hazard":2gu91w9e je napisao(la):
Siniša":2gu91w9e je napisao(la):
@JohnnyLee i Hazard
Slazem se s vama, znam da se i metarskim kolosekom mogu postici velike brzine (ali ne kao sa standardnim) ali ako vec postoji tu standardni kolosek, cemu menjanje????
Valjda zato sto do Obrenovca postoji uski kolosek. Inace, sta god da se radi, morace da se "menja" pruga jer koliko je shvatam poenta je u koriscenju postojeceg koridora a ne postojece pruge (koja okreni obrni mora da se remontuje)
Управо то је и поента, јер данас је скупље, теже спорије засновати нови шински коридор, него искористити стари. На том коридору већ 45 година нема шина.
hazard":2gu91w9e je napisao(la):
MilisaV":2gu91w9e je napisao(la):
do obrenovca po GUP-u je već planirana pruga koja bi išla od zemunske stanice preko aerodroma boljevca i obrenovca. nema potrebe za još jednom prugom do obrenovca.
GUP-šmup. Mnoge stvari su u GUPu, pa ih nema, i sigurno ih nece biti, a za neke se svi ovde nadamo da ih nece biti (npr. Belam). A ta pruga preko Boljevaca i Surcina moze da bude efektivna veza Obrenovca i NBG/Zemuna, ali ne i Cukarice i savskog priobalja u centru. Dakle ne vidim kako su te dve pruge u konfliktu.
Ништа од онога што је било по ГУП предвиђено везано за железнице није урађено, док су додаване булеварчине, и то само у неким деловима града.
Оно што је још важно трасом Ћирине пруге, је то што њој непосредно гравитира око 60.000 становника (живе на мање од километар од предложене линије ЛРТ у поменутих 5 насеља), комунално уређена индустријска зона у Баричу, осим што би градња била бржа и јефтинија. Траса тешке железнице би могла бити тек на периферији Обреновца, а да то буде урбанистички прихватљиво. Опет, веза Сурчин-Обреновац може бити сјајна за теретни саобраћај, да избацимо дневне теретне возове од Ресника до Лазаревца преко Барајева.
Према ГУП предвиђена је пруга за аеродром од Земуна, са денивелацијом аутопута и тунелима испод обе предвиђене писте. Ти тунели испод писте су уједно и 40 од 90 милиона евра цене предвиђеног пројекта. Удружење љубитеља железнице предлаже варијанту са раздвајањем двоколосечних пруга од Новог Београда према западу, где би до Бежанијског гребена био коришћен коридор насипа, затим би плитак тунел ушао у Бежанијски гребен, плитак тунел испод Николе Добровића са подземном станицом, затим након гробља, користи се јефтина траса саобраћајне површине зоне Аеродрома, на северној граници насеља Сурчин, све до обилазне пруге. Крак за аеродром би ишао између писти, чиме би се избегао тунел испод истих.
Црно: садашње железнице
Браон: предвиђено ГУП-ом
Црвено: предлог Удружења љубитеља железнице
Иначе, знајте да ће због "Београда на води" радити нови ГУП, по којом неће остати ни Ж од "старог железничког чвора". Вероватно ће у исти ГУП убацити и тешки метро и још по нешто. Треба бити у приправности, на време и паметно реаговати.