Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Hvala moci :)
@stf i direktor
Slazem se da je trebalo popuniti travom prostor medju sinama, da zaraste. Imam jos jednu fotomontazu sa Hudson-Berger LRT-om, ali je losija jer je radjena u Paint.NET-u.
xoiq6w.jpg
 
Siniša":w8yvvsul je napisao(la):
Evo jedne moje fotomontaze tramvaja/LRT-a oko Kalemegdana. Nije neka, ali ako mislite da moze posluziti, slobodno je koristite. Bice mi drago.
2nvs50i.jpg

Синиша, супер изгледа +
иначе, ево предлога линија


како да буде компатибилно са постојећом мрежом? сузе се колосеци на метарску ширину, и тиме добијамо компатабилан систем, исте ширине, чак могу да иду и иста возила, с тим да би возила за ову пругу морала бити двосмерна. што се тиче линија, једине две нове линије су црвена за Обреновац и љубичаста. остале линије већ постоје, само би ишле на нову трасу (плава-11, зелена-10 и жута-5)
 
A zasto se nebi jednostavno dodala 3 sina unutar postojeceg kolosjeka to je tek univerzalnost
 
Hvala JohnnyLee :)
Ja sam pre da se zadrzi postojeci standardni kolosek i u neko bolje vreme produzi za Obrenovac. Inace, svidja mi se tvoja ideja koja predvidja dva terminusa: Luka i Dunav stanica
 
direktor":269fq6ke je napisao(la):
A zasto se nebi jednostavno dodala 3 sina unutar postojeceg kolosjeka to je tek univerzalnost

може и тако...

Siniša":269fq6ke je napisao(la):
Hvala JohnnyLee :)
Ja sam pre da se zadrzi postojeci standardni kolosek i u neko bolje vreme produzi za Obrenovac. Inace, svidja mi se tvoja ideja koja predvidja dva terminusa: Luka i Dunav stanica

... али, већ постоји траса пруге до Обреновца. ствар је у томе што је то била пруга уског колосека која је настављала даље за Чачак, Сарајево и Дубровник, па би зато ваљало да и пруга око Калемегдана буде сужена на метарски колосек јер би се онда користила заједничка инфраструктура. и када би већ до Обреновца ишла метарска пруга, и остатак трамвајске мреже је метарски, чему онда задржавање стандардног колосека?
што се тиче два терминуса, једноставно, већ постоји инфраструктура. и Лука је планирана да једног дана буде пандан СА, зато је један терминус тамо. Дунав станица је логичан завршетак, јер се ти завршавају банатски возови
 
Pruga oko Kalemegdana, koja bi bila produzena do Obrenovca, bi trebala da bude sa standardnim kolosekom jer bi to bila gradsko-pirgradski tramvaj/LRT. On treba da ponese vise putnika, samim tim trebaju mu i nesto brza vozila. Mislim da sadasnji Spanci za tu liniju ne bi bili dovoljni. Ukoliko bi imali veca i sira vozila (sirina 2650 mm) ona bi morala da budu visokopodna ili bi to bio mali deo niskopodan. Drugo, tesko da bi takvo siroko vozilo moglo da vozi po postojecim trasama tramvaja, mozda na Novom Beogradu.
Zato je bolje da to bude zaseban sistem, naravno, da bude ukljucen u jedinstveni tarifni sistem i sa mogucnoscu presedanja.
Evo jos jedne fotomontaze, sa travom izmedju koloseka.

2lsworq.jpg
 
метарски колосек нема никакве везе са брзином возова (погледај Јапан). КАФ је широк 2,3 м, што је сасвим ок, чак и са оваквим распоредом седишта он би био супер да иде до Обреновца, јер нико није блесав да стоји цео тај пут. и брзина му је сасвим довољна (70 км/х). е сад, за ту линију би било боље узимати модел са 7 јединица (мислим да је 56 метара дужина).
оно што већ сада можемо да имамо је линија од Дунав станице до Сајма са једном ДМВ гарнитуром: Дунав станица-Доњи град-Кула Небојша-Пристаниште-Сајам. само је питање да ли би била оправдана :)
 
