Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Зато је у питању нацрт, који се разматра, а не коначна објава.

Лака железница истовремено може бити и брза, у смислу брз градски шински транспорт. Хтео сам да се негде помене појам "брз", како бих нагласио да је то брже од свега што бисмо у тој зони уопште могли да имамо, и мислим да сам направио неспретну конструкцију. Можда би боље решење брзу лаку градску железницу, нарочито ако би качили рендере које смо већ качили. Мислим да би требали направити и неку мапу, као и да направим процену возних времена одатле-дотле, и упоредим са бусом 23 и 37, на пример, али у пратећем материјалу.

У овом пасусу сам много више водио рачуна, да новинари не могу да изврну контекст, али ипак се деси нека грешка.
- "Тренутна приобална теретна пруга, и контејнерски терминал у приобаљу центра Београда су привредни садржаји од важности за целу Србију, на жалост, на погрешном месту. " – изјављује Карло Полак, саобраћајни инжењер и председник Удружења љубитеља железнице. – "Такви садржаји треба да се налазе на периферији, где је лакши и једноставнији прилаз и камионима, и теретним возовима, а истовремено не смета ни граду."
Свакако, Делија, извини ако сам тебе и ко зна кога још довео у неспоразум. Имамо још 10-так дана да све добро припремимо, а мислим да ће бити квалитетније него прошли пут, самим тим што учествује више људи, дужи временски рок је припреме и што имамо искуство од прошлог пута.
 
Ruma, na liniji Ruma - Šabac
IMG_20130912_064920.jpg
 
Pusti Lrt snovi,nego od kada pozelenese ti tramvaji kao da smo u pakistanu.. :kafa: Ako nesto i bude vozilo tom trasom zeleznice Srbije ,koje su i vlasnik zemljista po kome idu te sine ce uvesti Stadler Flirt koji stizu na jesen naredne godine.. :kafa:
accessible_light_rail_header.jpg

Lrt ..
Stadler%20Flirt%20NBS%20(2).jpg

Stadler BGVoz..
e9498b352876.jpg

Pored Save..prema Dorcolu..
02.JPG

Dobodosli u novu linju BGVoza..
1_l_no1.jpg

xew-116948.jpg

Uskoro..zahvaljujuci veoma sposobnom direktoru ZS.. :kk:
 
Разговарао сам са одређеним људима, који раде у институцијама, о "Београду на води", и рекли су ми да су одговорни људи из железница били спремни да уступе 50 од 70 хектара у такозваном "Савском амфитетару". Каже да, када је упућен захтев да се све чисти, и да не остане ни ж од железнице, побунили су се и рекли "Сада не желимо да дамо ништа".

Све се то уклапа у спиновање, и Вучићеву изјаву у множини о железничким удружењима. Дакле, са нашим писмима и саопштењима смо ухватили "побеснелог Вучића".

Чињеница је да, поред партократске деспотије уведене почетком 90-тих, у железницама и даље постоје тешки ентузијасти, који су у несрећним годинама ентузијазам испољавали у спашавању свега што се спасити могло. Измештање железнице је правно немогуће, ако железница то не одобри, а и даље има заклетих железничара, који неће потписати неке ствари. У Турској су Турске железнице под диктатором Ердоганом тужиле владу за покушај измештања Хајдарпаше и Сиркешија у Истамбулу, и добиле тужбу. Све у свему, мала је вероватноћа да ће "Београд на води" бити реализован.

Обратите пажњу на кнедлу у грлу, када су Генералном поставили питае везано за "Београд на води".
http://www.youtube.com/watch?v=PGy5vE6S ... page#t=352

Нама остаје да у сваком следећем наступу будемо све конструктивнији, премда је питање колико ће нас медија објављивати сада, када је прошло "мртвило годишњих одмора". Продор у чак 5 великих медија, макар и са спиновањем, била је срећна околност, коју питање је када ћемо поново имати. Не сећам се да је и једна грађанска иницијатива успела одједанпут.
 
побунили су се и рекли "Сада не желимо да дамо ништа".
Ово ми је горе и од спиновања Вучића.

1. Немају они шта да дају.Све је то власништво овог народа.
2. Одговор је класични српски деструктивизам.
3. Карло,па ваљда и ми имамо један од планова по ком у СА не би остало ништа од класичних железница већ би се радило о лакој железници интегрисаној у ЈГП Београда.
 
Delija":jte0gml7 je napisao(la):
1. Немају они шта да дају.Све је то власништво овог народа.

