Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Realno u Mađarskoj sva mesta uz prugu do Budimpešte imaju ukupno manje ljudi nego Segedin. Pre ili kasnije Mađari će tražiti prebacivanje tog voza na segedinski pravac, a obnova pravca Subotica-Horgos će biti neophodna.

Apropo 'letova' BG-NS naravno da nisam mislio da svi polasci budu u tom režimu, ali bi bilo ok da bude pet - dva jutarnja, jedan u rano popodne, jedan predveče, i jedan uveče. Ukupno bi trebalo da bude 20-25 pari vozova između BG i NS, ne znam koliko je bilo pre rekonstrukcije, rekao bih oko 15.
 
Pruga Subotica-Horgoš-Segedin sigurno će se raditi; Mađari planiraju i da segedinski tramvaj njom dovedu do Subotice. Da li će jednom biti direktnih vozova Beograd-Pešta preko Segedina? Nadam se da hoće. Jednom.

Glede broja vozova BG-NS, već pominjah da iz Glazgova za Edinburg vode 4 pruge, a da na glavnoj voz ide na 15 minuta. To je za nas mnogo, naravno, ali vremenom bi potražnja morala konstantno da raste. Računajte da npr. Lastini polasci za Inđiju više neće imati smisla, da iz BG za NS niko neće putovati autobusom, da će na voz preći i deo koji putuje automobilom, a i da će nastati poveliki novostvoreni saobraćaj: izlet u Sremske Karlovce biće moguć i posle radnog vremena itd.

Dosta zavisi od tzv. BG:voza, jer logika nalaže da, ako ide na 15 minuta do Batajnice (Pazove), svaki drugi produžava do Inđije, a svaki četvrti do NS. Tako funkcioniše npr. bečki S-bahn. I u to ne verujem kod nas, u početku, ali jednog dana će sigurno biti. A nadamo se i nekom privatnom operateru.
 
Пре укидања возова Београд - Нови Сад било је 19 пари путничких возова, од којих са само 4 нису заустављали у Бешки, Сремским Карловцима и Петроварадину. Воз је покривао око 25% кретања Београд-Нови Сад, при чему су преовлађивала кретања из мањих места ка Београду и Новом Саду. Брзински ефекат за брзине преко 140 ће остваривати једино возови који не стају нигде од Новог Београда до Новог Сада, и то једино ако то није случај 5 полазака дневно, већ у тактном реду вожње. Али хајде да направимо неки идеални случај, а то су експреси за Будимпешту (и Беч) сваких 3 сата, брзи за Сомбор на свака 3 сата, и брзи за Суботицу који стаје у Врбасу, Жеднику и Бачкој Тополи на свака 3 сата. Некако у комбинацији тих возова направимо интервал од сат времена за возове који не стају нигде између.

Београд - Будимпешта: 6:30(Беч), 9:30, 12:30(Беч), 15:30(Беч), 18:30.
Београд - Сомбор: 5:30, 8:30, 11:30, 14:30, 17:30, 20:30.
Београд - Суботица: 7:30, 10:30, 13:30, 16:30, 19:30.

Укупно 16 пари. Ту нам се БГ:НС још некако исплати, али нам се НС-СУ за 5 пари возова никако не исплати да држимо брзине преко 140км/с.
 
Kinezi i njihova karta. Pada u oci koliko su ravnomerno rasporedeni naselja Vojvodine. Razumljivo sto samo od Indije grade 200 km/h, Na Fruskoj gori nema vecih naselja.
 

Prilozi

  • stanice na pruzi.JPG
    stanice na pruzi.JPG
    119,2 KB · Pregleda: 2.380
  • pruge vojvodina.JPG
    pruge vojvodina.JPG
    149,1 KB · Pregleda: 2.378
И тако, остаде нам Суботица једини већи град са том цивилизацијском тековином савременог света - главном железничком станицом у центру града.

:violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743754#p743754:1z2y4w33 je napisao(la):
orjen » 31 May 2020 06:17 pm[/url]":1z2y4w33]Kinezi i njihova karta. Pada u oci koliko su ravnomerno rasporedeni naselja Vojvodine. Razumljivo sto samo od Indije grade 200 km/h, Na Fruskoj gori nema vecih naselja.
file.php

file.php

200km/h počinje od Batajnice, ne od Indjije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743759#p743759:11ksmik6 je napisao(la):
Igor » 31 May 2020 07:36 pm[/url]":11ksmik6]Izvor: Nova S
https://nova.rs/drustvo/foto-novi-izgle ... udimpesta/

Novi izgled stanica na pruzi Beograd – Budimpešta

Železnička stanica u Novom Sadu
IMG-20200531-WA0004-1024x576.jpg

IMG-20200531-WA0005-1024x576.jpg


Buduća železnička stanica u Vrbasu
IMG-20200531-WA0002-1024x576.jpg


Železnička stanica u Subotici
IMG-20200531-WA0000-1024x576.jpg

IMG-20200531-WA0001-1024x576.jpg

Ono kad Novi Sad i Subotica imaju duže nadstrešnice od Beograda
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743819#p743819:27dxgr5i je napisao(la):
Delija » Sun May 31, 2020 11:50 pm[/url]":27dxgr5i]И тако, остаде нам Суботица једини већи град са том цивилизацијском тековином савременог света - главном железничком станицом у центру града.

:violina:

U Čačku je isto u centru.
 
Без увреде, а Прокоп, као, није у центру БГ?! :evil:
Људи, град се шири, неки делови града који некада нису били центар добијају ту улогу, проста чињеница. Ширење центра иде упоредо са ширењем периферије. Зашто се онда зове ,,Београд центар"? Наравно да исти није добро повезан градским превозом, тога сам и ја свестан, али то је већ проблем друге врсте. Међутим, не сумњам да би и тада неке лење центраше мрзело да се исцимају јер им, тобоже, није близу њихових насеља.
 
Ok, jel lenjost i razmazenost ako želiš da neki vozovi za Novi Sad npr polaze iz Pančeva i Resnika? Zadnjih godina čak ni sezonski Bar-Subotica nije stajao u Rakovici. Nije stajao nigde od Prokopa do Lazarevca.

EDIT svi lokalci iz BG u NS bi trebalo da polaze iz Pančeva, sa izuzetkom dva-tri koji bi polazili iz Resnika. Približiti vozove narodu, ne trpati ih u autobuse čak i kad na voz krenu.
 
Није добро повезан са БГ возом јер назови струка нема налаза да би било икакве потребе да се повеже. Док год се људи не побуне против дилетаната и сами се не изборе за боље, биће овако. Где су сва она обећања о железници, градњи пруга, тунела и мостова, о фабрици Сименс? Све је била предизборна контаминација наивних мозгова.
 
Пруге се ипак граде, са солидно помешаним приоритетима, али се граде - и слабо одржавају. Сименсова фабрика ради.


А Прокоп, наравно, није центар, ни по једном критеријуму. Ако се кадгод ту изгради 500.000 квадрата канцеларијског простора, биће пословни центар нижег реда и то је то.

Централно градско подручје Београда оивичено је аутопутем, тј. Мокролушком долином колико и Савом и Дунавом. То је географија - просторно планирање не може да побегне од географије (чак ни са тог факултета), а тиме ни урбанизам. Једино што ми од железнице још имамо у централном градском подручју јесу станица Вуков споменик и колико-толико стајалишта Карађорђев парк и Панчевачки мост.

На другој обали Саве, пруга нам пролази кроз нови пословни центар града и то је добро.
 
Kod nas u nadam se jednom nezavisnoj Rakovici je stanica takođe u centru našeg budućeg grada :) s tim što su naselja na manjoj ili većoj udaljenosti, al nista sto se ne može srediti sa par autobuskih i minibus linija
 
Svidja mi se ovo sto planiraju u Novom Sadu sa nadstresnicama zato sto lice na krov same stanicne zgrade. Dobro arhitektonsko rjesenje koje postuje nasljedstvo. Jos ako Novi Sad jednog dana dobije taj famozni tramvaj bit ce to jedini grad pored Beograda u Srbiji koji zaista i zasluzuje naziv "grad"

