Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kada se pomene Lrt,domaćini iz okoline Beograda ..za svaki slučaj..da se ne povampiri :kafa:
images
 
ти си скроз поблесавио. какве везе ово овде има са БЛАМ-ом? ово је најобичније проширење трамвајске мреже

hazard":37u72ciw je napisao(la):
Forchbahn_Be_4-6.JPG


Sad zamislimo da je ovo negde uz Savu a kuca u srpskom stilu - Savebahn :kk:

ово много добро изгледа. таква може да буде пруга од Остружнице до Обреновца, уз пар двоколосечних станица због укрштања (нпр. у центру Умке и Барича, и барем једна између). после кроз Обреновац иде као класичан трамвај. исто, једноколосечна пруга може да буде од Бродотехнике до Железничког надвожњака (на мапи коју сам поставио)
 
2012":rxicmbdr je napisao(la):
Kada se pomene Lrt,domaćini iz okoline Beograda ..za svaki slučaj..da se ne povampiri :kafa:
Заправо, ова расправа је изузетно сврсисходна и конструктивна јер показује главоњама да Београђани заправо нису против ЛРТ-а, напротив, Београђани га траже, али тамо где ЛРТ доприноси развоју града и ЈГП а не тамо где су ЛРТ лобисти замислили да нас сахране.

Ови твоји бели лук постови, нити су конструктивни, нити су духовити и што је најгоре, иду на воденису ЛРТ лобистима јер се представљаш као супротстављена фракција (коју по правилу не слушају) а не као грађанин који реално размишља.
 
Beograđani traže pravi Metro a ne neka polu preskupa rešenja kao što je Lrt..Od kada pa ti govoriš o građanima i kako oni razmišljaju? Sigurno ne razmišljaju kao ti..zato smo i tu da im ukažemo na pogrešna i tragična rešenja kao što su ta koja nudiš..u cilju opstrukcij "Beograda na vodi" Grozno zaista,malo je luka za takvu brljotinu. :kafa: :fijasko:
 
Ovaj, zašto se mesecima toleriše trolovanje forumaša 2012 po raznim temama, ponajviše onim vezanim za metro? Ja se ne sećam kada je on poslednji put napisao nešto suvislo, dao neku konkretnu informaciju, neki koristan doprinos. Ako želi da promeni moj utisak, mogao bi za početak da nam objasni kako se isplati praviti metro do Obrenovca (!) preko Umke.
 
JohnnyLee":3utlrj1t je napisao(la):
ти си скроз поблесавио. какве везе ово овде има са БЛАМ-ом? ово је најобичније проширење трамвајске мреже

hazard":3utlrj1t je napisao(la):
Forchbahn_Be_4-6.JPG


Sad zamislimo da je ovo negde uz Savu a kuca u srpskom stilu - Savebahn :kk:

ово много добро изгледа. таква може да буде пруга од Остружнице до Обреновца, уз пар двоколосечних станица због укрштања (нпр. у центру Умке и Барича, и барем једна између). после кроз Обреновац иде као класичан трамвај. исто, једноколосечна пруга може да буде од Бродотехнике до Железничког надвожњака (на мапи коју сам поставио)
Tako je :vops:

Предност ускоколосечних трамваја би била компатибилност са садашњом мрежом, али код ширококолосечних имали би веће спектар и за нова и за половна возила. Додуше, нисам разматрао да би могли од Швајцараца могли извући неко фино половно возило по повољној цени. Иначе, карактеристике возила за регионални ЛРТ до Обреновца би се морале разликовати од градског трамваја (већа брзина, мање врата, више места за седење), а и иначе, чак и ако би задржали метарски колосек, требало би разматрати могућност коришћења ширих трамваја-возова. Требало би избегавати низак под код погонских постоља, као што је то случај код тих нових возила за С17 и С18.

Када је у питању једноколосечна или двоколосечна пруга, од Чукарице до Остружнице сматрам да би у другој фази требала бити двоколосечна пруга, и да то буде брза деоница са 100км/с, где би излетничка стајалишта радила само лети, или за само неке поласке. Кроз саму Остружницу је, захваљујући траси некадашње пруге, путни појас широк 28 метара, што значи да двоколосечна пруга ту пролази без проблема. Кроз јужни део Умке је коридор сувише узак за два колосека, али сама Умка је погодна за веће приградско насеље. Тако да дугорочно, треба и тако размишљати, и да до Умке буде локална линија.
 
