Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

jer kupejci imaju manji kapacitet.
Не нужно. :wink: Поједини вагони са купеом, по правилу типова UIC-X и UIC-Z (мада се у Пољској могу видети и UIC-Y у таквој конфигурацији) имају она седишта на расклапање на ходнику, која су, по мом мишљењу, генијално решење, јер се постиже компромис између удобности и капацитета.
Ево примера по Европи:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bmz.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/RBG_Bm-2290.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/I/FS_B-2272.php
Код нас и у региону:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SRB/ZS_ABm.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/MK/MZ_Blm.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Bcm.php
Пољска Y кола са преклопним седиштима на ходнику, прави раритет:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/ ... u-111A.php
Притом, та преклопна седишта нису ни тако неудобна као што неки мисле, моје лично искуство из вожње некада немачким UIC-X колима док су возила на нашим пругама. Ако ништа, једно 300 пута су удобнија од ,,школских клупа" у колима без купеа и гарнитурама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744262#p744262:3th7n171 je napisao(la):
tragac » Uto Jun 02, 2020 5:53 pm[/url]":3th7n171]Video sam i kupee sa po osam sedišta

A da li se se vozio njime? Ređanje kao sardine...

Рипањац 405":3th7n171 je napisao(la):
Не нужно. :wink: Поједини вагони са купеом, по правилу типова UIC-X и UIC-Z (мада се у Пољској могу видети и UIC-Y у таквој конфигурацији) имају она седишта на расклапање на ходнику, која су, по мом мишљењу, генијално решење, јер се постиже компромис између удобности и капацитета.
Рипањац 405":3th7n171 je napisao(la):
Притом, та преклопна седишта нису ни тако неудобна као што неки мисле, моје лично искуство из вожње некада немачким UIC-X колима док су возила на нашим пругама. Ако ништа, једно 300 пута су удобнија од ,,школских клупа" у колима без купеа и гарнитурама.

Da li se šališ? :lool: Ta nazovi sedišta, pod jedan nisu ni numerisana, a pod dva, to nisu nikakva sedišta već obične hoklice bez naslona. Naravno da su sedišta u recimo našim Z1 vagonima udobnija od tih rasklopnih hoklica. A i ko sedi na njima blokira prolaz, te mora da ustane svaki put kad neko prolazi. Ona služe samo za neke putnike koji možda idu stanicu-dve.
 
@ WLABmz
Па добро, и у тим вагонима без купеа и гарнитурама ће постојати путници који иду станицу-две. :) То јесте истина, али гро путника који путују далеко опет имају удобност, а за оне који не путују далеко ствара се додатни капацитет. Јесте мало зезнуто због тискања које си споменуо, али се некако издржи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744270#p744270:1k55pv7u je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Jun 02, 2020 6:18 pm[/url]":1k55pv7u]@ WLABmz
Па добро, и у тим вагонима без купеа и гарнитурама ће постојати путници који иду станицу-две. :) То јесте истина, али гро путника који путују далеко опет имају удобност, а за оне који не путују далеко ствара се додатни капацитет. Јесте мало зезнуто због тискања које си споменуо, али се некако издржи.

Meni deluje kao da su na ovom forumu neki bunike jeli. Evo pogledaj:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmpz.php

I sad mi objasno kako ovo nije udobno?
 