Važeci ugovori o kupovini zemljista od domacina tog i tog kupljeno toliko i toliko Ara -hektara za potrebe isplaceno toliko i toliko , sve ostalo sto je stečeno donetim rešenjima i odlukama ,,u ime naroda,, jeste vlasnistvo ovog naroda-Beogradjana
 
Да би се било шта променило, потребна је хрпа подписа одређених овлашћених људи. Многи од тих људи имају такве позиције, да простим одпуштањем истих настали би огромни функционални проблеми, јер су усмерили систем око себе тако да зависи од њих. Уопште није тако једноставно, није џаба Драгољуб Симоновић прогутао кнедлу и дао прилично неодређен одговор.
 
U roku od 5 meseci se može izmestiti 60% sistema ... meni to nije neodređen odgovor.

Osim toga, nikakvo javno preduzeće ne sme biti iznad razvoja grada, već treba da mu se podređuje.
 
Odgledao sam intervju,i sve je rekao je jako dobro, i sta se radi i sta sledi i njegova sposobnost da za kratko vreme pokrene sve sto bivsi direktor nije uradio za predhodne cetri godine.Lepo je objasnio da ce se fazno uklanjati kako napreduje gradnja Prokopa,i kako lepo rece i stanice Kijevo i Zemun gde treba da se premeste pogoni,i to trazi sinhronizaciju..e da nam je takav direktor bio predhodni mandat...
maxresdefault.jpg
 
Поводом 129 година железнице Удружење љубитеља железнице је дало саопштење, које није објавио ни један медиј, којем је послато. Медији су се углавном ослонили на копи/паст саопштења агенција. Има ли новина у Србији, који желе да напишу аутентичан чланак, па макар и пљували по Удружењу љубитеља железнице?

Иначе, чланови Удружења љубитеља железнице су овај дан обележили дељењем летака и бомбона, разговором са путницима. Летак је следеће садржине:
Срећних 29 година градске железнице за Батајницу!

- Линија Прокоп - Батајница уведена 15.9.1984. на сваких сат времена, поводом 100 година железнице у Србији?
- Да ли вам недостаје 706?
- Зашто град не укључује Ресник, Рипањ, Пазову, Панчево, који су за време 90-тих имали одличну повезаност Беовозом?
- Како то да нису обезбеђене куке за бицикле, бициклистичка паркинг места, надстрешница на Тошином бунару, уређен паркинг у Батајници?
- Тренутно се користи свега 10% могућности градских железница.
Удружење љубитеља железнице окупља највише младе и школоване ентузијасте, али је отворено за све грађане, који желе да се железница популарише и унапреди.

Детаљније:
http://vozoljubitelji.blogspot.com/
http://udruzenjeljubiteljazeleznicabg.weebly.com/
Мејл адреса: ljubitelji.zeleznice@gmail.com
 
Колико је 706 редукована? Сада би их сигурно требало дуплирати у шпицевима. Да не испадне неко због притиска на врата, због гужве.
 
Борчанац":3a2qh893 je napisao(la):
Колико је 706 редукована? Сада би их сигурно требало дуплирати у шпицевима. Да не испадне неко због притиска на врата, због гужве.
Теоријски, БГ:Воз мења 40 зглобних аутобуса, али у пракси није тако. У пракси је уведена нова линија 700 са пар возила, а тек неколико возила скинуто са линија 73 и 706. Разлози за то су:
- Потиснута тражња за квалитетним јавним превозом. Батајничани су почели да чешће путују, а доста њих који су путовали колима је прешло на воз.
- Корисници западно од зоне ИТС1 маркица, који никада нису ни престајали да користе воз. Док они раније угланом нису имали никакве везе са Београдом, јер је Град БГ више од деценију бацио анатему на Беовоз (и благосиљао Ласту), сада Пазовчани долазе или колима, или Одпадком беовоза, или једном посебном Ластином линијом Стара Пазова - Батајница железничка станица.У возу је док смо делили летке, било пуно Пазовчана огорчених на то што им је укинут директан воз.

Иако је путнички километар у БГ:ВОЗ-у двоструко јефтинији него у аутобусу, Дирекција за јавни превоз има повећане трошкове. Просто, повећао си мобилност и активност целог града кроз "нови" вид превоза, а на високим позицијама у граду и даље нема довољно писмених и образованих људи (специјализованих економиста), да то прерачунају и покажу како се остварио позитиван биланс. Повећање мобилности, и повећање укупних трошкова целог система је неминовна последица увођења брзог превоза, али да ли је икада ико у јавности у БГ говорио о користима са повећаним трошковима?