IMG-20200531-WA0004-1024x576.jpg
 
Овако су Немци средили кола типа UIC-X каква смо и ми имали до 2013, када су наши ,,стручњаци" одлучили да их касирају. Е, тако се то ради, камо среће да су у њих овако уложили и наши, буквално од бабе девојка. :kk: И да коначно почну да улажу у оне несрећне Z2, климатизују их и тако претворе у Z1 кола као у Аустрији што се радило. Ни Y вагоне не треба сметнути са ума, и њих климатизовати и средити, а не да се за Пријепоље шаљу одвратне гарнитуре, а за Бар подједнако одвратни Z1 без купеа, са седиштима поређаним као клупе у школи.
 
Може и то. Малко би било зезнуто због промене распореда и величине прозора и, самим тим, озбиљне прераде каросерије вагона, али може. Да се нешто питам, чак бих и Z1 ресторане претворио у обична путничка кола са купеом Aeelm/Beelm. Преостале Z2 који нису прерађени у кушете бих климатизовао и, самим тим, претворио у Z1 ABeelm. Али, не би ваљало запоставити ни Y кола, кола без купеа Atl и Btl би поново имала купее и била би климатизована Aeel/Beel. Y кола без климе, а са купеом, бих оставио таква каква јесу после ремонта. :wink:
Реално, декупеизација (или трамвајизација, како ко више воли) даљинских возова је савршен доказ да итекако може се направи корак уназад, и то огроман, јер су, настанком железнице, прво настала кола без одељака, па тек касније она са одељцима.
 
А и Суботица је, богме, град, има центар ко Београд, а пре 100 година је имала и више становника. Трамвај, нажалост, укинули - после нафтне кризе (?!), због незнања и неспособности да га одржавају, што је показатељ глупости аутономашког и уопште СФРЈ поретка. Могли су да замоле земљаке са друге стране границе за помоћ. Али је Суботици остала штјга практично на почетку пешачке зоне.

Мени је овде, ипак, охрабрујуће што су и Кинези и Руси доста дубоко уплетени у причу са овом пругом, па се надам да ће бити умешани, макар кроз одржавање диспечерског центра, опреме, и у њено функционисање.
 
Никада они нису имали Z2 кола, имали су само Y и оригиналне Z1 који нису прерађени (климатизовани) Z2. Поменута Bee кола су климатизована Y кола. ;) Засад је од балканских земаља једино ЦГ конвертовала Z2 у Z1, климатизацијом и ремонтом 10 некадашњих Гошиних Alm кола 2009. године: 6 вагона је претворено у 2. разред (Beelm), а 4 су остала 1. разред (Aeelm). :wink: Поменута кола возе на јутарњем возу 431/430 из БГ за Бар и обратно.
 
Ево га Z1 хрватских железница:
 

Prilozi

  • 14537817130_a3402650b7_b.jpg
    14537817130_a3402650b7_b.jpg
    291,2 KB · Pregleda: 1.230
Ово је климатизовани Y првог разреда, без одељака (Aeelt). :wink: Вероватно те је збунио кров који је овако прерађен на ремонту, а који је карактеристичан за Z2 и Z1 вагоне.
Ово су хрватски Z1, оригинални (нису накнадно климатизовани Z2) и без одељака - мешовитог 1. + 2. разреда (ABeemt) и комплетно 2. разреда (Beemt):
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/HR/HZ_ABeemt.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/HR/HZ_Beemt.php
Црногорски Z1, оригинално Z2 кола, па накнадно климатизована, са одељцима:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Aeelm.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Beelm.php
 
Да, биће да сам се преварио. Хвала на исправци. У сваком случају, приметна је разлика између њихових и наших железница.
 
Niko normalan neće pretvarati vagone sa prolazom kroz sredinu u kupejce, prvo jer košta mnogo jer bi morali prozori da se zamene potpuno zbog veličine kupea, drugo jer kupejci imaju manji kapacitet. A i kupejci 2. razreda su super dok je kapacitet do 50% popunjen. Posle toga nastaju problemi "dodirni mi kolena" sa osobom koja sedi nasuprot.
 
Vrh