Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743165#p743165:2pr1ion9 je napisao(la):
tragac » Pet Maj 29, 2020 3:16 pm[/url]":2pr1ion9]Taj dupli Flirt bi trebalo da bude RE ranga, da staje samo na NBG i u Inđiji usput

Dupli Flirt, dupli Gorbačov ili voz za dodatim vagonima treba da bude bilo koji voz čiji redovan kapacitet nije dovoljan da primi dovoljan broj putnika, nevezano za njegov rang. Dakle, špicevi su petkom popodne iz većih gradova i nedeljom popodne i ponedeljkom ujutru ka većim gradovima. Kod nas imaš situaciju da vozovi uglavnom idu prazni i onda u špicevima nema mesta ni za stajanje. Ovde imaš situaciju da voz koji u špicu staje na Tošinom bunaru ne može da poveća kapacitet i da ljudi treba da stoje jedni drugi na glavama. A za to je kriv neko ko sedi u gumenoj zgradi, prima platu i ne radi svoj posao kako treba. Dakle - koordinacija IŽS - SV ne postoji. Neko je trebao iz SV-a da reaguje i traži modifikaciju projekta koja uključuje duže perone na Tošinom bunaru. Ali zašto bi to njega uopšte zanimalo...
 
Špicevi na toj pruzi biće svakog jutra i svakog popodneva, kao u gradskom prevozu. Ne samo iz Pazova, Inđije i Beške kao dosad, nego će biti i sve više naroda iz Novog Sada koji će raditi u Beogradu (pa i obratno - NIS sada vozi zaposlene autobusima), jer ovakva pruga to omogućava. Zapravo, dnevne migracije Vrbas - Beograd postaju sasvim realne i ne spadaju u extreme commuting. Autobuski prevoz biće smanjen na minimum.

Dakle, biće putnika kao mrava, samo što polovina kompozicije neće moći da otvori vrata na atraktivno postavljenom stajalištu u poslovnom centru milionskog grada...
 
tragac":1pz4x3cg je napisao(la):
Taj dupli Flirt bi trebalo da bude RE ranga, da staje samo na NBG i u Inđiji usput
Da li će brzi voz stajati u Inđiji i St. Pazovi? Ili samo St. Pazovi?
 
A što mora da ide tandem, kada će pruga biti dupla. Bolje da idu češće
 
Pa ipak, železnica se utoliko više isplati, ukoliko je voz duži...

A na toj pruzi ima putnika i da ide često, i da bude dugačak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743267#p743267:1g6t8vqx je napisao(la):
Pendolino » Pet Maj 29, 2020 10:07 pm[/url]":1g6t8vqx]A što mora da ide tandem, kada će pruga biti dupla. Bolje da idu češće

Zato što su dva voza dve trase koje se plaćaju infrastrukturi, a jedan voz jedna trasa koja se plaća infrastrukturi. I zato što se potroši više energije za pokretanje dva voza umesto jednog, što je skuplje i manje ekološki. Dakle, za Srbija Voz više nego duplo skuplje. Druga stvar, svugde u svetu se povećava kapacitet vozova u špicu, jer u određeno vreme ima određen broj putnika. Nekome voz 15 minuta kasnije ne odgovara.
 
Gledam ovih dana iz BG voza zardjale sine koje se postavljaju za novu prugu bg-budimpesta, pa reko nisam metalurg ili tako nesto ali cisto da pitam ko zna. Znaci, da li je neko nadlezan za proveru kvaliteta i sastava celika u sinama, verovatno su iz kineske zelezare Zi Djing u Smederevu, .pa reko da li su ispostovali kvalitet.
A gledam i sine iz SFRJ koje su crne od dugogodisnje patine ali nisu zardjale!
Da li je neko obratio mozda paznju na to?

P.S.zaboravio sam da fotografisem, ali mi redovno ta pojava skrene paznju.
 
Železara Smederevo ne proizvodi šine, a one će se uglačati kada bude saobraćaja.
 
"Mađari će da završe svoju deonicu i ići ćemo Beograd-Budimpešta za dva sata i 45 minuta", rekao je Vučić.

"Dva sata i 40 minuta trebaće do Budimpešte i dodatnih sat i 40 do Beča, bolje nego kad idete avionom", naveo je on.
:dil:
 
dragisha":2hdtd1fh je napisao(la):
Gledam ovih dana iz BG voza zardjale sine koje se postavljaju za novu prugu bg-budimpesta

Nove nekorišćene šine uvek izgledaju zarđalo. To je ustvari samo spoljašnji sloj rđe koji štiti šinu od korozije.

https://www.quora.com/Why-wont-train-tracks-get-rust

Пантограф":2hdtd1fh je napisao(la):
"Mađari će da završe svoju deonicu i ići ćemo Beograd-Budimpešta za dva sata i 45 minuta", rekao je Vučić.