Šta je bre ovo, Lrt žurka? :fijasko: Bal Vampira .. :twisted: :mrgreen:
6a015433a297d0970c014e8a7330a9970d-800wi
 
Ако некога покушаваш да придобијеш овим монтажама то ти сигурно неће успети са овим полу-нископодним одвратним возилима. Стави Цитадис или КАФ или било шта лепо и нископодно кад се већ залажете за ЛРТ. План је супер, али је продужење до Обреновца бесмислено. Јако ми се свиђа јер се надам да ће се у блиској будућности Лука Београд и С. Амфитеатар средити и постати пословни центри. На то можемо додати и очајан Беко пројекат и овај план је савршен.
 
Somi303":308eabip je napisao(la):
Ако некога покушаваш да придобијеш овим монтажама то ти сигурно неће успети са овим полу-нископодним одвратним возилима. Стави Цитадис или КАФ или било шта лепо и нископодно кад се већ залажете за ЛРТ. План је супер, али је продужење до Обреновца бесмислено. Јако ми се свиђа јер се надам да ће се у блиској будућности Лука Београд и С. Амфитеатар средити и постати пословни центри. На то можемо додати и очајан Беко пројекат и овај план је савршен.
Како год да је Синиша направио очајне монтаже, ја нисам никакве, тако да му са те стране честитам :vops: Ако их и направи такве, овде на форуму, провоцира друге да направе боље.

А про линије за Обреновац, она је оправдана. Према Обреновцу и Младеновцу си направио урбанистичку брљотину. Прво си формирао субурбанизацију оријентисану на јефтин железнички превоз, а затим си наместио посао Ласти са аутобусима у доба јефтине нафте уништавајући железнице. Сада су аутобуске линије за Обреновац и Младеновац оптерећеније него просечне линије у Београду. Поготову са поскупљењем нафте 2012 трошкови тог друмског регионалног развоја иду у небеса. Обреновчанима стандард извлачи термоелектрана, али Младеновчане и Сопоћане си оно :violina: Дакле, на та два правца су насеља оријентисана на давно изграђене железничке пруге, иовако и онако. Тако да, осим изузетно јаког тока путника, према Обреновцу и траса Ћирине пруге иде кроз саме центре насеља Остружница, Умка, Мала Моштаница, Барич и Обреновац. Уз то, на простору Прве искре се налази потпуно комунално опремљена индустријска зона. Предуслови постоје за једноколосечну (делимично двоколосечну) пругу за лаку железницу. Е сада је питање да ли ће крајња тачка Обреновачке линије бити Сајам, Стари савски мост, Карабурма или нешто четврто.

Наравно, треба размишљати и о метро систему, јер у тим новим подручјима јахач тигрова није предвидео ни метро, већ нови друмски Бангладеш.
 
@JohnnyLee i Hazard
Slazem se s vama, znam da se i metarskim kolosekom mogu postici velike brzine (ali ne kao sa standardnim) ali ako vec postoji tu standardni kolosek, cemu menjanje????
@Somi303
Alstom i CAF nisu jedini proizvodjaci tramvaja na svetu. Ako neko proizvodi tramvaje sa 5, 7 ili vise modula i velikim staklenim povrsinama, ne znaci da su automatski dobri. Zasto bi 100% niskopodni bili lepi? Meni nisu. Ti "polu-niskopodni odvratni" (na montazama su Siemens S70/Avanto i Kinki Sharyo) tramvaji bi vise odgovarali vezi do Obrenovca.
I kao sto rece Karlo, ako neko zeli da napravi bolje montaze, neka ih napravi. Napravio sam ih lose jer nemam Photoshop. Prva je radjena u Photoshopu u skoli gde radim, druge su u Pain.NET-u (izuzetno los software) i PS Elements (Photoshop sa veoma ogranicenim mogucnostima). Ovo nije nikakav bal vampira ili LRT zurka. Beogradu treba i metro i LRT i tramvaj i gradska zeleznica i prigradska i monorail. Ne treba biti iskljuciv. Nemojte me pogresno shvatiti, ali mislim da ovde, nakon kupovine CAF-a, vlada jedna CAF euforija, da ne kazem histerija.
 
do obrenovca po GUP-u je već planirana pruga koja bi išla od zemunske stanice preko aerodroma boljevca i obrenovca. nema potrebe za još jednom prugom do obrenovca.
 