Шта још треба да се деси? Да се отвори метро линија, а са истом мобилност и активност повећа за 10% у целом градском подручју, а врли економисти из града да изјаве "сад ће да банкротирамо".
 
Ух...
Питао сам јер 704,84,706,707... има доста полазака али ни то није довољно. Некако ми делује као да постоји нека грешка у постојећем концепту. Зашто људи не користе воз?
По мени, воз би могао да одигра улогу, да смањи број аутобуса само ако би их директно мењао. Са станицама у центру насеља.
У овом случају Батајница, Земун поље, Галеника... кроз Земун, а то би морало кроз тунел свуда.
Било је приче да се реше аутобуса на мојој страни овде, отварањем станице негде у Крњачи, ван главних праваца. Мислим да ће резултат тога бити врло мали под присилом прво време, како буду смањивали број возила а касније никакав како буду морали да их појачавају опет.
То јест, воз би радо људи користили, али да постоји у насељеним деловима Крњаче, Котежа, Борче па и П.Скеле.
Број возила би могао да се десеткује и да постоје линије воза по сада напрегнутим линијама буса 16,23,95 овај потез кроз Земун итд.
Овако, ја не видим шта може да приближи људе возу. Ок кроз град, али и то за две три станице понекад што бих могао да искористим, не исплати ми се. Колико капирам многима је воз далек као да је у другом граду, неупотребљив.
Е сад, то је мој поглед на тренутно стање. Значи само нове линије.
 
Пази ти токови путника линијама 84, 704, 706 и 707 су наметнути токови, исто као што су токови из Трећег Београда наметнути у улицу Деспота Стефана. Нормално је да се људи крећу у различитим правцима, и да постоји бар нека линија из Трећег Београда према Вуку. Линије 84, 704, 706 и 707, као и линије из Трећег Београда не каче ни једну од следећих преседачких тачака: Железничка станица, Славија, Ушће.

Наравно да би скраћивање линија до Крњаче било промашај, односно потпуно укидање аутобуских линија преко Панчевца, али не стоји да продужена линија преко моста нема потенцијалне пунике, или је њихов број зенемарљив.

Први корак би могао бити продужавање 102, 107, 109 и 110 до Крњаче, увођење кружних бусева 96л и 43л, до терминала Крњача, велико уређено паркиралиште и предуслови за интеграцију са бициклистичким саобраћајем, а брза, удобна и поуздана веза са Вуковим спомеником, Аутокомандом, Новим Београдом и Тошиним Бунарем уопште није од малог значаја. Већ сада у вршним сатима има корисника који користе БГ:ВОЗ само од Панчевца до Карађорђевог парка. Земунски мост ће растеретити Панчевачки само прве 2-3 године.
 
Целу причу и почињем да бисмо видели зашто нисмо задовољни искоришћењем воза. Воз је јефтинији, здравији, лепши, удобнији, бржи... али некако делује да ће га више људи користити, само ако их присилиш на то. А то ваљда не желимо.

102, 107, 109, 110 али озбиљно! 90% људи не зна да те линије у опште постоје, учесталост као код ређих комета. Колико би они довели путника? Добро, али шта ће у Крњачи, ближа је ваљда Овча, ту има већ станица ( ако се не варам )

96.43 брзе и честе линије, до центра. А алтернатива преседање, па док би пресели на воз, те линије су већ на крајњој станици. Сем кад мост затрокира. И ја исто мислим да нови мост неће донети растерећење, већ можда и оптерећење Зр. правца. Растерећење ће бити за град, ако буде обавезан транзит туда.
Некако је незгодно то преседање, и ја бих сад под Панчевачки мост исти ми ђаво, чак и брже него да ме воде ван правца у Крњачу. Да то стварно користи, људи би масовно прелазили на воз ту.

Наравно, за потез преко П.моста као и онај поменути Земунски и вероватно у целом граду. Може да се укине бус, па би возови нашли нову клијентелу. Шта ће граду бус, када имамо воз!
Ја само гласно кажем оно што стоји у пракси. Без озбиљних новина, или принуде, нема озбиљнијег искоришћења. Ту анализе не требају посебне, јер то је тренутно стање. Не може се нико убедити у нешто што му је већ доступно, а оценио је већ да му не одговара.
Боље да копамо тунеле него да купујемо Пољске Аутобусе.
 
Овако, замисли да си студент, да из Борче идеш на неки од факултета. Линије 43, 95 и 96 те воде до Математичког, Физичког, Географског, Хемијског, Биолошког, Филозофског, Филолошког, Економског.