2012":3hx07ttc je napisao(la):
Beograđani traže pravi Metro a ne neka polu preskupa rešenja kao što je Lrt..
Београђани траже ЈГП достојан човека, а такав ЈГП чини и метро и ЛРТ и трамвај и трола и бус и такси. Квалитетан ЈГП је комбинована мрежа свих поменутих видова транспорта. Метро не искључује и не треба да искључује ЛРТ и обрнуто.

2012":3hx07ttc je napisao(la):
Od kada pa ti govoriš o građanima i kako oni razmišljaju? Sigurno ne razmišljaju kao ti..zato smo i tu da im ukažemo na pogrešna i tragična rešenja kao što su ta koja nudiš..u cilju opstrukcij "Beograda na vodi" Grozno zaista,malo je luka za takvu brljotinu. :kafa: :fijasko:

Не знам који ти форум читаш, али на овој теми последњих пар страна постоји готово апсолутна већина када је у питању конвертовање старог ж. чвора у ЛРТ. Мислим да си са белим луком остао потпуно сам на овој теми, тако да бих пре ја могао да се позивам на мишљење Београђана него ти ...
...а за опструкцију "Београда на води" могу само да се насмејем ... пројекат "Београд на води" не постоји, све што имамо је ПР клип СНС-а. Мислим да је Еурополис из деведесетих детаљније разрађена идеја од "Београда на води" ... "Београд на води" је само радни назив крајњег циља, а то је урбанизација Савског амфитеатра и то је све.
 
hazard":3h9jclqa je napisao(la):
Ovaj, zašto se mesecima toleriše trolovanje forumaša 2012 po raznim temama, ponajviše onim vezanim za metro? Ja se ne sećam kada je on poslednji put napisao nešto suvislo, dao neku konkretnu informaciju, neki koristan doprinos. Ako želi da promeni moj utisak, mogao bi za početak da nam objasni kako se isplati praviti metro do Obrenovca (!) preko Umke.
Hazard,Hvala, i ja tebi..mislim isto .. :wink:
Nazivati trolovanjem izrazeno misljene bilo kog clana Beobuilda ,a posebno one sa kojima se godinama druzimo i raspravljamo,slazemo ili ne,je najgori oblik diktature severno korejskog tipa,verovatno tebi tamo odgovoara atmosvera linca,sta je sledece poziva na fizicko nasilje ili sl.Dakle najtragicnij post ikada napisan,a ti dobro procitaj sta si napisao pa se sam zabrani.Stvarno sramno!
Ali udostojicu te odgovora na tvoje pitanje.Koja je logika da se pravi bilo sta drugo do Obrenovca osim neke linje Bgvoz/Beoovoza..naravno obilazeci kliziste,a s obzirom da ce se praviti novi most blizanac kod Obrenovca onda ce taj vooz ici preko njega ,pa pravac Surcin i Nbg.. :kafa:
Stf,zao mi je zbog belog luka,znam da je horor..sta ces..al necu vise ,nije mi namera da bezis..na neki nacin mi zao sto vam kvarim Lrt zurku,bas kada ste mislil da ste na vrhuncu.partybraker :D
Jel bese za tu namenu Alstom treba da isporuci vozila ,tender nije potreban..
 
Danas 3.9.2013. sam gostovao u emisiji Srbija Online, u 17h. Povod gostovanja je Evropska nedelja mobilnosti 16.-22.9.2013.

Pricao sam o pesacima i biciklizmu, a nisam uspeo da kazem nista o zeleznicama, zato sto je prilog bio kratak, a za nedelju mobilnosti su biciklisticke organizacije ubedljivo najaktivnije.

Imao sam nameru da kazem rec dve o predlogu prigradskih zeleznica, a da za sada ne govorim o Beogradu na vodi. Ovaj put, uredjivacka politika je takva da mi ne daju snimak, da ga kacim na youtube.
 