"Dva sata i 40 minuta trebaće do Budimpešte i dodatnih sat i 40 do Beča, bolje nego kad idete avionom", naveo je on.
:dil:

Samo što se od Budimpešte do Beča vozom putuje 2:40 a ne 1:40...A teško da će od Beograda do Budimpešte moći za 2:40, s obzirom na spoljnu šengensku granicu...tako da:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VnaoMsoytuM[/youtube]
 
Већ поменух Алегро воз између Санкт-Петербурга и Хелсинкија где нема стајања због граничних формалности. Све се обавља у возу и/или у станицама одакле се воз отправља. Иста је прича Шенген не-Шенген. Дакле то може да се реши ако се договоре.

Што се тиче дуплих возова, постоје и двоспратни, они су ваљда још економичнији него удуплани..
 
Upravo, kad može Rusija-Finksa kombinacija, koja je čak i granica gde skoro svakome treba viza za prolazakm osim malobrojnim Srbima, Gruzinima i Ukrajincima kojiuma ne treba viza ni u jednoj od ove dve zemlje, dakle rade se mnogo dublje provere.. Sa druge strane ovo može da bude bezbednosna rupa koju bi migranti mogli da zloupotrebljavaju. Treba da polazi iz zatvorenog depoa pod pratnjom i da bude dobro obezbeđen na Prokopu, i u NS ako staje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743464#p743464:3umzhpdz je napisao(la):
Прле » Sub Maj 30, 2020 3:48 pm[/url]":3umzhpdz]Већ поменух Алегро воз између Санкт-Петербурга и Хелсинкија где нема стајања због граничних формалности. Све се обавља у возу и/или у станицама одакле се воз отправља. Иста је прича Шенген не-Шенген. Дакле то може да се реши ако се договоре.

Што се тиче дуплих возова, постоје и двоспратни, они су ваљда још економичнији него удуплани..

Imajući u vidu mađarsku migracionu politiku, jako teško...

Poenta je da sastav voza bude što prilagodljiviji broju putnika. Dvospratni vozovi bi većinu vremena bili prazni, što je opet neekonomično.
 
Sto smo danas videli u poseti gradilste u Staroj Pazovi. Ljudi iskoristili vikend da smetaju radnicima. Ni blizu tacki levo nisu stigli. Bice jos takvih poseta do 2024. Barem od 2021 mogu i vozom kroz obe Pazove. U fokusu ipak ne ovo sto sada grade nego BG-NIs. Ko ima volju da gleda, Tanjug je ispratio celu setnju. Najprijatnije je ovde Hu Sjaojung - vidi se da je gradevinar i posvecen i detaljnim pitanjima. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=r-J3pLnoxoQ[/youtube]
 

Prilozi

  • danasnja poseta na gradiljistu.jpg
    danasnja poseta na gradiljistu.jpg
    175,6 KB · Pregleda: 1.834
Da li se neko seca koliko su pricali da ce vremena trebati vozom od BG do NS posto su sad vec stigli na 30 min, secam se da je bilo oko 26..

Sent from my ANE-LX1 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743469#p743469:ctoksll7 je napisao(la):
tragac » 30 May 2020 03:01 pm[/url]":ctoksll7]Upravo, kad može Rusija-Finksa kombinacija, koja je čak i granica gde skoro svakome treba viza za prolazakm osim malobrojnim Srbima, Gruzinima i Ukrajincima kojiuma ne treba viza ni u jednoj od ove dve zemlje, dakle rade se mnogo dublje provere.. Sa druge strane ovo može da bude bezbednosna rupa koju bi migranti mogli da zloupotrebljavaju. Treba da polazi iz zatvorenog depoa pod pratnjom i da bude dobro obezbeđen na Prokopu, i u NS ako staje.
Kako misliš 'u NS ako staje'?? U Evropi vozovi ne preskaču polumilionske gradove...

Pasoška i carinska kontrola može da bude organizovana između Subotice i prve stanice u Mađarskoj, što je najverovatnije Kiškunhalaš.
 
Jedan od problema sa zajedničkom kontrolom je što mi imamo gradove sa većim brojem putnika na samoj granici kao što su Šid i Subotica, tako da je malo teže organizovati kontrolu u vozu za razliku od država koje imaju veće razmake između dve veće stanice sa jedne i druge strane granice. Ne kažem da je ovo nepremostiv problem, samo da jeste problem.