Али за Саобраћајни, Фармацеутски, Факултет политичких наука, Факултет организационих наука, Фармацеутски, Медицински, Ветеринарски, Стоматолошки, Архитектонски, Електротехнички, Машински, Грађевински, Технолошки итекако се исплати преседање у Крњачи!

Нисам набројао све факултете, и ово је тек илустрација да у Београду не иду сви путеви на Трг републике, као што многи мисле. :pob:

Када је у летку поменуто "користи се тек 10% могућности", није било чисто лупетање. Градови величине Београда имају 200.000 до 400.000 путника градско-приградских железница, а сада имамо неких 30.000. Број прилазних пруга Београду није мали, а сви већи градови и општинска средишта развили су се захваљујући железници. Средином 90-тих систем је имао 80.000 путника, а да се од тада наставило са унапређењем, могуће је било достићи 120.000 до 150.000 корисника до данас, и то без неких већих инвестиција. Београдски метрополитен тренутно генерише око 3.000.000 кретања, у шта је урачунато око 800.000 пешачких кретања, око 650.000 аутомобилских и 1.650.000 кретања јавним превозом. Учешће железнице у укупном јавном превозу од 15%-20% је реалан циљ.

:gobb: Уосталом, Удружење љубитеља железнице залаже се за крак приградске железнице према Борчи, крак До Сурчина и Аеродрома преко Бежаније, други колосек до Клења, очување коридора брзог шинског превоза од Раковице до Сајма и лаку железницу за Обреновац Ћирином трасом. Даље да се размотри источни крак према грочанским насељима, као и још један централни тунел од Савског до Дунавског амфитеатра испод самог строгог центра.
 
Koliko samja upoznat rekonstrukcijom pancevackog mosta prvo pruge i dodavanjem nepostojeceg kolosjeka
siri se stsnica krnjaca gdje se seli okretnica sa omladinskog stadiona za linije poteza 100
Prilikom rekonstrukcije mosta za automobile ce biti ogranicen saobracaj avoz ce igrati upravo glavnu ulogu
jer ce bg voz biti produzen upravo do krnjace takodje vjerovatno ce doci i do promjena na jos nekim autobuskim linijama tipa sveta 95
to ce bg vozu drasticno povecati broj putnika
 
direktor":32cg1hfh je napisao(la):
mnogo bi bilo bolje da se podkopa malo pruga da se odvoji nekako od ostatka kao ono u spaniji gde se desio onaj sudar voya tj isakanje ili ko kod vuka dkroy da se podkopa
 
Борчанац,
Решења типа трамвај-воз су идеална за брзо и јефтино покривање што већег броја београдских приградских насеља шинским системима. Ето, Батајница је идеалан пример - простора има у главној улици за два колосека колико хоћеш - као, уосталом, и Борча (али и Сремчица, и Мала Моштаница, Остружница, Барич, сремска села...). Онда можемо да укинемо велики број аутобуских полазака и да уштедимо баш велики новац, уз то и да подигнемо квалитет превоза на знатно виши ниво. Паралелно постојање два железничка чвора на ободу центра града таква решења чини још логичнијим.
Све је то Немац већ одавно код куће направио, само, ми живимо у далекој прошлости урбаног и саобраћајног планирања. И не само у тој прошлости. Зато смо, између осталог, и сиротиња.
 
Симоновић: Лоше стање на српским пругама

Први човек "Железница Србије" Драгољуб Симоновић рекао да није задовољан стањем на српким пругама и радом руководилаца у том предузећу. Симоновић рекао да су на прузи Гиље - Ћуприја - Параћин на Коридору 10 решени имовински пробелми и сада је све у рукама извођача радова, који би у јулу 2014. године, требало да предају пругу на употребу Железницама.

Генерални директор "Железница Србије" Драгољуб Симоновић изјвио је да су на прузи Гиље - Ћуприја - Параћин на Коридору 10 решени имовински пробелми и да је сада све у рукама извођача. Симоновић изразио незадовољство стањем на српским пругама и ангажовањем руководилаца.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... D0%B0.html
 
Pa naravno covek nasledio uranilovku od nesposobnog biveg direktora i sada mora ceo sistem da okrene u drugom pravcu,ali sudeci po tome da je preduzimljiv,i ako bude radio kao sto je do sada soroveo tendere do kraja onda sam optimista.. :kafa:
 
Karlo del Ponte":1ks2svk4 je napisao(la):
Овако, замисли да си студент, да из Борче идеш на неки од факултета. Линије 43, 95 и 96 те воде до Математичког, Физичког, Географског, Хемијског, Биолошког, Филозофског, Филолошког, Економског.