Siniša":3dq6hphj je napisao(la):
@JohnnyLee i Hazard
Slazem se s vama, znam da se i metarskim kolosekom mogu postici velike brzine (ali ne kao sa standardnim) ali ako vec postoji tu standardni kolosek, cemu menjanje????

Valjda zato sto do Obrenovca postoji uski kolosek. Inace, sta god da se radi, morace da se "menja" pruga jer koliko je shvatam poenta je u koriscenju postojeceg koridora a ne postojece pruge (koja okreni obrni mora da se remontuje).

Takodje, meni se licno svidja ideja metarskog koloseka, jer to znaci da smo zanavek zavrsili sa vozovima koji tutnje kroz SA i oko Kalemegdana. Sve dok postoji standardni kolosek, postoji bojazan da ce neko doci na ideju da tu provuce nesto osim neke varijante LRTa.

Alstom i CAF nisu jedini proizvodjaci tramvaja na svetu. Ako neko proizvodi tramvaje sa 5, 7 ili vise modula i velikim staklenim povrsinama, ne znaci da su automatski dobri. Zasto bi 100% niskopodni bili lepi? Meni nisu. Ti "polu-niskopodni odvratni" (na montazama su Siemens S70/Avanto i Kinki Sharyo) tramvaji bi vise odgovarali vezi do Obrenovca.

Fakat je da su ljudima generalno lepsi niskopodni "zaobljeni" tramvaji. Ako se radi na "propagandi" za ovako nesto, onda treba da se pokaze tako nesto na montazama. Sta ce kasnije tutnjiti tuda, o tom potom

Ali u svakom slucaju bravo za montaze :gobb:

MilisaV":3dq6hphj je napisao(la):
do obrenovca po GUP-u je već planirana pruga koja bi išla od zemunske stanice preko aerodroma boljevca i obrenovca. nema potrebe za još jednom prugom do obrenovca.

GUP-šmup. Mnoge stvari su u GUPu, pa ih nema, i sigurno ih nece biti, a za neke se svi ovde nadamo da ih nece biti (npr. Belam). A ta pruga preko Boljevaca i Surcina moze da bude efektivna veza Obrenovca i NBG/Zemuna, ali ne i Cukarice i savskog priobalja u centru. Dakle ne vidim kako su te dve pruge u konfliktu.
 
Карло,
нисам ја рекао да они не заслужују железничку везу за Београдом. Заслужују 2 због Ластиног монопола, али глупо је да ЛРТ иде од Панчевца до Обреновца. Милисав каже да је планирана нека друга пруга до Обреновца са које после може да се преседа на ову.
Синиша,
прва монтажа ти је савршена, али си требао да ставиш дуже и лепше возила. Већина људи се ни не разуме у возила и закључке доноси по изгледу. Оно што тај сименс доноси својом висином доноси Урбос својом дужином. То што се теби свиђа није оправдање да гураш то као предлог, јер се скоро никоме та возила не свиђају. Ја ценим то што радиш и немој погрешно да схватиш, али стави лепша возила.
 
hazard":2gu91w9e je napisao(la):
Siniša":2gu91w9e je napisao(la):
@JohnnyLee i Hazard
Slazem se s vama, znam da se i metarskim kolosekom mogu postici velike brzine (ali ne kao sa standardnim) ali ako vec postoji tu standardni kolosek, cemu menjanje????