Somi303":epyit3mt je napisao(la):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1aD_jYYKHE0[/youtube]
Ово је стандардни спин. Прво, 200 метара од пруге не сме да се гради, ако нема одобрење железнице. То значи можеш да градиш, у том подручју, ако локација није ризична за градњу, или резервисана за неке друге намене. Овде је очигледно у питању дивља градња. Даље, брзина је на том делу и ограничена на 30км/с баш због стања колосека, како би при испадању из шина вагони остали уз пругу. Вест делује као да држава тужи саму себе, на то што је уништила железницу, као привредни систем.

Узгред, заборавио сам један важан аргумент, зашто инсистирати на лакој железници нормалног колосека у приобаљу. Зато што је лака железница нормалног колосека најбољи концепт за Нови Сад, Ниш, Суботицу и Крагујавац! То све иде уз хибридни систем, где би на пример, лакошинско возило користило трамвајско напајање од Просека до центра Ниша, а од центра Ниша према Алексинцу, Прокупљу, Лесковцу и Сврљигу би користило агрегатску групу или суперкондензаторе (то нису једине хибридне технологије). Онда би било могуће направити да тај трамвајски воз добије пар километра пруге код Алексинцам како би ушао у центар насеља од 30.000, и пар километра у Лесковац у центар насеља од 70.000 људи. У Београду, када се Панчевачки мост резервише искључиво за градске и приградске железнице (средњи део), хибридно напајање би се користило преко самог Панчевачког моста. Онда јужно од моста има један крак према Вуку, а други према приобаљу, а на северу, један крак према Борчи, а други према Панчеву. Мислим да је најбоље решење погонску групу за хибридни погон имати трамвајске приколице, премда то није једина варијанта решења.

Постоји још једно решење: Кабловска вуча за нисконапонске лрт возове само преко моста, за ЛРТ линију Трећи Београд- Београд на води.
 
Мало сам се играо, и направио два предлога мреже саобраћаја у "Београду на води" и околини.

Црвеном бојом су означени коридори тешке железнице.
Светло плавом бојом су означени бициклистички коридори.
Наранџастом је означен постојећи трамвај.
Љубичастом метро исток-запад.
Жутом бојом је означена будућа лака железница.

У обе варијанте, метро Вук-НБГ иде преко Теразија и СА, а не преко Трга. У обе варијанте, направљена је слична мрежа бициклистичких стаза. Водни саобраћај није обрађен.

Варијанта 1: Повлачење тешке железнице до позиције Сајма.

У тој варијанти сам аутобуску станицу ставио код Сајма, у близини горњих и доњих перона стајалишта Сајам. Лакошински превоз би имао 3 линије, Сајам-Карабурма, Сајам-Обреновац, и Крабурма-Ада. Такав распоред линија је потребан због разлике у транспортним захтевима. За Обреновац (и уопште удаљенија места) требају дуже композиције, не треба тако висока фреквентност, нешто мање врата, а већи број места за седење. На позицији Сајма су одличне преседачке могућности.
21d0q53.jpg


Варијнта 2: Тешку железницу подземно увући у строги центар града.

Овде од Мостарске петље према северу нема надземних колосека. Садашња железничка станица постаје станица подземне железнице. Од Мостарске петље одваја се крак према југу за Раковицу, а према западу за Бежанију, Сурчин и Аеродром. Дубок тунел испод Теразија продужава до Дунав станице, одакле део возова иде преко Панчевца, а део према Карабурми. Истовремено, лаком железницом је непосредно повезано приобаље од Аде до Дунав станице.
wj6l2t.jpg
 
Svako okretanja mape od standardnog pogleda na istu, ja se pogubim, kao drugi grad da gledam
 
Uzgred, Banglades, kako je resio transport bez novih sinskih sistema
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E69X4fOL9Do[/youtube]
Ups, bolje da ne kacim, mozda neko iz Vucicevog kabineta procita i dobije inspiraciju...
 
