Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ова верзија је заправо боља за овај случај - "станица је 200м ниже ... трчи..."

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PrSCvEqu36A[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766513#p766513:2tbnucl9 je napisao(la):
milanche » Ned Avg 16, 2020 1:19 pm[/url]":2tbnucl9]nije isto da li se distanca prelazi u zatvorenom natkrivenom prostoru ili na otvorenom, nezasticeni od vremenskih neprilika

Nisam znao da Tošinim bunarom duvaju orkanski vetrovi 320 dana u godini... :laugh:
 
Elem, kao što napisah na temi Kalemegdan - za Srbiju je samo težak konzervativizam ('Ne diraj ništa, stanica ostaje gde je bila 35 godina'). Bilo bi dvaput bolje nego sa ovim našim mozgovima.
 
Заправо, нова позиција станице је далеко повољнија са аспекта опслуживања околних нбг блокова, посебно блока 65 који ће постати, дневним мограцијама, можда и најоптерећенији градски блок, ако већ није.
 
Мени није спорно што је станица померена, била је опасна због кривине, али мислим да је штета што нова позиција није ближа улици Тошин бунар.
 
Ја видим да ће неки престати да је користе, али да ће доћи нови путници којима неће бити проблем...
 
Da li je ikad postojao plan da se povežu barska i niška pruga potezom Ripanj-Bela Reka kako bi vozovi mogli da prelaze iz jedne u drugu prugu bez ulaska u BG čvor i bez manevre? Kolika bi bila potreba za time? Znam da je ugalj išao iz Kolubare u termoelektranu u Svilajncu ali i iz Kostolca za Obrenovac kad je postojao problem sa eksploatacijom uglja u Kolubari. Takođe, ako postoje planovi za remont pravca KRagujevac-Kraljevo ali i konačno izgradnju Valjevo-Loznica, ovo će povećati opterećenje teretnim vozovima do Resnika. A tek kad rekonstruišu nišku prugu koja je od Sopota do Resnika potpuno propala...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766738#p766738:37jpsub2 je napisao(la):
tragac » 17 Aug 2020 09:11 am[/url]":37jpsub2]Da li je ikad postojao plan da se povežu barska i niška pruga potezom Ripanj-Bela Reka kako bi vozovi mogli da prelaze iz jedne u drugu prugu bez ulaska u BG čvor i bez manevre? Kolika bi bila potreba za time?
Između ove dve stanice je velika visinska razlika a stanice su vazdušnom linijom preblizu. Mislim, sve se da rešiti,ali bilo bi prekomplikovano i preskupo spojiti ove dve pruge na ovom mestu.
 
колико се сећам ПП општине Аранђеловац, постоји идеја да пруга иде од Лазаревца преко Аранђеловца до Младеновца. не знам колико је то актуелно
 
Pa i išla je tuda pruga većim delom XX veka, možda čak i do ranih osamdesetih. Ali je to pruga uskog koloseka u brdskom području pa bi ona normalnog koloseka najvećim delom morala da ima skroz drugu trasu.
 
Zemun Polje
Majstori kažu da će kada završe posao da uhvate ove šine na krajevima i zategnu ih.Ima da budu kao krevet u askari nekad,pod konac.




 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766833#p766833:1wsvygld je napisao(la):
tragac » 17 Авг 2020, 16:36[/url]":1wsvygld]Pa i išla je tuda pruga većim delom XX veka, možda čak i do ranih osamdesetih. Ali je to pruga uskog koloseka u brdskom području pa bi ona normalnog koloseka najvećim delom morala da ima skroz drugu trasu.

нема то везе са том пругом. ово је нешто ново планирано, као попречна веза Лазаревца и Младеновца, која би се везивала на постојеће коридоре
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766868#p766868:3hb73abr je napisao(la):
Tikvica » Пон Авг 17, 2020 8:57 pm[/url]":3hb73abr]Zemun Polje
Majstori kažu da će kada završe posao da uhvate ove šine na krajevima i zategnu ih.Ima da budu kao krevet u askari nekad,pod konac.
Malo dalje ka gradu su već "zategli" prugu. Pošto sam osetio dozu sarkazma rekoh da odgovorim. Na ovu prugu se nasipa još tucanika, a onda po njoj ide mašina koja rastresa i ravna sve to. Pragovi se nakon toga maltene ne vide.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766763#p766763:1u3b93g3 je napisao(la):
JohnnyLee » 17 Avg 2020, 11:23[/url]":1u3b93g3]колико се сећам ПП општине Аранђеловац, постоји идеја да пруга иде од Лазаревца преко Аранђеловца до Младеновца. не знам колико је то актуелно

да се надовежем са овом информацијом:


3. Обавезе, услови и смернице из планских докумената вишег реда и других развојних докумената

л) Железничка мрежа и објекти. ППРС планира се реконструкција, изградња и модернизација постојећих пруга Коридора 10 у двоколосечне пруге високе перформансе за мешовити (путнички и теретни) саобраћај, комбиновани транспорт и пројектоване брзине од 160 km/h, а где год је то могуће 220 km/h. Магистрална пруга Е-85 Лапово – Крагујевац – Краљево – Косово Поље – Ђенерал Јанковић – државна граница, планира се као ревитализована и модернизована једноколосечна пруга са изградњом двоколосечне деонице Лапово – Крагујевац – Краљево. Планира се ревитализација и модернизација постојећих једноколосечних пруга, са изградњом капацитета за повезивање значајних корисника железничких услуга. Ово се односи и на правац: Сталаћ – Краљево – Пожега. Планира се допуњавање – ширење железничке мреже, а међу приоритетима су и следеће нове пруге: Младеновац – Аранђеловац – Топола – Горњи Милановац – Чачак и Рашка – Нови Пазар.

