Počela sanacija pruge Ostružnica - Resnik
Četvrtak, 03. oktobar 2013.
Srpske železnice su zbog izuzetno lošeg stanja elemenata gornjeg i donjeg stroja pruge započele građevinske radove na sanaciji deonice Beograd ranžirna“A“-Rasputnica „B“-Rasputnica „K“-Resnik, na pruzi Ostružnica – Resnik.
Remont se izvodi na dužini pruge od sedam kilometara, nakon čega će biti omogućena brzina vozova od 60 kilometara na sat, a radovi će trajati 30 dana.
-Ovom prugom na kojoj saobraćaju samo teretni vozovi godišnje se preveze osam miliona tona robe. Umesto kroz grad, ovuda saobraćaju teretni vozovi sa teškim brutom i opasnim materijama. Zbog dotrajalosti pruge koja nije remontovana duže od četiri decenije, uvedene su lagane vožnje od 20 kilometara na sat, jer se upravo na ovoj relaciji dešavaju česta iskliznuća vagona. Sanacijom ćemo povećati i stepen bezbednosti i sprečiti krađe robe koje se sve češće dešavaju upravo zbog smanjene brzine koju koriste vešti lopovi, kazao je generalni direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović, prilikom današnjeg obilska ove deonice i najavio remonte pruga na još 29 deonica sa laganim vožnjama.
Simonović je, takođe, naglasio da će ova pruga nakon završetka radova biti po evropskim standardima i da će biti brži protok robe. Podsetio je da se sanacija laganih vožnji finansira iz sredstava „Železnica Srbije“ i da će se radovima na deonici Beograd ranžirna stanica – Resnik uštedeti 400 hiljada evra koliko košta ova investicija kod drugog izvođača.
Generalni direktor "Železnica Srbije" najavio je da će već naredne godine biti otvoreno osam velikih gradilišta na Koridoru 10 i izneo je podatak da je samo za sanaciju laganih vožnji na Koridoru 10 u dužini od 350 kilometara potrebno oko 350 miliona evra.
U okviru sanacije ove deonice, biće mašinski regulisano 1,8 kilometara pruge, zamenjeno preko 2.100 betonskih pragova, kao i 100 drvenih kolosečnih pragova ukupne dužine od oko 300 metara. Radovi će obuhvatiti mašinsko rešetanje zastora sa dopunom tucanika u dužini od 1,7 kilometara, uništavanje vegetacije i čišćenje kanala u pružnom pojasu pruge u dužini od oko 1,8 kilometara.
Pruga beogradskog železničkog čvora Beograd ranžirna „A“ “-Rasputnica „B“-Rasputnica „K“-Resnik izgrađena je 1970. godine sa projektovanom brzinom od 70 kilometara na sat, a njen eksploatacioni vek je 25 godina. Pruga u dužini od oko pet kilometara je u izuzetno lošem stanju. Od ukupno ugrađenih 17 hiljada drvenih pragova trula je trećina zbog čega nije moguće mašinsko regulisanje koloseka, a ugrađene šine su proizvedene 1963. godine.