postoji diskusija o takvim vagonima na tim linijama, već većina tih linija ni ne postoji.
 
Z1 vagon je i bio u sastavu kompozicije za Bar.
 
Z1 vagoni imaju bogatu istoriju i zanimljivu priču
Predstavio ih je lično Slobodan Milošević na predizbornom mitingu u NS kad je postavljen privremeni most Boško Perošević (na mestu Žeželjevog, dabome). U stilu njegovog političkog uzora Kim Il-sunga i njegove Džuče doktrine nezavisnosti, ponosno je istakao da je 90% komponenti na vagonim domaće proizvodnje.

Ovde smo došli vozom koji je sastavljen samo od vagona domaće proizvodnje, koji su projektovani i izgrađeni u našim fabrikama za brzine od 200 km na čas. To je ogroman rezultat, jer danas samo četiri zemlje u svetu mogu da proizvode samostalno vagone za te brzine.

Kasnije sam slušao priče da taj udeo nije bio baš 90% ali nije bio ni mnogo manji, i dalje impresivno. Mislim da danas u Evropi niko ne pravi vagone sa 90% domaćih komponenti. Možda jedino Rusi, mada i oni sve više zavise od kineskog inženjeringa kao i ceo svet. Bilo bi zanimljivo naći neki spisak domaćih komponentaša za Z1. Pretpostavljam da je dosta njih u međuvremenu ugašeno i da ne postoji tehnološka baza u našoj zemlji koja bi te komponente proizvela. Sa druge strane javili su se neki novi. U međuvremenu, Goša FŠV je dobila novog vlasnika i zapošljavali su čak i tokom korone. Kakve poslove sada rade ne znam i dal su sposobni da ponovo grade vagone, a ne samo da ih remontuju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776119#p776119:2qxoiuyx je napisao(la):
tragac » Sub Sep 19, 2020 9:35 am[/url]":2qxoiuyx] U međuvremenu, Goša FŠV je dobila novog vlasnika i zapošljavali su čak i tokom korone. Kakve poslove sada rade ne znam i dal su sposobni da ponovo grade vagone, a ne samo da ih remontuju.

I mene ovo jako zanima, kad bi bila neka proizvodnja pa da SV kupi vagone to bi bilo super. Ovi vagoni da rade na Brzim, IC i ICS vozovima i da dobijemo solidan daljinski saobraćaj koji bi isprepletao celu zemlju. Moguće linije: Subotica - Niš onda Subotica - Užice, Niš - Kraljevo - Prijepolje, već spomenuti Beograd - Sombor itd.
Imajte na umu da ako do ovoga dođe da će biti potrebno kupovati lokomotive za Vmax 200 km/h. Imate li vi neke predloge o modelu?
 
Vectron sa reduktorom za 200km/h npr.
Već sam pisao o tome, problem je da lokomotiva košta kao četvorodelna garnitura.

Kompozicija ima smisla ako bude preko 10 vagona.
 
Плашим се да Србија воз нема у плану набавки локомотива за брзине до 200кмч.
 
Vrh