Ah inspracija je da se promeni postojeće ekipa ,koja je napravila haos i nered od javnog prevoza u Beogradu..ima Hvala Bogu i stručnih ljudi kao što su često pominjani urbansiti ,kojima je i posao da planiraju grad i tokove saobraćaja..a sigurno neće uvoditi nove Lrt tramvaje ,koji idu sporije od starih ili autobuse na preskupu naftu koji zagađuju grad umesto trolejbusa ili autobuse gore na animaciji umesto šinskih sistema.Kičma prevoza će biti pravi Metro i Gradska železnica.
I jedno pitanje za Karla,da li smo mi Katar ili Saudijska Arabija pa da uvodimo autobuse na metro koridore ..pa i u Rijadu se trenutno gradi najveći metro sistem na struju,uostalom mi smo u Evropi gde se primenjujnu drugaćija rešenja ,pretežno šinska,tako da se ostavi Bangladeša nije to naše podneblje..mada se u Indijskim gradovima masovno grade metro sistemi a ne Brt ,koji se uvodi u po nekim siromašnim latino zemljama i sl.
Riyadh-Metro-Project_Rolling-Stock-Design.jpg

Ryadh Metro..iako imaju nafte ne uvode Brt..kažu loše rešenje ,koje zagađuje okolinu.. :kafa:
Picture-1.png

Metro stanica Slavija..sa novom fontanom,Arapi kažu da Metro znači razvoj i podizanje rejtinga za nove investicije.
 
Правиш се да не схваташ... Укидање шинских система планирају, а када постанемо Бангладеш од аутомобилског и аутобуског саобраћаја, увешће БРТ, да случајно не би уложили у шинске системе. Ни у метро не би уложили, да их Французи не условљавају подршком за ЕУ.

А по питању ЛРТ, мера примењивости истог је мера уређености друштва. У уређеним друштвима је лакошински превоз знатно бржи од аутобуса, а у неуређеним брзина је слична аутобусу. У земљама трећег света је малтене неприменњив, али очигледно су Турска и неке земље Северне Африке решиле да искораче из тог трећег света.

И опет, не предлажемо ЛРТ на најоптерећенијим коридорима у граду, већ тамо где је такво решење најбоље.
 
Tvoj post je malo nejasan,da li promovišeš BRT ili si protiv?Ko planira uvođenje BRT umesto šinskih sistema? Sadašnja gradska vlast?,a videli smo i projekat Brt neko ga je naručio,ili je samo nečiji rad.Ko ste to vi ,koji predlažu Lrt tamo gde je to najbolje,udruženje? Mislim dosta je konfuzno predstavljeno..
Predpostavljam da si mislio na ovaj projekat..

Belgrade Bus Rapid Transit
Implementing an alternative rapid syste,The general idea about the BRT in Belgrade is to make an alternative rapid transit to the metro proposal that will have the same efficiency, but will cost much less.

21e8b2089a2b628f96e97603a0eeab9b.jpg

f5e470ac9923ef02cbb09811ea3c3e58.jpg

cb0213a726e2d506e03cf8c9a53563c5.jpg

have the same efficiency, but will cost much less,than metro???? Ovo je provala decenije.. :kafa:
 
а какава је ово, дозволи, спрдачина?

едит: нашао сам. заиста је спрдачина
 
2012

Meni u celoj priči nije jasno gde si ti pročitao da ovde neko predlaže BRT? Potpuno si se pogubio u neosnovanoj paranoji.

Kvalitetan JGP čini kombinovana uzajamno dopunjujuća mreža sastavljena od gradske železnice/metroa/LRT/tramvaja/trole. Kvalitetna JGP mreža se ne može dobiti samo od gradske železnice/metroa.
 
stf,To i ja kazem Beograd treba da ima i razvija sve vidove prevoza,ukljucujuci i recni.Ali kicma tog prevoza je Metro i Gradska zeleznica,ostali sistemi su dopunski,i hrane ova dva sistema..svaki od tih sistema ima svoj znacaj i broj putnika..ne vidim u cemu se razilazimo..
 
Kako su mi odredjeni forumasi van Udruzenja zamerili da je dopis vezan za "Beograd na Vodi" poslat prerano i bez dovoljno konsultacija. Zato sada prikazujem nacrt saopstenja, na temu koja je predlozena za Nedelju mobilnosti.
Удружење љубитеља железнице

Како брже и једноставније до Београда на води?