Али за Саобраћајни, Фармацеутски, Факултет политичких наука, Факултет организационих наука, Фармацеутски, Медицински, Ветеринарски, Стоматолошки, Архитектонски, Електротехнички, Машински, Грађевински, Технолошки итекако се исплати преседање у Крњачи!

Нисам набројао све факултете, и ово је тек илустрација да у Београду не иду сви путеви на Трг републике, као што многи мисле. :pob:

Када је у летку поменуто "користи се тек 10% могућности", није било чисто лупетање. Градови величине Београда имају 200.000 до 400.000 путника градско-приградских железница, а сада имамо неких 30.000. Број прилазних пруга Београду није мали, а сви већи градови и општинска средишта развили су се захваљујући железници. Средином 90-тих систем је имао 80.000 путника, а да се од тада наставило са унапређењем, могуће је било достићи 120.000 до 150.000 корисника до данас, и то без неких већих инвестиција. Београдски метрополитен тренутно генерише око 3.000.000 кретања, у шта је урачунато око 800.000 пешачких кретања, око 650.000 аутомобилских и 1.650.000 кретања јавним превозом. Учешће железнице у укупном јавном превозу од 15%-20% је реалан циљ.

:gobb: Уосталом, Удружење љубитеља железнице залаже се за крак приградске железнице према Борчи, крак До Сурчина и Аеродрома преко Бежаније, други колосек до Клења, очување коридора брзог шинског превоза од Раковице до Сајма и лаку железницу за Обреновац Ћирином трасом. Даље да се размотри источни крак према грочанским насељима, као и још један централни тунел од Савског до Дунавског амфитеатра испод самог строгог центра.


Карло друже, џаба списак факултета кад су сви студенти отишли на Карабурму у подстанаре, од локалаца нико не верује у образовање :D

Податке о цени, капацитетима, екологији, мањој енергетској зависности, удобности, брзини... не може нико да оспори. Железница има шансу, то је јасно.
Тих 80 000 се односило на Пазове и Панчево или само БГ? Ако је тако, онда нас од тих 80 000 дели један потез, окренути на претходно стање. Али шта може да се уради за нешто више? Како да буде 300 000?

Ваше кампање, промоције и бомбоне, приближиће људима железницу. Право питање је како остварити притисак на град, државу, да преусмерава средства на развој. А развој је онај део где спомињеш за шта се залаже ваше удружење. Постојеће стање не може да анимира бесконачан број људи, тешко је представити стару ствар као пробој неки, тако ми делује. Можеш човека натерати ( усмерити ) али тада свест о железници неће напредовати.
ШББКББ, да град није купио Соларисе и Кафове. Колико би се на развоју железнице, ширењу мреже могло остварити од тих 140 + милиона еура? Неки тунел можда, станица, преправка трасе, нова линија са краја на крај града...
Убеђен сам много а истински би се побољшао превоз и било би мање сагоревања и гужви, а од уштеда би опет дошли до нових возила на постојећим линијама.
 
Пантограф":2dm2371v je napisao(la):
Борчанац,
Решења типа трамвај-воз су идеална за брзо и јефтино покривање што већег броја београдских приградских насеља шинским системима. Ето, Батајница је идеалан пример - простора има у главној улици за два колосека колико хоћеш - као, уосталом, и Борча (али и Сремчица, и Мала Моштаница, Остружница, Барич, сремска села...). Онда можемо да укинемо велики број аутобуских полазака и да уштедимо баш велики новац, уз то и да подигнемо квалитет превоза на знатно виши ниво. Паралелно постојање два железничка чвора на ободу центра града таква решења чини још логичнијим.
Све је то Немац већ одавно код куће направио, само, ми живимо у далекој прошлости урбаног и саобраћајног планирања. И не само у тој прошлости. Зато смо, између осталог, и сиротиња.


Па то је управо моје питање. Види се да је потребно, да има интереса. Али како то остварити?
Батајница је такође и пример да се огроман број аутобуса и даље ангажује, а постоји железничка линија. Некако ми то делује као да је могло срећније да се уради.
Од Борче ( важи и за друге ћошкове града ) да постоји воз, из самог насеља. Да са њега можеш у постојеће правце ПА, НБГД, Земун, Раковицу... Могао би да угасиш читаву линију 95 и ту је уштеда 35 аутобуса дневно, чак и много више са других линија ( потез 100+ ) ако би увео неку кружну линију да из насеља сакупља на воз.
Али ако смо сиротиња, онда ништа, станица у Крњачи. Али то ми делује као крпљење неко са сумњивим епилогом.
 
Vrh