@ WLABmz
Не бих да звучим као да не уважавам туђе мишљење, али откад је вагон са проласком средину, па још са седиштима која у целом вагону нису поређана ,,у 4 ока", него као у школи, удобнији од доброг, старог купеа?! :roll: Овде морам да подвучем паралелу са аутобусима, то је исто, али ПОТПУНО ИСТО као када би неко узео и уградио туристичка седишта у Икарбус IK-112N и кренуо да продаје причу како је то туристички аутобус (иако је, у основи, искључиво градски!) удобнији од Сетре 515 HD, МАН-а Lion's Coach и сличних, правих туристичких аутобуса. :wink: Тако да бунике, хвала Богу, лизнуо нисам, а камоли појео. :)
Некада, у нека срећнија времена, воз је важио за најромантичније превозно средство, људи су се упознавали у њему, а још док је систем вредности још био правилан, није никаква непознаница да су се стварале љубави и пријатељства за цео живот!!! Данас - пара врти где бургија неће. Управо због тог става железница прети да ме, изузев БГ воза, ТРАЈНО изгуби као путника, и ја прелазим на аутобус за коју годину како је кренуло. Све и да реконструишу целу барску пругу кроз Србију.
За 4 сата вожње може да прође.
Максимално за 2 - 2 и по сата. :wink:
Но добро, лако је хладним западним народима (Немци, Швајцарци) да тако оцењују возове, они се ионако више друже из рачунице једни са другима, у принципу нема такве искрености као код нас. Код нас источњака ствар се битно мења, ми смо присни и волимо да се упознајемо једни са другима из истинског пријатељства и љубави, отуда та већа љубав према купеу (или, макар, седиштима поређаним у 4 ока у целом вагону ако већ нема купе) код нас у односу на западњаке. :) Једини вагон без купеа код нас који још и могу да сварим јесте UIC-Y Atl/Btl, управо због распореда седишта ,,у 4 ока" дуж читавог вагона. Још кад би им, уместо оних на кип, поново уградили клизне прозоре који се спуштају на доле, било би одлично, пошто немају климу, ти вагони су ужасни лети.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744359#p744359:3sxps1co je napisao(la):
Рипањац 405 » 03 Jun 2020, 07:01[/url]":3sxps1co]@ WLABmz
Не бих да звучим као да не уважавам туђе мишљење, али откад је вагон са проласком средину, па још са седиштима која у целом вагону нису поређана ,,у 4 ока", него као у школи, удобнији од доброг, старог купеа?! :roll: Овде морам да подвучем паралелу са аутобусима, то је исто, али ПОТПУНО ИСТО као када би неко узео и уградио туристичка седишта у Икарбус IK-112N и кренуо да продаје причу како је то туристички аутобус (иако је, у основи, искључиво градски!) удобнији од Сетре 515 HD, МАН-а Lion's Coach и сличних, правих туристичких аутобуса. :wink: Тако да бунике, хвала Богу, лизнуо нисам, а камоли појео. :)
Некада, у нека срећнија времена, воз је важио за најромантичније превозно средство, људи су се упознавали у њему, а још док је систем вредности још био правилан, није никаква непознаница да су се стварале љубави и пријатељства за цео живот!!! Данас - пара врти где бургија неће. Управо због тог става железница прети да ме, изузев БГ воза, ТРАЈНО изгуби као путника, и ја прелазим на аутобус за коју годину како је кренуло. Све и да реконструишу целу барску пругу кроз Србију.
За 4 сата вожње може да прође.
Максимално за 2 - 2 и по сата. :wink:
Но добро, лако је хладним западним народима (Немци, Швајцарци) да тако оцењују возове, они се ионако више друже из рачунице једни са другима, у принципу нема такве искрености као код нас. Код нас источњака ствар се битно мења, ми смо присни и волимо да се упознајемо једни са другима из истинског пријатељства и љубави, отуда та већа љубав према купеу (или, макар, седиштима поређаним у 4 ока у целом вагону ако већ нема купе) код нас у односу на западњаке. :) Једини вагон без купеа код нас који још и могу да сварим јесте UIC-Y Atl/Btl, управо због распореда седишта ,,у 4 ока" дуж читавог вагона. Још кад би им, уместо оних на кип, поново уградили клизне прозоре који се спуштају на доле, било би одлично, пошто немају климу, ти вагони су ужасни лети.