Удружење љубитеља железнице предлаже градњу железничког моста између Батајнице и Падинске скеле, на који би били преусмерени теретни возови, који се сада крећу приобаљем.

- "Тренутна приобална теретна пруга, и контејнерски терминал у приобаљу центра Београда су привредни садржаји од важности за целу Србију, на жалост, на погрешном месту. " – изјављује Карло Полак, саобраћајни инжењер и председник Удружења љубитеља железнице. – "Такви садржаји треба да се налазе на периферији, где је лакши и једноставнији прилаз и камионима, и теретним возовима, а истовремено не смета ни граду."

Према важећем Генералном урбанистичком плану, предвиђен је мост Винча-Панчево, и потпуно нова деоница једноколосечне пруге од Белог потока до Рафинерије у Панчеву дужине 25 километара. Удружење љубитеља железнице предлаже решење, које може бити изведено брже, јефтиније, са само 16 километара потпуно нових пруга. Са варијантом повезивања пруга Баната преко Батајнице, а не преко Винче добија се следеће:

1) Није потребна градња тунела код Лештана, као скупог и грађевински сложеног посла.
2) Не угрожава се археолошко налазиште Винча, најстаријег насеља у околини Београда.
3) Избегавају се клизишта
4) Мање проблема око откупа земљишта, јер је потребна краћа нова пруга, а део пруге код Падинске скеле је државно земљиште.
5) Пруга се из правца Баната усмерава директно на Батајницу, код које је планиран нови контејнерски терминал.
6) Последично нижи трошкови, и краћи рокови изградње.

Вредност завршетка железничке теретне обилазнице преко Падинске скеле би била 40 милиона евра, и могла би бити завршена за око две године. Уз то, изградњу робно транспортног центра у Батајници, премештање лучких садржаја у Панчево, цело приобаље би се могло ослободити баржи, тешких камиона и теретних возова.

- Осим отварања могућности за нов урбани развој приобаља, нови системи робног транспорта омогућавају и успешнију привреду. – изјављује Полак.- Након ослобађања од тереног саобраћаја, постојећа пруга у приобаљу се може користити за брзу градску железницу. Већ сада се показало да се у густо насељеним деловима града превоз не може ослонити на аутомобиле и аутобусе као главни превоз. Од пет линија Бечког метро-а, две линије су реконструисане и модернизоване железнице из доба парне вуче. У Њујорку се сматра лудошћу долазак колима на Менхетн, а свакако, увек је најјефтиније и најједноставније поставити шински систем пред урбанизацију и као окосницу урбанизације.

Када Србија постане кандидат за ЕУ, отварају се фондови за инфраструктуру. Сама ЕУ захтева да земља корисница тих фондова најмање 40% потроши на железницу.
 
Karlo del Ponte je napisao(la):
Мало сам се играо, и направио два предлога мреже саобраћаја у "Београду на води" и околини...

Tvojom zamisli naveden, "prosetao" sam se priobaljem Save i Dunava trasom potencijalnog LRT preko Binga. Mogu ti reci da sam odusevljen jer, iako sam cesto tuda prolazio, sto biciklom, sto peske, ali nikada nisam zamisljao perspektivu i uzivanje koje bi putnik doziveo tom prilikom. Naravno, ukoliko gleda ka reci, u suprotnom, malo je depresivno gledati u one ruine i postrojenja.

Velika bi stvar bila za zitelje Karaburme i Dorcola da na Adu mogu da idu lakom zeleznicom i stigno pre nego dvadeset trojkom kroz centar i guzve. "Preko prece, naokolo blize."

Kada bi svi uslovi za ovakav sistem postojali( izmesten zeleznicki transport, stanice i slicno) koliko bi kostalo transformisanje pruge u LRT sistem(sa stajalistima, prilazima...)?
 
Карло написаћу и овде.На састанку смо се сви сложили да је идеја добра али ово:

"Након ослобађања од тереног саобраћаја, постојећа пруга у приобаљу се може користити за брзу градску железницу
Зашто је лака градска железница из првог саопштења постала брза у међувремену? Немојмо да продубљујемо разлике у јавности и да им дајемо нови материјал за пљувачину и спиновање.
 
Vrh