Valjda zato sto do Obrenovca postoji uski kolosek. Inace, sta god da se radi, morace da se "menja" pruga jer koliko je shvatam poenta je u koriscenju postojeceg koridora a ne postojece pruge (koja okreni obrni mora da se remontuje)
Управо то је и поента, јер данас је скупље, теже спорије засновати нови шински коридор, него искористити стари. На том коридору већ 45 година нема шина.
hazard":2gu91w9e je napisao(la):
MilisaV":2gu91w9e je napisao(la):
do obrenovca po GUP-u je već planirana pruga koja bi išla od zemunske stanice preko aerodroma boljevca i obrenovca. nema potrebe za još jednom prugom do obrenovca.
GUP-šmup. Mnoge stvari su u GUPu, pa ih nema, i sigurno ih nece biti, a za neke se svi ovde nadamo da ih nece biti (npr. Belam). A ta pruga preko Boljevaca i Surcina moze da bude efektivna veza Obrenovca i NBG/Zemuna, ali ne i Cukarice i savskog priobalja u centru. Dakle ne vidim kako su te dve pruge u konfliktu.
Ништа од онога што је било по ГУП предвиђено везано за железнице није урађено, док су додаване булеварчине, и то само у неким деловима града.

Оно што је још важно трасом Ћирине пруге, је то што њој непосредно гравитира око 60.000 становника (живе на мање од километар од предложене линије ЛРТ у поменутих 5 насеља), комунално уређена индустријска зона у Баричу, осим што би градња била бржа и јефтинија. Траса тешке железнице би могла бити тек на периферији Обреновца, а да то буде урбанистички прихватљиво. Опет, веза Сурчин-Обреновац може бити сјајна за теретни саобраћај, да избацимо дневне теретне возове од Ресника до Лазаревца преко Барајева.

Према ГУП предвиђена је пруга за аеродром од Земуна, са денивелацијом аутопута и тунелима испод обе предвиђене писте. Ти тунели испод писте су уједно и 40 од 90 милиона евра цене предвиђеног пројекта. Удружење љубитеља железнице предлаже варијанту са раздвајањем двоколосечних пруга од Новог Београда према западу, где би до Бежанијског гребена био коришћен коридор насипа, затим би плитак тунел ушао у Бежанијски гребен, плитак тунел испод Николе Добровића са подземном станицом, затим након гробља, користи се јефтина траса саобраћајне површине зоне Аеродрома, на северној граници насеља Сурчин, све до обилазне пруге. Крак за аеродром би ишао између писти, чиме би се избегао тунел испод истих.

4ibj81.jpg

Црно: садашње железнице
Браон: предвиђено ГУП-ом
Црвено: предлог Удружења љубитеља железнице

Иначе, знајте да ће због "Београда на води" радити нови ГУП, по којом неће остати ни Ж од "старог железничког чвора". Вероватно ће у исти ГУП убацити и тешки метро и још по нешто. Треба бити у приправности, на време и паметно реаговати.
 
ako se napravi stanica na mostu iznad sajma, kako je zidar pričao da treba, neki budući voz koji bi išao na relaciji obrenovac-sajam bi stajao i na stanici novi beograd, kao i na stanici sajam, odakle bi u budućnosti postojale dobre presedačke veze metroom, tramvajem, autobisima, za skoro bilo koji deo grada.

zato kažem tramvajska pruga duž sadašnjeg železničkog železničkog koridora je pun pogodak iz više razloga.

racionalizacija, već postoji višak tramvaja i postoji tram depo i postoje vozači. sve ovo ne postoji za lrt.
 
Siniša":3n1pe5zo je napisao(la):
Beogradu treba i metro i LRT i tramvaj i gradska zeleznica i prigradska i monorail. Ne treba biti iskljuciv. Nemojte me pogresno shvatiti, ali mislim da ovde, nakon kupovine CAF-a, vlada jedna CAF euforija, da ne kazem histerija.

КАФ је узет као пример јер га већ имамо у возном парку. до Обреновца може да вози и овакво возило:
BDWM-500x.JPG


АБе4/8 из Цириха, вози на линији С-17, метарски је колосек, а сличних карактеристика као линија за Обреновац. једино што је воз широк 2,65 метара и напаја се са 1.200 волти (прави га Штедлер)

или ово:
800px-Forchbahn_Be_4-6_Kreuzplatz.jpg


Бе4/6, исто из Цириха. вози на линији коју је споменуо Хазард. исто га прави Штедлер, припада Танго фамилији трамваја. широк је 2,4 метара и напаја се са 600 и 1.200 волти
 