Mislim da su kupei precenjeni i nepotrebno romantizovani ali mogu da razumem ljude koje vole isti, oni su idealni za putovanje sa prijateljima i porodicom. Međutim za mene je kupe no-go osim kada putujem sa decom i ženom, vagoni sa "redovima ko u busu" nude daleko više prostora za kolena, i to više od kupea gde moraš da držiš savijene noge ako si preko 1,90 da ne bi dodirivao onog lika preko puta. Ako hoću da radim mogu i da spustim normalni stoćić kao u avionu, a i ne moram da igram lutriju da li će u kupe da mi uleti neki smarač :-D Ukratko, redovi sedišta u vozovima su neuporedivi sa onima u busevima.

Najbolji kompromis su mi kombinovani vagoni sa kupeom u nemačkoj ICE flotili pa ko voli nek izvoli
VUTGfyL.gif


AS0uJzs.jpg


3xiYSXW.jpg
 
Не знам, али ови наши купеи су се показали као прилично пространи, бар у мом искуству. Пре ћеш доживети ,,додирни ми колена" ситуацију у аутобусу ГСП-а када седиш на оним седиштима окренутим контра од смера вожње која гледају у она која су у смеру вожње, а најчешће буде мали размак између њих, неголи у купеу каквог воза. :wink:
 
Рипањац 405":3twty03f je napisao(la):
Не знам, али ови наши купеи су се показали као прилично пространи, бар у мом искуству.

Zato što su živi ostali samo vagoni 1. klase koji se koriste kao 2. klasa. Oni imaju prostrane kupee. Ali ako bi krenuli masovno da se nabavljaju vagoni sa kupeima, sigurno neće nabavljati vagone 1. klase da se koriste kao 2. klasa jer je neisplativo - 54 sedišta u Z vagonu sa kupeima 1. klase, naspram 80 sedišta u Z vagonu sa prolazom kroz sredinu 2. klase.

Рипањац 405":3twty03f je napisao(la):
Данас - пара врти где бургија неће. Управо због тог става железница прети да ме, изузев БГ воза, ТРАЈНО изгуби као путника, и ја прелазим на аутобус за коју годину како је кренуло.

Para vrti među autobuskim prevoznicima - železnice ništa ne zarađuju od putničkog prevoza, zato je i stanje katastrofalno. A ti bi da Z1 vagone sa prolazom kroz sredinu sa širokim sedištima i puno prostora za noge zameniš tesnim autobusima gde se laktovima guraš sa komšijom i uglavnom nemaš mesta za noge ako si viši od 175 cm. Zaista te ne razumem...

I ja više volim kupee u situaciji kad je voz poluprazan (što je neekonomično), ali ne i kada moram da se dodirujem kolenima sa putnikom preko puta, onda ne volim. U Evropi EC vozovi uglavnom neke vagone sa prolazom kroz sredinu i neke kupe vagone. Pa ko šta voli nek izvoli. Prilikom rezervisanja mesta može da se izabere preferenca i to je to.

Рипањац 405":3twty03f je napisao(la):
Максимално за 2 - 2 и по сата.
Прле":3twty03f je napisao(la):
За 4 сата вожње може да прође.

Dam vam sliku nečega što je najudobnije moguće u 2. klasi u Evropi od novijih vagona, a onda se jave stručnjaci koji su se nisu njime ni vozili, nego procenjuju na oko... :roll:
 
@ WLABmz
Јутрос сам рекао да хајде што немају купее, али, браћала, поређаше им седишта као у школи. Џабе мени сва њихова пространост и удобност када ћу ја цело путовање провести ћутке, досађивајући се (искуство из мог путовања Штадлером на возу 2100 док је још ишао из Врбнице), у купеу (или вагонима без купеа са распоредом седишта vis-à-vis дуж целог вагона) сам у 90% случајева имао луду срећу да наиђем на занимљиве саговорнике, отуда сва романтика воза која је последњих година потпуно уништена. :wink: Зато сам и рекао да су ми једини вагони без купеа које могу да смислим наши UIC-Y Atl/Btl, управо због vis-à-vis распореда седишта дуж целог вагона, али имају велику ману друге врсте у виду прозора на кип уместо клизних као њихова бифе браћа BRtl, а притом немају климу, па су ужасни лети. У тај опис су улазиле и гарнитуре 412/416 подсерије 000 док су имале оне велике плишане фотеље, данас остадоше само 029/030 и 099/100 са седиштима сличног типа, али нема више vis-à-vis распореда, него као у школи. Ето, цела мудрост. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744410#p744410:3klyt9pi je napisao(la):
tragac » Sre Jun 03, 2020 11:39 am[/url]":3klyt9pi]Ovi ICE vagoni imaju manje sedista nego nasi B vagoni. Jos su to m vagoni