Уредба о утврђивању Регионалног просторног плана за подручје Шумадијског, Поморавског, Рашког и Расинског управног округа: 39/2014-3
https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/vlada/uredba/2014/39/1/reg

П.С мада је према ранијим ППРС било предвиђено поновно спајање Ларазевца и Младеновца преко Аранђеловца
14%20zeleznicka_mreza.jpg
 
Ta trasa pruge preko Mladenovca, Aranđelovca i Gornjeg Milanovca je daleko bolja veza do Čačka od postojeće koja zaobilazi dosta. Mada teško da će se skorije graditi, posebno jer je i teren dosta brdovit pa bi trebalo dosta tunela i mostova, tj. dosta para. Trebalo bi makar Novi Pazar spojiti, jer je najveći grad bez pruge u Srbiji.
 
A Gornji Milanovac tu negde odmah iza njega.

Meni bi ova pruga bila glavni projekat u celoj Srbiji. Šumadija je, iako bukvalno u srcu Srbije, neshvatljivo skrajnuta.
 
Stepojevac- Ralja će možda i graditući a ovo ostalo...posebno ovo Bujanovac-Gnjilane-Priština.
 
Pa, sad. Privremene institucije samouprave albanskih separatista (PISAS) već grade autoput Priština-Gnjilane-admin. prelaz Bela zemlja, a imaju u vidu i razvoj železnica, tako da...
 
U kakvom su trenutno stanju pruge Kraljevo - Stalac i Kraljevo - Lapovo, i koji je obim saobracaja na njima ?
 
Kraljevo-Lapovo se trenutno obnavlja. Kraljevo-Stalać je, navodno, u planu za obnovu, nije dirana od 1958.
 
po redu vožbje idu tri para putničkih KRaljevo-Kragujevac-Lapovo, jedan par Kragujevac-Mladenovac i dva para Kraljevo-Stalać-Jagodina.

Teretni saobraćaj koristi Fiat ka Kraljevu, kao i fabrike u Kruševcu ka Stalaću. Nisam siguran kolika je teretna iskorišćenost pravaca Lapovo-Kragujevac i Kruševac-Kraljevo, to bi bilo lepo znati.Ne znam da li ide bakar iz Bora u Valjaonicu Sevojno i kuda, možda ide i barskom prugom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767091#p767091:2y3y2tot je napisao(la):
milanche » 18 Aug 2020 04:28 pm[/url]":2y3y2tot]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766763#p766763:2y3y2tot je napisao(la):
JohnnyLee » 17 Avg 2020, 11:23[/url]":2y3y2tot]колико се сећам ПП општине Аранђеловац, постоји идеја да пруга иде од Лазаревца преко Аранђеловца до Младеновца. не знам колико је то актуелно

да се надовежем са овом информацијом:


3. Обавезе, услови и смернице из планских докумената вишег реда и других развојних докумената

л) Железничка мрежа и објекти. ППРС планира се реконструкција, изградња и модернизација постојећих пруга Коридора 10 у двоколосечне пруге високе перформансе за мешовити (путнички и теретни) саобраћај, комбиновани транспорт и пројектоване брзине од 160 km/h, а где год је то могуће 220 km/h. Магистрална пруга Е-85 Лапово – Крагујевац – Краљево – Косово Поље – Ђенерал Јанковић – државна граница, планира се као ревитализована и модернизована једноколосечна пруга са изградњом двоколосечне деонице Лапово – Крагујевац – Краљево. Планира се ревитализација и модернизација постојећих једноколосечних пруга, са изградњом капацитета за повезивање значајних корисника железничких услуга. Ово се односи и на правац: Сталаћ – Краљево – Пожега. Планира се допуњавање – ширење железничке мреже, а међу приоритетима су и следеће нове пруге: Младеновац – Аранђеловац – Топола – Горњи Милановац – Чачак и Рашка – Нови Пазар.

Уредба о утврђивању Регионалног просторног плана за подручје Шумадијског, Поморавског, Рашког и Расинског управног округа: 39/2014-3
https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/vlada/uredba/2014/39/1/reg

П.С мада је према ранијим ППРС било предвиђено поновно спајање Ларазевца и Младеновца преко Аранђеловца
14%20zeleznicka_mreza.jpg


Na ovoj mapi dosta pruga treba da dobije drugi kolosek, deluje malo više optimistično. Čini mi se da smo baš daleko od ovakve mreže.
 
@tragač

Bakar iz Bora ide za Kinu, kamionima do Dobanovaca (Nelt), pa dalje.

@spatiotecte

Od starih železničkih inženjera sam čuo: Prava pruga je dvokolosečna.

Elem, kad bi ova mreža postojala, a ja bio privatni operater, iz Beograda za Niš bih vozio preko Pančeva i Smedereva, jer bi tu bilo najviše putnika. I svaki voz bi polazio iz Novog Sada.
 
Ok to je jasno i slažem se sa tobom.

Ali koliko je realno da u dogledno vreme dobijemo ceo koridor 10 sa duplim kolosekom plus smer ka Vršcu, Zrenjaninu, Užicama, Kragujevcu?
 
Kamionima do Neltar? Kako se i kome to isplati? Ima dosta teretnih kompozicija između Požarevca i Bora, šta je u pitanju?
 
Vrh