@hazard i Somi303
Hvala na komplimentima. Simensov tramvaj izgleda vise jer sam koristio slabiji software. On nije nista visi od od ostalih novijih tramvaja. A i nije kratak, samo ima manje modula. Ali ako bas hocete zaobljene 100% niskopodne tramvaje, evo montaze jednog Alstoma iz Nice :)
24bt0s8.jpg

Umorio sam se od montaza, neka ih jos neko uradi. Verujem da na forumu ima jos clanova koji odlicno barataju Photoshopom.
@JohnnyLee
Svidja mi se ovaj Stadlerov ABe 4/8. Ali, kao sto sam vec pomenuo, ukoliko bi ova linija postala sa metarskim kolosekom i spojila se sa postojecom tramvajskom mrezom, ovo vozilo sigurno ne bi moglo koristiti sve deonice, Jedino Novi Beograd ali preko mosta Miladina Zarica bi veoma oprezno moralo da prolazi. Dobra strana spajanja sa postojecom tramvajskom mrezom je sto bi se mogli iskoristiti postojeci depoi, umesto da se grade novi, sto svakako smanjuje troskove. Tu bi se onda mogao izgraditi kratki krak prema dorcolskom depou, jedino ne znam kakvi su planovi za njega.
 
Е о томе ти причам :D Види ти ту лепоту, мада си могао и лепши да изабереш :p
Што се тиче ширине возила, мислим да је наш Урбос довољно широк и да је једини проблем распоред седишта. 2+1 или 1+1 и ширина је довољна и тад би могао свугде да вози.
 
Evo ga rijesenje problema prenosim post sa gsp foruma od clana CKD-KT4
Dizelski tramvajo-voz (tram-train) u Švikavi (Cvikauu) vozi po tramvajskoj trasi u centru grada, no na 1435 mm koloseku, te su iz tog razloga ugrađene tri šine (tramvaji voze na 1000 mm): [stim sto oba mogu kod nas biti na struju]
Zwickau_TrainTram.jpg

3658a.jpg

3664a.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Zwickau_TrainTram.jpg
http://citytransport.info/Share.htm
http://citytransport.info/Share.htm
Objašnjenje:
In Zwickau some regional services provided by modern diesel multiple-unit trains have been extended to share part of the urban tramway, travelling through city streets to the heart of the town centre. To conform to the regulations for use on the public highway the diesel trains (which are of a type known as regiosprinter) have been equipped with lights and mirrors. Because the urban tramway uses 1 metre (1000 mm) track gauge and the diesel trains use standard gauge (1435 mm) an extra (third) rail was installed, with the trams and trains each using one common rail and one exclusive rail. Zwickau is part of the Vogtland region, this being served by the Vogtlandbahn regional railway which provides train services in an area comprising not only the Bundesland Saxonie but also parts of Thuringia, Bavaria and even the Czech Republic.
manite se sad dizajna bitno je tehnicko rijesenje
http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php ... &start=420
 
да, али када већ морају да се чупају шине, јер су дотрајале, зашто их онда поново враћати на стандардни?

Siniša":2jcexcyt je napisao(la):
@JohnnyLee
Svidja mi se ovaj Stadlerov ABe 4/8. Ali, kao sto sam vec pomenuo, ukoliko bi ova linija postala sa metarskim kolosekom i spojila se sa postojecom tramvajskom mrezom, ovo vozilo sigurno ne bi moglo koristiti sve deonice, Jedino Novi Beograd ali preko mosta Miladina Zarica bi veoma oprezno moralo da prolazi. Dobra strana spajanja sa postojecom tramvajskom mrezom je sto bi se mogli iskoristiti postojeci depoi, umesto da se grade novi, sto svakako smanjuje troskove. Tu bi se onda mogao izgraditi kratki krak prema dorcolskom depou, jedino ne znam kakvi su planovi za njega.

да, али би таква возила ишла само за Обреновац. за град би ишли класични, двосмерни трамваји. депо за та возила може да буде у Умци/Баричу или на Дорћолу
 
Forchbahn_Be_4-6.JPG


Sad zamislimo da je ovo negde uz Savu a kuca u srpskom stilu - Savebahn :kk:
 
Vrh