To je samo u prvoj generaciji ICE vozova, koji su bili i duži. A i vagon druge klase ICE-1 ima 61 sedište - naš B ima 60, tako da nije tačno to što si napisao. Već od druge generacije ICE nema kupea osim službenih.
 
@Ripanjac, svako ima svoju preferencu, zato u Evropi imaš da biraš kakvo ćeš sedenje, a kod nas je daj šta ima. No, džabe nama vagoni, kad stanicama isključuju vodu zbog dugova. Samo za stanicu Niš je dug 6 miliona dinara za vodu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744310#p744310:20bm0rfj je napisao(la):
WLABmz » Uto Jun 02, 2020 10:08 pm[/url]":20bm0rfj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744270#p744270:20bm0rfj je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Jun 02, 2020 6:18 pm[/url]":20bm0rfj]@ WLABmz
Па добро, и у тим вагонима без купеа и гарнитурама ће постојати путници који иду станицу-две. :) То јесте истина, али гро путника који путују далеко опет имају удобност, а за оне који не путују далеко ствара се додатни капацитет. Јесте мало зезнуто због тискања које си споменуо, али се некако издржи.

Meni deluje kao da su na ovom forumu neki bunike jeli. Evo pogledaj:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Bmpz.php

I sad mi objasno kako ovo nije udobno?


Baš danas videh vest da RegioJet kreće iz Praga za Rijeku tri puta nedeljno.
Evo vesti na linku ovde: https://www.rijekadanas.com/rijeka-i-pr ... im-vlakom/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744431#p744431:1h38n7pe je napisao(la):
WLABmz » 03 Jun 2020 11:52 am[/url]":1h38n7pe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744410#p744410:1h38n7pe je napisao(la):
tragac » Sre Jun 03, 2020 11:39 am[/url]":1h38n7pe]Ovi ICE vagoni imaju manje sedista nego nasi B vagoni. Jos su to m vagoni

To je samo u prvoj generaciji ICE vozova, koji su bili i duži. A i vagon druge klase ICE-1 ima 61 sedište - naš B ima 60, tako da nije tačno to što si napisao. Već od druge generacije ICE nema kupea osim službenih.
samo sam komentariosao ono sto je postavljeno ovde.
Jedno sediste manje-vise. Shinkansen ima kola i sa 100 sedista u 3+2 abreast konfiguraciji. Vagon prbog razreda u2+2 prima 63.

52291.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744437#p744437:1kczjowp je napisao(la):
gishko » Sre Jun 03, 2020 1:06 pm[/url]":1kczjowp]
Baš danas videh vest da RegioJet kreće iz Praga za Rijeku tri puta nedeljno.
Evo vesti na linku ovde: https://www.rijekadanas.com/rijeka-i-pr ... im-vlakom/

Da, preko Bratislave i Ljubljane. Hteli su i za Split preko Bratislave, Budimpešte (Kelenfeld) i Zagreba, ali nisu uspeli da realizuju, verovatno zbog problema dizel vuče na delu Ogulin - Split. Do Rijeke mogu da vuku sve svojim Vectronom sa promenom smera u Zalaszentivanu. Ovo će biti prvi privatni železnički putnički voz na prostoru exYu.