Dodatan faktor je i pozicija tih gradova u okviru "bolje" i "gore" zemlje. Kada je poslednja velika stanica u "goroj" zemlji više udaljena od granice od prve stanice u "boljoj" zemlji, to je najpogodnija kombinacija. Isto kao što u SAD se ne proveravaju ljudi kada idu u Meksiko, ali prolaze kroz razne provere pri ulasku u SAD, slično bi trebalo da bude sa nama i šengenom/EU u ovom slučaju. Naleti migranata iz Mađarske u Srbiju ne postoje, već idu u kontra smeru. Zato bi bilo pogodno da je Subotica dalje od granice i da se sve kontrole (i statične i u pokretu) završe na teritoriji Republike Srbije a da je prva Mađarska stanica onda bliže granici. Da su bili pametni, to bi bio Segedin i forsirali bi trasu preko Segedina jer bi bila win-win situacija i za nas i za Mađare, ali to je već digresija. Isto tako kada bi Šid i Vinkovci mogli samo zameniti svoje udaljenosti od granica, vrlo bi realno bilo uvođenje zajedničke kontrole u vozu. Hrvati su ranije imali kontrolu u pokretu na svojoj deonici Tovarnik - Vinkovci - Tovarnik. To su mogli izvesti jer stanica Tovarnik ima izuzetno malo putnika, pa su samo oni putnici koji idu u Tovarnik ili iz Tovarnika izdvojeni kao posebni slučajevi a ceo voz je proveravan standardno.

Ono što se takođe može uvesti su provere na samoj stanici uz segregaciju putnika. Npr. oni koji idu u Mađarsku se već provere između Bačke Topole i Subotice, a ovi koji idu za Suboticu su posebno izdvojeni u okviru voza uz nadzor policije. Za to vreme granična policija proverava putnike na stanici u Subotici kojie žele da idu u Mađrasku po uzoru na aerodrome. Kada voz stane u stanicu, policija pusti napolje "Subotičane" tj. neproverene a uđu ovi koji su već prošli graničnu kontrolu u okviru stanice. To traje 2-3 minute dok svi uđu u voz i idemo dalje.

Mi nažalost u praksi nemamo idealnu situaciju i geografski raspored naselja, ali i pored toga postoje razna moguća rešenja, samo je volja potrebna.
 
Ne verujem, ipak, da će biti carinske i pasoške kontrole na subotičkom vašutalomašu kao na aurodrumu - mislim da je jedino realno da kontrola počne odmah po polasku iz Subotice, i da voz stane na granici dok se ne završi.

U suprotnom smeru, mogli bismo da imamo brže vožnje, jer bi nama verovatno bilo prihvatljivo da kontrola traje sve do Subotice (nemamo nešto tražilaca azila iz tog pravca).
 
Ne, to bi bilo suludo. Čak i sa novom prugom, takvi "letovi" će biti opravdani za uvođenje tek kada se ostatak kapaciteta pruge maksimalno iskoristi. Stara Pazova i Inđija su uvek kao minimum minimuma postojale kao stanice, čak i za najekspresnije vozove. Većina ljudi je do sada koristila ove vozove i u budućnosti će koristiti da dođe iz nekog od tih manjih mesta na posao/fakultet/šta god u Beograd ili Novi Sad. Ako se ukinu ta stajališta, ostaju samo direktna putovanja BG - NS koja (za sada) nisu dominantno poslovna i svakodnevna, a za sve ostale se moraju ponuditi alternativni vozovi. Lakše i jeftinije je produžiti putovanje za 5-10 minuta između BG i NS, a ujedno pokriti i sve između, nego organizovati ceo poseban voz da iste te putnike pokupi. U jednom trenutku bi logično trebalo doći do toga da kapacitet vozova i pruge neće biti dovoljan (pogotovo kada pređu ljudi sa autobusa na voz), pa onda se može razmišljati o potpunom razdvajanju "regionalnog" i "inter city" saobraćaja. Ali, to mora biti dobro proračunat potez i u specifičnom vremenu u toku dana. Kada ceo sistem prodaje karata bude bio digitalizovan, analiza podataka o putovanjima bi vrlo brzo mogla pokazati da li za time postoji potreba i kada.
 
Мени се види ова заједничка контрола тако што осим Београда и Новог Сада воз нигде не стаје. Брзи воз који шиба Београд Суботица није исти који би ишао за Мађарску. КОме треба Мађарска, Из Суботице иде брзим у Нови Сад и тамо посебну контролу.

Улазак у тај воз би био са посебног перона, који је ограђен тако да само они који су прошли пасошку могу да уђу у воз. Тако ради Алегро.
 
Ne može voz da ne stane u Subotici, petom po veličini gradu u zemlji, u kojem, povrh svega, ima više putnika za Mađarsku nego u Beogradu.Tako nešto na svetu ne postoji i tako železnica ne funkcioniše, to je logika vazdušnog saobraćaja. Takvi vozovi imali bi do 50 putnika, taman za ATR 42.

Neće nikada postojati voz Beograd-Budimpešta koji ne staje u Subotici, a stajaće i u Bačkoj Topoli, i u Vrbasu. I po tri puta manjim gradovima od Subotice u Mađarskoj. Voz Beč-Minhen obavezno staje u Sankt Peltenu, a Beč-Budimpešta u Đeru i Tatabanji.
 
Vrh