Uz avijaciju i EU željeznica dobija satelitsku navigaciju
Gorden Knezović 2020-06-24T21:03:24+02:00
Plan rada za Europski sustav upravljanja željezničkim prometom (European Railway Traffic Management System ERTMS), koji je objavila Europska komisija u svibnju ove godine, navodi satelitsko pozicioniranje kao jednu od tehnologija koja će biti ključni dio buduće tehnologije Specifikacije za interoperabilnost (Technological Specifications for Interoperability TSI).
ERTMS ima za cilj učiniti željeznički prijevoz u Europi sigurnijim i konkurentnijim. Kao sigurnosni sustav, ERTMS će kontrolirati ograničenja brzine i signalizaciju na infrastrukturi, a sastojati će se od opreme instalirane u vlakovima i duž željezničke infrastrukture.
Prema najnovijem planu rada, ERTMS će postati okosnica digitalizacije željeznica u Europi, što će omogućiti uvođenje novih tehnologija, uključujući, automatski promet vlakova, satelitsko pozicioniranje i druge tehnologije koje mogu optimizirati performanse i kapacitet željeznica.
U okviru programa Obzor 2020. GSA i zajedničko poduzeće Shift2Rail ulagali su kako bi osigurali da Galileo i EGNOS mogu podržati ciljeve lokalizacije u ERTMS-u. Na primjer, istraživački i razvojni projekti poput ERSAT-a, STARS-a i X2RAIL2 pomogli su u analizi željezničkog okruženja, definiranju potrebne arhitekture podsustava za pozicioniranje vlakova i osigurali prve operativne pilot projekte, prenoseći rane rezultate na europske pruge.
Kako bi podržao radni plan ERTMS, GSA, zajedno s Europskom svemirskom agencijom (ESA), također aktivno podržava željezničke tvrtke, upravitelje infrastrukture i željezničku industriju EU iz tehničke perspektive u pogledu različitih usluga GNSS-a potrebnih za nesigurnu lokalizaciju vlaka.
GSA će i dalje surađivati sa Shift2Rail i Europskom željezničkom agencijom na potrebnim izmjenama ERTMS-a i relevantnim europskim GNSS uslugama, s konačnim ciljem pružanja budućih evolucija ERTMS-a zasnovanih na GNSS-u. (fotografija iStock)