У варијантама решења, је тежим ка варијантама са интеграцијом у систем тешке железнице. У том коцепту могу се прихватити ЛРТ-возови нижег пода, али не и прекратки. И у Будимпешти уз обалу имају ниске пероне, али возови су дуги по 150 метара. Мислим да је у овом случају 100 метара, ни предуго, ни прекратко.
Што се постојећих ресурса, тиче, тежимо да искористимо оба железничка чвора, јер у случају да се остави само нови, кракови система ће бити неискоришћени, док ће централни део система бити преоптерећен. И онда ћемо чекати 50 година, да као сада у Стокхолму, потрошимо милијарде на "Тунелбан". Када северно од Раковице имамо два двоколосечна коридора, хајде да балансирамо не само транспортни систем, него и развој града преко разгранатог шинског система са брзинама преко 40км/с. Нравно, енергетске уштеде, квалитетна алтернатива уласку аутомобилом или аутобусом у град, еколошке предности итд. Исто као што решење Славије има ширу зону утицаја на по око 2 километра од саме Славије у свим правцима, исто тако и решење "Београда на води", има зону ширег утицаја око 20-30 километара од самог "Београда на води".
Ово је моја сугестија за преуређење Раковице. У том случају, планум садашњег 4. и 5. колосека је уздигнут у односу на остале колосеке. Према северу се диже рампа, којом се усмерава ЛРТ према садашњем Топчидерском коридору пруге.
Ту сам оставио један баш железнички колосек према Топчидерској долини, за туристичке возове. Рецимо, туристичка станица би могла бити код Старе ложионице, која се ионако не сме уклањати (стара ложионица би била идеална за железнички музеј).
Није у питању никакав лични сукоб, него покушај налажења средњег решења, прихватљивог и са урбанистичког, и са саобраћајног аспекта, а даље и са еколошког, економског итд. Квалитетном дискусијом требамо доћи до квалитетних решења. Овај медијски пробој нам отвара врата, да организујемо стручни скуп на ову тему, који би био заиста посећен. Уз квалитетан програм и модерацију, могао би дати сјајне резултате!
Свакако, хвала на критици, јер у овим предлозима решења, треба да "групишемо фронт архитеката, који ће их подржавати".