@tragač

Shinkansen je ako se ne varam, širi. I u Ukrajini ima Hyundai sa 3+2 u drugoj klasi, ali je širina sedišta slična kao u našim Z1 vagonima druge klase, zbog šireg sanduka.
 
Konačno neki kršteni članak:
https://www.danas.rs/ekonomija/prugu-po-ravnici-gradimo-citavu-deceniju/

Da citiram deo:

"Treba reći da se ovde ne radi o brzim prugama kao po Evropi ili Japanu sa brzinom od 300 kilometara na sat, već je ovo pruga prvog reda čija će komercijalna brzina biti do 160 kilometara na sat, iako je ona projektovana za brzine do 200 kilometara na sat“, kaže Rodić, dodajući da je rok od četiri godine za završetak pruge do Subotice neobično dug.

Pitam se, ako su stvarno produžili rok za završetak pruge Novi Sad - Subotica do 2024. da li će se ipak odvijati saobraćaj po jednom koloseku za vreme radova, s obzirom da je prvobitno bilo planirano da se u potpunosti zatvori pruga na dve godine kako bi se brže odvijali radovi. Potpuno zatvaranje pruge na 4 godine bi bilo ravno ludilu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744402#p744402:2nt4e7ij je napisao(la):
WLABmz » Сре Јун 03, 2020 12:05 pm[/url]":2nt4e7ij]
Dam vam sliku nečega što je najudobnije moguće u 2. klasi u Evropi od novijih vagona, a onda se jave stručnjaci koji su se nisu njime ni vozili, nego procenjuju na oko... :roll:

Што журиш са колутањем?

Путовао сам са ICE, Алегром и Сасаном, а тамо су седишта као ова што си показао. Моје дупе може да издржи 4 сата.
Путовао сам и оним купеима од Варшаве до Беча 8 ч црко сам за мене (понављам, за мене) је то превише. Не могу толико дуго да седим

Е сад ако су та твоја седишта са масажом и вентилацијом онда ћу ти се извинити јер то нисам пробао
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744477#p744477:2i6jjyqe je napisao(la):
WLABmz » 03 Jun 2020 02:59 pm[/url]":2i6jjyqe]Konačno neki kršteni članak:
https://www.danas.rs/ekonomija/prugu-po-ravnici-gradimo-citavu-deceniju/

Da citiram deo:

"Treba reći da se ovde ne radi o brzim prugama kao po Evropi ili Japanu sa brzinom od 300 kilometara na sat, već je ovo pruga prvog reda čija će komercijalna brzina biti do 160 kilometara na sat, iako je ona projektovana za brzine do 200 kilometara na sat“, kaže Rodić, dodajući da je rok od četiri godine za završetak pruge do Subotice neobično dug.

Kako lažu...
 
Da ce biti pruga za 200 km/h ce se videti po profilu pruge. Ako ga rade u betonu 200 km/h ako je u kamenu 160 km/h. Videli smo onog gosp. Hu kako je u Staroj Pazovi uzeo kamen u ruku i nesto objasnjavao. U Evropi pa ni u Japanu nove pruge od 200 km/h nerade kamenom.
 

Prilozi

  • 18849_tn_rs-corridorx-upgrading-rzd-international.jpg
    18849_tn_rs-corridorx-upgrading-rzd-international.jpg
    79,5 KB · Pregleda: 1.236
  • speed.JPG
    speed.JPG
    71,3 KB · Pregleda: 1.243
  • DV4.jpg
    DV4.jpg
    152,8 KB · Pregleda: 1.240
  • DV5.jpg
    DV5.jpg
    134,5 KB · Pregleda: 1.243
Zar nije Žeželjev most rađen za brzine od 160km/h? Valjda su tako pričali pri otvaranju istog.
 
Brza pruga Pariz Bordo otvorena nedavno ima tucanik i brzina joj je 320.
Ne znam Orijene gde si video da je tucanik do 160?
4a29acf37e5277cc121922877aeacfb7.jpg


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Vrh